Kirjailija Nadja von Schoultz - milloin kuoli?

Anonyymi

Hei, luin Nadja von Schoultzin viimeisen kirjan, jonka nimi on Päiväkirja. Hän on kirjoittanut myös kirjat Kuohuvat vuodet ja Surun ja ilon vuosikymmenet. Kaikki muistelmia. En ole vielä noita kahta lukenut.

Postuumisti julkaistusta päiväkirjasta ei löytynyt tietoa, milloin Nadja kuoli - se jäi minua vaivaamaan.

Päiväkirjaa lukiessani Nadjan elämä tuli jotenkin "lähelle", joten luonnollisesti olisin halunnut tietää, miten hänen elämänsä päättyi. Kuoliko hän yksin kotonaan? Joutuiko sairaalaan? Oliko hänen kuolemansa helppo? Toivottavasti, mutta toivottavasti hän olisi saanut kuolla läheistensä läsnäollessa, kun hän niin heitä kaipasi.

Nadjan viimeinen merkintä oli keväällä 1988. Hän ei kai enää seuraavaa kesää nähnyt - en tosin tiedä sitä varmasti, mutta niin luulen.

Tietäisikö joku teistä, milloin/miten Nadja kuoli?

8

2553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nadja syntynyt 23.9.1996 Viipurissa ja kuoli 8.6.1988 Helsingissa

• Anonyymi

Nadja syntynyt 23.9.1906 Viipurissa ja kuoli 8.6.1988 Helsingissä. Haudattu hiljaisuudessa Nadjan oman toivomuksen mukaan.

• Anonyymi

Onko tietoa Nadjan vanhemmista. Kuulin, että olisi suomalaissyntyinen ja vanhemmat Alajärven Luoma-aholta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tietoa Nadjan vanhemmista. Kuulin, että olisi suomalaissyntyinen ja vanhemmat Alajärven Luoma-aholta.

Kirjassa Kuohuvat vuodet hän kertoo, että äiti suomalainen, isä venäläinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä väärinkäsitys lienee sitä perua että Talin kartanon seppä josta Nadja kirjoittaa kirjassaan oli kotoisin Alajärveltä.

• Anonyymi

Hei, tietäisikö kukaan, miksi Nadja käytti viimeisessä kirjassaan tyttäristään eri nimiä kuin edellisessä kirjassaan? Helena -nimi oli muuttunut nimeksi Vera, ja Ksenja oli muuttunut nimeksi Marina.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kuoliko Nadja sairauskohtaukseen, kun viimeinen kirja tuntuu kuin se olisi loppunut kesken huhtikuussa 1988...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3534
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      254
      3505
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1241
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe