Euroopan unioni on hyvä eläkeläisille, mutta nyt tuli tökkäys ??
Kansaneläkkeellä ei saa mennä ulkomaille ? Onko Viron risteily sallittu ?
Jaa Nyt mää alan pikkasen bonjaan tätä hommaa, siis Kansineläkkeellä ei
saa mennä ulkomaille asumaan ja nauttimaan halvoista hinnoista ??
Eli Kansaneläkeläisiä, niin kuin oliko se" Ketuttaa" ja siksi ei muutkaan vai ?
Minä jo ihmettelinkin, että eläkeläiset ei voi olla Euroa vastaan ja halua
laskea omaa toimeentuloa, jonkun rodun ja valtion vuoksi. Mutta kansa ja
valtioeläkkeellä on, niin kuin alistunut elämään, vain valtiossa oliko se näin ?
Minun suomalaiset sanotaanko nyt entiset tuttavat on ilmoitelleet Kelaan
ja niiden tarkoitus oli pitää huolta minusta, että saan Kelasta myös rahaa ?
Sitten paljastu se kauhee, kauhee asia, että ne on halunneet minulle pahaa,
kun kyselin, että mitä muuta rahaa minä voisin saada Kelasta.
Onhan se meille työeläkeläisille hyvä, kun meillä ei ole tuota valtioa ja saan
olla niin kuin etuoikeutetusti ulkomailla... se on kauhee vääryys, vääryys.
Minä olen aina halunnut Euroopan unionia sen vuoksi, että on tasa-arvo ja
kaikki ihmiset olisi saman arvoisia. Kauhee kauhee vääryys on toki on on.
Se olisi kuin vankilaan ihmisen laittaisi eläkkeellä, kauhee kauhee vääryys.
Voiko Kansan eläkkeellä käydä ulkomailla ?
9
<50
Vastaukset
Onko Persuissa Kansaneläkeläisiä ja tietävät kait säännöt paremmin?
Eli et saa poistua kansaneläkerahan kanssa valtiosta ja oliko vielä, että
jos saat valtion eläkettä ja poistut valtiosta, niin olet rikollinen ?Thaimaaseen vaaditaan puhdas rikosrekisteriote jos haluat saada pitkän
viisumin... Onko Näin, että jos mene Thaimaaseen kansan, siis sillä kansa
elääkkeellä tai valtio eläkkeellä, niin olet rikollinen ??- Anonyymi
Joskus oli sellainen laki, että valtion virkamies ei saanut mennä eläkerahojensa kanssa muuttamaan ulkomaille. Ja olikos niin, että kansaneläkettäkään ei maksettu ulkomaille muuttaneille.
Anonyymi kirjoitti:
Joskus oli sellainen laki, että valtion virkamies ei saanut mennä eläkerahojensa kanssa muuttamaan ulkomaille. Ja olikos niin, että kansaneläkettäkään ei maksettu ulkomaille muuttaneille.
Olen ymmärtänyt, että Valio eläkkeellä ei pääse ulkomaille, että se kirous
siitä seuraa... Toinen on Kansa eläke, niin sillä käsittääkseni saa käydä virossa?
Oliko myös työttömänä se, että ei saanut poistua valtiosta ?
Mutta jos EU:sta tulee Liittovaltio, niin jääkö se sitten, että ei saa poistua
osa-valtiosta... Vaikka tapaat Netissä virolaisen kaunottaren... Jos tapaat hänet
virossa... Niin et saa työttömyysrahaa tai Kansa eläkettä ?- Anonyymi
Eurofighter kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että Valio eläkkeellä ei pääse ulkomaille, että se kirous
siitä seuraa... Toinen on Kansa eläke, niin sillä käsittääkseni saa käydä virossa?
Oliko myös työttömänä se, että ei saanut poistua valtiosta ?
Mutta jos EU:sta tulee Liittovaltio, niin jääkö se sitten, että ei saa poistua
osa-valtiosta... Vaikka tapaat Netissä virolaisen kaunottaren... Jos tapaat hänet
virossa... Niin et saa työttömyysrahaa tai Kansa eläkettä ?Tässä on jotain tietoa. Aika hämärältä vaikuttaa.
https://www.kela.fi/elaketta-suomesta-ulkomaille
Osaan maista varmaan voi saada Suomesta kansaneläkkeensä.
Suurimmalla osalla ihmisistä Suomessa on nykyään työeläke, kuten minullakin on ollut jo n. 8 kk ajan.
Suomen ja Ruotsin kesken (kuten monen muunkin maan välillä) on ollut sopimus kaksinkertaisen verotuksen poistamisesta. Se ei kuulemma toimi, molemmat verottavat eläkkeitä jollain säännöllä niin, että suomalaiset eivät uskalla muuttaa eläkeiässä takaisin Suomeen. Lisäksi Ruotsissa muutaman vuoden töitä tehneet (esim. 10 v) saavat yllättävän huonon eläkkeen Suomeen. Norjassa on valtio kikkaillut niin, että muistaakseni vasta yli 10 kk työskentely kerryttää eläkettä. Ruotsista tulen saamaan vuoden tai kahden päästä ehkä 20 €/kk eläkkeen. Olin aikoinaan kahtena eri kesänä töissä Tukoholmassa, kumpanakin vuonna 3 kk, yhteensä siis 6 kk.
Joku Thaimaa on kyllä sellainen, että ne eivät pidä köyhistä eläkeläisistä. Ulkomaisilla eläkeläisillä on mahdollista saada eläkeläisviisumi, jossa vaadittiin kauhean korkeaa nettoeläkettä. Sitten hieman kohtuullistivat tätä sääntöä. Muistaakseni joku 20000€ pankkitalletus helpotti viisumin saantia. En itse muuttaisi eläkeläisenä kehitysmaihin asumaan. Pitäisi varmistua siitä, että saa kohtuuhintaisella terveysvakuutuksella korkeatasoista sairaalahoitoa. Nyt minulla ei ole oikeastaan mitään terveysongelmia, ja asun Suomessa. Minulle riittäisi mainiosti n. 5 kk talven yli asuminen esim. Espanjassa. Pitää selvittää, missä ajassa tippuu pois Suomen KELAn myöntämän terveydenhoidon piiristä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on jotain tietoa. Aika hämärältä vaikuttaa.
https://www.kela.fi/elaketta-suomesta-ulkomaille
Osaan maista varmaan voi saada Suomesta kansaneläkkeensä.
Suurimmalla osalla ihmisistä Suomessa on nykyään työeläke, kuten minullakin on ollut jo n. 8 kk ajan.
Suomen ja Ruotsin kesken (kuten monen muunkin maan välillä) on ollut sopimus kaksinkertaisen verotuksen poistamisesta. Se ei kuulemma toimi, molemmat verottavat eläkkeitä jollain säännöllä niin, että suomalaiset eivät uskalla muuttaa eläkeiässä takaisin Suomeen. Lisäksi Ruotsissa muutaman vuoden töitä tehneet (esim. 10 v) saavat yllättävän huonon eläkkeen Suomeen. Norjassa on valtio kikkaillut niin, että muistaakseni vasta yli 10 kk työskentely kerryttää eläkettä. Ruotsista tulen saamaan vuoden tai kahden päästä ehkä 20 €/kk eläkkeen. Olin aikoinaan kahtena eri kesänä töissä Tukoholmassa, kumpanakin vuonna 3 kk, yhteensä siis 6 kk.
Joku Thaimaa on kyllä sellainen, että ne eivät pidä köyhistä eläkeläisistä. Ulkomaisilla eläkeläisillä on mahdollista saada eläkeläisviisumi, jossa vaadittiin kauhean korkeaa nettoeläkettä. Sitten hieman kohtuullistivat tätä sääntöä. Muistaakseni joku 20000€ pankkitalletus helpotti viisumin saantia. En itse muuttaisi eläkeläisenä kehitysmaihin asumaan. Pitäisi varmistua siitä, että saa kohtuuhintaisella terveysvakuutuksella korkeatasoista sairaalahoitoa. Nyt minulla ei ole oikeastaan mitään terveysongelmia, ja asun Suomessa. Minulle riittäisi mainiosti n. 5 kk talven yli asuminen esim. Espanjassa. Pitää selvittää, missä ajassa tippuu pois Suomen KELAn myöntämän terveydenhoidon piiristä.Jos menet oleilemaan/lomailemaan Espanjaan, niin miksi putoaisi pois Kelan kirjoilta? Ei sinne mitään ilmoitusta tarvitse tehdä. Työttömänkin vain on oltava tjötarjouksen tullessa paikalla. Tietysti vakiosoite ja kirjat pidettävä Suomessa.
Anonyymi kirjoitti:
Jos menet oleilemaan/lomailemaan Espanjaan, niin miksi putoaisi pois Kelan kirjoilta? Ei sinne mitään ilmoitusta tarvitse tehdä. Työttömänkin vain on oltava tjötarjouksen tullessa paikalla. Tietysti vakiosoite ja kirjat pidettävä Suomessa.
Ei tarvi ilmoitusta tehdä, mutta jos jäät kiinni siitä.
Lentokentillä ja lomakohteissa on valtion poliisin kanssa vakuutustarkastajia.
Käytät, vaikka valtio työttömyysturvavakuutusta.
- Anonyymi
Kansaneläke on myös KELAn etuus.
https://www.kela.fi/sosiaaliturvaan-kuuluminen-suomesta-ulkomaille Tulis talvi ja tappaisi persut !
Etelässä on lämmintä. Kreikassakin on ihan mukavaa... välistä tanssia,
vaikka Zorbasta !
Haudataanko persut kuinka... lipulla ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116