90 prosentilla naisista on selluliittia

186

146

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsoin jo aiemmin nuo.. jotenkin näyttää että tuo sellu olis muokattu tuohon? Tai ainakin muokattu näyttämään voimakkaammalta...

• Et ole vain tottunut tuollaisiin kuviin, kun mediassa kaikki on siloteltu.

• Anonyymi

Naiset muokkaa kuvansa juuri toisinpäin kuvankäsittely ohjelmalla siis joku toinen muokkaa, jos nainen ei osaa, ettei selluliittia näy ja lopputulos on siloiteltu iho.
        Kun näet tiukkoihin farkkuihin/trikoisiin pukeutuneen naisen ja ajattelet, että onpa hyvän muotoiset reidet, niin totuus voikin olla se, että reidet on järkyttävän muhkuraiset, kun nainen riisuu housunsa, että ei kannata luottaa että naisella on sileät ja kauniit sääret.
        Sama se on naaman osalta, nainen joutuu paklaamaan naamansa, etteivät uurteet, rypyt, kuopat ym. näy ja kun meikit poistetaan, niin järkytys voi olla vallan hirveä.

• Anonyymi kirjoitti:

Naiset muokkaa kuvansa juuri toisinpäin kuvankäsittely ohjelmalla siis joku toinen muokkaa, jos nainen ei osaa, ettei selluliittia näy ja lopputulos on siloiteltu iho.
        Kun näet tiukkoihin farkkuihin/trikoisiin pukeutuneen naisen ja ajattelet, että onpa hyvän muotoiset reidet, niin totuus voikin olla se, että reidet on järkyttävän muhkuraiset, kun nainen riisuu housunsa, että ei kannata luottaa että naisella on sileät ja kauniit sääret.
        Sama se on naaman osalta, nainen joutuu paklaamaan naamansa, etteivät uurteet, rypyt, kuopat ym. näy ja kun meikit poistetaan, niin järkytys voi olla vallan hirveä.

Ei sääriin selluliittia muodostu..

Jos miehelle on hyvin tärkeää selluliitottomat vähärasvaiset jalat ja peppu, niin kannattaa kääntyä shemalejen tykö..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Jos miehelle on hyvin tärkeää selluliitottomat vähärasvaiset jalat ja peppu, niin kannattaa kääntyä shemalejen tykö..

EIkö sääri ole reidesta nilkkaan asti.

• Anonyymi kirjoitti:

EIkö sääri ole reidesta nilkkaan asti.

Höhö..

No ei.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Höhö..

No ei.

Kyllä voi olla. Kielitomiston mukaan sitä käytetään myös laajemmin koko jalasta. "Pitkät sääret" tarkoittaa pitkiä jalkoja, ei pelkkää sääriosaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voi olla. Kielitomiston mukaan sitä käytetään myös laajemmin koko jalasta. "Pitkät sääret" tarkoittaa pitkiä jalkoja, ei pelkkää sääriosaa.

Kaikkea sitä kuulee..🙄

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

No nythän on paljon fitnessmimmejä joilla voi rasvat olla aika vähissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nythän on paljon fitnessmimmejä joilla voi rasvat olla aika vähissä.

Ja muodot saa implanteilla ja rasvan siirrolla. 😂 No siro hoikkuus on ison työn (urheilu) ja tiukan ruokavalion yhteistulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muodot saa implanteilla ja rasvan siirrolla. 😂 No siro hoikkuus on ison työn (urheilu) ja tiukan ruokavalion yhteistulos.

Niin no sellainen lähes rasvattomuus on ison työn ja tiukan ruokavalion tulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no sellainen lähes rasvattomuus on ison työn ja tiukan ruokavalion tulos.

Eihän nekään ole siinä kunnossa kuin hetken, sen kisahetken.

• Anonyymi

Palstapojat ei tuota usko.. Ovat nähneet alastomia naisia vain filttereiden läpi.

xLiner

• Hyvä se on sitten niillekin kertoa.. Ja monipuolistaa naiskuvaa.

• Anonyymi

Ehkä teillä ja aloittajalla löllyy muttei vielä täällä.

• Ei vaan, 90 prosentilla naisista on selluliittia, mikä on siis hyvinkin naisellista.

Vanhemmiten naisillakin se rasva ohjautuu enemmän mahan ympärille, joten jalat saattavat olla hyvinkin rasvattomat.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei vaan, 90 prosentilla naisista on selluliittia, mikä on siis hyvinkin naisellista.

Vanhemmiten naisillakin se rasva ohjautuu enemmän mahan ympärille, joten jalat saattavat olla hyvinkin rasvattomat.

Toiset hoitaa itsensä niin ettei appelsiininkuori-ihoa tule. Toisilla se vaan näkyy tosi pahana ihramöykkynä. Mulla ei ole tullut näkyviin. Olisi aika rumaa.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei vaan, 90 prosentilla naisista on selluliittia, mikä on siis hyvinkin naisellista.

Vanhemmilla naisilla tulee vatsaan ja jaloista ja takapuolesta tulee tikut. Ei lihasta ei rasvaa ei mitään ja aika rumat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhemmilla naisilla tulee vatsaan ja jaloista ja takapuolesta tulee tikut. Ei lihasta ei rasvaa ei mitään ja aika rumat.

Vahvemmilla naisilla tulee luiseva muodoton tikkujen nokassa oleva p..rse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vahvemmilla naisilla tulee luiseva muodoton tikkujen nokassa oleva p..rse.

= vanhemmilla

• Anonyymi kirjoitti:

Niin tai näin, niin aina voi arvostella ja haukkua naisia..

Eikö olekin kivaa..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Niin tai näin, niin aina voi arvostella ja haukkua naisia..

Eikö olekin kivaa..

Vanhempi nainen on tikku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempi nainen on tikku.

Monet nuoretkin on tikkuja tai vanhemmat pullukoita. Ja mitä sitten? Jokaiselle vartalotyypille on ihailijansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet nuoretkin on tikkuja tai vanhemmat pullukoita. Ja mitä sitten? Jokaiselle vartalotyypille on ihailijansa.

Tikkumaisuus ja pelkät suorat tolpat on rumaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tikkumaisuus ja pelkät suorat tolpat on rumaa.

No se on makuasia. Minä olen aina tykännyt hoikista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se on makuasia. Minä olen aina tykännyt hoikista.

Ja sit taas pyöreyttä pidän itse epäviehättävänä.

• Anonyymi

Ei ole selluliittia, vaikka rasvaa on pepussa ja reisissä. Jostain syystä se vaan ei kuhmuunnu 🤔

• Se rasva siellä on sitä selluliittiä...

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Se rasva siellä on sitä selluliittiä...

Selluliitti tarkoittaa tuota appelsiinimaista ihoa, muhkuraisuutta. Pelkkä rasva ei ole selluliittia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selluliitti tarkoittaa tuota appelsiinimaista ihoa, muhkuraisuutta. Pelkkä rasva ei ole selluliittia.

Tai siis selluliitti on rasvaa, mutta jotta voidaan puhua selluliitista sen pitää muodostua tietyllä tavalla ihon alle, ja siihen vaikuttaa ihon rakennekin.

• Anonyymi

Ei se kaikilla tule noin rumakuhmuiseksi. On tapoja joilla pitää sileänä ja hoitaa ihoaan. Meillä ei suvun naisilla ole ollut möykkynä näkyvissä kenelläkään. Muhkurat olis pahat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis selluliitti on rasvaa, mutta jotta voidaan puhua selluliitista sen pitää muodostua tietyllä tavalla ihon alle, ja siihen vaikuttaa ihon rakennekin.

"Selluliitti on rasvaa, joka on pakkautunut sidekudokseen, joka ei jousta. Ihon pinta vetäytyy kuopalle ja näyttää epätasaiselta ja muhkuraiselta."

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/2016051821584319

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, kai se sitten jotenkin riippuu rasvasolujen määrästä? Siis että jos niitä on paljon vierekkäin, niin iho näyttää tasaisemmalta?

No, joka tapauksessa kyseessä ei ole mikään terveydellinen ongelma, vaan täysin normaali asia, joka koskee valtaosaa naisia.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Niin, kai se sitten jotenkin riippuu rasvasolujen määrästä? Siis että jos niitä on paljon vierekkäin, niin iho näyttää tasaisemmalta?

No, joka tapauksessa kyseessä ei ole mikään terveydellinen ongelma, vaan täysin normaali asia, joka koskee valtaosaa naisia.

Niin en tiedä. Itte olen huomannut että jos olen vähän turvoksissa niin yhdestä kohtaa reidestä kuhmuuntuu rasva vähän, sitten kun se ylimäärinen neste poistuu niin se appelsiinikin katoaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se kaikilla tule noin rumakuhmuiseksi. On tapoja joilla pitää sileänä ja hoitaa ihoaan. Meillä ei suvun naisilla ole ollut möykkynä näkyvissä kenelläkään. Muhkurat olis pahat.

No miten teidän suvun naiset sitten persuksiaan hoitavat, ettei selluliittia muodostu?

Epäilen vahvasti, että kyse on edullisesta geeniperimästä, eikä mistään ”hoidosta”.

• Anonyymi kirjoitti:

No miten teidän suvun naiset sitten persuksiaan hoitavat, ettei selluliittia muodostu?

Epäilen vahvasti, että kyse on edullisesta geeniperimästä, eikä mistään ”hoidosta”.

Ei mitään "hoitoja" ole. Eikä mitään ongelmaakaan pitäisi olla.

• Anonyymi

No en mä ainakaan naisena ihan tommosta määrää selluliittia ole nähnyt ikäisillänikään naisilla, ja ikää on päälle 40.

• Anonyymi

Ihmettelen minäkin 4-kymppisenä, että miten voi tuo olla tollanen? En saa itelleni vaikka pusertaisin. Iho on sileä. Onkohan kuvanmuokkaus tuossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen minäkin 4-kymppisenä, että miten voi tuo olla tollanen? En saa itelleni vaikka pusertaisin. Iho on sileä. Onkohan kuvanmuokkaus tuossa?

Joo, en tajua miks näissä kaikissa asioissa mennään överiksi. Joko liian nättiä ja laihaa tai sit hirveet selluliitit. Ajatuksena tosi kiva ja lohduttava, että tämmästä on paljon ja normaalia. Mutta överiksi menneenä ei enää palvele tarkotusta.

• sehän on vain plussaa ettei tule paksuksi

• Anonyymi

No jos on niin vähän rasvaa että kuukautiset loppuu niin silloin tulee myös terveysongelmia muutoinkin. Tosin nainen saa olla jo tosi hoikka että kuukautiset loppuu. Taidetaan puhua jostain alle 45 kilosta pituudesta yms. riippuen? Tosin sitä ennen voi olla jo häiriöitä.

• Anonyymi kirjoitti:

No jos on niin vähän rasvaa että kuukautiset loppuu niin silloin tulee myös terveysongelmia muutoinkin. Tosin nainen saa olla jo tosi hoikka että kuukautiset loppuu. Taidetaan puhua jostain alle 45 kilosta pituudesta yms. riippuen? Tosin sitä ennen voi olla jo häiriöitä.

toki siinä alkaa kroppa olemaan aika tiukilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla loppui menkat kun paino laski 48 kiloon. Lääkäri sanoi, että johtui siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla loppui menkat kun paino laski 48 kiloon. Lääkäri sanoi, että johtui siitä.

Eli piti alkaa syömään, että hormonit tasapainottui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko on pituutta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko on pituutta?

160 cm

• Oletko ehkäisystä kuullut?

• Wwuwuw kirjoitti:

Oletko ehkäisystä kuullut?

tuossahan se on hoidettu

• timitys kirjoitti:

tuossahan se on hoidettu

Naisihanteesi on lisääntymiskelvottoman laiha naiskroppa...
        Ookei..

Ja sitten kadehtit tätä mun lihaksikasta kroppaa..
        Ookei..

Et tosin ole ainoa, jonka kirjoituksista tulee mieleen oman seksuaalisuuden kieltäminen.. Niitähän etenkin miehissä riittää.. sääli. Ja sitten se ilmenee naisvihana ja naistyypillisten vartaloiden pilkkaamisena..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ookei..

Ookei..

Et tosin ole ainoa, jonka kirjoituksista tulee mieleen oman seksuaalisuuden kieltäminen.. Niitähän etenkin miehissä riittää.. sääli. Ja sitten se ilmenee naisvihana ja naistyypillisten vartaloiden pilkkaamisena..

älä pistä sanoja suuhuni.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ookei..

Ookei..

"Ja sitten kadehtit tätä mun lihaksikasta kroppaa..
        Ookei.."

Tinnitys käy salilla mutta tekeekö hän siellä mitään 🤔 Profiilikuvassa ei näytä skrodelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No minulla kuukautiset jäivät pois 45kg/164cm.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ja sitten kadehtit tätä mun lihaksikasta kroppaa..
        Ookei.."

Tinnitys käy salilla mutta tekeekö hän siellä mitään 🤔 Profiilikuvassa ei näytä skrodelta.

Ei.. Kyllä miehen kasvoista näkee onko lihaksikas vai pullamössö.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei.. Kyllä miehen kasvoista näkee onko lihaksikas vai pullamössö.

Näkee myös onko lässyttäjä.

• Hyvä kirjoitus. Tottahan tuo on. Tekisi mieli kirjoittaa että jokaisella, mutta sanotaan nyt sitten että lähes jokaisella naisella on selluliittia. Itselläni on noihin verrattuna kyllä tosi vähän, mutta kyllä sitä silti on.

• Niin siis aloituksen pointtina ei ollut kysellä kuinka monella palstanaisella, saati naisina esiintyvillä miehillä selluliittiä esiintyy.. kun lukema on jo tiedossa..

Pointti oli siinä, miksi noin sukupuolittunut, naisellinen asia esitetään ongelmana ja häpeiltävänä asiana? Tytöillä ei selluliittiä tietystikään esiinny, mutta olen kyllä nähnyt sitä myös miehillä..

• Totta puhuen vain yhden kerran olen nähnyt nuorella miehellä, joka oli hoikka muuten, reisissään sellulittiä:
        Kuulostaa pervolta, mutta istuin terassilla ja satuin katsomaan, kun kollain kundilla oli pitkähköt leveälahkeiset shortsit ja aurinko sattui siitä lahkeen suusta nätisti valaisemaan.. Hyvin naismaista selluliittiä oli..

• Niinpä, mutta onhan tuota jo iät ja ajat nimenomaa
        ongelmana markkinoitu. On jos jonkinlaisia rasvoja, sähköimpulssilaitteita, hieromalaitteitta yms. just selluliittia vastaan.

• Lillis2020 kirjoitti:

Niinpä, mutta onhan tuota jo iät ja ajat nimenomaa
        ongelmana markkinoitu. On jos jonkinlaisia rasvoja, sähköimpulssilaitteita, hieromalaitteitta yms. just selluliittia vastaan.

Kehopositiivisuus👍

Miesten alusvaatemainoksissa ja muuallakin näkyy paljon isomahaisia miehiä positiivisessa valossa, mutta missään ei näy selluliittiä omaavia naisia.. Ei missään, paitsi ehkä jossain, jossa se halutaan ongelmana esittää..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kehopositiivisuus👍

Miesten alusvaatemainoksissa ja muuallakin näkyy paljon isomahaisia miehiä positiivisessa valossa, mutta missään ei näy selluliittiä omaavia naisia.. Ei missään, paitsi ehkä jossain, jossa se halutaan ongelmana esittää..

Ja vielä kun ottaa huomioon, että selluliitti ei ole mikään terveysongelma, toisin kuin iso maha on..
        Asenteissa on vielä paljon, todella paljon korjattavaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja vielä kun ottaa huomioon, että selluliitti ei ole mikään terveysongelma, toisin kuin iso maha on..
        Asenteissa on vielä paljon, todella paljon korjattavaa.

Tämä on niin totta. Mutta miten minusta tuntuu, että nuorisolla tätä kehopositiivisuutta on paljon enemmän. Tuli vaan sellainen fiilis kun lapsi kehoitti latamaan TikTok apin. Siellä sitä kehopositiivisuutta on todella paljon, ja haluan uskoa että sillä kyllä on vaikutusta suhtautumiseen.

• Lillis2020 kirjoitti:

Tämä on niin totta. Mutta miten minusta tuntuu, että nuorisolla tätä kehopositiivisuutta on paljon enemmän. Tuli vaan sellainen fiilis kun lapsi kehoitti latamaan TikTok apin. Siellä sitä kehopositiivisuutta on todella paljon, ja haluan uskoa että sillä kyllä on vaikutusta suhtautumiseen.

Toivottavasti on näin..🤗

Some on antanut naisille äänen..

• Entäs miehistä? Olen nähnyt miestenkin perseissä appelsiini-ihoa.

• Anonyymi

Onhan niillä, vanhoilla papoilla varsinkin appelsiiniperseet roikkuu. Ihraa on reisissäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan niillä, vanhoilla papoilla varsinkin appelsiiniperseet roikkuu. Ihraa on reisissäkin.

60 -vuotiailla miehillä on kehossaan enemmän estrogeeniä kuin samanikäisillä naisilla..
        Oon tuosta tänne joskus linkin laittanut..

• Anonyymi kirjoitti:

Yleensä ne on vain ryppyiset.. siis kun lihakset katoavat.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

60 -vuotiailla miehillä on kehossaan enemmän estrogeeniä kuin samanikäisillä naisilla..

Niin on ja ei erota kuka on mummo kuka pappa. Eli vanhemmiten mies tuppaa ihrautumaan kuten osa leideistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Puhun nyt ikäluokasta 30-40 miehissä, joilla nähnyt selluliittimäistä kankuissa.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Yleensä ne on vain ryppyiset.. siis kun lihakset katoavat.

Olen nähnyt miehellä läskiperseen eikä ollu mikään komea näky. Laardi oli jämähtänyt hintsusti.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Vaihdevuosien jälkeen naisilla estrogreenitasot tietysti tippuvat ja numeroissa voivat, mutta ei todellakaan ole mikään sääntö, mennä miehiä alemmas. Mutta siltikin miehillä on iänkin myötä testoa kymmeniä, satojakin, kertoja enemmän.

• Anonyymi

Täkäläisillä naisilla läski pitkälti kasaantuu juuri kessiin, eikä tisseihin ja perseeseen, tuollaisia omenavartaloita näkee usein..

• Anonyymi

Olen nähnyt vanhemman miehen, jolla oli pitkälle oleva appelsiiniprutkuperse. Yh..

• Mitä tarkoitat " täkäläisillä"?

Pallomahaisuus on kylläkin enemmän miesten ongelma..

• Anonyymi

Missä päin asut? Jalasjärvellä, Inkoo, Sysmä?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mitä tarkoitat " täkäläisillä"?

Pallomahaisuus on kylläkin enemmän miesten ongelma..

Suomalaisilla naisilla tunnetusti on miesmäiset vartalot.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomalaisilla naisilla tunnetusti on miesmäiset vartalot.

Pallomahaisuus ei ole miesmäistä. Lihaksikkuus on.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Pallomahaisuus ei ole miesmäistä. Lihaksikkuus on.

Ai sen takia suomalaisilla naisilla on omenavartalo, iso maha ilman mitään muuta, koska eivät ole miehekkäitä? Ei se kyllä naisellistakaan ole.

• Pinnallisen ajan pinnallisia ongelmia. Tuollaisista on varaa murehtia silloin kun ei ole oikeita ongelmia. Tai en tiedä murehdittiinko tuossa jutussa, mutta kuitenkin.

• Anonyymi

No mutta kun on varaa valita niin miksi ottaisi esim. mitään epäkelpo miestä?

• Aina kun puhutaan mistä tahansa naisia koskevista ongelmista, joku tulee ilmoittamaan että eikö oikeita ongelmia ole.. Tylsämielistä. 👎

• Anonyymi kirjoitti:

No mutta kun on varaa valita niin miksi ottaisi esim. mitään epäkelpo miestä?

Jokainen tekee ratkaisunsa omista arvoistaan ja lähtökohdistaan käsin.
        Jos pieni selluliitti pyllyssä tekee ihmisestä epäkelvon, niin se on sinun maailmaasi.

• Wwuwuw kirjoitti:

Aina kun puhutaan mistä tahansa naisia koskevista ongelmista, joku tulee ilmoittamaan että eikö oikeita ongelmia ole.. Tylsämielistä. 👎

Jos teet avauksen miehiä koskevasta kosmeettisesta ulkonäköongelmasta, niin kommenttini on täsmälleen sama. Tylsämielistä sitten.

• Thymallus kirjoitti:

Jos teet avauksen miehiä koskevasta kosmeettisesta ulkonäköongelmasta, niin kommenttini on täsmälleen sama. Tylsämielistä sitten.

Mikä vois olla vastaava? Vetäytyvä hiusraja, päälakikalju?

• Thymallus kirjoitti:

Miehiin ei kohdistukaan samanlaisia ulkonäköpaineita.. Tai ylipäätään samanlaisia tasa-arvo-ongelmia.
        Sitten kun naiset vastaavat ulkonäköpaineisiin meikkaamalla ja tälläämällä, niin sitäkin sitten vähätellään.. Jos olisit syntynyt naiseksi, niin luultavasti itsekin meikkaisit.. tai ainakin nuorena olisit.
        Samanlaistahan se on rasismin suhteen, tai homoseksuaalisuuden..Helppo vähätellä, kun ei itseä koske.

Jos sulla on mun aivot, niin pitäisihän sun tajuta ettei ihminen ole irrallallaan sosiaalisesta yhteisöstään, yhteiskunnasta ja sen tuomista paineista. Doh.

Ps. Miten vellikello toimii? Mulla pitkään toimi hyvin, mutta nyt viime päivinä on alkanut ilmoittamaan, kun vastaan vellikellon kautta että "jokin meni pieleen"..

• Thymallus kirjoitti:

Ei semmoista ole. Pälvikaljuinen nainenkin on paljon pahempi kuin vastaava mies, joita taas näkee päivittäin..

Milloin olet jossain mainoksessa, tai muualla mediassa nähnyt naisella selluliittiä? Entäs kaljun miehen?

• Wwuwuw kirjoitti:

Miehiin ei kohdistukaan samanlaisia ulkonäköpaineita.. Tai ylipäätään samanlaisia tasa-arvo-ongelmia.
        Sitten kun naiset vastaavat ulkonäköpaineisiin meikkaamalla ja tälläämällä, niin sitäkin sitten vähätellään.. Jos olisit syntynyt naiseksi, niin luultavasti itsekin meikkaisit.. tai ainakin nuorena olisit.
        Samanlaistahan se on rasismin suhteen, tai homoseksuaalisuuden..Helppo vähätellä, kun ei itseä koske.

Jos sulla on mun aivot, niin pitäisihän sun tajuta ettei ihminen ole irrallallaan sosiaalisesta yhteisöstään, yhteiskunnasta ja sen tuomista paineista. Doh.

Ps. Miten vellikello toimii? Mulla pitkään toimi hyvin, mutta nyt viime päivinä on alkanut ilmoittamaan, kun vastaan vellikellon kautta että "jokin meni pieleen"..

Vastailen joskus myöhään. Nyt on tankattu ja on niitä muita lomahommia. Palataan.

• Wwuwuw kirjoitti:

No niin. Aktiivisemmat harrasteet on harrastettu ja otsa on kunnolla mäkärien syömä. Hyvältä näyttää tuossa korkeassa hiusrajassa :)

Myönnän että sosiaaliset ulkonäköpaineet ovat naisilla huomattavasti kovemmat. Ehkä en ole tämän keskustelun otollisinta kohderyhmää. En ole esim. koskaan aikuisiällä kiinnostunut tai ihastunut ulkonäköpainotteisesti. Aina on tarvittu pidemmän ajan tunteminen, että sisältö on alkanut tihkua esiin. Entisen naisystäväni näin kerran meikattuna (ei ollut ensitreffeillä) ja olimme sentään kymmenisen vuotta kimpassa. Yleensä arjessa hän ei käytä mitään. Jotkut kummipojan ylioppilasjuhlat tai vastaavat, niin kevyt ripsari ja huulikiilto, siinä se.

Mahdotonta tietää miten olisin suhtautunut tai suhtautuisin ulkonäkööni, jos olisin naiseksi syntynyt. Miehenä olen kuitenkin pyrkinyt välittämään kaikenlaisista ulkoisista paineista niin vähän kuin mahdollista. Monen mielestä olen varmasti juuri siitä syystä hieman erikoinen tapaus.

Mutta onko naisten järkevää vastata noihin paineisiin taipumalla niiden alle? Jos vaan vetäisi omaa linjaansa ja olisi sitä mitä on. Eikös nuo sosiaaliset paineet tule yhtä hyvin toisilta naisilta kuin muualtakin? Tietysti nuorilla naisilla on keskinäinen kilpailu miesten huomiosta ja minusta se on jotenkin surullista, kun se on nykyään niin ulkonäköpainotteista. Mutta luulisi, että tällaisella kokeneemmalla iällä siitä osaisi jo vähän luopua.

Ihminen ei ole irrallaan, mutta paineisiin voi ainakin yrittää suhtautua sillä tasolla mikä itsestä hyvältä tuntuu. Itsehän me tämän sosiaalisen yhteisömme luomme.

Kyllä tuonne vellikelloon pääsee ja sitä kautta kommenttia katsomaan. Sieltä en kuitenkaan kommentoi, vaan suoraan ketjusta. Osallistun kuitenkin sen verran vähän, että melkein muistan missä ketjussa olen ollut. Vellikellossa näyttää tällä hetkellä olevan 2267 kommenttia, joita en ole klikannut :)

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei semmoista ole. Pälvikaljuinen nainenkin on paljon pahempi kuin vastaava mies, joita taas näkee päivittäin..

Milloin olet jossain mainoksessa, tai muualla mediassa nähnyt naisella selluliittiä? Entäs kaljun miehen?

Pälvikaljuhan on sairaus joka ei ole sukupuolihormoneihin liittyvä? Voi siis iskeä kenelle vaan. Miesten kaljuuntuminen taas liittyy jotenkin testoon, niin ainakin olen ymmärtänyt.

No sama se. Käytännön miehenä ehdotin joskus naiselleni, että ajaisi sekin siilin tai kaljun, niin viemäreitä ei tarvitsisi rassata niin usein. Ei mennyt läpi :) Sanoi että muuten kyllä, mutta kallonmuotojaan halusi piilotella. Ei kuulemma tykännyt sen ulkonäöstä.

En seuraa juurikaan mitään mainontaa, mutta voin arvata ettei noita näy.

• Thymallus kirjoitti:

Pälvikaljuhan on sairaus joka ei ole sukupuolihormoneihin liittyvä? Voi siis iskeä kenelle vaan. Miesten kaljuuntuminen taas liittyy jotenkin testoon, niin ainakin olen ymmärtänyt.

No sama se. Käytännön miehenä ehdotin joskus naiselleni, että ajaisi sekin siilin tai kaljun, niin viemäreitä ei tarvitsisi rassata niin usein. Ei mennyt läpi :) Sanoi että muuten kyllä, mutta kallonmuotojaan halusi piilotella. Ei kuulemma tykännyt sen ulkonäöstä.

Ai, mä luulin että pälvikalju tarkoitti semmoista munkkikaljua..tai sasikranssia, niin kuin täällä hoetaan..😬

• Thymallus kirjoitti:

No niin. Aktiivisemmat harrasteet on harrastettu ja otsa on kunnolla mäkärien syömä. Hyvältä näyttää tuossa korkeassa hiusrajassa :)

Myönnän että sosiaaliset ulkonäköpaineet ovat naisilla huomattavasti kovemmat. Ehkä en ole tämän keskustelun otollisinta kohderyhmää. En ole esim. koskaan aikuisiällä kiinnostunut tai ihastunut ulkonäköpainotteisesti. Aina on tarvittu pidemmän ajan tunteminen, että sisältö on alkanut tihkua esiin. Entisen naisystäväni näin kerran meikattuna (ei ollut ensitreffeillä) ja olimme sentään kymmenisen vuotta kimpassa. Yleensä arjessa hän ei käytä mitään. Jotkut kummipojan ylioppilasjuhlat tai vastaavat, niin kevyt ripsari ja huulikiilto, siinä se.

Mahdotonta tietää miten olisin suhtautunut tai suhtautuisin ulkonäkööni, jos olisin naiseksi syntynyt. Miehenä olen kuitenkin pyrkinyt välittämään kaikenlaisista ulkoisista paineista niin vähän kuin mahdollista. Monen mielestä olen varmasti juuri siitä syystä hieman erikoinen tapaus.

Mutta onko naisten järkevää vastata noihin paineisiin taipumalla niiden alle? Jos vaan vetäisi omaa linjaansa ja olisi sitä mitä on. Eikös nuo sosiaaliset paineet tule yhtä hyvin toisilta naisilta kuin muualtakin? Tietysti nuorilla naisilla on keskinäinen kilpailu miesten huomiosta ja minusta se on jotenkin surullista, kun se on nykyään niin ulkonäköpainotteista. Mutta luulisi, että tällaisella kokeneemmalla iällä siitä osaisi jo vähän luopua.

Ihminen ei ole irrallaan, mutta paineisiin voi ainakin yrittää suhtautua sillä tasolla mikä itsestä hyvältä tuntuu. Itsehän me tämän sosiaalisen yhteisömme luomme.

Kyllä tuonne vellikelloon pääsee ja sitä kautta kommenttia katsomaan. Sieltä en kuitenkaan kommentoi, vaan suoraan ketjusta. Osallistun kuitenkin sen verran vähän, että melkein muistan missä ketjussa olen ollut. Vellikellossa näyttää tällä hetkellä olevan 2267 kommenttia, joita en ole klikannut :)

Ei tuo frouvakaan arkena meikkiä käytä, vaikka sitten joskus tällääkin.

Eroa on myös siinä asuuko kaupungissa vai maalla ( ja tietysti iällä, ihmiset ovat vanhemmiten tyytyväisempiä ulkonäköönsä). Kummasti ne maalta kaupunkiin tulevatkin laittavat parempaa päällensä kun tulevat tänne sivistyksen pariin ( ehehe). Ja helppo sanoa, että älä välitä...jos jatkuvasti kuulee suunsoittoa ja arvostelua. Jotkut ukot kun luulevat olevansa jatkuvasti jotain missituomaristoa. (Ja hei mä en nyt puhu itsestäni) .

• Thymallus kirjoitti:

Se muuten on frouva oikein tyytyväinen osittain siiliin hiuskuontaloonsa kun se on niin helppo ja kuivuukin hetkessä..👍

• Wwuwuw kirjoitti:

Eroa on myös siinä asuuko kaupungissa vai maalla ( ja tietysti iällä, ihmiset ovat vanhemmiten tyytyväisempiä ulkonäköönsä). Kummasti ne maalta kaupunkiin tulevatkin laittavat parempaa päällensä kun tulevat tänne sivistyksen pariin ( ehehe). Ja helppo sanoa, että älä välitä...jos jatkuvasti kuulee suunsoittoa ja arvostelua. Jotkut ukot kun luulevat olevansa jatkuvasti jotain missituomaristoa. (Ja hei mä en nyt puhu itsestäni) .

Ai, niin. Tuli vielä mieleen, että moni nainen tykkää mökkeilystä senkin takia, kun ei tarvitse välittää ulkonäöstään.. Naisten ulkonäkö muuten vaikuttaa palkkaukseen, miesten ei..

• Wwuwuw kirjoitti:

Tuon näkökulman meinasin nostaa esiin, mutta en sitten jaksanut enää niin pitkästi naputella. Kun on maalla syntynyt ja maalla asuu, niin näihin ulkonäköasioihin ehkä suhtautuu vähän eri tavalla. Niin naiset kuin varsinkin miehet. Minähän olen vetänyt crocseilla jo kauan oman pikkukunnan kauppa-asioinnit. Ikää kun tulee, niin näyttää nuo Tampereen piipahtamisetkin sujuvan.

Minä täällä joskus mainostin talvicrocseja joka paikan kenkinä. Joku meinasi että olen jo täysin luovuttanut naisiin tutustumisessa. Tietysti siinä voi olla vähän perääkin, mutta minusta hieman maalainen ulkoasu viestii vaan ulospäinkin sitä mitä näistä ajattelen. Osaavat pysyä tärkeilevät kaupunkilaiset loitolla. (No, ihan niin kuin ne nyt muutenkaan olisivat iholle tunkemassa :)

Toissapäivänä käväisin istutuskalalammella haistelemassa tuulia. Paria topakkaa kalastajanaista jututin ja ihastelin. Huomiotani ei kiinnittänyt meikit tai kuontalot (niitä tuskin olisi varusteiden ja sääskihattujen alta näkynytkään), vaan se että vavat pysyivät topakasti kädessä ja naiset tiesivät mitä olivat tekemässä. Olivat toki lammen ainoat naiset, mutta huomion kiinnitti se, että lammelle oli selvästi tultu kalat mielessä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Se muuten on frouva oikein tyytyväinen osittain siiliin hiuskuontaloonsa kun se on niin helppo ja kuivuukin hetkessä..👍

Ja sinä olet tyytyväinen kun suihkun hiussihti ei ole tukossa vähän väliä :)

• Wwuwuw kirjoitti:

Ai, niin. Tuli vielä mieleen, että moni nainen tykkää mökkeilystä senkin takia, kun ei tarvitse välittää ulkonäöstään.. Naisten ulkonäkö muuten vaikuttaa palkkaukseen, miesten ei..

Mökkinainen on aina hieno nainen.

Kyllä se miehilläkin menee vanhoillisemmilla työpaikoilla vielä niin, että jos urakehitys kiinnostaa, niin tietystä ulkoisesta habituksesta ei ole haittaa. Ikävä kyllä maailma on tällainen.

• Thymallus kirjoitti:

Tuon näkökulman meinasin nostaa esiin, mutta en sitten jaksanut enää niin pitkästi naputella. Kun on maalla syntynyt ja maalla asuu, niin näihin ulkonäköasioihin ehkä suhtautuu vähän eri tavalla. Niin naiset kuin varsinkin miehet. Minähän olen vetänyt crocseilla jo kauan oman pikkukunnan kauppa-asioinnit. Ikää kun tulee, niin näyttää nuo Tampereen piipahtamisetkin sujuvan.

Minä täällä joskus mainostin talvicrocseja joka paikan kenkinä. Joku meinasi että olen jo täysin luovuttanut naisiin tutustumisessa. Tietysti siinä voi olla vähän perääkin, mutta minusta hieman maalainen ulkoasu viestii vaan ulospäinkin sitä mitä näistä ajattelen. Osaavat pysyä tärkeilevät kaupunkilaiset loitolla. (No, ihan niin kuin ne nyt muutenkaan olisivat iholle tunkemassa :)

Toissapäivänä käväisin istutuskalalammella haistelemassa tuulia. Paria topakkaa kalastajanaista jututin ja ihastelin. Huomiotani ei kiinnittänyt meikit tai kuontalot (niitä tuskin olisi varusteiden ja sääskihattujen alta näkynytkään), vaan se että vavat pysyivät topakasti kädessä ja naiset tiesivät mitä olivat tekemässä. Olivat toki lammen ainoat naiset, mutta huomion kiinnitti se, että lammelle oli selvästi tultu kalat mielessä.

On mullakin croksit...ja olipa eilen jalassakin, tosin vain kun käväsin pyykkituvassa.. ai niin ja kävinhän mä tossa lähikaupassakin niillä.

Mutta väitän ettet säkään mitenkään vapaa muiden odotuksista ole. Vai käyttäisitkö mekkoa/ hametta päälläs, vaikka se on kuinka käytännöllinen ja vilpois helteellä? Siinä sun aloituksessa, jossa oli kivoja kuvia, niin mainitsit ettet niin värikkäitä crokseja pitäis..niinpä.
        Entä menisitkö aamutakki päällä kauppaan? Tai pelkät kalsarit jalassa?

• Wwuwuw kirjoitti:

On mullakin croksit...ja olipa eilen jalassakin, tosin vain kun käväsin pyykkituvassa.. ai niin ja kävinhän mä tossa lähikaupassakin niillä.

Mutta väitän ettet säkään mitenkään vapaa muiden odotuksista ole. Vai käyttäisitkö mekkoa/ hametta päälläs, vaikka se on kuinka käytännöllinen ja vilpois helteellä? Siinä sun aloituksessa, jossa oli kivoja kuvia, niin mainitsit ettet niin värikkäitä crokseja pitäis..niinpä.
        Entä menisitkö aamutakki päällä kauppaan? Tai pelkät kalsarit jalassa?

Totta on että täysin vapaa en kykene minäkään olemaan. Ei kait kukaan. Nudistikin vaan sille sallituilla alueilla.

Ne on ne sosiaaliset paineet.
        Kotioloissa voisin ihan hyvin käyttää hametta.

Näissä on vaikuttaa myös tämä toisten ihmisten kunnioitus. On sääntöjä joita oletetaan noudatettavan.

Kylpytakissa en ole tähän mennessä liikkunut julkisesti kuin hotellin käytävillä ja aulassa. Mutta vielähän tässä ennättää höperöityä enemmän.

• Thymallus kirjoitti:

Ja sinä olet tyytyväinen kun suihkun hiussihti ei ole tukossa vähän väliä :)

No eipä niistä rastoista paljo mitään irtohiuksia tippunu.. vaikka pituutta oli jo melkein persauksiin asti.

• Anonyymi

Voisiko naisten sellusta tehdä hätätilanteessa paperia?

• En tiedä miksi normaalista ilmiöstä on noin typerä nimitys. Joku lääkäri kerran sanoi, että sitä voisi kutsua reisirasvaksi.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

En tiedä miksi normaalista ilmiöstä on noin typerä nimitys. Joku lääkäri kerran sanoi, että sitä voisi kutsua reisirasvaksi.

Sellu tulee muunkielisestä solua tarkottavasta sanasta ja liitti sen perässä tarkottaa tulehdusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sellu tulee muunkielisestä solua tarkottavasta sanasta ja liitti sen perässä tarkottaa tulehdusta.

Vaikka kyse ei ole mistään tulehduksesta. Typerä sana tosiaan.

• Anonyymi

Selluloosaako tarkoitat?

• Anonyymi

Istukaa vaan palstalla perse homeessa niin etteköhän kaikki saa appelsiinia. 🍊

• Et siis tiedä mistä puhut.

Toisaalta myös lihaksikkaita naisia solvataan..
        Ja laihoja naisia nimitellään laudoiksi..
        Ja silikonit taas on niin yök.
        Ja lattaperseet on myös yök.
        Ja läskiperseet vasta onkin yök.

Jne..

Mutta siis joku fuckin kehopositiivisuus.. Pitääkö ämmien aina valittaa? Eikö ole niiqu oikeita onkelmii, kuten että mistä sais pilluu..😄

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Et siis tiedä mistä puhut.

Toisaalta myös lihaksikkaita naisia solvataan..
        Ja laihoja naisia nimitellään laudoiksi..
        Ja silikonit taas on niin yök.
        Ja lattaperseet on myös yök.
        Ja läskiperseet vasta onkin yök.

Jne..

Mutta siis joku fuckin kehopositiivisuus.. Pitääkö ämmien aina valittaa? Eikö ole niiqu oikeita onkelmii, kuten että mistä sais pilluu..😄

Sulla on kyllä jatkossa oikeita ongelmia ja menee selvitellessä niitä.

• Voi kauhistus...

Naiset on aika vainoharhasta sakkia.

Monet naiset on huolissaan siitä että miltä se pimpula oikein näyttää miehelle..
      Aatteleekohan se mies että hyi vittu kun tuossa on tollanen lerpukka.

:D

Pimppi positiivisuus..

• Enpä ole koskaan miettinyt miltä se miehen silmin näyttää kun tiedän ite, että se on kaunis 🌸😌hih

• misspönttöuuni kirjoitti:

Enpä ole koskaan miettinyt miltä se miehen silmin näyttää kun tiedän ite, että se on kaunis 🌸😌hih

No koko tuo kehopositiivisuus hommahan perustuu siihen kun naiset on niin herkkiä..

Kokoajan pitää kadehtia jonku toisen naisen ulkonäköä.

Ei pysty olemaan jos se mallinainen näyttää erilaiselta.

Miehethän nyt ei välitä paskaakaan jostain pikku kummusta.
        Mutta naiset luulee että me välitetään.

