Mitkä kustantamot eivät vastaa hylätyille?

Anonyymi

Keneltä on turha odottaa hylsyä?

Kokemusta on Tammesta, joka ei tiedota hylkäyksestä.

7

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täällä voidaan vain arvailla syytä. Ehkä heillä on liian vähän henkilökuntaa ja liian paljon hylättyjä kässäreitä,

• Anonyymi

Itse olen saanut suht nopeasti hylsyn seuraavilta:
      Aula
      Sammakko
      Myllylahti
      Siltala
      WSOY
      Gummerus
      Tammi
      Otava

Näiltä en ole vielä saanut vastausta, osa tosin mainitsee vastaavansa vain, jos käsikirjoitus herättää mielenkiinnon:
      Bazar
      Toiset tarinat
      Kosmos
      Into
      Atena
      Like
      S&S

Osaan olen odottanut vastausta jo puolisen vuotta. Kun on työstänyt usean vuoden käsikirjoitusta, olisi mukava saada edes se automaattinen hylkäysviesti.

• Anonyymi

Omassa työssäni joudun laittamaan asiakkaille noin 200 automaattivastausta päivässä. Epäilen, ettei kenellekään kustantajalle tule enempää kässäreitä pöydälle päivässä. Eli kuittaamaan pystyy, jos vain haluaa.

Koko kirja-ala on näivettynyt.

• Anonyymi

Kertoisitko alan ihmisenä, että kuinka tärkeää on saatekirje ja synopsis?
        Kiitos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertoisitko alan ihmisenä, että kuinka tärkeää on saatekirje ja synopsis?
        Kiitos

Se on todella tärkeä. Jos kirjoittaja ei osaa kertoa itsestään ja kirjastaan ymmärrettävästi ja kiinnostavasti, tuskin käsikirjoituskaan vakuuttaa. Hyvä saatekirje herättää kiinnostuksen.

• Anonyymi

Olen ollut töissä pienkustantamossa. Käsiksiä tulee oikeasti tosi paljon ja niiden lukeminen on vain yksi työn osa-alue. Kustantamossa on ehkä vain yksi töissä kokopäiväisesti, muut osa-aikaisina, joten keskitytään julkaistaviin käsiksiin.
      On reilua ilmoittaa, että vastausta ei ole luvassa, etteivät kirjailijanalut turhaan odottele.

• Anonyymi

Saman kustantamon eri osastoilla lienee erilaisia käytöntöjä. Esim. juuri Tammi, jonka lasten- ja nuortenkirjaosastolta ei vastausta tule, aikuisten osastolta kylläkin.

Joskus annettu toiveikkaasti vastaamattomuuden syyksi se, että miettivät siellä varmaan, ottavatko kustannusohjelmaan. Voihan se olla niinkin, jos kovin pitkään viipyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1274
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60