Kertokaapa esimerkkejä tukahduttavasta hyvyydestä, miten sitä esiintyy?
Tukahduttava hyvyys
5
69
Vastaukset
- Anonyymi
"Hyvyys" jos se täyttää määritelmänsä, ei tietenkään ole tukahduttavaa. Mutta esim. aikuistuvan nuoren liika hoivaaminen ja kädestä piteleminen voi olla tukahduttavaa. Ei opi uskomaan itseensä. Viisautta onkin ymmärtää että maailma on kova paikka ja se pitää voida kestää... En tiedä oliko tämä ihan oikein vastattu, mutta ajatuksiani kuitenkin asiasta.
- Anonyymi
Aitoa hyvyyttä ei tuskin edes huomaa, tukahduttava hyvyys taas hyppää silmille. Kaikki mikä on liian hyvää, ei ole totta.
- Anonyymi
Joillekin siihen kovaan maailmaan kuuluvat ne "hoivaavaa" esittävät tahot itse. Asiat ovat järkyttävän huonolla tolalla, mutta kulissiin kuuluu esittää yhdet ihmiset "kaiken saaneina", koska tämä nuoleskelee esittäjää itseään - valheellisesti.
- Anonyymi
Hyvän ja pahan tuolta puolelta: altruismi on manipulointia ja menee lähelle psykopatiaa.
- Anonyymi
Hyvyys on että antaa toisen vapaasti valita. Tukahduttavassa hyvyydessä hyvyyden tekijä vaatii kohdettaan ottamaan hänen tarjoamansa "hyvän" vastaan, halusi tämä sitä tai ei. Tukahduttavassa hyvyydessä on aina jotakin, joka ei sovi kohteelle. Hyvyyden kohde joutuisi tekemään jotain jota muuten itse ei luonnollisesti tekisi. Hän joutuu aina valitsemaan hyväntekijän tarjoaman vaihtoehdon, joten häntä ohjaillaan siinä ulkopuolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48844
- 70840
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647