• KonnaKettu kirjoitti:

No koko tuo kehopositiivisuus hommahan perustuu siihen kun naiset on niin herkkiä..

Tiedän. Miesolio välittää hyvästä olosta :) mä ole luullut mitään. On sanottu, että se on kaunis (ei olisi tarvinnut) olen todennut itsekin. Mulla on ollut noiden asioiden suhteen hyvä olla. Ainoa mikä just ketään häiritsee on molemmin puolinen arkailu. Miettikääs silleen, että toista sinua ei ole :)

• Nyt sulla tais mennä asiat vähän sekasin..

Toisekseen, kuka mies sitä pimppiä alkaa kattelemaan..? 😳

• Wwuwuw kirjoitti:

Nyt sulla tais mennä asiat vähän sekasin..

Toisekseen, kuka mies sitä pimppiä alkaa kattelemaan..? 😳

Kyllä se miehiä kiinnostaa. Pitäähän se nähdä, että siellä se on. En minäkään pää edellä laiturilta hyppäisi.

• Anonyymi
        KonnaKettu kirjoitti:

"Kokoajan pitää kadehtia jonku toisen naisen ulkonäköä."

Vähän liioittelua tuo "koko ajan". Elämässäni olen ehkä kaksi kertaa nähnyt naisen jonka ulkonäköä vois kadehtia... Ja nekään ei tulleet vastaan irl.

• KonnaKettu kirjoitti:

Ei miehiin ole ikinä samanlaisia ulkonäköpaineita kohdistunutkaan..

Paitsi peniksen kokoon.

Kyllä se miehiä kiinnostaa. Pitäähän se nähdä, että siellä se on. En minäkään pää edellä laiturilta hyppäisi.

Lisäksi nainen katsoo sen miehenkin..

Ja nyt sitä ollaan taas kuin ei mitään.. Aha. Outoa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja nyt sitä ollaan taas kuin ei mitään.. Aha. Outoa.

???

???

No ollaan sitten taas kuin ei mitään..

Sopiihan se mulle..🙄

Lisäksi nainen katsoo sen miehenkin..

No siis kun tuolta frouvalta kysyin, niin ei kukaan äijä ole alkanu sinne jalkoväliin tiirailemaan, kun se nyt ihan oletetusti siellä on.. Miehillä taas, no se nyt tuppaa olemaan siinä esillä..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei miehiin ole ikinä samanlaisia ulkonäköpaineita kohdistunutkaan..

Paitsi peniksen kokoon.

Niin eihän meihin.. :D

Ei tarvii olla kuin pitkä, raamikas ja yleisesti ottaen komea..

Pitää vielä kaikenlisäksi olla massia.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan.

Naisen nyt ei tarvii olla kuin suht koht symmetrinen.. Meikillä loput.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kokoajan pitää kadehtia jonku toisen naisen ulkonäköä."

Vähän liioittelua tuo "koko ajan". Elämässäni olen ehkä kaksi kertaa nähnyt naisen jonka ulkonäköä vois kadehtia... Ja nekään ei tulleet vastaan irl.

Kehopositiivisuushan lähti liikkeelle siitä kun mainoksissa ei näkyny oman vartalotyypin omaavia naisia..

Ja leffoissa, sarjoissa olevat naisetkin on liian kauniita. :D

• Wwuwuw kirjoitti:

No siis kun tuolta frouvalta kysyin, niin ei kukaan äijä ole alkanu sinne jalkoväliin tiirailemaan, kun se nyt ihan oletetusti siellä on.. Miehillä taas, no se nyt tuppaa olemaan siinä esillä..

Täh? No tuota...

Öö..en sano enempää.

Meille on sattunut sitten erilaiset kokemukset.

En tiedä ootko nyt tosissas?

• Wwuwuw kirjoitti:

No sen verran lisään, että kyllä se ainakin mun ikäisillä on ihan normaalia kuviota viikoittain. Meinaatko, että mies vaan kömpii siihen ylle ja homma hoituu kattelematta? Mies on visuaalinen olento, se tarvii jotain sellaista, että jutut innostaa. Jos se on vaan kerran nähny niin unohtaa :)

• KonnaKettu kirjoitti:

Komea kello pitää olla. Siitä päätetään paljon.

• Wwuwuw kirjoitti:

Etkö sä näytä miehelles mitään? 🙄😳

• KonnaKettu kirjoitti:

Nyt on puhe median antamasta kuvasta..

• KonnaKettu kirjoitti:

Kehopositiivisuushan lähti liikkeelle siitä kun mainoksissa ei näkyny oman vartalotyypin omaavia naisia..

Ja leffoissa, sarjoissa olevat naisetkin on liian kauniita. :D

Nyt olet oivaltanut jotain.. Hyvä ☝️

Sen sijaan medioissa on jatkuvasti näkynyt kaikenlaisia miehiä, eri vartalotyypeillä..eri ikäisinä, rumina ja komeina.. ja yleensä niillä kaikilla on silti puolisoinaan ne yhdentyyppiset naiset.. Vähän kuin joku ruma, vanha ja läski Trump vaimoineen..

No sen verran lisään, että kyllä se ainakin mun ikäisillä on ihan normaalia kuviota viikoittain. Meinaatko, että mies vaan kömpii siihen ylle ja homma hoituu kattelematta? Mies on visuaalinen olento, se tarvii jotain sellaista, että jutut innostaa. Jos se on vaan kerran nähny niin unohtaa :)

Kyllä. Just niin mä meinaan.

Ellei sitten ole pornon myötä tavat muuttuneet ja mies vetäsee muijan jalat auki ja...Oho, siellä se on..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ellei sitten ole pornon myötä tavat muuttuneet ja mies vetäsee muijan jalat auki ja...Oho, siellä se on..

Yks vähän vähemmän kaunis sanonta:

Ei viinaa maun takia juoda, eikä vittua ulkonäön takia naida.. 😬

• Wwuwuw kirjoitti:

En edes pelleile, mutta aika kauheaa miehen kyykytystä. Ei sillä kuule ole pornon kanssa mitään tekoa, että on sellasia hetkiä. Eikä se mies mitään ”vetäse” auki ellei nainen erikseen pyydä repimistä...

Jaa-a...vai silleen.

Niin ettäkö kerta vilkaisulla riitti loppuelämäks?...tsissos 😶

Onneksi pariskunnat ja yksilö saa päättää. Jotkut naiset & miehet katsos nauttii siitä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Yks vähän vähemmän kaunis sanonta:

Ei viinaa maun takia juoda, eikä vittua ulkonäön takia naida.. 😬

Tuo sanonta ei oikein sovi tähän. Kuten sanoin, mies(kin) on visuaalinen olento ja se mikä menee näköhermoja pitkin aivoon, vaikuttaa varpaankynsissä asti eli koko toimintaan :)...

Tuo sanonta ei oikein sovi tähän. Kuten sanoin, mies(kin) on visuaalinen olento ja se mikä menee näköhermoja pitkin aivoon, vaikuttaa varpaankynsissä asti eli koko toimintaan :)...

Ihan kuule miten vain..🙄

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ihailen ja hyväilen naista pitkään eri puolilta kehoa joten kyllä se tussu näkyy samalla tavalla mitä korvannypykät tai ukkovarpaat. Joka paikka kolutaan huolella läpi:)

AsianVierestä

En edes pelleile, mutta aika kauheaa miehen kyykytystä. Ei sillä kuule ole pornon kanssa mitään tekoa, että on sellasia hetkiä. Eikä se mies mitään ”vetäse” auki ellei nainen erikseen pyydä repimistä...

Jaa-a...vai silleen.

Niin ettäkö kerta vilkaisulla riitti loppuelämäks?...tsissos 😶

Onneksi pariskunnat ja yksilö saa päättää. Jotkut naiset & miehet katsos nauttii siitä.

Joo.. mä en jaksa sua..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihailen ja hyväilen naista pitkään eri puolilta kehoa joten kyllä se tussu näkyy samalla tavalla mitä korvannypykät tai ukkovarpaat. Joka paikka kolutaan huolella läpi:)

AsianVierestä

Älä kerro hänelle tuollaisia. Se ei ole oikein, koska se ei hänen ja hänen miehensä elämään kuulu. Vain kasvot saavat näkyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä kerro hänelle tuollaisia. Se ei ole oikein, koska se ei hänen ja hänen miehensä elämään kuulu. Vain kasvot saavat näkyä.

