Mark.12:28-29 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä? Jeesus vastasi: Ensimmäinen on tämä: Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa. 5Moos.6:4. Sak.14:9.
"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa." Ef 4
Pyhä kolminaisuusoppi on perheestä.
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
perkeleestä!
- Anonyymi
Luteriaaneille on perkele hyvin tärkeä jumala. Niin tärkeä, että heidän pitää uhmata Jumalan tärkeintä käskyä
Luteriaani siunaa Perkeleen nimeen toisin uskovat ja uskonnottomat. - Anonyymi
Isä , poika ja pyhä pieru.
- Anonyymi
Se on nimenomaan Jumalan perheestä.
- Anonyymi
Oikeasti pyhä henki on naispuolinen, hokemassa se tulee viimeisenä, on ilmeisesti isän vaimo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti pyhä henki on naispuolinen, hokemassa se tulee viimeisenä, on ilmeisesti isän vaimo.
Ei kait Pyhällä Hengellä sukupuolta ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Maalliset ihmiset eivät kykene kuvittelemaan Jumalaa muuta kuin itseensä peilaten.
Anonyymi kirjoitti:
No tavallaan on. Kolminaisuus-epäjumala koostuu isä-jumalasta, poika-jumalasta ja äiti(Maria)-jumalasta. Maria-jumala on edelleen suosituin vanhimpine kirkkokuntien jumalista. Tämän voi kuka tahansa todeta käymällä ortodoksisissa tai katolisissa jumalienpalveluksissa. Pakanallista naaras-jumalan palvontaa peittämään kehitettiin henki-jumala, joka ainoastaan paperilla päihittää äiti-jumalan alkuperäisissä, siis katolilaisissa/ortodoksisissa kirkoissa.
- Anonyymi
Jumala on yksi: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
- Anonyymi
5Moos.6:4 Biblia. Kuule Israel, Herra meidän Jumalamme on yksi (ainoa) Herra. 5Moos.4:35. 32:39
- Anonyymi
Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Sinun on sitä vaikea ymmärtää koska vertaat Jumalaa ihmiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun on sitä vaikea ymmärtää koska vertaat Jumalaa ihmiseen.Jeesus mainitsee tämän Matteuksen evankeliumissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun on sitä vaikea ymmärtää koska vertaat Jumalaa ihmiseen.Itse asiassa Jumalan olemus on havaittavissa myös ihmiseen verraten, koska ihminen on Jumalan kuva ja siten Hänen kaltaisensa. Myös ihminen on olemukseltaan kolmiyhteinen: ruumis on ihminen, sielu on ihminen ja tahto on ihminen.
On melko erikoista, että jotkut jakavat ihmisen täysin luontevasti sieluun ja ruumiiseen, mutta kieltävät Isän ja Pojan ykseyden... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa Jumalan olemus on havaittavissa myös ihmiseen verraten, koska ihminen on Jumalan kuva ja siten Hänen kaltaisensa. Myös ihminen on olemukseltaan kolmiyhteinen: ruumis on ihminen, sielu on ihminen ja tahto on ihminen.
On melko erikoista, että jotkut jakavat ihmisen täysin luontevasti sieluun ja ruumiiseen, mutta kieltävät Isän ja Pojan ykseyden...Tuo on hyvä pointti. Jumalan kuvia tässä ollaan.
- Anonyymi
Uushelluntailaisen / -"messiaanisen" areiolaisuuden henki on tullut jälleen, kuin itsestään, todistetuksi tässä ketjussa.
a) Sanoo Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen olevan per...
Ei niitä tarvii edes haastatella, ne kertoo riivaajistaan ihan itse, kun vain antaa niiden puhua. Onneksi - kiitos perSujen - Suomessa on vielä sananvapaus. (Äänestä sinäkin!)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423