Palvelukodissa vierailu

Mukava oli nähdä velipoikaa pitkästä aikaa.
Hyväkuntoiselta ja iloiseltakin näytti, kun minut näki suojusten alta.

No nimiä kirjoitteli moneen valtakirjaan.
Vähän se on huonoa vasemmalla kädellä kirjoittaa, mutta kyllä niistä selvän saa.
Perinnöstä kun on kysymys.
Lyhyt oli vierailuni ja virallinen.

Toivotaan, että seuraavaksi saan veljen ulos katselemaan ja kuuntelemaan kevättä.

44

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

eikö olekin mielenkiintoista...

• Ano
        No onhan se sikäli, kun tämä koronahärdelli on pistänyt näinkin simppelin asian hemmetin vaikeaksi.
        Ylisuojelevaa, mennyt täysin överiksi.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        No onhan se sikäli, kun tämä koronahärdelli on pistänyt näinkin simppelin asian hemmetin vaikeaksi.
        Ylisuojelevaa, mennyt täysin överiksi.

Siinä sitä riittää ihmisillä ihmeteltävää😂

• Anonyymi

Kenelle mielenkiintoinen kenelle ei. Minulle on. Suodussa ensitapaamisessa korona-muutoksissa käppäilimme tunnin verran luonnossa kaikkea katsellen, lintuja ja kasveja. Osin kävelimme kohtuuvauhdilla jutelllen. Seuraavalla kerralla ohjeet muuttui, piti olla hoitaja mukana eikä jouda kun 15 min. Asukin kunto on menyt kohisten huonommaksi.

• Anonyymi

Sinähän olet sanonut olevasi veljesi edunvalvoja? Silloinhan sinun allekirjoituksesi olisi riittänyt.

• Ano
        Olen veljeni epävirallinen edunvalvoja. Hoidan hänen puolestaan kaikki laskutukseen viittaavat asiat.
        Selitän hänelle asiat, menen hänen pankkitunnuksillaan sisään älykännylläni hänen ollessa paikalla.
        Myönnän että tämä homma menee rimaa hipoen lakien mukaan.
        Hänellä on itsemääräämisoikeus.

Kaupassa maksaessa lähikortilla hän heiluauttaa itse korttia.
        Mutta jos pinniä kysytään ja se ei muistu mieleen, minä avitan.
        Hänen on äärettömän vaikeata nostaa rahaa automaatista.
        Vasen käsi ei oikein tottele.

Haluan että hän kirjoittaa itse pankkipapereihin ja muihin nimensä.
        On sen verran tärkeä asia kyseessä.

• 2lesken kirjoitti:

Ano
        Olen veljeni epävirallinen edunvalvoja. Hoidan hänen puolestaan kaikki laskutukseen viittaavat asiat.
        Selitän hänelle asiat, menen hänen pankkitunnuksillaan sisään älykännylläni hänen ollessa paikalla.
        Myönnän että tämä homma menee rimaa hipoen lakien mukaan.
        Hänellä on itsemääräämisoikeus.

Kaupassa maksaessa lähikortilla hän heiluauttaa itse korttia.
        Mutta jos pinniä kysytään ja se ei muistu mieleen, minä avitan.
        Hänen on äärettömän vaikeata nostaa rahaa automaatista.
        Vasen käsi ei oikein tottele.

Haluan että hän kirjoittaa itse pankkipapereihin ja muihin nimensä.
        On sen verran tärkeä asia kyseessä.

Et saisi käyttää hänen pankkitunnuksiaan sillä niitä ei saa luovuttaa kenellekkään. Sinun kuuluisi hankkia omat tunnukset hänen tililleen.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Et saisi käyttää hänen pankkitunnuksiaan sillä niitä ei saa luovuttaa kenellekkään. Sinun kuuluisi hankkia omat tunnukset hänen tililleen.

Äläs nyt hei jaksa enää. Hätä ei lue lakia ja lakia pystyy katsomaan läpi sormien.
        Eikä kysymyksessä ole mikään virallinen laki vaan eri ohjeistuksia pankeilta. Ei pankki pysty määräämään kuka tiliä käyttää (luvallisesti) koska se ei ole rikoslain alainen toiminta.

• Anonyymi kirjoitti:

Äläs nyt hei jaksa enää. Hätä ei lue lakia ja lakia pystyy katsomaan läpi sormien.
        Eikä kysymyksessä ole mikään virallinen laki vaan eri ohjeistuksia pankeilta. Ei pankki pysty määräämään kuka tiliä käyttää (luvallisesti) koska se ei ole rikoslain alainen toiminta.

Jaksan. Kun sinä saat pankkitunnukset, sopimuksessa lukee että niitä ei saa antaa kenenkään ulkopuolisen haltuun. Minullakin on äitini tiliin ihan omat erilliset tunnukset, joilla hoidan hänen laskunsa.

• siilivain kirjoitti:

Siili
        Olen tietoinen säännöstä.
        Nordea on pelleillyt monta vuotta pahviläpyskän lähettämisestä asiakkaille.
        Lähettääkö vai eikö.

Ajatukseni on, että kun sen lähettäminen loppuu, piti loppua jo, lopetan veljeni asioiden hoidon.

Veljeni on ilmoittanut lähiomaisekseen siskoni, joka ei suostu hoitamaan mitään.
        Ei käy katsomassa.
        Ei koskaan ole hakenut mihinkään.
        Asuu lähellä.
        Hän hakekoon tunnuksia, virallisen edunvalvojan ym.

Minulle on kaatunut tämä homma ja kylmästi teen sen omalla tavallani.
        Suoramaksuna, veljeni valtakirjalla, menee vuokra ja apteekkilasku.

• 2lesken kirjoitti:

Siili
        Olen tietoinen säännöstä.
        Nordea on pelleillyt monta vuotta pahviläpyskän lähettämisestä asiakkaille.
        Lähettääkö vai eikö.

Ajatukseni on, että kun sen lähettäminen loppuu, piti loppua jo, lopetan veljeni asioiden hoidon.

Veljeni on ilmoittanut lähiomaisekseen siskoni, joka ei suostu hoitamaan mitään.
        Ei käy katsomassa.
        Ei koskaan ole hakenut mihinkään.
        Asuu lähellä.
        Hän hakekoon tunnuksia, virallisen edunvalvojan ym.

Minulle on kaatunut tämä homma ja kylmästi teen sen omalla tavallani.
        Suoramaksuna, veljeni valtakirjalla, menee vuokra ja apteekkilasku.

Älä laita pankin syyksi. Toimntasi on laitonta. Varsinkaan kun veljesi ei ole sinua siihen hommaan halunnut vaan siskosi.

• siilivain kirjoitti:

Älä laita pankin syyksi. Toimntasi on laitonta. Varsinkaan kun veljesi ei ole sinua siihen hommaan halunnut vaan siskosi.

Siili
        Mitään pankin syyksi laita. Näin hoituu tavallani asiat yksinkertaisemmin.
        Aivan alusta lähtien veljeni sairastuessa, sisareni pesivät kätensä koko jutusta.

Oli siinä järjestämistä nopeaan tahtiin monta asiaa.
        Asunnon vuokrat, autotallin vuokrat, irtisanomiset, auton vakuutuksien kanssa säätäminen.
        Veljeni hakeminen palvelutaloon. Papereita, valtakirjoja ym.
        Kukaan sisaruksistani ei tehnyt mitään näistä asioista.
        Otin homman hallintaan ja selvitin veljeni sekaisia talousasioita.
        Oli maksua sinne sun tänne.

Sosiaalitoimen edustajan luona kävin neuvotteluja maksuaikatauluista.

En tiedä onko kaikkien veljet eläneet tasaista. vaurasta elämää.
        Ja tunteeko monikaan yksinäisen vanhanpojan talousasioita, kun hän yhtäkkiä halvaantuu.

Käytin/käytän talonpoikaisjärkeä.
        Chattaan, tulostan, maksan.
        Tiliotteesta näkee tulot ja menot.
        Esitän ne sosiaalitoimeen.
        Jos ja kun laitonta, ihan se ja sama.
        Asiat ovat järjestyksessä ja kukaan ei ole valittanut.
        Niinkuin sanoin, kun Nordean pahviläpyskän tulo loppuu, minä lopetan tämän koiranviran.

Joku muu saa jatkaa oikein virallista tietä.
        Maksaja on vielä epäselvä.
        Minä kun teen kaiken ilmaiseksi.

• 2lesken kirjoitti:

Siili
        Mitään pankin syyksi laita. Näin hoituu tavallani asiat yksinkertaisemmin.
        Aivan alusta lähtien veljeni sairastuessa, sisareni pesivät kätensä koko jutusta.

Oli siinä järjestämistä nopeaan tahtiin monta asiaa.
        Asunnon vuokrat, autotallin vuokrat, irtisanomiset, auton vakuutuksien kanssa säätäminen.
        Veljeni hakeminen palvelutaloon. Papereita, valtakirjoja ym.
        Kukaan sisaruksistani ei tehnyt mitään näistä asioista.
        Otin homman hallintaan ja selvitin veljeni sekaisia talousasioita.
        Oli maksua sinne sun tänne.

Sosiaalitoimen edustajan luona kävin neuvotteluja maksuaikatauluista.

En tiedä onko kaikkien veljet eläneet tasaista. vaurasta elämää.
        Ja tunteeko monikaan yksinäisen vanhanpojan talousasioita, kun hän yhtäkkiä halvaantuu.

Käytin/käytän talonpoikaisjärkeä.
        Chattaan, tulostan, maksan.
        Tiliotteesta näkee tulot ja menot.
        Esitän ne sosiaalitoimeen.
        Jos ja kun laitonta, ihan se ja sama.
        Asiat ovat järjestyksessä ja kukaan ei ole valittanut.
        Niinkuin sanoin, kun Nordean pahviläpyskän tulo loppuu, minä lopetan tämän koiranviran.

Joku muu saa jatkaa oikein virallista tietä.
        Maksaja on vielä epäselvä.
        Minä kun teen kaiken ilmaiseksi.

Seli seli hanki omat tunnukset veljesi raha-asioihin vai onko näin ettei niitä sinulle jostain syystä annettaisi?

• siilivain kirjoitti:

Seli seli hanki omat tunnukset veljesi raha-asioihin vai onko näin ettei niitä sinulle jostain syystä annettaisi?

Siili
        Ei ole pienintäkään aikomusta hakea yhtään mitään tunnuksia.

Kun veljeni pääsee ulos sieltä palvelutalosta, niin hänellähän on pankkikortti.
        Sillähän voi maksaa laskuautomaatilla.

Tai toinen vaihtari on siskoni, joka hoitakoon hänelle kuuluvat tehtävät.

Minä vetäydyn mielelläni näistä velvotteista.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Siili

NOH mikä pakko sinunkaan!
        Kun asioille ei löydy suorittajaa, ottaa palvelutalo vastuun pankkiasioiden ja muidenkin asioiden hoidosta.
        Sinulla vaan on mielisairaanomainen pakko tunkea nenäsi jokaisen asioihin ja leikkiä suurta marttyyria.
        Mutta vanhana juoppona et kykene elämään edes omaa elämääsi ennen kuin sekaannut muiden asioihin - kuten "väkivalloin" hoitokoiran hoitaminen.

• 2lesken kirjoitti:

Siili

Jos veljesi ei kykene itse maksamaan, sinä käytät hänen korttiaan/tunnuksiaan ja se on laitonta. Meilläpäin ainakin otettaisiin veljeltäsi tunnukset pois. Sitten niitä et käyttäisi sinäkään.

Voithan vetäytyä. Ilmoitat siskollesi että on veljesi tahto että hän hoitaa asiat. Jos kieltäytyy, hankit sitten itsellesi lailliset tunnukset. Toki jos veljesi on asiallinen, tarvitset siihen hänen suostumuksensa mutta varmaan antaa jos luottaa nytkin omat tunnuksensa käyttöösi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun asioille ei löydy suorittajaa, ottaa palvelutalo vastuun pankkiasioiden ja muidenkin asioiden hoidosta.
        Sinulla vaan on mielisairaanomainen pakko tunkea nenäsi jokaisen asioihin ja leikkiä suurta marttyyria.
        Mutta vanhana juoppona et kykene elämään edes omaa elämääsi ennen kuin sekaannut muiden asioihin - kuten "väkivalloin" hoitokoiran hoitaminen.

Monella palvelutalon asukkaalla ei ole lainkaan omaisia ja asioiden hoitajaksi on haettu virallinen kunnan edunvalvoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Ano
        No kun olet tuota mieltä, asiahan on sitten niin.
        Hoitajat soittavat minulle, kun kukaan muu siskoistani ei ole antanut puhelinnumeroaan.
        Jos veljelleni on tapahtunut jotain, tai on jotain kysyttävää.

Kun olisi hyvä, että joku päivystäjä olisi olemassa, sanotaan palvelukodissa.
        Puhelimeni on auki 24/7.

Ja kun on kolmen kuukauden välein hoitajapalaveri, jossa veljeni on mukana.
        Toivotaan että joku omaisista olisi kuuntelemassa ja esittämässä toiveita tai kysymyksiä.
        Kukaan muu ei ole tullut kuin minä.

Niin raahaan suurta koiraa väkisin pitkin raittia, ilman omistajan lupaa.
        Voi minua hirveätå raitistunutta holistia, mitä lainkaan teenkään.

• siilivain kirjoitti:

Jos veljesi ei kykene itse maksamaan, sinä käytät hänen korttiaan/tunnuksiaan ja se on laitonta. Meilläpäin ainakin otettaisiin veljeltäsi tunnukset pois. Sitten niitä et käyttäisi sinäkään.

Voithan vetäytyä. Ilmoitat siskollesi että on veljesi tahto että hän hoitaa asiat. Jos kieltäytyy, hankit sitten itsellesi lailliset tunnukset. Toki jos veljesi on asiallinen, tarvitset siihen hänen suostumuksensa mutta varmaan antaa jos luottaa nytkin omat tunnuksensa käyttöösi.

Siili
        Kortti ja pinkoodiläpyskä tulevat veljeni osoitteeseen palvelutaloon.
        Eikös tässä kohtaa luulisi pankkineidon hälykellot soida.
        Että tarkistaisi kuka niitä käyttää.
        Miten se muuten tapahtuu?

Olen jo kertonut, että minä lopetan perinnön jaon jälkeen veljeni asioiden hoidon.
        Siinä kun minulla on vielä tehtävää.

Sisareni saa itse tehdä omat ratkaisunsa miten jatkaa.
        Kunhan nyt edes kävisi katsomassa tai vaikka soittaisi.

• 2lesken kirjoitti:

Siili
        Kortti ja pinkoodiläpyskä tulevat veljeni osoitteeseen palvelutaloon.
        Eikös tässä kohtaa luulisi pankkineidon hälykellot soida.
        Että tarkistaisi kuka niitä käyttää.
        Miten se muuten tapahtuu?

Olen jo kertonut, että minä lopetan perinnön jaon jälkeen veljeni asioiden hoidon.
        Siinä kun minulla on vielä tehtävää.

Sisareni saa itse tehdä omat ratkaisunsa miten jatkaa.
        Kunhan nyt edes kävisi katsomassa tai vaikka soittaisi.

Äläpä syyllistä pankkineitiä. Kun veljesi on allekirjoittanut siotutuvansa kortin ja tunnusten ja pankin säännöksiin, hän on sitoutunut toimimaan kuten pankki säännöstää. Eli veljesi tekee väärin antaessaan sinulle tunnukset käyttöön. Ja pankkikorttinsa.

• siilivain kirjoitti:

Äläpä syyllistä pankkineitiä. Kun veljesi on allekirjoittanut siotutuvansa kortin ja tunnusten ja pankin säännöksiin, hän on sitoutunut toimimaan kuten pankki säännöstää. Eli veljesi tekee väärin antaessaan sinulle tunnukset käyttöön. Ja pankkikorttinsa.

Siili
        Kun menen ensiviikolla ulkoilemaan veljeni kanssa, kerron tämän hänelle.

Jos veljeni antaa luvan, saanko palvelukodin holvista hänen rahojaan ulos.

Voisin tallettaa ne omalle tililleni ja maksaa sitä kautta.
        Mitäs tuumaat.

• 2lesken kirjoitti:

Siili
        Kun menen ensiviikolla ulkoilemaan veljeni kanssa, kerron tämän hänelle.

Jos veljeni antaa luvan, saanko palvelukodin holvista hänen rahojaan ulos.

Voisin tallettaa ne omalle tililleni ja maksaa sitä kautta.
        Mitäs tuumaat.

Miksi ihmeessä hänellä on rahoja "palvelukodin holvissa"?

• siilivain kirjoitti:

Miksi ihmeessä hänellä on rahoja "palvelukodin holvissa"?

Siili
        Pitäähän sitä nyt jokaisella hepulla olla vararahasto cash.
        Sieltä maksetaan Kelan kyytejä ja otetaan jos on tarvis.

• 2lesken kirjoitti:

Siili

Ai. Meillä kait ei tarvitse kuin ihan pieni nimellinen jota sitäkään ei ole tarvittu.

• siilivain kirjoitti:

Ai. Meillä kait ei tarvitse kuin ihan pieni nimellinen jota sitäkään ei ole tarvittu.

Siili
        Hammaslääkäriin meno 50 €
        Toinen reissu taas 50 €.
        Sairaalaan kuvaukseen 50 €
        Hoitajat voivat ottaa holvista rahat näihin matkoihin.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Siili

Totta mousses pitää rahaholvi olla. Itekkii ostin naapurilta vanhan perunakellarin, johon rakensin pankkiholvin kalteri ovineen ja kattoikkunoineen.
        Kun lähen kylille, kurvaan kellarin kautta ja otan mukaan sopivasti. Pankkeihin ei voi luottaa.

• 2lesken kirjoitti:

Siili
        Hammaslääkäriin meno 50 €
        Toinen reissu taas 50 €.
        Sairaalaan kuvaukseen 50 €
        Hoitajat voivat ottaa holvista rahat näihin matkoihin.

Ja kuka saattaa?

• siilivain kirjoitti:

Ja kuka saattaa?

Siili
        Kaksi hoitajaa.
        Nostolaite mukana.
        Hänet pitää nostaa hammaslääkärituoliin.
        Anoin Kelalta kaveritaksin.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta mousses pitää rahaholvi olla. Itekkii ostin naapurilta vanhan perunakellarin, johon rakensin pankkiholvin kalteri ovineen ja kattoikkunoineen.
        Kun lähen kylille, kurvaan kellarin kautta ja otan mukaan sopivasti. Pankkeihin ei voi luottaa.

Ano
        Palvelukodissa on holvi asukkaiden rahoja, kortteja, koruja varten.
        Niitä ei pidä säilyttää omassa huoneessa.
        Mutta ei ihan perunakellari.

• 2lesken kirjoitti:

Siili
        Kaksi hoitajaa.
        Nostolaite mukana.
        Hänet pitää nostaa hammaslääkärituoliin.
        Anoin Kelalta kaveritaksin.

No teillähän yvä palvelukoti on kun on mahdollista irrottaa kaksi hoitajaa työstä kuljetuksiin ja käyttöön. Ja ihan nostolaitetta kuljetetaan mukana. Meillä kaikki käynnit huolehtii omaiset, henkilökunta ei lähde mukaan mihinkään. Hammaslääkäri käy palvelukodissa ja hänellä on hoitaja ja vermeet mukana.

• siilivain kirjoitti:

No teillähän yvä palvelukoti on kun on mahdollista irrottaa kaksi hoitajaa työstä kuljetuksiin ja käyttöön. Ja ihan nostolaitetta kuljetetaan mukana. Meillä kaikki käynnit huolehtii omaiset, henkilökunta ei lähde mukaan mihinkään. Hammaslääkäri käy palvelukodissa ja hänellä on hoitaja ja vermeet mukana.

Siili
        Ei siitä ole kauaa aikaa kun kirjoitit, että omainen ei saa nostaa asukasta.
        Eikä käyttää nostolaitetta.

Suuhygienisti käy tarkistamassa asukkaiden hampaat.
        Hän määräsi veljeni hammaslääkäriin hampaan poisottoa varten.
        Vaihtoehtoja ei ole kuin tasan yksi.
        Hoitajat, nosturi, invataksi.
        Ja 50€ mukaan, holvista.

• 2lesken kirjoitti:

Siili
        Ei siitä ole kauaa aikaa kun kirjoitit, että omainen ei saa nostaa asukasta.
        Eikä käyttää nostolaitetta.

Suuhygienisti käy tarkistamassa asukkaiden hampaat.
        Hän määräsi veljeni hammaslääkäriin hampaan poisottoa varten.
        Vaihtoehtoja ei ole kuin tasan yksi.
        Hoitajat, nosturi, invataksi.
        Ja 50€ mukaan, holvista.

No ehkä teillä saa meillä ei. Omaishoitajat on erikseen jos heillä on nosturi kotona.Tosin minun omaiseni kohdalla ei mitään nostolaitteita edes tarvita vaan hän istuu pyörätuolissa pidemmät matkat ja muutoin kävelee ihan ite.

Meillä hammasoperaatiot luonnistuvat paikan päällä, niin paikkaukset kuin poistotkin.

• Anonyymi

Enpä ole edes ajatellut toisen tunnusten käytön vääryyttä. Käyn parkinssonhenkilön luona, saan hänen salasanansa kaikkiin hänen ohjelmiinsa, pankista kirjastokorttiin. Maksan kaupassa hänen kortillaan, en muista tunnuslukua ja jos vilauttaminen ei riitä, hän joutuu olla lähellä että venytän korvani kuiskaamiseen. Nostan seinästä rahat. Vien tavarat ja otan rahat hänen lompakostaan tai siirrän itselleni hänen tililtään. Soitan lääkärit ja asuntoasiat. Kirjoitan meilit. Hänen järkensä pelaa ja muisti on parempi kuin minulla mutta motoriikka ja puheentuottaminen ontuu jo pahasti. Hän tietää varsin hyvin etten tarvitse mihinkään niitä muutamaa tonnia, jotka hänellä on tilillään. Lapsensa eivät jouda. En missään tapauksessa ota omia tunnuksia hänen järjestelmiinsä, jos olisi pakko, lopettaisin auttamisen heti. Tiedän tuttavapiirissä aika monta hyväntekijäihmistä, jotka toimivat samoin.

• Anonyymi

Sama vika rahikaisella. Minulla on ollut useidenkin henkilöiden pankkikortteja toimittaessani heidän asioitaan vapaaehtoisesti ja pyyteettömästi silloin tällöin.

• Minä jouduin perehtymään näihin asioihin silloin kun aloin hoitaa äitini raha-asioita. Hankin heti omat tunnukset hänen tiliinsä ja tämähän tapahtui pankissa.

• siilivain kirjoitti:

Minä jouduin perehtymään näihin asioihin silloin kun aloin hoitaa äitini raha-asioita. Hankin heti omat tunnukset hänen tiliinsä ja tämähän tapahtui pankissa.

Siili
        Eikö se ollut niin, että lopetit äitisi tilin ja avasit uuden tilin ja hait siihen kortin.
        Äitisi ei pystynyt nimeään kirjoittamaan.
        Miten sait sen tilin avatuksi?

Kävit vääntöä, kun eläkeyhtiö ei jossainvaiheessa maksanutkaan äitisi eläkettä uudelle tilillesi.
        Että ei ihan mennyt putkeen.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Siili
        Eikö se ollut niin, että lopetit äitisi tilin ja avasit uuden tilin ja hait siihen kortin.

Kävit vääntöä, kun eläkeyhtiö ei jossainvaiheessa maksanutkaan äitisi eläkettä uudelle tilillesi.

Lakatkaa vatvomasta omaistenne asioita täällä!!

• Anonyymi kirjoitti:

Ano
        Missä sitten?

• 2lesken kirjoitti:

Siili

Kun en voi käyttää äitini tiliä äitini tunnuksilla minulle kuuluu avata hänen tililleen oma tilinumero ja siihen tunnukset, koska äiti ni ei enää osaa itse tunnuksiaan käyttää, Eli tili on äitini, mutta minulla siihen ikiomat tunnukset, joilla halölinnoin äitini tiliä. Tämä onnistui vileä kun äitini oli mukana pankissa ja meillä oli vuodelta 2010 edunvalvontavaltuutus, jossa äitini oli minut hyväksynyt asioidensa hoitajaksi silloin kun ei siihen enää kykene itse. Tähänkin on olemassa tietyt rajoitukset ja jopa nyt kun olen äitini virallinen edunvalvoja äidilläni on oikeuskia ja valtuuksia omiin asioihinsa.

Siinä eläkeyhtiöasiassa oli muistaakseni sellainen asia että en ollut toimittanut sinne sitä valtakirjaa, joka oli toimitettu pankkiin ja esim verottajalle ja kelalle. Asiat eivät aina mene kuin strömsössä, mutta ovat selviteltävissä ja hoidettavissa kuntoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Pää kiinni, elä lue :D.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tässä on kuule vakavat perinnönjaot menossa. Missäs niitä voisi pohtia muualla kuin asiantuntija siilin ja lesken opastuksella finanssi ja talouselämän saloihin.
        Minä olen suorastaan viisastunut yhdessä päivässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tässä on kuule vakavat perinnönjaot menossa. Missäs niitä voisi pohtia muualla kuin asiantuntija siilin ja lesken opastuksella finanssi ja talouselämän saloihin.

Ano
        Tietoa löytyy palvelutalojen käytännöistä.
        Voisi kirjoittaa oikeastaan oppaan.
        "Hoivien ihmeellinen maailma".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun menneeseen, lapsuudesssa naapurin ukolla oli tapana sanoa katsoessaan lasten kinaamista: tapelkaa pojat, saatte tupakkia.

• Anonyymi kirjoitti:

Mukavaa kun voimme olla avuksi, että oikein finanssiasioissa :D. Kyllä on huteralla pohjalla sinunkin finanssiasiasi kun täältä pitää oppi kahmia ja näillä tasoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe