Menkäähän politiikan jauhajat kapakkaan istumaan.
Saatte korvillenne kun siellä ei puhuta uskonnosta tai poliitikasta sanaakaan.
Siellä juodaan viinaa ja rehennellään olemattomilla mailla ja mannuilla.
Minkä hiton takia tästä palstasta on tullut persudemariviherpiipertäjäjien temmellyskenttä?
Kirjoittaaka mieluummin vaikka aidasta tai aidan seipäästä.
Tämä on käsky eikä kehoitus
Seis politiikka
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
En piittaa politiikan jauhannasta minäkään. Toki asiallisesti voisi kirjoittaa mutta tahtoo mennä solvaamiseksi ja överiksi mielipiteet politiikkojen tekemisistä.
Kapakassa on tänä päivänä ihan fiksuja ihmisiä. Voi puhua politiikasta ja uskonnosta, eikä kukaan rehentele. Tosin en ole koko iltaa istunut ravintolassa ainakaan 10 vuoteen. Käyn joskus parilla oluella alkuillasta. En tiedä miten käyttäytyvät myöhemmin illalla, ehkä sitten puhuvat löperöitä. - Anonyymi
Mikä käskijä sinä olet ???
En ole koko kesänä tänne vilkuillut, enmeinannut muistaa salasanaa.
Tässä asiassa olen lesken kanssa samaa mieltä.
Eihn sitä kukaan jaksa, (tai aika harva), kun nm puolueensa agitaattorit alkavat jauhaa oman puolueensa näkökantoja. Ja sitten vielä sellaiset, joilla on lapsuudesta lähtien ollut traumoja, yhtyvät kuoroon.
Kaunis kesä on mennyt, monenlaisia tapahtumia on ollut, elämänmuutos on edessä, mikä ei tarkoita vielä eläkkeellejäämistä.
Vähälläkin politikoinnilla pärjää.- Anonyymi
''Sana politiikka juontuu antiikin kreikan kielen sanasta politikos, "kansalaisia koskevaa". Alkuperältään politiikka on käytännön tai teorian vaikuttamista toisiin ihmisiin globaalilla, kansallisella tai yksilöllisellä tasolla. Nykyisessä yleiskielessä sanalla politiikka tarkoitetaan usein johonkin tiettyyn kokonaisnäkemykseen tai aatteeseen pohjautuvaa toimintaa, jolla pyritään vaikuttamaan valtiollisiin, valtioiden välisiin tai yhteiskunnallisiin asioihin tai jolla hoidetaan niitä. Usein sanaa käytetään puolueiden toiminnasta.''
Siis, me kansalaiset jatkamme politikoimista;) - Anonyymi
Ei taida sinulla olla mandaattia käskeä palstalla yhtään mitään. Jos joku haluaa kirjoittaa politiikasta, niin aivan vapaasti. Jos jutut menevät liikaa ööveriksi, niin poistatus toimii ainakin joskus.
Itsestäänselvyyksiä ei kannata suurena viisautena kirjoittaa.
Siellä vaan on anonyymipolikoijille ikioma palsta, että olisiko paljon vaadittu , että paahtaisivat politiikkaansa siellä.
Minä en kyllä sellaisia puolueita äänestä, jotka tällaisella palstalla sanomaansa levittävät.
Keväällä oli jo politikointia, eikä kesän aikana meno ole varmaankaan muuttunut.- Anonyymi
k-kotton kirjoitti:
Itsestäänselvyyksiä ei kannata suurena viisautena kirjoittaa.
Siellä vaan on anonyymipolikoijille ikioma palsta, että olisiko paljon vaadittu , että paahtaisivat politiikkaansa siellä.
Minä en kyllä sellaisia puolueita äänestä, jotka tällaisella palstalla sanomaansa levittävät.
Keväällä oli jo politikointia, eikä kesän aikana meno ole varmaankaan muuttunut.Tällä palstalla ei sanomaansa levitä kuin rasistipersut.
