Piirrosarvoitus -kilpailu

Piirtäminen tällä palstalla oli ainakin minulle haastava tehtävä.

Ehdotan, että jos sinulla on aikaa rakentaisit huviksesi oman piirroksen ja me yrittäisimme arvata, mitä kuva esittää.

Paras piirrosarvoitus voitaisiin palkita ja julkaista myöhemmin "Mielipuolen askartelukirjassa".

Ettei rima nousisi korkealle, aloitan kysymällä mitä alla oleva "piirros" sinun mielestäsi esittää?

------------------xx/@/xx
----------------x---------x
--------------x-------------x
------------ x ----O----O----x
----------- x -----O----O-----x
--------- - x----- O----O---- x
----------- x --------------- x
------------ x ------------- x
--------------- x -------- x
-------------------xxxxxx

36

2712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lie-na

on selvästi pistoolin suu.

• 50jarisat

Tuo on tanhukilpailuryhmä. Yläreunassa viisihenkinen raati jossa tuo @ on tuomari. Mikä tanhu tuossa on kyseessä, sitä en osaa sanoa. Nuo viivat kuvaavat sitä että ryhmä on juuri tullut esiintymispaikalle...

• eeroliini

Neliöstä tanssin tuoksinassa tullut ympyrä

• Pirrejuupas*

pilkkua sillä leppäkertulla olikaan, hmm.. oiskoon se Leppäkerttu:)?

• Marieene

kans tuli mieleen Leppäkerttu. :D

• Lindax

Minust tämä piirros kuuluisi seksipalstalle.

• öllykkä

selvästi se, mistä isäntä katiskaan mallin otti, suuaukkoa vaan piti pienentää...

• merliNelli

possu, siis selällään:)

Korvat, kärsä ja nuo nuppulat on nisät..:D

• helppo

^^^^^^^^^^^^^¨/////////////////////////////////////////
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^//////////////////////////////
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^////////////////////////
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^/////////////////////////////
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^/////////////////////////////////////
      ^^^^^^^^^^^^^^^///////////////////////////////////////////////
      ^^^^^^^^^^^^//////////////////////////////////////////////////////
      ^^^^^^^^^^^////////////////////////////////////////////////////////
      ^^^^^/////^^^^^////////////////////////////////////////////
      ^^^^////////^^^^^////////////////////////////////////
      ^^^^//////^^^^^^^//////////////////////////////////////^^^^^^^^^^^^
      ^^^^^^^^^^^^^^^^////////////////////////////////////////^^^^^^^^^^^^^^
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

• Lindax

Suomineidon helmat.:DD
        Keksisköhän itse jotain?

• Lindax

Onkos tämä joku Täyssinän rauhan raja, kun Suomen kaakkoiskulma on pois?

• viimeinen
        Lindax kirjoitti:

Onkos tämä joku Täyssinän rauhan raja, kun Suomen kaakkoiskulma on pois?

sotamme vienyt pois tuon karjalan kannaksen.
        Niin minulle on koulussa opetettu ja tajuan piirroksen aivan selvänä Etelä-Suomena.

• Lindax
        viimeinen kirjoitti:

sotamme vienyt pois tuon karjalan kannaksen.
        Niin minulle on koulussa opetettu ja tajuan piirroksen aivan selvänä Etelä-Suomena.

Mutta se kuoppa tunkee Luumäelle asti ja Lappeenrantakin lie luovutettuu aluetta..:))

• lukenut
        Lindax kirjoitti:

Mutta se kuoppa tunkee Luumäelle asti ja Lappeenrantakin lie luovutettuu aluetta..:))

läksyjäsi kouluaikana ollenkaan?
        Kyllähän Lappeenranta edelleenkin Suomelle kuuluu.Jos olisin ottanut kaupungitkin piirrokseeni niin olisinkin ollut ilman muuta piirroskilpailun voittaja.... ja jopa kartanpiirtäjienkin.

• maron

tsunami aalto vetäytymässä poispäin rannasta!!!

• Lindax
        Lindax kirjoitti:

Se kuoppa = Venäjän lohkaisema alue kartaltasi, jossa näyttää kuin Venäjä olis tehnyt varsinaisen invaasion Lappeenrantaan ja Luumäelle asti. ;))

• olisko

filtterinpää

• Ent. Pä

...kuudella sieraimella...

• merliNelli

Näyttää siltä ettei kukaan arvaa, vai onko jo arvannut?

Juutuin nyt tähän tuijottelemaan kuvaa, ei kyllä hoksaa vaikka mitenpäin kääntelee..:(

• plunger

kaukolämpöputkesta poikkileikkaus, siitä kohdasta kun putki tulee talon lämpökeskukseen, lämmönvaihtimen juuresta?

• Kakku

ON PALANNUT! Oliko Pariisissa hienoa?

• plunger
        Kakku kirjoitti:

ON PALANNUT! Oliko Pariisissa hienoa?

Oli siellä kevät ja lämpimät hinnat. Ihmiset kohteliaat kuten ennen ja sivistys huokui niin julkisivuista kuin viinipulloista ja juustojen kääreistä. Minä syvennyin taiteeseen, kaupunkiarkkitehtuuriin, kävin messuissa enkä mitään ymmärtänyt, kävelin 10 kilometriä päivässä ja näin satoja kerjäämässä, kadulla nukkumassa.
        Menisin taas uudestaan, mutta seuraavana mieli-vuorossa on Irlanti, sitten Slovenia, sitten Norja, sitten Provence ja vasta sitten uudelleen Pariisi.

• Kakku
        plunger kirjoitti:

Oli siellä kevät ja lämpimät hinnat. Ihmiset kohteliaat kuten ennen ja sivistys huokui niin julkisivuista kuin viinipulloista ja juustojen kääreistä. Minä syvennyin taiteeseen, kaupunkiarkkitehtuuriin, kävin messuissa enkä mitään ymmärtänyt, kävelin 10 kilometriä päivässä ja näin satoja kerjäämässä, kadulla nukkumassa.
        Menisin taas uudestaan, mutta seuraavana mieli-vuorossa on Irlanti, sitten Slovenia, sitten Norja, sitten Provence ja vasta sitten uudelleen Pariisi.

Lämpimät hinnathan siellä... :0) En ole Pariisissa käynyt, mutta kuullut olen paljonkin. Kevättä se tekee täälläkin onneksi jo niitten hirmupakkasten jälkeen.
        Mutta mennäkseni ketjun avaukseen: ilmiselvä katkaistu kurkku (siis vihannes, eikä ihmisen)Siemenet vaan väärässä muodostelmassa.

• maron

se on ihan selvästi lujaa lentävä satelliitti!!!

• Rudi

kesäkuuta :)

• kerro jo

Vastauksia on tullut jos minkälaista. Mitä piirtämäsi kuva esittää?

• Pitäisiköhän minun vastata, etten itsekään tiedä?

Voisimme mielestäni vaikka yhdessä päättää, mikä oli paras vastaus. Useimmat vastauksista piristivät ainakin minun päivääni ja jos kilpailua ajateltaisiin, jokainen on mielestäni ansainnut ainakin pistesijan. *kumartaa syvään ja taputtaa käsiään*:) Luovuus oli niissä huomattavasti enemmän liikkeellä kuin piirrosta tehtäessä.

Toivoin, että te olisitte innostuneet piirtämään enemmänkin uusia kuva-arvoituksia. Niitä olisi kiva piipahtaa pohtimaan rutiinihommien välissä. Elän vieläkin toivossa, että joku tekisi taas uuden arvoituksen. Kiltit "graafikot", saisinko pyytää: hetki askartelua tietokoneen ääressä. ;)

# # #

Idea syntyi "vahingossa" ja sai sysäyksen, kun yritin väkertää hilima.N'n leikkimielisestä pyynnöstä "rautalangasta" mallia hänelle ketjussa: Päivvää talloon. Eli kuvan oli tarkoitus esittää Mikko Perkoilan kehittelemää okarino-soittimen rakennusmallia.

• plunger
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Pitäisiköhän minun vastata, etten itsekään tiedä?

Voisimme mielestäni vaikka yhdessä päättää, mikä oli paras vastaus. Useimmat vastauksista piristivät ainakin minun päivääni ja jos kilpailua ajateltaisiin, jokainen on mielestäni ansainnut ainakin pistesijan. *kumartaa syvään ja taputtaa käsiään*:) Luovuus oli niissä huomattavasti enemmän liikkeellä kuin piirrosta tehtäessä.

Toivoin, että te olisitte innostuneet piirtämään enemmänkin uusia kuva-arvoituksia. Niitä olisi kiva piipahtaa pohtimaan rutiinihommien välissä. Elän vieläkin toivossa, että joku tekisi taas uuden arvoituksen. Kiltit "graafikot", saisinko pyytää: hetki askartelua tietokoneen ääressä. ;)

# # #

Idea syntyi "vahingossa" ja sai sysäyksen, kun yritin väkertää hilima.N'n leikkimielisestä pyynnöstä "rautalangasta" mallia hänelle ketjussa: Päivvää talloon. Eli kuvan oli tarkoitus esittää Mikko Perkoilan kehittelemää okarino-soittimen rakennusmallia.

helppo:

╔═══╗ ╔═══╗
        ║◦ ║║ ║◦ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║ ║ ║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ╚═══╝ ╚═══╝

• Ent Pä
        plunger kirjoitti:

helppo:

╔═══╗ ╔═══╗
        ║◦ ║║ ║◦ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║ ║ ║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ╚═══╝ ╚═══╝

Selvästi jotain hiihtoladun pätkiä tai poikki pätkittjä ongenvapoja...

• plunger kirjoitti:

helppo:

╔═══╗ ╔═══╗
        ║◦ ║║ ║◦ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║ ║ ║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ╚═══╝ ╚═══╝

Kiitos, Plunger!

Jaa-, että helppo. Ensimmäinen ihmetyksen aiheeni: miten ihmeessä olet saanut piirroksen aikaan.

Nyt entinen tekniikan ihmelapsi on ihan pulassa.;) (Olen usein muulloinkin tietokoneohjelmien kanssa.) Olisin halunnut saada piirroksesi käsin hypisteltävään muotoon. Yritin ensin printata, sitten kopioida ja printata, sitten valokuvata. Mikään ei oikein onnistunut. Nyt tekisi mieli ottaa tussikynä käteen ja alkaa piirtää viivoja kuvaruutuun.
        Tämä on nannaa *hymyilee ja hykertelee mielihyvästä*, ensin geometrinen kysymys, jonka silmäni haluaisivat ratkaista ja lisäksi vielä luova osuus.

Taidan piirtää kuvan paperille ja pysyä poissa palstalta, kunnes olen omalta osaltani päätynyt jonkinlaisiin ajatuksiin. Joku ehkä tarjoaa viisaan, yksiselitteisen ja yksinkertaisen ratkaisun pulmaan.

• on risa
        plunger kirjoitti:

helppo:

╔═══╗ ╔═══╗
        ║◦ ║║ ║◦ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║ ║ ║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ╚═══╝ ╚═══╝

On rikkinäinen ovensarana, ehkä jo ajan ruostuttama, siksi osa oikeasta sivusta on jo kokonaan pois pelistä.

• Juniperus
        plunger kirjoitti:

helppo:

╔═══╗ ╔═══╗
        ║◦ ║║ ║◦ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║ ║ ║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ╚═══╝ ╚═══╝

Ravintolan wc:n ovet tietokonegrafiikan tulostamina.

• Pirrejuupas*
        plunger kirjoitti:

helppo:

╔═══╗ ╔═══╗
        ║◦ ║║ ║◦ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║ ║ ║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ╚═══╝ ╚═══╝

jotkut perimän pätkät..kromosomikarttasi..:)

• plunger kirjoitti:

helppo:

╔═══╗ ╔═══╗
        ║◦ ║║ ║◦ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║ ║ ║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ║ ║║ ║ ║║
        ╚═══╝ ╚═══╝

Tunnustan, ei auennut arvoituksesi minulle.

Kertoisitko, mitä piirroksesi kuvaa?

Aurinkoista viikonloppua.

• plunger
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Tunnustan, ei auennut arvoituksesi minulle.

Kertoisitko, mitä piirroksesi kuvaa?

Aurinkoista viikonloppua.

Se on kuva siitä miten rakennelma sortuu ..
        ei siitä pitänyt tulla sellainen, se meni vikaan. Siinä piti olla 2 pc-laitetta vierettäin kuten on minulla pöydän alla, mutta ei kuva onnistunut niin kuin sen piirsin, syytä en tiedä.

Sen piti olla helppo - siitä tuli mahdoton. Sarana-arvaukselle annan 10 pistettä.

• plunger kirjoitti:

Se on kuva siitä miten rakennelma sortuu ..
        ei siitä pitänyt tulla sellainen, se meni vikaan. Siinä piti olla 2 pc-laitetta vierettäin kuten on minulla pöydän alla, mutta ei kuva onnistunut niin kuin sen piirsin, syytä en tiedä.

Sen piti olla helppo - siitä tuli mahdoton. Sarana-arvaukselle annan 10 pistettä.

Ensi vilkaisulla minulle tuli jostain syystä koronopeli mieleen ja sitten kaikki alun hivenetkin tuntuivat nikeltyvän.

Sääli, etteivät muut innostuneet piirtelemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5787
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      604
      2265
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1171
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      936
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      905
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe