Denialistien keskustellessa alipaineista on hyvä panna palstalle vähän tietoa tieteellisistä tutkimuksista.
Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on selvitetty 800.000:n vuoden ajalta.
https://ccimgs-2020.s3.amazonaws.com/2020CO2Peak/2020CO2Peak_Longterm_en_title_lg.jpg
Hiilidioksidin ja lämpötilan korrelaatioata on selvitetty vähän lyhyemmältä ajalta.
https://ccimgs-2020.s3.amazonaws.com/2020CO2Peak/2020CO2Peak_Temps_en_title_lg.jpg
Lämpötilaan vaikuttavat tuhansien vuosien aikajaksolla muutkin tekijät, lähinnä Milankovitsin syklit. Nyt tapahtunutta äkillistä lämmönnousua kannattaa jokaisen tykönään pohdiskella.
Ilmastotietoa pitemmältä ajalta
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Akuankkalinkit huuhaapalstalle.
- Anonyymi
Vielä kun selvittäisivät korrelaation lisäksi kausaliteetin niin tulisi vähän uskottavuuttakin. Joulukinkkujen myynnillä ja kalenterin joulukuulla on vahva korrelaatio mutta ei joulu kinkuista johdu.
- Anonyymi
AGW-uskovaisten lukutaito on heikko ja ymmärrys nolla, joten jää viestisi melko turhaksi.
- Anonyymi
Ongelma alarmisteilla on se, että ovat takertuneet hiiliidioksidiin kuin hukkuva oljenkorteen ja roikkuvat siinä loppuun asti. Todellisuudessa hiilidioksidi on lähes olematon tekijä.
Siinäpä sitä jo tuli, denialistien mökellystä.
- Anonyymi
Ei Milankovitsin syklit selitä kuin osan historian lämpötilavaihteluista.
- Anonyymi
Hiilidioksidi ei selitä siitä mitään osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiilidioksidi ei selitä siitä mitään osaa.
Hiilidioksidin osuus on lähes olematon.
- Anonyymi
Mistä ihmeen lämmönnoususta aloittaja taas höpäjää?
Missä sellainen on mitattu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319