Muitten puolueitten agendoista on keskustelua. Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla ei sanomaansa levitä kuin rasistipersut.
Muitten puolueitten agendoista on keskustelua.Fiksu ihminen ymmärtää, milloin politiikasta voi keskustella. Puolueiden agitattorit eivät ole fiksuja, ja monen puolueen agitaattorit ovat enemmän haitaksi puolueelleen, kun heidän sanomassaan tavoitellaan kaiken tyhmintä porukkaa.
- Anonyymi
Jos jotakuta ei kiinnosta seurata kotimaan eikä maailmantapahtumia
ei se tarkoita, että muittenkin täytyisi alkaa pimeydessä elää.
Sana on vapaa. - Anonyymi
Seis ex juoppojen horinat hus hus.
Ano 14:08
Voit kerätä nukkesi ja lapiosi ja mennä toiselle hiekkalaatikolle leikkimään.
Se on moro
- Anonyymi
Millä lailla viinan juonti on parempi vaihtoehto kuin politiikkapotaskan jauhaminen? - Nm. En ummarra
- Anonyymi
Sinut on merkitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinut on merkitty.
Mitä tarkoitat? - Nm. En näe mitään sellaista
Ano 18:13
Kapakassa on erillaisia ja erimielipiteisiä ihmisiä.
Niinkuin on täällä netissäkin.
Kapakassa on kirjoittamaton sääntö, että politiikasta ja uskonnosta ei pöydissä puhuta ollenkaan.
Samoin saisi olla laita tällä 60 plus palstalla.
Ei kirjoitettaisi asioista, joista kaikilla on vankkumaton mielipide.
Siitä tulee vaan sanomista.
Ei punainen muutu siniseksi.
Jos haluaa politiikkaa jankata alkaa politiikoksi.
Suoraan vaan Arkadianmäelle lakeja väsäämään.
Niin se kysymys:
Ei viinan juonti tietenkään ole koskaan hyvä vaihtoehto.
Vertaus koski kapakassa politikointia.
Kait porukat sitten kapakkareissun jälkeen siirtyvät nettiin kirjoittelemaan punasinivihreä-porukoista.
- Anonyymi
Hyvä kysymys, tuli itsellekin mieleen, miksi pitäisi lähteä viinaa juomaan
kapakkaa ennemmin kuin täällä keskustella politiikasta.
Monilla on se, että mihin ne itse kykene, ei soisi sitä toisillekaan.
Sen mihin itse kykenee suosittelee toisillekin.- Anonyymi
Ymmärrän kyllä hyvin, miksi aloittaja toivoo, ettei politiikasta ja uskonnosta puhuttaisi, koska ne ovat aiheita, jotka nostattavat tunteita ja liian isoja laineita. Siitä huolimatta - tai ehkä juuri sen takia - että tietopuoli ja käsityskyky aiheista on varsin vähäistä ja liian olematonta.
Kyseisissä aiheissta luulot ja tunteet ovat pääosissa ja siksi niitten käsittelystä syntyy vain ikävä soppa eikä mitään hyvää. Henkilöitä haukutaan, kun asiaosaamista ei ole. - Nm. Täyttä tuubaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän kyllä hyvin, miksi aloittaja toivoo, ettei politiikasta ja uskonnosta puhuttaisi, koska ne ovat aiheita, jotka nostattavat tunteita ja liian isoja laineita. Siitä huolimatta - tai ehkä juuri sen takia - että tietopuoli ja käsityskyky aiheista on varsin vähäistä ja liian olematonta.
Kyseisissä aiheissta luulot ja tunteet ovat pääosissa ja siksi niitten käsittelystä syntyy vain ikävä soppa eikä mitään hyvää. Henkilöitä haukutaan, kun asiaosaamista ei ole. - Nm. Täyttä tuubaaPolitiikasta keskustelu vaatii älyä ja tietoa ja aktiivista asioitten seuraamista.
Jos aivojen kapasiteetti ei riitä, se tietysti harmittaa itseä,
kun itse ei pysty osallistumaan niin yksinkertainen ihminen ei sallisi
muillekaan sitä, mistä ei itse pääse osalliseksi.
Yhteiskunnallisesti tietoinen ihminen on välkympi ja ajan hermolla.
Ei ole taantunut.
Kun ei juo aivojaan (kapakassa tai kotoan), ajattelukyky säilyy kauemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politiikasta keskustelu vaatii älyä ja tietoa ja aktiivista asioitten seuraamista.
Jos aivojen kapasiteetti ei riitä, se tietysti harmittaa itseä,
kun itse ei pysty osallistumaan niin yksinkertainen ihminen ei sallisi
muillekaan sitä, mistä ei itse pääse osalliseksi.
Yhteiskunnallisesti tietoinen ihminen on välkympi ja ajan hermolla.
Ei ole taantunut.
Kun ei juo aivojaan (kapakassa tai kotoan), ajattelukyky säilyy kauemmin.Osittain ehkä noinkin, mutta omasta mielestäni politiikko puhuu ja paasaa aina samaa ideologiavirttään alusta loppuun ja lopusta alkuun eikä juurikaan paljon mitään muuta.
Eivätkä ne ikinä vastaa siihen kysymykseen, mikä niille esitetään, vaan pyöräyttävät ilmoille pienemmin tai isommin jotain aivan muuta. Eli sitä, mikä heidän äänestäjilleen paremmin sopii, koska se on puheitten tarkoitus, etteivät äänien antajat kaikkoa.
Nm. Poliittisesti sitoutunut ei ole "yhteiskunnallisesti tietoinen"
Olen tosiaan ihmetellyt, miksi tällä palstalla pitää jauhaa politiikkaa. Elämässä on muutakin kuin politiikka.
- Anonyymi
Ei tartte. Menkää toisiin ketjuihin ja tehkää aloituksia muista aiheista.
- Anonyymi
"Elämässä on muutakin kuin xxxxx."
Aivan samaa voi sanoa jokaisesta aiheesta. - Anonyymi
Väittävät, että politiikka on yhteisten asioitten hoitamista. Miksiköhän sen hoitamisen seuraamisesta tulee hyvin usein sellainen tunnelma, että isot ihmiset siinä leikkivät hiekkalaatikkoleikkejä ja vieläpä ihan tosissaan. - Nm. Vain taistelua äänestäjistä
- Anonyymi
Hölöttäjät täällä rajaavat politiikan eduskuntaan ja uskon valtionkirkkoon
Mutta teidän eläkkeenne on politiikkaa ja Englannin brexit-ero johtuu alunperin uskonnosta
Ymmärrän että asioista on vaikea keskustella jos ei tiedä tai mikään ei kiinnosta siksi varoitus
Jos olette kovin fyysidiä
kävin siellä tapasin sen söin tuota ostin sitä lomailin tätä
niin kun teidät kannetaan eläkkeelle 65 iässä tai kumppaninne kuolee tai ...
niin loppuaika on sitten aika tyhjää jos olette kaiken abstraktimman rajanneet ulkopuolelle ikänne - Anonyymi
Palstalaisilta puuttuu täydellinen ymmärrys siihen, että he eivät voi vaikuttaa politiikkaan pas kan vertaa. Politiikka on ulottumattomissa. Valitut politiikot tekevät mitä tahtovat ja siihen on tyytyminen. Narina nettikeskusteluissa ei auta sanaakaan.
Politiikan jauhaminen ei juurikaan hyödytä oikeassa elämässä mitenkään. Ratkaisevaa olisi se, miten ihminen oikeasti toimii.
- Anonyymi
Joku hyväkäs saattaa väittää, olenhan minä äänestänyt. Joo joo ja juu juu. Kukaan ei saa sille äänelleen absoluuttista vastinetta. Päinvastoin jossain lenkki pettää, usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164