Missään ei enemmistö lue pakolla pienen vähemmistön pientä kieltä alakoulusta yliopistoon, vieläpä niin että erityislapset ja maahanmuuttajataustaisetkaan eivät voi saada vapautuksia.
Pakkoruotsi kaltaista järjestelyä ei ole missään muualla maailmassa
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkossa perheet valitkoon.
Mitä sellaista hyvää tuo vihattu pakkoruotsi,
mitä ei toisi (ja paremmin) rakastettu valinnainen ruotsi? - Anonyymi
Pakon puolustajat väittävät, että pakkoruotsi on meille kuin äidinkieli tai matematiikka - perustaito jokaiselle suomalaiselle. No ei ole.
- Anonyymi
Ruotsilla ei ole useimmille suomalaisille mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsilla ei ole useimmille suomalaisille mitään merkitystä.
Ja sen on oltava ok.
- Anonyymi
Näitä vertailuja, jossa ruotsi nostetaan äidinkielen ja matikan rinnalle on kyllä naurettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä vertailuja, jossa ruotsi nostetaan äidinkielen ja matikan rinnalle on kyllä naurettu.
Ovat tosissaan, vaikkei uskoisi
- Anonyymi
Suostuvatko ruotsinkieliset hetken miettimään, mitä se oikeasti merkitsee, ettei mitään pakkoruotsin kaltaista vähemmistökielipakkoa ole muualla maailmassa?
- Anonyymi
Tuskin
- Anonyymi
Olette säälittäviä näillä sivustoilla roikkuvia olioita, jotka purkavat pahaa oloaan typerillä aloituksilla pakkoruotsista. Kielifennomaaniset eivät ole pystyneet muuttamaan ruotsinkielen statusta mitenkään: kansalaisaloitteet ovat tyssänneet heti alkunnsa, ruotsin opetus kouluissa ja yliopistoissa on pysynyt ennallaan, perustuslaki kansalliskielten osalta on sama, Sampo Terhon sininen kielipuolue hävisi kuin p..u Saharaan jne.
Japanilaista filosofiaa lainaten:olette epäonnistuneet kaikessa, saatte tehdä seppukun ( Heikinheimoa mukaillen: Eeli, Eeli...!)- Anonyymi
Pakon puolustajilla ei nyt ainakaan mene hyvin. Luitko oman tekstisi? Ja lopussa vielä ehdotat toisinajattelijoille k_y_s
- Anonyymi
Ei siitä Ruotsista ole muuta hyötyä, kun Venäjä taas hyökkää Suomeen, niin pakoon pääsee Ruotsiin. On hyvä pitää mielessä vastaisuuden varalle.
- Anonyymi
Ilma suomalaisia Ruotsi olisi jo ajat sitten kuulunut Venäjään.
- Anonyymi
Pakkoruotsi on todella erikoinen ratkaisu. Ja enemmistön kannalta susiruma ratkaisu.
- Anonyymi
Tätäkään ei meillä kerrota. Pitäisi aloittaa pakkoruotsi lähettämällä tämä tieto vanhemmille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätäkään ei meillä kerrota. Pitäisi aloittaa pakkoruotsi lähettämällä tämä tieto vanhemmille.
Kyllä!
- Anonyymi
Tässä se, mitä nyt halutaan:
- Päämääränä pitää olla Suomi, jossa jokaisen kouluasteen peruskoulusta tohtoriksi voi käydä läpi osaamatta sanaakaan ruotsia.
- Samoin mihin tahansa virkaan voi hakeutua ilman ruotsin taitoa, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Nämä ovat hakeutuminen töihin kuntaan virantoimitukseen, jossa ruotsinkielisiä on yli 10% sekä Suomen historian tutkijaksi (arkistot ruotsiksi). Palataan vapun jälkeen! Iloista vappua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440