Viljelijä kun laittaa pari hehtaaria kauralle, niin saa siitä kätevästi edullista polttoainetta talonsa lämmittämiseen. Mutta sitten kun hän nostaa tästä kaurastaan vielä tuotantotukea, on ikiliikkuja valmis. Jaa että lämmittämiseen käytetään vaan pilalle mennyttä viljaa? Hei haloo, ei tuota enää kukaan usko!
Mitä enemmän lämmität, sitä edullisemmaksi se sinulle tulee!
Stokeri vaan lämpimäksi niin ei vilu yllätä. Ja tietysti se lämpökeskuskin maksetaan osaksi verorahoilla.
Ikiliikkujako?
8
890
Vastaukset
- klapikone
Niin no käytännössähän maanviljelijä on aina tupansa "ilmaiseksi" lämmittänyt puilla. No kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää...
- Realisti
Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."
Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.
Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.
Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta. - pankista
Realisti kirjoitti:
Yleinen huomautus tämä: "Kaikilla on mahdollisuus ostaa peltoa tai metsää..."
Vaan onko oikeasti? Hyvä pelto maan eteläpuoliskolla on hinnaltaan lähemmäs 10 000 euroa/ha. Vähänkin metsältä näyttävä metsämaa 5000 euroa/ha.
Milläs duunari sitä ostaa, kun rahat menevät ruokaan ja asumiseen, edes teoriassa? Hyvä jos pystyy vähänkin paremmalla autolla ajamaan, ja siitäkin lyhentää lainaa kunnes onkin taas aika hankkia uusi kulkupeli ja taas alkaa sama lainan lyhentäminen.
Niin, että se siitä maan ostamisen mahdollisuudesta.lainaa niinkuin muutkin ja osta sitten maata ja metsää.
- klapikonepuimuri
Metsästähän viljelijäväestö on tupansa aina "ilmaiseksi" lämmittänyt ja kaikilla on mahdollisuus ostaa maata ja metsää...muuten siemenvilja maksaa n.444€/tonni.
- Laamanen
Jos vijelijä ottaa viljaa omaan lämmityskäyttöön tulee sen arvo ilmoittaa maatalouden tuloksi, samoin kuin puutavaran.
- Veijo
..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.
Veijo kirjoitti:
..ettei ikinä kukaan ilmoita ja aina läpi menee.Jopa myydään muutat motit kesämökkiläisillekin ja se on maan tapa ilman kuittia.
verossa niin ei tarvitsekkaan.
ja omaan käyttöön otettu polttopuu on verovapaata.- asiaa
Veijo kirjoitti:
Ja minä olen seurannut, kun työmies tulee taloon töihin heti ollaan pyytämässä pimeesti. Työmiehet ei taida tietää sen palkan saa vielä vähentää verotuksessa jos tekee kuitilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774834- 123416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262004Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471946Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6801906- 1171841
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431