Muutama vuosi ollaan seurusteltu ja nyt aletaan olla siinä pisteessä, ettei minun pää kestä enää. Mies siis latelee moraalisia ohjeita kaikille, ketkä vain jaksavat kuunnella. Hänen mielestään kaikkien pitäisi elää juuri niin kuin hän sanoo ja suuttuu, jos huomaa, ettei joku noudata hänen ohjeitaan.
Noh, ihan kiva jos on selkeä käsitys siitä, miten haluaa elämänsä elää, mutta hänen jatkuva painostamisensa ahdistaa. Kaiken huipuksi hän itse ei noudata omia ohjeitaan. Useammankin kerran olen nähnyt hänen tekevän tahallaan asioita, joista saarnaa muille. Tiedän, ettei kukaan ole täydellinen, mutta miehen puheet ja teot ovat niin ristiriidassa keskenään, etten vain voi kunnioittaa häntä. Hän esimerkiksi sallii valehtelun tietyissä tilanteissa ja innostuessaan saarnaamaan hän kehuskelee, kuinka ei ole koskaan valehdellut mistään asiasta. Tässä jos alkaa muistuttamaan vanhoista valheista niin mies suuttuu totaalisesti ja sanoo, ettei minulle kannata puhua yhtään mitään, kun en KOSKAAN häntä kunnioita, enkä KOSKAAN tee niin kuin hän sanoo.
Ongelma ei ole se, etten itse omaisi minkäänlaista moraalia ja sen vuoksi olisin jatkuvasti saarnan tarpeessa. Koskaan en ole miehen luottamusta pettänyt ja muutenkin olen pyrkinyt kunnioittamaan hänen ajatuksiaan ja vakaumustaan. Tuntuu vain niin äärettömän pahalta se, miten hän puhuu minulle muista ihmisistä ja tuomitsee heidät pienimmästäkin virheestä. Hän puhuu jopa läheisistään pahaa minulle.
Olen alkanut jättää mainitsematta tekemisiäni miehelleni, koska en ikinä osaa ennakoida, mistä seuraava saarna saa alkunsa. Kyseessä voi olla joku ihan mitätön asia, jonka vain teen hänen mielestään väärin. Saarnan aikana hän yleensä haukkuu minut maanrakoon, enkä enää edes jaksa puolustautua. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos suuni avaan, niin hän korottaa ääntään tai huutaa "turpa kiinni".
Koko tilanne hämmentää ja välillä tuntuu, kuin eläisin kahden eri ihmisen kanssa. On se toinen, joka on rakastava, hauska ja huomaavainen ja sitten taas se toinen, joka suoraan sanottuna ahdistaa ja pelottaa minua. Onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta?
Miehen tekopyhyys suututtaa
10
184
Vastaukset
- Anonyymi
Herra hoo holhoomassa ?
- Anonyymi
Jokainen ihminen on valhettelija. sanoo jo Raamattukin. Parempi olla esimerkkinä rakkaudessa kuin paasata ja tuomita muita.
muista, että itse olet miehen itsellesi valinnut.
- Anonyymi
Mitä teet parisuhde palstalla kun et ole ikinä edes ollut suhteessa? Pitää vaan päästä pätemään typerillä letkautuksilla joka palstalla, eikö vain?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teet parisuhde palstalla kun et ole ikinä edes ollut suhteessa? Pitää vaan päästä pätemään typerillä letkautuksilla joka palstalla, eikö vain?
Sun ei kannata lotota
- Anonyymi
Kalle?
Miehillä on taipumus luoda tai omaksua moraalinen systeemi, jota tulisi härkäpäisesti noudattaa, vaikka menisi väärinkin. Naisten taipumus taas on joustaa ja ratkaista tapauskohtaisesti.
Olet joutunut yhteen tässä suhteessa erityisen hankalan miehen kanssa. Olet joutunut tekemisiin myös miehen kanssa, joka ei myönnä erehdystään. Pahin on kuitenkin, että miehesi pyrkii jyräämään sinut. Mies, joka sanoo puolisolleen, että "turpa kiinni", on parantumaton moukka, paino sekä sanalla parantumaton että sanalla moukka.
Ratkaisu on toki sinun, mutta jos oma päätelmäsi kulkee samaan suuntaan, tiedät ettet ole ajatuksinesi yksin.
Jumalan siunausta sinulle ja hyvää jatkoa elämääsi!- Anonyymi
Kaksialanen mielialahäiriöisen kanssa seurustelet onnea vaan
- Anonyymi
Kun ihminen on epävarma hänen käyttäytymisensä heijastuu niin, että hän kuvittelee myös muiden tarvitsevan "vanhemman" ohjeita elääkseen. Ja kun hän niitä ohjeita latelee ja muut eivät "tottele" hän voi harhaisesti kuvitella olevansa parempi kuin muut.
Näitä "vanhempia" on ollut aina eli aikuisia, jotka kuvittelevat voivansa kertoa miten toisten on elettävä mutta jotka eivät missään nimessä siedä toisten neuvoja itselleen. Miehesi ei viihdy itsensä kanssa, eikä ole tyytyväinen itseensä. Vaikea tilanne koska ei hän itse tajua, mistä on kysymys ja toisten on turha tulla neuvomaan. Hän tarvitsee ammattilaisen apua! - Anonyymi
Miehesi kuulostaa todella vinksahtaneelta. Useimmille ihmisille ajatus:
- "mut se on hyvä silloin kun ei hakkaa (tarkoittaa henkistä moukarointia jota sinun miehesi tekee)"
-"mutku on se joskus ihanakin"
estää totuutta silmiin katsomisen. Jos et todellakaan viihdy enää tuon tason ihmisen kanssa, miksi et laske sitä menemään ja moukaroimaan aivan rauhassa yksikseen muita ihmisiä?
Eihän sinun tarvitse noin ala-arvoista käytostä sietää. Mies on selvästi niin iso moukka ettei siihen tehoa, puheet, ei saarnat.
Vain laske jo menemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564890Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891374
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1351165Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi266993- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965