Tussu tarkoittaa karvoja..

Nyt jätän teidät ätmit keskenään runkuttamaan..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Tussu tarkoittaa karvoja..

Nyt jätän teidät ätmit keskenään runkuttamaan..

Oletko jonkun vanhoillisen Jemenin kuninkaallisen jalkavaimoke?

AsianVierestä

• Wwuwuw kirjoitti:

Joo.. mä en jaksa sua..

Ei sinun minua tarvitsekaan jaksaa, mutta teepä ensi kerraksi sille miehellesi iloinen yllätys. Tiedän, että pitkissä liitoissa miehet alkavat kainostella ettei kehtaa naiseltaan pyytää (ja hyvä kun saavat edes mitään muutenkaan) mutta yllätäpä hänet. Vähän maisemakiertuetta. Ehdota itse sitä. Alakerran voi aina siistiä vaikkei nyt kalkkunaksi nyrhisikään. Luulen, että miehesi jaksaa sinua sen jälkeen paljon enemmän. 🌸

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Ristus sua.

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Ristus sua.

No, kannattaa olla sen verran luonteeltaan tutkimusmatkailija että tietää naisensa, siihen kuuluu keho mielen ohella. Ei Amatsoniin samoilemaan tarvi mennä, voi löytyä tuntemattomia kohteita ihan siitä viereltä. Fyysisesti kuin myös psyykkisesti.
        Öljyt ja jääpalat käyttöön, ihon hermostoon ärsykkeitä, taas koko kroppa toimii eikä ole tylsää. Lakanoita saa Finlaysonilta. Terapianmuotoja tämäkin.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

No, kannattaa olla sen verran luonteeltaan tutkimusmatkailija että tietää naisensa, siihen kuuluu keho mielen ohella. Ei Amatsoniin samoilemaan tarvi mennä, voi löytyä tuntemattomia kohteita ihan siitä viereltä. Fyysisesti kuin myös psyykkisesti.
        Öljyt ja jääpalat käyttöön, ihon hermostoon ärsykkeitä, taas koko kroppa toimii eikä ole tylsää. Lakanoita saa Finlaysonilta. Terapianmuotoja tämäkin.

AsianVierestä

Heh, joooo. Tietysti niinkin.

Omasta näkövinkkelistä luulen, että naisen keho tuskin isoja yllätyksiä tuo (saatan olla aika hyvin perillä), mielipuolella sitten saattaa olla enemmänkin ihmeteltävää.

Finlayson ei taida myydä lateksilakanoita? :D

• Anonyymi

mitähän lienee noilla viinatynnyrin näkösillä, kuin vitosia odottavilla miehillä vatsassaan? buhahahhaaa

• Anonyymi

Gigantista saa intersektionaalista apua hierontalaitteille lähes ilmaiseksi. Kun on tyhmää maksaa liikaa.

• Anonyymi

Olipas läskejä kinttuja kuvissa, harvoin tuollaisia missään näkee. Ovat ehkä piilossa katseilta?

AsianVierestä

• Kuvissa niitä et näe.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Kuvissa niitä et näe.

Ei kyllä paljon arkielämässäkään, ei tuollaiset rasvamäärät ole kovin yleisiä.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

90 prosenttia on 90 prosenttia..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Nyt sekoitatte rasvan määrän ja sellun... Hoikalla, jolla ei aivan hirveästi ole rasvaa reisissä ja takapuolessa, voi silti olla noita muhkuroita. Se ei katso rasvan määrää vaa miten se rasva asettuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt sekoitatte rasvan määrän ja sellun... Hoikalla, jolla ei aivan hirveästi ole rasvaa reisissä ja takapuolessa, voi silti olla noita muhkuroita. Se ei katso rasvan määrää vaa miten se rasva asettuu.

Tahallanhan nuo sotkee..

Pääasia että pääsee naisia haukkumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ole rasvaa reisissä eikä takapuolessa, joten ei ole selluliittiakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei miehillä yleensä olekaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi olla niin rasvatonta kehoa ettei ole rasvaa yhtään pepussa ja reisissä, naisella etenkään. Ehkä kisakaudella jos on fitnesspimu. Mutta sitäkään kehoa ei pysty pitämään yllä ilman terveysongelmia pitkään.

• Anonyymi

Monilla miehilläkin on selluliittia ja usein se kertyy vyötärölle omenavatsaksi joka on terveydelle vaarallista. ja rasite sydämelle. Maksan ja sydämen rasvoittuminen on haitallista.

• Juu, mutta se ei ole selluliittiä, eli sitä mitä lähes kaikilla naisilla reisissään on.
        Omenavatsa on terveydelle haitallinen, reisirasva ei. Silti selluliittia pidetään isompana ongelmana kuin miesten möhömahoja..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Juu, mutta se ei ole selluliittiä, eli sitä mitä lähes kaikilla naisilla reisissään on.
        Omenavatsa on terveydelle haitallinen, reisirasva ei. Silti selluliittia pidetään isompana ongelmana kuin miesten möhömahoja..

Molemmat ovat pahoja juttuja. Mieti miten rasvaiset reidet hinkkaavat vastakkain hikisenä kesäpäivänä. Kävellessä kuuluu vain lits ja läts. Natusania väliin, ettei hierrä ihoa puhki.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Molemmat ovat pahoja juttuja. Mieti miten rasvaiset reidet hinkkaavat vastakkain hikisenä kesäpäivänä. Kävellessä kuuluu vain lits ja läts. Natusania väliin, ettei hierrä ihoa puhki.

AsianVierestä

Taisit runkata tuota kirjoittaessas... lätinästä päätellen..🙄

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Taisit runkata tuota kirjoittaessas... lätinästä päätellen..🙄

Läski ei ole kaunista, ei miehillä eikä naisilla.
        Naisille pieni rasvakerros tuo vain hehkua ja haluttavuutta. Ei tarvitse kuitenkaan koko raision margariinitehtaan vuosituotantoa mukanaan kantaa. Se ei ole kaunista.

AsianVierestä

• Anonyymi

Nainen voi kuitenkin marssia baariin ja seuraa löytyy. Ei siinä mediat paljon paina. Mies taas ei paljon saa lohtua mistään median mieskuvasta kun todellisuus on karu ja yksinäisyys vaivaa.

• Tjaa? Niinkö?

No hyvä se on säilöä rasvat jos tarttee! 😀👌

• No se on niiden loisten takia.. semmosiahan me kaikki ollaan joskus oltu..

• Wwuwuw kirjoitti:

No se on niiden loisten takia.. semmosiahan me kaikki ollaan joskus oltu..

No niitä vartenhan ne on kaiketi... vararasvaa.

Tisutkinhan on vissiin rasvaa pitkälti myös?

• Disse kirjoitti:

No niitä vartenhan ne on kaiketi... vararasvaa.

Tisutkinhan on vissiin rasvaa pitkälti myös?

Kyllä ja ne ne vasta painaa...

Kyllä ja ne ne vasta painaa...

No itseasiassa naisethan on pituuteen ja kokoon nähden silti kevyempiä. 😊

Mutta joo, joillekin saattaa tulla isoista rinnoista rasite. Liikunta hankaloituu ja onhan ne hankalat...

Mun ystävä pienennytti niitä.

• Disse kirjoitti:

No itseasiassa naisethan on pituuteen ja kokoon nähden silti kevyempiä. 😊

Mutta joo, joillekin saattaa tulla isoista rinnoista rasite. Liikunta hankaloituu ja onhan ne hankalat...

Mun ystävä pienennytti niitä.

Joo sitä pienennystä voi tehdä kai johonkin tiettyyn ikään mennessä ja sen jälkeen ei? Mullakin suvussa on muutama, joka teki niin. Ne on ollu tyytyväisiä. Ja joo, ihan selän, niskojen, ryhdin takia...eikä voinu urheillakaan semmosilla. En enää muista, mutta se poistettu paino oli punnittu, ja musta siinä oli kyllä aika paljon roikotettavaa ollu.

Joo sitä pienennystä voi tehdä kai johonkin tiettyyn ikään mennessä ja sen jälkeen ei? Mullakin suvussa on muutama, joka teki niin. Ne on ollu tyytyväisiä. Ja joo, ihan selän, niskojen, ryhdin takia...eikä voinu urheillakaan semmosilla. En enää muista, mutta se poistettu paino oli punnittu, ja musta siinä oli kyllä aika paljon roikotettavaa ollu.

Joo. Kyllä ymmärrän, että liikkumista haittaa.

Jotenkin minusta on surullista, että sen moni kytkee naisellisuuteen niin, että jos niitä ei sattumoisin ole massiivisena, heidän itsetunto laskee.

Naisellisuus on muuta kuin ulkoinen oloasu. Se tulee sisältä ja näkyy hymynä. 😊

• Disse kirjoitti:

Jotenkin minusta on surullista, että sen moni kytkee naisellisuuteen niin, että jos niitä ei sattumoisin ole massiivisena, heidän itsetunto laskee.

Suomessa tehdään enemmän rintojen pienennyksiä kuin suurennuksia..

Eikä siinä mitään ikärajaa ole, miksi olisi.. Kunhan nyt terve on.

• Wwuwuw kirjoitti:

No voipi olla, sähän se numerotyyppi oot. 🤣

Mun ystävä poistatti Virossa, syytä en kysynyt... 🙂 Ei kuulu mulle, jos ei itse sano. 🙂

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Nykyään taidetaan arvostaa enemmän pieniä rintoja kuin suuria..? Joskus parikymmentä vuotta sitten oli toisin.

Mäkin tiedän pari leidiä jotka ovat pienentäneet rintansa. Toiselta lähti kuulemma 4 kg, sai b-kupin rinnat ja oli tosi tyytyväinen.

Jotkut nyt ovat aina tyytymättömiä johonkin kroppansa osaan ja koko maailma pyörii vain sen "vian" ympärillä. Mä luulen, että vika on silloin ennemmin korvien välissä kuin kropassa.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään taidetaan arvostaa enemmän pieniä rintoja kuin suuria..? Joskus parikymmentä vuotta sitten oli toisin.

Mäkin tiedän pari leidiä jotka ovat pienentäneet rintansa. Toiselta lähti kuulemma 4 kg, sai b-kupin rinnat ja oli tosi tyytyväinen.

Jotkut nyt ovat aina tyytymättömiä johonkin kroppansa osaan ja koko maailma pyörii vain sen "vian" ympärillä. Mä luulen, että vika on silloin ennemmin korvien välissä kuin kropassa.

xLiner

Nainen tiukossa farkussa mies seuranaan. Miehellä seisokki, kunnes nainen riisuu tiukat farkut ja selluliitti muhkurat paljastuvat.
        Seurauksena mieheltä lopahtaa, eikä koskaan enää seiso.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen tiukossa farkussa mies seuranaan. Miehellä seisokki, kunnes nainen riisuu tiukat farkut ja selluliitti muhkurat paljastuvat.

Ei koskaan, olet oikeassa. Läskit lösähtävät farkuista se on siinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista se on nettipornorunkkareilla.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tollaisten vikojen takia miehen seisokki lopahtaisi niin ihminen olisi kuollut sukupuuttoon jo ajat sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

”Jotkut nyt ovat aina tyytymättömiä johonkin kroppansa osaan ja koko maailma pyörii vain sen "vian" ympärillä. Mä luulen, että vika on silloin ennemmin korvien välissä kuin kropassa.”

No ei kaikilla... tämä nainen ainakin koki ne epämukavina... sanoisin, että hällä nyt c- tai d kuppi. Ihan rintava vieläkin...

• Disse kirjoitti:

Hienosti sanottu. Se on niin 🌸

• Anonyymi kirjoitti:

No sääli, että muna seisoo vaan silmien kautta. Se on voi voi...

Hienosti sanottu. Se on niin 🌸

Naiseus ja mieheys= minuus. On löytänyt itsensä ja osaa olla tyytyväinen, mutta välittää itsestään. Silloin on ”paketti” kunnossa.

Ja sillä mennään. (Eikä meinata) 🙃

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

”Jotkut nyt ovat aina tyytymättömiä johonkin kroppansa osaan ja koko maailma pyörii vain sen "vian" ympärillä. Mä luulen, että vika on silloin ennemmin korvien välissä kuin kropassa.”

No ei kaikilla... tämä nainen ainakin koki ne epämukavina... sanoisin, että hällä nyt c- tai d kuppi. Ihan rintava vieläkin...

Terveys on eri juttu. Tarkoitin näitä, joiden elämä on pilalla kun jalat on paksut tai korvanlehti väärän mallinen.

Isot rinnat voivat olla ikävät selälle ja niskoille, ja niiden roikkupoimuihin voi tulla pahan hajuista sientä tai ihotulehduksia. Sama jonkun ison vatsaröllykän kanssa vaikka rajun painon pudotuksen jälkeen.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tollaisten vikojen takia miehen seisokki lopahtaisi niin ihminen olisi kuollut sukupuuttoon jo ajat sitten.

Juuri näin!

• Anonyymi kirjoitti:

Terveys on eri juttu. Tarkoitin näitä, joiden elämä on pilalla kun jalat on paksut tai korvanlehti väärän mallinen.

Isot rinnat voivat olla ikävät selälle ja niskoille, ja niiden roikkupoimuihin voi tulla pahan hajuista sientä tai ihotulehduksia. Sama jonkun ison vatsaröllykän kanssa vaikka rajun painon pudotuksen jälkeen.

xLiner

Niin no mä höpäjin nyt rinnoista vaan. Mutta samaa mieltä, että kuumetta hoidetaan vaan buranalla...

Jotkut menee tuossa leikkuuhommissa ihan överiks... ja plastiikkakirurgit vielä hieroo käsiään, se on älytöntä... minkä voi korjata muuten kuin puukolla, aina parempi. 🙂

Enokin koetti päästä vatsalaukun pienennökseen, niin piti laihduttaa 5 kg, no se laihdutti sit 40 kg ja leikkaus jäi. 😊
        Nyt on sellainen menijä että. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Eiköhän niitä suurennuksia kuitenkin tehdä helkatin paljon enemmän.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei tosta ole mitään tarkkaa tilastoa, eikä voi tietää moniko käy jossain ulkomailla laitattamassa pallot tisseihinsä. Kunnallisella puolella tietty tehdään pienennyksiä enemmän, koska ei muita korjauksia liiemmin saa jollei nyt satu olemaan tosi tiukka syy, jos on vaikka laihduttanut reilusti yms..

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän niitä suurennuksia kuitenkin tehdä helkatin paljon enemmän.

Lehdessä oli aikoinaan tuosta juttu. Eihän ne mitään julkkisbimboja tietystikään ole.. niistähän lehtijutut kertoo. Ja huom. kyse oli suomalaisnaisista, jotka on muutoinkin aika rintavaa väkeä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tosta ole mitään tarkkaa tilastoa, eikä voi tietää moniko käy jossain ulkomailla laitattamassa pallot tisseihinsä. Kunnallisella puolella tietty tehdään pienennyksiä enemmän, koska ei muita korjauksia liiemmin saa jollei nyt satu olemaan tosi tiukka syy, jos on vaikka laihduttanut reilusti yms..

Ulkomailla käydään myös pienennyttämässä rintoja. Yksi mun tuttu kävi Virossa ja kertoi että siellä oli juuri ennen häntä ollut joku toinen suomalainen teetättämässä samanlaisen operaation, eli pienennyksen.
        Imetyksen ja isomman laihdutuksen jälkeen rinnat jää usein veltoiksi roikkupusseiksi, niin se saattaa olla yksi syy.. Vatsan pienennysleikkauksen jälkeen muuten korjataan roikkuva vatsanahka, mutta roikkuvia rintoja ei.. Julkisella puolella siis.

• Olenko siis perussuomalainen nainen, koska olen nöyrä ja sellulliitttiäkin löytyy? Toki en ole sivari, onko se PS jäsenyyden edellytys mölinän lisäksi?

Toki voin mölistä aiheesta kuin aiheesta, ei minulla nyt mitään suurempaakaan ole mielessä.

Vihervasssarit ovat suomen tuho! Vai miten se menikään?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7260
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3446
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      160
      1741
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      335
      1723
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1385
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      257
      1228
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe