Katsottiinpa jalkojeni kunto vihdoinkin.
Mistä johtuu jomotus ja kipu?
Enpä ole moista laitetta ikinä nähnytkään.
Jalkapohjista otettiin muotit ja tehtiin pohjallinen sellaiseksi, mitenkä jalan pitäisi olla kengässä tai minun tapauksessa lenkkarissa.
Kun fysiatri käsityönä mittaili, muotoili, sovitti, ihailin hänen ammattitaitoaan.
Pohjalliset tukevat romahtaneita jalan reunoja ja siten virheellistä astumista.
Kipu on säteillyt sääreen ja lonkkaan asti.
Nyt on kunnon tukipohjalliset jotka voi vaihtaa talvilenkkareihin ja pestäkin välillä.
On neljän vuoden takuu.
Hinta oli, no jaa, eikä kela korvaa, kun on apuvälineistä kysymys
Kerran se vaan kirpaisee, tuo rahan meno
Kohtapuoliin koiran kanssa metsälenkille uudet tukipohjalliset lentäen.
Päivänjatkoja.
Tukea tarvitaan
35
<50
Vastaukset
- Anonyymi
A vod (ka) sentään. Tuon kunniaksi kannattaa korkata kossu pullo. Pohjallisilla pysyy pystyssä kännisempikin versio ihmistä.
- Anonyymi
Nää on rahastuskeinoja! Kuten tukisukatkin.
Puolen vuoden päästä tarviit uudet pohjalliset.Ano 12.57
Kokeilen mielummin tukipohjallisia kun syön burana 800 jalkakipuun.
Katsotaan puolen vuoden päästä.
On neljän vuoden takuu.- Anonyymi
Kannattaa ottaa selvää asioita - ensin - ennen kuin paasaa puuta heinää ja potaskaa. Kaikki ortoosit ja tuet, joilla autetaan asentoa, ryhtiä ja kulkemista, ovat monelle tuikitarpeellisia apuvälineitä, jotka helpottavat elämää ja olemista.
Löytäisitköhän sinäkin ajattelun avuksi jonkun tuen tai juoksuttajan, kuuluu olevan jämähtäneen oloinen. - Nm. tuki on terveysaihe
- Anonyymi
Saatanasta on kaikki ylimääräinen, joka kalliiksi tulee😈
Saatanan kalliiksi tulee, kun hammasimplanttiakin tarvitsee (2500€), eikä siihen rahaa ole ja täytyy ilman hammasta hymyillä. - Anonyymi
kuituhampan saa kunnallisessa alta 200
- Anonyymi
tai siis kuitusillan
Ano 15.26
Pääsekö joku näin korona-aikaan kauneushammaslääkäriin kunnalliseen?
Olen kuullut että sinne pääsee vain särkypotilaat.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 15.26
Olen kuullut että sinne pääsee vain särkypotilaat.Nih, eihän se puuttuva etuhammas mitään säre. Kulkee ilmakin paremmin.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 15.26
Olen kuullut että sinne pääsee vain särkypotilaat.pääsee kun hammas lohkeaa, eikä välttämättä olemikään kauneus juttu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pääsee kun hammas lohkeaa, eikä välttämättä olemikään kauneus juttu
kun hammas katkeaa edestä jää sinne juuri mikä pitää pikimiten poistaa,
ja samalla kertaa voi siihen laittaa kuitusilla, ei ole mikään iso juttu, mutta
jos olet otattanut juuren ettei siihen tilalle ole laitettu kuitusiltaa, niin sitten voi viedä vähän aikaa, hittaa iso väli edessä syömistä pitää se korjata, ja korjataakin kunnalisessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun hammas katkeaa edestä jää sinne juuri mikä pitää pikimiten poistaa,
ja samalla kertaa voi siihen laittaa kuitusilla, ei ole mikään iso juttu, mutta
jos olet otattanut juuren ettei siihen tilalle ole laitettu kuitusiltaa, niin sitten voi viedä vähän aikaa, hittaa iso väli edessä syömistä pitää se korjata, ja korjataakin kunnalisessaKuitusilta ei ole mikään pysyvä ratkaisu, eikä kestä syömistä. Mitään ei voi etuhampaalla purra, kun on jollakin massalla kahteen viereiseen hampaaseen kiinnitetty. Ja kun juurta ei ole, niin ienluu kutistuu rumaksi kuopaksi ja implantti tulee vielä kalliimmaksi, kun pitää luuta lisätä.
Kallista kaikinpuolin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitusilta ei ole mikään pysyvä ratkaisu, eikä kestä syömistä. Mitään ei voi etuhampaalla purra, kun on jollakin massalla kahteen viereiseen hampaaseen kiinnitetty. Ja kun juurta ei ole, niin ienluu kutistuu rumaksi kuopaksi ja implantti tulee vielä kalliimmaksi, kun pitää luuta lisätä.
Kallista kaikinpuolin!Ei ehkä kannata iäkkäälle implanttia laittaa eikö aina nuoremmallekaan.
Vanha luu ei kestä, särkee vaan ja poskihermot nykii. Vuodessa on epäonnistuneita implantinlaittoja noin 500. Tekarit on paremmat ja voi olla halvemmatkin.
Implantti kaikkineen maksaa noin 3000, vaikka sen "ovh" olisi päälle paritonnia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ehkä kannata iäkkäälle implanttia laittaa eikö aina nuoremmallekaan.
Vanha luu ei kestä, särkee vaan ja poskihermot nykii. Vuodessa on epäonnistuneita implantinlaittoja noin 500. Tekarit on paremmat ja voi olla halvemmatkin.
Implantti kaikkineen maksaa noin 3000, vaikka sen "ovh" olisi päälle paritonnia.Yhden hampaan tekari🦷😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitusilta ei ole mikään pysyvä ratkaisu, eikä kestä syömistä. Mitään ei voi etuhampaalla purra, kun on jollakin massalla kahteen viereiseen hampaaseen kiinnitetty. Ja kun juurta ei ole, niin ienluu kutistuu rumaksi kuopaksi ja implantti tulee vielä kalliimmaksi, kun pitää luuta lisätä.
Kallista kaikinpuolin!no ei pidä paikkaansa, kuitusilta kestää jos siinä vieressä on ehjiä hampaita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei pidä paikkaansa, kuitusilta kestää jos siinä vieressä on ehjiä hampaita
Mulla meni sen kevytsillan takia toinen viereistä hampaistakin. Kesti vajaa kymmenen vuotta.
Implantti on kestänyt jo paljon yli kaksitoista vuotta, mutta kertaalleen kruunu katkesi juuresta ja se jouduttiin uusimaan. Viisisataa euroa lisää alkuperäiseen kahteen ja puoleen tonniin.
Uusimisen jälkeen alkoi parin vuoden sisällä implantin titaani-istutteen ja luun välistä tulehdus syödä luukudosta. Sitten vaan ienkirurgille, joka poisti tulehtuneen kudoksen ja rätkäisi kovan penisiliinikuurin. Viisisataa egeä lisää, eikä varmuutta, onko istute enää parin vuoden päästä leuassa kiinni. Yritän hoitaa sen minkä osaan.
Nyt on yhteen hampaaseen uponnut n. 3500 euroa. En taida enää enempää uhrata ja taitaa jo hammaslekureiltakin olla keinot lopussa. Jos lähtee, niin lähtee ja katu-uskottavuus eikun paranee. Kohta on hymy kuin Rölli-peikolla.
- Anonyymi
Olen teettänyt Urheiluliikkessä noita pohjallisia, on ohuemmasta massasta kävelykenkiin ja lenkkareihin sekä paksummasta massasta kumppareihin ja talvilenkkareihin, ovat isompaa kokoa villasukan takia. Maksavat 50 euroa pari, en tiedä ammattitaitoeroa, voi olla hintaero vain siksi että kaikki sairaalaan liittyvä maksaa enemmän. Ovat tosi hyvät eikä jalat väsy. Iän ja raskauksien myötä jalka on laskeutunut, oli kipuja ja jalkojen väsymistä.
Miehellä taas on tuo kuitusilta kestänyt 6 vuotta, nyt meni rikki. Nielaisi sen hampaan, minä nuukana vaadin etsimään paskasta muttei ruvennut. Ei laiteta nyt uutta koska mitään jossa joutuu poraamaan, ei tehdä koronan aikana. Kunnanhammaslääkärin mukaan maksaa n. 500 euroa. On hän villin näköinen ilman etuhammasta mutta minkäs teet. Jos hammas olisi sieltä paskasta löytynyt, olisi Hl pystynyt väliaikaisesti laittamaan sen kiinni poraamatta.Ano 17:16
Itselläni on ollut pohjallisia joka lähtöön.
Kun vaan jalkoja särkee lenkkeillessä ja lenkin jälkeen.
Minä en ole sairaalassa käynytkään.
Urheilulääkäri totesi yksityisellä, että kävely on vinoutunutta, siksi kivut.
Kun asento jalalla on kokoajan väärin, se heijastuu koko kroppaan.
Lähete fysiatriaan, joka teki tukipohjalliset.
Oli hyvin erikoista ja tarkkaa työtä.
Tänään olen kävellyt kilometrikaupalla, eikä yhtään särje jalkoja.- Anonyymi
Vuosien saatossa jalat on painuneet latuskaan. Kymmenisen vuotta sitten vihdoin menin lääkäriin ja siitä sitten ortopedipajalle. Nolottihan se vähän. Siinä sitten peilipöydällä katottiin ja muottia otettiin. Mikäpä siinä sitten, kaveri vain sanoin, että lättäjalka olen ja nilkat kiertyy sisään päin. Siinä sitten tuet tehttiin ja kyllähän ne noita perustuksia kiilaa paremmaksi. Kivut hellittää, mutta parin vuoden välein pitäisi tuet tarkistaa. Että sitä se kun on lättäjalka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosien saatossa jalat on painuneet latuskaan. Kymmenisen vuotta sitten vihdoin menin lääkäriin ja siitä sitten ortopedipajalle. Nolottihan se vähän. Siinä sitten peilipöydällä katottiin ja muottia otettiin. Mikäpä siinä sitten, kaveri vain sanoin, että lättäjalka olen ja nilkat kiertyy sisään päin. Siinä sitten tuet tehttiin ja kyllähän ne noita perustuksia kiilaa paremmaksi. Kivut hellittää, mutta parin vuoden välein pitäisi tuet tarkistaa. Että sitä se kun on lättäjalka.
Minä olen ollut kunnon lättähattu jo viitisenkymmentä vuotta. Mutta en tarvitse pohjia enkä pohjallisia ollenkaan.
Lättähatullakin olen matkustanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ollut kunnon lättähattu jo viitisenkymmentä vuotta. Mutta en tarvitse pohjia enkä pohjallisia ollenkaan.
Lättähatullakin olen matkustanut.Menikös sulla nyt lättähattu ja lättäjalka sekasin? Lättäjaloillakin voi yrittää kävellä, mutta se lättähattu pidetään päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menikös sulla nyt lättähattu ja lättäjalka sekasin? Lättäjaloillakin voi yrittää kävellä, mutta se lättähattu pidetään päässä.
Olen edelleen lättähattu. Jalat eivät ole lätät. Hatut on. Lippiksetkin. Ja huopajhattu. Siihen on isketty kerran nyrkillä. Siitä tuli jännä lytty eli lättä.
Ano Eilen 21:48
Huomaa että savolainen ukonrääpäle kirjoittaa, kun puhuu minuuteista.
Puhu rehellisesti sekunneista.Anonyymi kirjoitti:
Ano 09:09
Minulla ei ole lättäjalkaa, vielä.
Se olisi ollut lapsena ivailun kohde.
On muita painumia ja vaivaiseluu.
Nuorena kun oli aina kapeat korkkarit jalassa.Anonyymi kirjoitti:
Lättähatullakin olen matkustanut.Ano 12:56
Vai että ihan lättähattu!
Kävelet ilmeisesti kesät talvet paljasjaloin.
Ja ihan junassa istunut.
Voi zsiesus- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano Eilen 21:48
Huomaa että savolainen ukonrääpäle kirjoittaa, kun puhuu minuuteista.
Puhu rehellisesti sekunneista.Sellaisiako sinulla on ollut koko iän, kymmenen sekunnin ukkoja?
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 12:56
Vai että ihan lättähattu!
Kävelet ilmeisesti kesät talvet paljasjaloin.
Ja ihan junassa istunut.
Voi zsiesusEt tunnu ymmärtävän mitä lättähattu tarkoittaa, vaikka olet asunut Stadissakin.
Anonyymi kirjoitti:
Et tunnu ymmärtävän mitä lättähattu tarkoittaa, vaikka olet asunut Stadissakin.
Ano 16:57
Tiedän kyllä, mutta mitä tekemistä sillä on tukipohjallisten kanssa
Pysy aiheessa.Anonyymi kirjoitti:
Sellaisiako sinulla on ollut koko iän, kymmenen sekunnin ukkoja?
Ano 16:58
Pakkaa sutkisavolaiset olemaan nopeita ja noileita.
- Anonyymi
Sellainen ilkeilyn paikka se lättäjalka ainakin miehille on. Minkäs sille voi, kun sukuperintönä on isot ja leveet lättäjalat. Suvun miehet oikein porukalla kiusasisvat, että katotaan ny ottaako ne sua sotaväkee. Se kun oli muutma siitä suvusta juuri siitä syystä raakattu. Jännitti asia, mutta ei menny kuin kyselyllä, että mitenkäs noilla jaloilla pärjäät? Pärjätty. Mutta kateeksi käy kavereita, joilla jäntevät ja holvikkaat jalat.
- Anonyymi
vähä arveluttaa parinsadan euron pohjalliset, ei tuu toimimaan, kivut ei
katoa poppakonsteilla, tai no jos lisää kävelyä, ja ruokavaliota, korkea sokerikin
kipeyttää koivet
njj- Anonyymi
Tarpeellinen tuki / ortoosi ei ole poppakonsti. Se on apuväline jonkun vääränlaisen asennon, varpaan tms. tukemiseen / auttamiseen oikeaan asentoon. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
Ano Tänään 19:43
Minä käytän ainoastaan lenkkareita ja määrätyn merkkisiä.
Olen ostanut monenlaisia pohjallisia. Ja syönyt buranaa kipuun.
Ei minulla ole mitään menetettävää, jos tukipohjalliset osoittautuvat fiaskoiksi.
Paitsi tietty se 200 euroa.
En minä sitä sure.
Jalat ovat iän ja painon mukaan muuttaneet muotoaan.
Kävelen päivittäin viitisenkilometriä.
Ei ole diabetestä.
Syön suhtkoht terveellisesti.
Mitä nyt sorrun pullakaffaihin.
Tänäänkin kävelin koiran kanssa kilometrien lenkin.
Eikä jalkoja ole yhtään särkenyt.
Jalka on nyt oikeassa asennossa kengässä, kun sukellan metsäpolulle superkoiran kanssa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164