Kvanttioptiikan kirjan esimerkkitehtävä on seuraavanlainen:
Arvioi toisen asteen korrelaatiofunktiota g^(2)(0) monokromaattiselle valolle, jolla on sinusoidinen intensiteetti modulaatio siten, että I(t) = I_0(1 Asin ωt), missä
|A| ≤ 1.
g^(2)(0) = ⟨ I(t)^2⟩ / ⟨ I(t)⟩^2 = ⟨(1 Asin ωt)^2 ⟩
Kun lasketaan aikakeskiarvo, lopputulos on: 1 A^2/2. Funktio g^(2)(0) on siis aina suurempaa kuin yksi, ja se maksimiarvo on 1,5, kun |A| = 1.
Kirjan tehtäväosiossa on tällainen tehtävä:
Laske toisen asteen korrelaatiofunktion g^(2)(0) arvot, kun monokromaattisen valon kanttiaalto intensiteetti modulaatio on ±20%.
Ongelmani on ainakin siinä, etten ymmärrä miten esitän kanttiaallon, kirjassakaan ei asiasta puhuta muuta kuin tässä tehtävässä. Korrelaatiofunktion kaava on seuraava:
g^(2)(0) =〈I(t) * I(t ) 〉/ (〈I(t) 〉*〈 I(t)〉)
Jos joku voisi antaa vähän vinkkiä, olisin kiitollinen.
Voitteko pukata alkuun tehtävän kanssa
Anonyymi
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjan takaa löytyy siis vastaus: 1,04.
Minähän en kvanttioptiikasta juuri mitään tiedä mutta eikös kanttiaallolle aikakeskiarvon laskeminen ole aika helppoa yhden jakson ajalle. Puolet ajasta kanttiaallon intensiteetti on I=1 A ja lopun puolet ajasta se on I=1-A, jossa siis A=0.2.
Tuon perusteella pitäisi saada laskettua <I(t)> ja myös <I(t)*I(t)> ja ainakin minä saan tulokseksi juuri tuon mainitun 1.04- Anonyymi
Tällähän se meni. Kiitos avusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496635Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6682842Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931220- 841215
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 232893