Korvauksia vääristä virkanimityksistä

Anonyymi

Jos valtion virka tai kunnan toimi annetaan suhteilla väärälle eli meriiteiltään heikommalle (kuten usein käy), niin onko siitä niiden muiden pätevämpien hakijoiden mahdollista saada korvauksia? Miten valitusprosessi menee? Hyvin usein pitäisi valittaa Hallinto-oikeuteen, mutta eikö olisi syytä olla ensin mahdollista valittaa suoraan nimityksen tehneelle?

11

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Korruption hyväksyvässä Suomessa ei ole mahdollista saada korvauksia esittämässäsi tilanteessa.

• Anonyymi

Työttömät datanomit ym usein kuvittelevat olevansa pätevämpiä

Mutta oikeasti meriittinsä ovat paskan arvoisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömät datanomit ym usein kuvittelevat olevansa pätevämpiä

Mutta oikeasti meriittinsä ovat paskan arvoisia

Tärkein meriitti maassamme on se kun on luuseri joka saa työpaikatkin suhteilla, ja jälki sen mukaista.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Onko tuolla mitään virkaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tuolla mitään virkaa?

Eipä muut virkaa kuin se, että lautakunnan hylätessä oikaisuvaatimuksen saa perustelut, miksi valittu on sopivampi. Vaikka oikaisuvaatimus tulisi hyväksytyksi, ei tarkoita, että saa sen viran, vaan viran täyttö alkaa uudelleen. Korvauksia ei makseta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä muut virkaa kuin se, että lautakunnan hylätessä oikaisuvaatimuksen saa perustelut, miksi valittu on sopivampi. Vaikka oikaisuvaatimus tulisi hyväksytyksi, ei tarkoita, että saa sen viran, vaan viran täyttö alkaa uudelleen. Korvauksia ei makseta.

Saako perustelut? Tuon jälkeen voi viedä hallinto-oikeuteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saako perustelut? Tuon jälkeen voi viedä hallinto-oikeuteen!

Juu saa ja voi viedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu saa ja voi viedä.

Valehtelevat vain jotain ja juonivat selitykset toiminnalleen.

• Anonyymi

Sekä kunnan että valtion virkanimityksistä voi valittaa. Ei koske toimia. Ne on työsuhteisia. Työsuhteisista tehtävistä ei ole muutoksenhakumahdollisuutta.

• Anonyymi

Eipä muuten voi valtiolla, ellei vie suoraan hallinto-oikeuteen. Sulle mulle voidaan siis jaella!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1351
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33