Kun lapsi ei olekkaan oma

51

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se lapsi vai?

Tuli mieleen että mites sitten adobtio-lapsi eron yhteydessä?..

• Adob..😄

• Ei kun siis se muija. Tajusin vasta nyt kömmähdykseni :D

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

Ei kun siis se muija. Tajusin vasta nyt kömmähdykseni :D

No oli kuka hyvänsä jonka fileoida haluaisit, niin onni on, että tilaisuutta ei tule. Naiset onneksi ymmärtävät karttaa sinua.

• Anonyymi

Risto on aika paska isähahmo jos ei olisi kiintynyt lapseen vietettyjen kuuden vuoden aikana niin paljon että antaisi asian olla ja ajattelisi vain lapsen parasta.
      Risto laittaa oman etunsa lapsen edun edelle ja kaikki häviävät, jopa itse Risto Räppääjä.
      Tuli tuosta mieleen että tilasin eilen Reimalta tytölle kolme paria ote-rukkasia. Eri värejä niin saa tyttö ensi talvena juhlia värivalinnoilla. Oliko pakko? Ei ollut mutta lapsen on keskimäärin mukavampi olla jos on kolmet kunnolliset rukkaset talviaikana, yhdet pesussa, yhdet kuivumassa ja yhdet käytössä tyyliin.
      Onko tyttö minun? Ei kiinnosta tietää. Huippu lapsi ja noiden asioiden kuuluisi olla toisarvoisia. Olkaamme miehet onnellisia jos lapset pitävät meitä isäkseen arvoisina miehinä. Toivoisin kaikkien ajattelevan samoin.

AsianVierestä

• "Risto on aika paska isähahmo "

Sä olet aika jäävi kyllä ketään tuossa arvostelemaan jos ja kun sulla tuon väärään kohtaan vastaamasi perusteella on varmuus että lapsesi on oma. Ei kukaan tervepäinen tahtoisi maksaa toisen miehen lapsesta omaisuuksia kun se varmasti tuon ristonkin kohdalla on vain sitä maksamista, tuskin on lasta juuri edes nähnyt eron jälkeen.

• Anonyymi

Hieno asenne!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno asenne!

Siis tarkoitis asianvierestä nimimerkkiä, en suinsurminkaan harmis-nimimerkkiä.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

"Risto on aika paska isähahmo "

Sä olet aika jäävi kyllä ketään tuossa arvostelemaan jos ja kun sulla tuon väärään kohtaan vastaamasi perusteella on varmuus että lapsesi on oma. Ei kukaan tervepäinen tahtoisi maksaa toisen miehen lapsesta omaisuuksia kun se varmasti tuon ristonkin kohdalla on vain sitä maksamista, tuskin on lasta juuri edes nähnyt eron jälkeen.

Miksi ei olisi nähnyt jos olisi ollut hyvä mies ja isä?
        Perustele vastauksesi. Hyviä miehiä ja isää tarvitsevat lapset ja ex-vaimo riippumatta siitä ollaanko yhdessä tai erottu. Kusipäinen itsekeskeinen asenne sinulla?

AsianVierestä

• Ääni tälle! :)

• Anonyymi kirjoitti:

Siis tarkoitis asianvierestä nimimerkkiä, en suinsurminkaan harmis-nimimerkkiä.

Niin, niitä noita hienoasenteisia on paljon kun jutellahan voi mitä huvittaa jos/kun haluaa antaa itsestään hyvää kuvaa. käytännön tasolla taas ihminen on kuitenkin aika itsekäs olento.

https://yle.fi/uutiset/3-11097121

• Vaikea sanoa mitä sitä käytännössä tekisi mutta ainakin pitäisi yrittää välttyä maksamasta mahdollisuuksien mukaan, kaikki mahdollinen rahavara ja omaisuus pitäisi muuttaa käteiseksi ja piilottaa. Sehän on ihan varmaa että horolta ei saa penniäkään takaisin ikinä mitä sille on ehtinyt maksaa vaikka jossain vaiheessa sitten voittaisikin jutun.

• Anonyymi

Kyllä se lapsi sinun on älä huoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se lapsi sinun on älä huoli.

Kyllä se on, tiedän sen mutta jos ei olisi onnittelisin itseäni miten hyvät geenit tyttö on saanut. Tosi terve, pirteä, älykäs, vitsikäs...ihanne lapsi. Jos en ollut minä niin voisin vain kiittää helvetin hyvästä suorituksesta. En olisi itse pystynyt ainakaan parempaan.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on, tiedän sen mutta jos ei olisi onnittelisin itseäni miten hyvät geenit tyttö on saanut. Tosi terve, pirteä, älykäs, vitsikäs...ihanne lapsi. Jos en ollut minä niin voisin vain kiittää helvetin hyvästä suorituksesta. En olisi itse pystynyt ainakaan parempaan.

AsianVierestä

Vastasit joko väärään kohtaan tai väärällä nimimerkillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veikkaan väärää nimimerkkiä tälle isukille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, minusta noilla edellä kirjoittaneilla ei ole lapsia...

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

YH-iskät.

• Anonyymi

One man’s show. Yhden miehen show. Lapsi on ja lisää tulossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

One man’s show. Yhden miehen show. Lapsi on ja lisää tulossa.

Kenellä?
        Kommenttien perusteella aika kapeat mahdollisuudet.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenellä?
        Kommenttien perusteella aika kapeat mahdollisuudet.

AsianVierestä

Niinhän sitä äkkiseltään luulis.

• Ei pelkoa, ettei olisi oma. :)

• Anonyymi

Sinulla on helppoa:)
        Kiusoittele iskälle ettei ehkä ole iskä, heh heh.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Jos olisin tuollaisen kiusoiteltavan iskän asemassa tuskin ehtisi jälkimmäinen "heh" loppua kun ovi jo kävisi, jopikumpi siitä lähtisi kun on tuollainen sellaista "huumoria" ettei sitä kyllä jaksaisi yhtään.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Jos olisin tuollaisen kiusoiteltavan iskän asemassa tuskin ehtisi jälkimmäinen "heh" loppua kun ovi jo kävisi, jopikumpi siitä lähtisi kun on tuollainen sellaista "huumoria" ettei sitä kyllä jaksaisi yhtään.

Tosikko, meille kokeneimmille monen lapsen isille tuo on jo huumoria.
        Ei sen puoleen, voihan olla niitä käkenä tehtyjä itselläkin, harmi jos ei kaikkea tiedostaisi.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Tosikko, meille kokeneimmille monen lapsen isille tuo on jo huumoria.
        Ei sen puoleen, voihan olla niitä käkenä tehtyjä itselläkin, harmi jos ei kaikkea tiedostaisi.

AsianVierestä

Monikohan "Risto" sunkin jälkeläisiä joutuu elättämään? ja sinä irtopisteitä kalastelet hienona miehenä, tosi hieno mies taidat ollakin.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Monikohan "Risto" sunkin jälkeläisiä joutuu elättämään? ja sinä irtopisteitä kalastelet hienona miehenä, tosi hieno mies taidat ollakin.

Aktiivisena miehenä maailmaa kiertäneenä on voinnut tulla tilanteita joista en ole tietoinen. Ehkä joku ohjelma "kadonnutta etsimässä" voi vavahduttaa. En ottaisi asiaa negatiivisesti vaan pahoittelisin sitä etten ole voinut olla lapsen tukena kun hän isää tarvitsi. Kysymys on muusta kun vastuunkierrosta, elämässä tapahtuu paljon ja nopeasti. Äiti olisi joutunut kantamaan suhteetonta taakka yksin, en tiedä miten sen voisin korvata.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Aktiivisena miehenä maailmaa kiertäneenä on voinnut tulla tilanteita joista en ole tietoinen. Ehkä joku ohjelma "kadonnutta etsimässä" voi vavahduttaa. En ottaisi asiaa negatiivisesti vaan pahoittelisin sitä etten ole voinut olla lapsen tukena kun hän isää tarvitsi. Kysymys on muusta kun vastuunkierrosta, elämässä tapahtuu paljon ja nopeasti. Äiti olisi joutunut kantamaan suhteetonta taakka yksin, en tiedä miten sen voisin korvata.

AsianVierestä

Maksaisitko vaikka sata tonnia sitten käteikorvausta sille varaiskälle joka sun lasta on elättänyt? tuskinpa vaan. tai ottaisitko ihan tuosta vaan jonkun muun miehen lapsen elätettäväksesi jos sen tietäisit sulle maksavan sata tonttua ja että juurikaan et kuitenkaan pääse lapsen elämään osallistumaan? tuskinpa vaan. Et olekaan hieno mies sitten varmaan.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Maksaisitko vaikka sata tonnia sitten käteikorvausta sille varaiskälle joka sun lasta on elättänyt? tuskinpa vaan. tai ottaisitko ihan tuosta vaan jonkun muun miehen lapsen elätettäväksesi jos sen tietäisit sulle maksavan sata tonttua ja että juurikaan et kuitenkaan pääse lapsen elämään osallistumaan? tuskinpa vaan. Et olekaan hieno mies sitten varmaan.

Sata tonnia on kohtuusumma lapsen elatuksesta. En maksaisi koska en olisi tiedostanut tapahtunutta, vastuu olisi äidillä. Tärkeintä on se että me miehet tiedostamme asian ja käyttäydymme sen mukaisesti. Luulen maailmalla olevan paljon hyviä ihmisiä, myös miehiä jotka naisen ottaessaan ottavat myös pakettiin kuuluvat lapset omakseen. En ole ollut varattujen naisten kanssa joten tuskin itselläni on voinut tulla täydellistä floppia kenenkään parisuhteeseen. Käkenä voi tehdä myös singlenaisen pesään ja se olisi ikävä asia jos noin olisi tapahtunut. Tai kuka sen tietää, voihan nainen olla ikionnellinen lapsesta kaikesta huolimatta. Maailma on ihmeellinen paikka jossa rahalla ei aina ole mitään merkitystä, vain ihmisten asenteella.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ohhoh, ei kai Harmis nyt syyllisty henkilöhyökkäyksiin?? Luulisi tuolla isyyden kokemuksella pystyvän parempaan. :-D

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Emmä viitti kiusata. Eipä tuo uskoisikaan, kun lapset on niin isänsä näköisiä. Voimakkaat piirteet periytyy. :)

Nättejä tyttöjä tuli.

• Anonyymi kirjoitti:

Ohhoh, ei kai Harmis nyt syyllisty henkilöhyökkäyksiin?? Luulisi tuolla isyyden kokemuksella pystyvän parempaan. :-D

Ei kai ny henkilöhyökkäyksiin sen kummemmin. Vähän vain ärsyttää tuon "asian vierestä" kommentointi ja jeesustelu kun katsoi asiakseen haukkua ristoa paskaksi, vaikka risto vain tuossa koettaa hakea oikeuksiaan, ja itse esiintyy muka hyviksenä vaikka itse ei varmasti yhtään sen innokkaammin ottaisi toisen miehen lasta elätettäväkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sata tonnia on kohtuusumma lapsen elatuksesta. En maksaisi koska en olisi tiedostanut tapahtunutta, vastuu olisi äidillä. Tärkeintä on se että me miehet tiedostamme asian ja käyttäydymme sen mukaisesti. Luulen maailmalla olevan paljon hyviä ihmisiä, myös miehiä jotka naisen ottaessaan ottavat myös pakettiin kuuluvat lapset omakseen. En ole ollut varattujen naisten kanssa joten tuskin itselläni on voinut tulla täydellistä floppia kenenkään parisuhteeseen. Käkenä voi tehdä myös singlenaisen pesään ja se olisi ikävä asia jos noin olisi tapahtunut. Tai kuka sen tietää, voihan nainen olla ikionnellinen lapsesta kaikesta huolimatta. Maailma on ihmeellinen paikka jossa rahalla ei aina ole mitään merkitystä, vain ihmisten asenteella.

AsianVierestä

mitä söperrät pakettiin kuuluvat lapset ei ne ole omia eli ei ne ole yhtään mitään eikä tule koskaan olemaankaan niin yh naisten kanssa joko pidetään vain kivaa tai ns seurustellaan aikansa mutta ei muuteta koskaan yhteen ja kun olet kylässä naisen luona ja kakarat piipertää niin äkkiä tulee mieleen jospa lähtis

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei kai ny henkilöhyökkäyksiin sen kummemmin. Vähän vain ärsyttää tuon "asian vierestä" kommentointi ja jeesustelu kun katsoi asiakseen haukkua ristoa paskaksi, vaikka risto vain tuossa koettaa hakea oikeuksiaan, ja itse esiintyy muka hyviksenä vaikka itse ei varmasti yhtään sen innokkaammin ottaisi toisen miehen lasta elätettäväkseen.

Ja mikä hänen oikeutensa nyt on? Ollaan suhteessa kuusivuotta jonka jälkeen miettii turhia ajatuksia. Olisiko tuon tapahtuman täytynyt olla mielessä jo lapsen syntymän yhteydessä? Kaveri vain yrittää pakoilla omaa osuuttaan ja sysää kaiken vastuun tapahtumista toiselle osapuolelle. Munaton mies, ei minulla muuta kommentoitavaa tähän aiheeseen. Minkä taakseen jättää sen edestänsä löytää. Kannattaa hyväksyä asioita ikuisesti jos asian hyväksyy, isyys kun ei ole juupas eipäs ajattelumaailma. Nainen taisi hukata parhaat vuotensa luuserin kanssa? Lapsi olisi saanut paremman isäkorvikkeen jos Risto olisi lähtenyt jo kuusi vuotta sitten?

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mikä hänen oikeutensa nyt on? Ollaan suhteessa kuusivuotta jonka jälkeen miettii turhia ajatuksia. Olisiko tuon tapahtuman täytynyt olla mielessä jo lapsen syntymän yhteydessä? Kaveri vain yrittää pakoilla omaa osuuttaan ja sysää kaiken vastuun tapahtumista toiselle osapuolelle. Munaton mies, ei minulla muuta kommentoitavaa tähän aiheeseen. Minkä taakseen jättää sen edestänsä löytää. Kannattaa hyväksyä asioita ikuisesti jos asian hyväksyy, isyys kun ei ole juupas eipäs ajattelumaailma. Nainen taisi hukata parhaat vuotensa luuserin kanssa? Lapsi olisi saanut paremman isäkorvikkeen jos Risto olisi lähtenyt jo kuusi vuotta sitten?

AsianVierestä

Ai sysää kaiken vastuun? kun horo tekee selän takana lapsen toisen miehen kanssa. Alkaa ihan epäilyttää kun puolustelet horoa sen salaukkoa siksi että olet ise tuollainen salaukko, teit jonkun toisen miehen eukon kanssa lapsen ja se toinen mies nyt maksaa elarit ja muut lapsesta, itse tilaat kevätalesta parit rukkaset ja leikit malli-iskää?

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Saattaa olla myös pieni mahdollisuus, että kaikki miehet ei ajattele tästäkään asiasta samoin kuin sinä. Varsinkaan ne, jotka tietää isyydestä jotain. :-D

• Anonyymi kirjoitti:

Saattaa olla myös pieni mahdollisuus, että kaikki miehet ei ajattele tästäkään asiasta samoin kuin sinä. Varsinkaan ne, jotka tietää isyydestä jotain. :-D

Joopa joo, vähän huvittaa kun täällä äijät jotka ei ole edes omista lapsistaan halunneet huolehtia jeesustelee juttujaan ja moralisoi ristoa joka ei todellakaan ole huoltovastuussa pettäjänaisen ja sen salaukon lapsesta.

• Harmaaritari kirjoitti:

Olen samaa mieltä Riston kuuluu saada korvaus tuollaisesta ilkeältä naisesta . Naiselle vankeutta raha petoksesta.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olen samaa mieltä Riston kuuluu saada korvaus tuollaisesta ilkeältä naisesta . Naiselle vankeutta raha petoksesta.

Niin, Ristohan on täysin ulkopuolinen eikä tuntenut käsitystä jos et luota älä käytä.
        Jokainen meistä on vastuussa omista tekimisistään ja Ristolla oli aika tehdä mutta ei tehnyt.
        Kun pillun saanti estyi häntä alkoi harmittamaan se miten kolmevuotta samassa taloudessa asunut lapsi ei ehkä ollutkaan hänen. Ne kolmevuotta hän oli tyytyväinen koska sai korvaukseksi epämielölyttävästä olostaan pillua?
        Mies on luuseri, häpeäisi itseään. Ensin hyväksyy isyyden ja kun pillu loppuu hylkää koko ajatuksen. Ei noin.

AsianVierestä

• Anonyymi

ei tuossa ole mitään ihmeellistä biologinen isä maksaa ja hoitaa aina lapsestaan ei muiden tarvi ja heti loppuu kaikki kun selviää ettei ole lapsen isä eli tästä oppikaamme eli ei koskaan ei ikinä kannata tunnustaa lapsea omakseen koska koskaan ei voi olla 100 varma onko lapsi oma eli vaikka tuntuisi että lapsi voisi olla oma niin ei siltikään kannata tunnustaa vaan sanoa en ole lapsen isä ja isä on joku muu ja sanoo että piuhat on poikki tai tuhkamuna ettei voi edes saada lapsia

• Anonyymi

Hölmö kommentti, et koskaan saa naista tai sikiävää parisuhdetta. Tuon jo tiesitkin.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hölmö kommentti, et koskaan saa naista tai sikiävää parisuhdetta. Tuon jo tiesitkin.

AsianVierestä

asia selvä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

asia selvä

Tutustu Suomen lakiin ja naisten mieleen, tuo oli syy miksi sanoin kommenttia tyhmäksi.
        Vai luuletko että on miehisyyttä kieltää oma lapsensa ja pakottaa naiskumppaninsa valehtelemaan omansa ja lapsen edun vastaisesti? Sano naisellesi että menee virastoon sanomaan ettei tiedä kuka on lapsen isä, tiedätkö naisen joka noin tekisi ollessaan vakavassa suhteessa kanssasi? Itse en voi edes kuvitella tuollaista tilannetta, ehkä joku voi mielensä syövereissä noin ajatella.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutustu Suomen lakiin ja naisten mieleen, tuo oli syy miksi sanoin kommenttia tyhmäksi.
        Vai luuletko että on miehisyyttä kieltää oma lapsensa ja pakottaa naiskumppaninsa valehtelemaan omansa ja lapsen edun vastaisesti? Sano naisellesi että menee virastoon sanomaan ettei tiedä kuka on lapsen isä, tiedätkö naisen joka noin tekisi ollessaan vakavassa suhteessa kanssasi? Itse en voi edes kuvitella tuollaista tilannetta, ehkä joku voi mielensä syövereissä noin ajatella.

AsianVierestä

en tiedä mitä siinä sitten tehdään kun nainen synnyttää ja näkee lapsen niin sanoo ettei ole minun ja jos nainen möngertää jotakin niin adios ja nostaa kytkintä uusiin seikkailuihin ja lapsettomaan suhteeseen

• Anonyymi

Maksa vaan niitä elareita, vai onko alkanu mietityttää ja nyt sitten vähän jo v...tuttaakin. Sun se on.

• Anonyymi

Palstakirjoittajamiestä uunotettu.
      Heh ja maksaa siitä joka kuukausi. Eikä tiedä onko edes omakaan hahaa.

• Anonyymi

Naiset. Nuo ovelat pikku ketut 🦊

• Anonyymi

Typerät ämmät niitä lakeja säätää. Ei kannayta veroja maksaa eikä töitä tehdä tuollaisen takia.

• Tuostahan on kirjoitettu juttuja jo aiemmin ja sanoisin että aika keskeinen asia on "Risto on nähnyt pojan viimeisimmän kerran vuoden 2016 syyskuussa."
      Jos lapsen äiti on kieltänyt tapaamiset niin Riston kanssa samoilla linjoilla. Vähän myös jäi sellaisen kuvan että lapsen äidin ulkopuolinen suhde olisi jatkunut lapsen biologisen isän kanssa joten siinä mielessä Ristolta ihan ymmärrettävää että antaa vastuun niille joille se kuuluu.

Ehkä itselle selkein tilanne olisi jos selviäisi että ei ole lapsen biologinen isä mutta biologisen isän henkilöllisyys ei ole tiedossa. Silloin lapsi kasvaisi ihan omana enkä edes lapsen äidille kertoisi että tiedän totuuden. Varmaan helpointa olisi tuon lapsen kanssa koska vähiten hän on syyllinen mutta melkoisen kuoren saa sieluun rakentaa että pystyy lapsen äidille antamaan anteeksi ilman että edes ottaa asiaa puheeksi.

• <<Miten reagoisit? Itselle tulisi kiusaus laittaa porsas fileiksi.<<

Juuri näin on syntynyt vanhan kansan iljettävä tapa vieroa lasta syntyperänsä takia, ikään kuin lapsi olisi itse voinut valita, kelle syntyy.

Ei riitä ohimenevä maininta kömmähdyksestä. "Kommähdys" on sikamainen, syvällä pimeässä ajattelussa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223