Ihminen syntyy tähän maailmaan
elävänä sieluna.
Sinä päivänä,
kun ihminen nielaisee synnin hedelmän,
kun synti pääsee ihmisen sisimpään,
ihmisestä tulee
kuollut sielu.
Tällaisen kuolleen sielun
tulee syntyä uudesti ylhäältä.
Ei ruumiillisesti, vaan hengellisesti.
Ja kun Elämän Henki taas puhaltaa meissä,
me olemme siirtyneet kuolemasta elämään.
Emmekä ikinä kuole.
Me olemme kuitenkin
samaa lihaa ja luuta kuin Aadam.
Vaikka olemmekin hengellisesti
syntyneet uudesti ylhäältä,
me asumme edelleen kuolevaisessa ruumiissa.
Maan tomusta peräisin oleva liharuumiimme
on tuleva maaksi jälleen.
"Sillä maasta sinä olet,
ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
Kaikki ihmiset kokevat kerran
ruumiillisen kuoleman.
"Ihmisille on määrätty,
että heidän kerran on kuoleminen,
mutta sen jälkeen tulee tuomio."
Synnymme siis tähän maailmaan
kuolevaisessa ruumiissa.
Kun viimeinenkin ihminen on kuollut,
tulee viimeinen tuomio.
Eli kaikkia ihmisiä kohtaa
paitsi ruumiillinen kuolema,
myös ruumiin ylösnousemus.
Martta sanoi veljensä Lasaruksen
kuolleen ruumiin äärellä:
"Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa,
viimeisenä päivänä."
Jeesus vastasi:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä"
Hän Itse nousi esikoisena kuolleista.
Vanhan liiton aikakausi päättyi
Kristuksen ylösnousemiseen.
Tuona viimeisenä päivänä
monta vanhan liiton pyhää nousi ylös.
Seurakuntakauden viimeisenä päivänä
Kristuksessa kuolleet
ja me elossa olevat Kristuksen omat
saamme ylösnousemusruumiin.
Sen jälkeen koittavan ahdistuksen ajan
viimeisenä päivänä
ahdistuksen ajan marttyyrit kokevat
ruumiin ylösnousemisen.
Ja maailmanlopussa
vihoviimeisenä päivänä
Hän herättää kaikki,
jotka vielä haudoissa ovat.
Ja silloin nousevat ensimmäisen kerran ylös
myös kaikki ne,
joille ylösnousemus
ei ole elämän ylösnousemus,
vaan tuomion ylösnousemus.
Vasta silloin kaikki väärät nousevat ylös.
Ja menevät ikuiseen kauhistukseen.
Kohtaavat toisen kuoleman.
Ja kaikki
– niin vanhurskaat kuin väärätkin -
viettävät ikuisuutensa ylösnousemusruumiissaan
"Ja monet maan tomussa makaavista heräävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
Toisille ylösnousemus merkitsee siis elämää,
toisille tuomiota.
"Älkää ihmetelkö tätä,
sillä hetki tulee,
jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat,
kuulevat hänen äänensä
ja tulevat esiin, ne,
jotka ovat hyvää tehneet,
elämän ylösnousemukseen,
mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet,
tuomion ylösnousemukseen."
Raamatun mukaan
on siis kaksi erilaista ylösnousemusta:
Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus
tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.
Toinen eli tuomion ylösnousemus,
vie väärät ikuiseen kauhistukseen.
Ylösnousemus
61
79
Vastaukset
- Anonyymi
HÖPÖ HÖPÖ !!!
No katsotaan Raamatun ilmoitusta
vähän tarkemmin.
Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra palaa takaisin maan päälle.
"Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat;
ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella."
Ennen tätä Jeesuksen Kuninkaallista paluuta tapahtuu kuitenkin
seurakunnan tempaus ja muitakin ylösnousemuksia.
Ylösnousemus tapahtuu aina viimeisenä päivänä.
"Sillä minun Isäni tahto on se,
että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen,
on iankaikkinen elämä;
ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus on jo alkanut.
Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen.
Tuona viimeisenä päivänä monta vanhan liiton pyhää nousi ylös
kuin uutislyhteenä lopullisesta elonleikkuusta.
"Ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen
pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle."
Ja sitten heti seuraava ylösnousemusvuoro onkin meillä Kristuksen omilla.
"Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta,
niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa,
niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
mutta jokainen vuorollaan:
esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan.
Katso, minä sanon teille salaisuuden:
emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa;
sillä pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme."
Yhdessä hetkessä Kristuksessa kuolleet nousevat ylös
ja meidät elossa olevat temmataan heidän kanssaan yläilmoihin:
"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon,
ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa,
ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne,
temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
Kuten Jeesus lupaa Filadelfian seurakunnalle,
meidät pelastetaan koetuksen hetkestä,
joka tulee yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
Mutta tuona ahdistuksen aikanakin moni kääntyy,
ja tulee sitten surmatuksi, kun ei ota pedon merkkiä.
Ja niin sitten seuraava ylösnousemusvuoro onkin heillä.
Jeesukseen uskoneet ja pedon merkistä kieltäytyneet nousevat ylös
tuon ahdistuksen aikakauden viimeisenä päivänä:
"Ja minä näin niiden sielut,
jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa
eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä;
ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta."
Sitten perkele päästetään vielä hetkeksi irti.
Se villitsee maan päällä tuolloin asuvaiset.
Jotka hyökkäävät taivaallista Jerusalemia vastaan:
"Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."
Ja sitten koittaa aivan vihoviimeinen päivä,
jolloin kaikki, jotka vielä haudoissa ovat nousevat ylös:
"Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee,
jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat,
kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin,
ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,
mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
Ja niin sekä ensimmäisestä ylösnousemuksesta osalliset
Jeesuksen tähden autuaat ja pyhät Jumalan lapset
että toisesta kuolemasta osalliset perkeleen lapset
ovat kaikki lopullisessa määränpäässään
kummatkin oman herransa kanssa aina ja iankaikkisesti.
- Anonyymi
Kalamos on Hengellisesti umpisokea, ja siksi hän ei ymmärrä tätäkään asiaa !
Kun häellä ei ole Pyhää Henkeä, niin hän ei voi ymmärtää mitään Hengellisistä asioista !!!
Kalamoksen kohdalla on siis tullut hyvin selväksi tuo asia, josta Raamattu sanoo näin:
2. kirje Timoteukselle 3
1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
!!!
9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
!!!
Eli tämän Sanan kautta kalamoskin on paljastunut !!!
Siis oikea uskova oppii ja kehittyy ja ymmärrys lisääntyy, mutta uskosta osattomalla ei käy näin !!!
Hedelmää vain ei yksikertaisesti voi tulla millään !!!- Anonyymi
Sinä olet se vanhapiika, joka riekkuu täällä kiusaamassa muita. Painu töihin siitä, hunsvotti!
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet se vanhapiika, joka riekkuu täällä kiusaamassa muita. Painu töihin siitä, hunsvotti!
- GF -Mikäs sinä luulet oleva, kun tuollaista kieltä käytät, eikös meidät ole käsketty viedä sanomaa kaikkeen maailmaan Jeesuksesta Kristuksesta? Eikä nimitellä toisimme typerästi. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta.
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Ihanaa, että olet olemassa.
Kerrothan minulle umpisokealle
jotakin ylösnousemuksesta.Ihanaa, että olet olemassa.
Kerrothan minulle umpisokealle
jotakin ylösnousemuksesta.
Jätä Helluntalaisuus se Amerikkailainen roska ja palaa oikeaan suuntaukseen,silloi silmät aukeaa ettei ole tuputuksen ja ahdistuksen tilassa.
- Anonyymi
Pitkä aloitus.
Joo.
Tuossa lopussa oli kiteytys:
__________
Raamatun mukaan
on siis kaksi erilaista ylösnousemusta:
Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus
tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.
Toinen eli tuomion ylösnousemus,
vie väärät ikuiseen kauhistukseen.
__________
Tuo on sen verran vakavaa tekstiä,
että katsoin tarpeelliseksi
pohjustaa se Raamatun ilmoituksella.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Joo.
Tuossa lopussa oli kiteytys:
__________
Raamatun mukaan
on siis kaksi erilaista ylösnousemusta:
Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus
tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.
Toinen eli tuomion ylösnousemus,
vie väärät ikuiseen kauhistukseen.
__________
Tuo on sen verran vakavaa tekstiä,
että katsoin tarpeelliseksi
pohjustaa se Raamatun ilmoituksella.Eli mitään muuta vaihtoehtoa ei tavallisella ihmisellä ole kuin herätä kauhistukseen ikuisesti?
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Joo.
Tuossa lopussa oli kiteytys:
__________
Raamatun mukaan
on siis kaksi erilaista ylösnousemusta:
Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus
tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.
Toinen eli tuomion ylösnousemus,
vie väärät ikuiseen kauhistukseen.
__________
Tuo on sen verran vakavaa tekstiä,
että katsoin tarpeelliseksi
pohjustaa se Raamatun ilmoituksella.Saako ruumiin tuhkata?
Miten ruumis voi viimeisenä päivänä ylösnousta, jos se on pelkkää tuhkaa?
Kysyn asiallisesti. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Joo.
Tuossa lopussa oli kiteytys:
__________
Raamatun mukaan
on siis kaksi erilaista ylösnousemusta:
Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus
tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.
Toinen eli tuomion ylösnousemus,
vie väärät ikuiseen kauhistukseen.
__________
Tuo on sen verran vakavaa tekstiä,
että katsoin tarpeelliseksi
pohjustaa se Raamatun ilmoituksella.Olet sokea sokeain taluttaja kalamos !!!
Siis et edes tajua sitä, että ihan smoin kuin ei ihinen ELÄ ennen syntymäänsä !!!
Niin Hengellisesti ihminen ei elä ennen Hengestä syntymäänsä !!!
Näin tyhmä ja harhassa olet, eli olet yhtä ymmärtämätön kuin Nikodeemus, joka luui ja kyseli tyhmiä, vaikka hänkin ESITTI opettajaa !!!
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako ruumiin tuhkata?
Miten ruumis voi viimeisenä päivänä ylösnousta, jos se on pelkkää tuhkaa?
Kysyn asiallisesti.Tässä esimerkki:
51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
!!!
52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
!!!
54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika". Anonyymi kirjoitti:
Eli mitään muuta vaihtoehtoa ei tavallisella ihmisellä ole kuin herätä kauhistukseen ikuisesti?
Nimenomaan on kaksi vaihtoehtoa.
"Autuas ja pyhä on se,
jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa;
heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa."Anonyymi kirjoitti:
Olet sokea sokeain taluttaja kalamos !!!
Siis et edes tajua sitä, että ihan smoin kuin ei ihinen ELÄ ennen syntymäänsä !!!
Niin Hengellisesti ihminen ei elä ennen Hengestä syntymäänsä !!!
Näin tyhmä ja harhassa olet, eli olet yhtä ymmärtämätön kuin Nikodeemus, joka luui ja kyseli tyhmiä, vaikka hänkin ESITTI opettajaa !!!
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?Jos ei ole ensin kuollut,
niin ei voi myöskään syntyä uudesti.Anonyymi kirjoitti:
Saako ruumiin tuhkata?
Miten ruumis voi viimeisenä päivänä ylösnousta, jos se on pelkkää tuhkaa?
Kysyn asiallisesti."Kylvetään katoavaisuudessa,
nousee katoamattomuudessa;
kylvetään alhaisuudessa,
nousee kirkkaudessa;
kylvetään heikkoudessa,
nousee voimassa;
kylvetään sielullinen ruumis,
nousee hengellinen ruumis.
Jos kerran on sielullinen ruumis,
niin on myös hengellinen."
Vastasiko tämä lainaus Raamatusta kysymykseesi?- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Nimenomaan on kaksi vaihtoehtoa.
"Autuas ja pyhä on se,
jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa;
heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa."Mitä sitten tavallisen ihmisen pitäisi tehdä, että pääsisi ikuiseen kirkkauteen?
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
"Kylvetään katoavaisuudessa,
nousee katoamattomuudessa;
kylvetään alhaisuudessa,
nousee kirkkaudessa;
kylvetään heikkoudessa,
nousee voimassa;
kylvetään sielullinen ruumis,
nousee hengellinen ruumis.
Jos kerran on sielullinen ruumis,
niin on myös hengellinen."
Vastasiko tämä lainaus Raamatusta kysymykseesi?Anteeksi etten ymmärrä tuota symboliikkaa, en saanut vastausta saako tuhkata?
Uskova, vanha lähiomainen kyseessä. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
"Kylvetään katoavaisuudessa,
nousee katoamattomuudessa;
kylvetään alhaisuudessa,
nousee kirkkaudessa;
kylvetään heikkoudessa,
nousee voimassa;
kylvetään sielullinen ruumis,
nousee hengellinen ruumis.
Jos kerran on sielullinen ruumis,
niin on myös hengellinen."
Vastasiko tämä lainaus Raamatusta kysymykseesi?Anteeksi etten ymmärrä tuota symboliikkaa, en saanut vastausta saako tuhkata?
Uskova, vanha lähiomainen kyseessä.
Mikä on hengen ja sielun ero? Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi etten ymmärrä tuota symboliikkaa, en saanut vastausta saako tuhkata?
Uskova, vanha lähiomainen kyseessä.
Mikä on hengen ja sielun ero?Saa tuhkata.
"Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen,
toinen ihminen on taivaasta.
Minkäkaltainen maallinen oli,
senkaltaisia ovat myös maalliset;
ja minkäkaltainen taivaallinen on,
senkaltaisia ovat myös taivaalliset."Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten tavallisen ihmisen pitäisi tehdä, että pääsisi ikuiseen kirkkauteen?
"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
kaikki ovat poikenneet pois,
kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on,
ei yhden yhtäkään."
Olemme siis vääriä emmekä vanhurskaita,
pahaa tehneitä emmekä hyvää tehneitä, ja kaukana Jumalasta
emmekä suinkaan pyhiä eli Jumalalle erotettuja.
Voimmeko me välttää toisen kuoleman,
hirvittävän tuomion ikuiseen kauhistukseen,
ja päästä Jumalan yhteyteen. Kyllä.
Ja nyt onkin korkea aika kertoa todella hyvä uutinen.
"Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden,
Vanhurskas vääräin puolesta,
johdattaaksensa meidät Jumalan tykö"
On yksi Vanhurskas,
joka kuoli meidän kaikkien vääräin puolesta.
"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden
hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa"
Vanhurskaita eli oikeamielisiä ovat ne,
jotka ottavat Jumalan lahjavanhurskauden vastaan.
Vääriä ne, jotka sen hylkäävät.
Pelastuminen Jumalan valtakuntaan edellyttää
tästä väärämielisyydestä luopumista eli kääntymistä Jumalan puoleen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sokea sokeain taluttaja kalamos !!!
Siis et edes tajua sitä, että ihan smoin kuin ei ihinen ELÄ ennen syntymäänsä !!!
Niin Hengellisesti ihminen ei elä ennen Hengestä syntymäänsä !!!
Näin tyhmä ja harhassa olet, eli olet yhtä ymmärtämätön kuin Nikodeemus, joka luui ja kyseli tyhmiä, vaikka hänkin ESITTI opettajaa !!!
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?Töihin siitä, hunsvottivanhapiika!
- GF - Anonyymi kirjoitti:
Saako ruumiin tuhkata?
Miten ruumis voi viimeisenä päivänä ylösnousta, jos se on pelkkää tuhkaa?
Kysyn asiallisesti.Laitin tuonne alemmas
oman keskusteluosion
tästä aiheesta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16593930/ylosnousemus#comment-104452807
Ihminen on siis henki,
jolla on sielu,
ja tämä henki asuu
maan tomua olevassa ruumiissa.
Ja toisaalta Raamattu
useinkin koko tuota pakettia sieluksi.
Mutta kun ihmisen ruumis kuolee,
niin ihminen eli henki
menee joko Paratiisiin tai Tuonelaan.
Eli Sinun läheisesi on Jumalan Paratiisissa
Jeesuksen ja ristinryövärin
ja lukemattoman suuren joukon kanssa.
Mutta kirkastettua ylösnousemusruumista
heillä ei vielä ole.
Mutta ymmärrän Raamatun ilmoituksen niin,
että heillä on nyt väliaikainen taivaallinen ruumis.Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi etten ymmärrä tuota symboliikkaa, en saanut vastausta saako tuhkata?
Uskova, vanha lähiomainen kyseessä.Saa tuhkata.... ruumiista ei nouse mikää osa taivaaseen vaan se olemus ,mikä ihmisessä on ollut.
Lihaa eikä verta eikä mitään muuta nouse sillä ne kuuluvat tähän aikaan ja se siitä.
Sielu on se mikä jää ja enkelimäinen olemus ,mutta ei koskaan enkeli sillä enkelit jo luotu ennen ihmistä Jumalan kuvaa Adamaa..eli maasta otettua.
- Anonyymi
"Ihminen syntyy tähän maailmaan
elävänä sieluna."
Ja niin syntyy eläimetkin.
1. Mooseksen kirja 1:30
"Kaikille villieläimille, taivaan linnuille ja maassa liikkuville pikkueläimille, joissa on elävä sielu, minä annan ravinnoksi kaikenlaiset vihreät kasvit.” Näin myös tapahtui. "
Koska sielu tarkoittaa elävää olentoa. Englanniksi soul on ihminen. SOS = save our souls eli pelastakaa meidät. How many souls were lost at sea? Montako henkeä menetettiin merellä? Montako ihmistä?
Sielu on myöskin sama kuin veri:
1. Mooseksen kirja 9:4
"Älkää kuitenkaan syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, on. "
"....ihmisestä tulee
kuollut sielu."
No nyt et kyllä tunne Raamattua. Kuolleita sieluja ei ole olemassakaan.
3. Mooseksen kirja 17:11
"Veressä on näet lihan sielu, ja minä olen antanut teille veren tuottamaan alttarilla sovituksen teidän sieluillenne. Veri tuottaa sovituksen, koska siinä on sielu. "
Kuolleilla ei ole enää verta eikä siis sieluakaan.
Oikeampi käännös sanalle sielu olisi sana mieli.
1. Samuelin kirja 18:1
"Daavidin ja Saulin keskustelun jälkeen Joonatan kiintyi Daavidiin koko sielustaan ja rakasti häntä kuin omaa sieluaan. "
Kun sana sielu käännetään sanaksi mieli, niin asioihin tulee jotakin järkeä. Vai miten selität tämän:
Job 33:20
"Hänen henkensä inhoaa leipää ja sielunsa herkkuruokaa. "
Miten sen sielun voi murehduttaa? Mielen, eikö niin:
Job 27:2
”Niin totta kuin Jumala elää, hän, joka on riistänyt minulta oikeuteni, ja Kaikkivaltias, joka on murehduttanut sieluni: ..."
Mikä se sielu oikeastaan onkaan?
1. Mooseksen kirja 2:7
"Sitten Herra Jumala muovasi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. Näin ihmisestä TULI elävä sielu. "
Kun ihmisestä lähtee henki, hän lakkaa olemasta elävä sielu.
Saarnaaja 12:7
"Tomu palaa maahan, josta se on tullutkin, ja henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut. "
Eli ruumis muuttuu uudelleen maan tomuksi ja henki palaa Jumalan luo, josta se on tullut. Ja sinne palaa niin hyvien kuin pahojenkin henki. Itse sielu, se lakkaa olemasta.
"Ruumis ilman henkeä on kuollut" - Jaak. 2:26
"Niin kauan kuin minussa vielä henkeä on ja Jumalan henkäystä sieraimissani" - Job 27:3
3. Mooseksen kirja 21:11
"Hän ei myöskään saa mennä kuolleen lähelle; hänen ei ole lupa saastuttaa itseään edes isänsä tai äitinsä vuoksi."
Tai kuolleen sielun lähelle. Heprean sana néfeš eli sielu liittyy tässä kuollutta merkitsevään heprean sanaan.
Eli mitäs yrititkään sanoa?Sielu tarkoittaa Raamatussa
ihmistä kokonaisuutena ja joskus
ihmisen ydintä.
Siis ihminen on sielu.
Ihminen voi olla elävä tai kuollut sielu.
Ja tähän asiaan ei vaikuta se,
onko ihminen ruumiillisesti kuollut.
Kun Jeesus sanoi:
"anna kuolleitten haudata kuolleensa"
niin tuossa tuo ensimmäinen maininta
ei tarkoita ruumiillisesti kuolleita.
Ja kun tuo sanonta oikein ymmärretään,
niin ei tuo jälkimmäinenkään tarkoita ruumiillisesti kuolleita.
Siis ihminen voi olla kuollut sielu syntinsä tähden.
Eläin sen sijaan ei tee syntiä.
Eli ei voida sanoa,
että ihminen ja eläin olisivat samanlaisia sieluja.
Ihminen luotiin Jumalan (Valtiaiden) kuvaksi.
Eläin taas vallittavaksi.
Mutta kummastakin Raamattu käyttää
alkulehdillä nimitystä elävä sielu
Kuolemaa on siis kolme erilaista.
Eläintä koskee vain ruumiillinen kuolema.
Eläin ei koe hengellistä kuolemaa.
Hengellinen kuolema erottaa ihmisen Jumalan yhteydestä,
ja sen saa aikaiseksi synti.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Sielu tarkoittaa Raamatussa
ihmistä kokonaisuutena ja joskus
ihmisen ydintä.
Siis ihminen on sielu.
Ihminen voi olla elävä tai kuollut sielu.
Ja tähän asiaan ei vaikuta se,
onko ihminen ruumiillisesti kuollut.
Kun Jeesus sanoi:
"anna kuolleitten haudata kuolleensa"
niin tuossa tuo ensimmäinen maininta
ei tarkoita ruumiillisesti kuolleita.
Ja kun tuo sanonta oikein ymmärretään,
niin ei tuo jälkimmäinenkään tarkoita ruumiillisesti kuolleita.
Siis ihminen voi olla kuollut sielu syntinsä tähden.
Eläin sen sijaan ei tee syntiä.
Eli ei voida sanoa,
että ihminen ja eläin olisivat samanlaisia sieluja.
Ihminen luotiin Jumalan (Valtiaiden) kuvaksi.
Eläin taas vallittavaksi.
Mutta kummastakin Raamattu käyttää
alkulehdillä nimitystä elävä sielu
Kuolemaa on siis kolme erilaista.
Eläintä koskee vain ruumiillinen kuolema.
Eläin ei koe hengellistä kuolemaa.
Hengellinen kuolema erottaa ihmisen Jumalan yhteydestä,
ja sen saa aikaiseksi synti.Toinen Kuolema on puhdistus- eikä mikään rangaistuspaikka. Mitään iankaikkista rangaistusta ei ole, siihen viittaava ilmaisut ovat käännösvirheitä. Ei Joonakaan ollut kalan vatsassa kuin kolmea päivää vaikka väitti (suomennoksessa) joutuneensa sinne iankaikkisiksi ajoiksi.
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Sielu tarkoittaa Raamatussa
ihmistä kokonaisuutena ja joskus
ihmisen ydintä.
Siis ihminen on sielu.
Ihminen voi olla elävä tai kuollut sielu.
Ja tähän asiaan ei vaikuta se,
onko ihminen ruumiillisesti kuollut.
Kun Jeesus sanoi:
"anna kuolleitten haudata kuolleensa"
niin tuossa tuo ensimmäinen maininta
ei tarkoita ruumiillisesti kuolleita.
Ja kun tuo sanonta oikein ymmärretään,
niin ei tuo jälkimmäinenkään tarkoita ruumiillisesti kuolleita.
Siis ihminen voi olla kuollut sielu syntinsä tähden.
Eläin sen sijaan ei tee syntiä.
Eli ei voida sanoa,
että ihminen ja eläin olisivat samanlaisia sieluja.
Ihminen luotiin Jumalan (Valtiaiden) kuvaksi.
Eläin taas vallittavaksi.
Mutta kummastakin Raamattu käyttää
alkulehdillä nimitystä elävä sielu
Kuolemaa on siis kolme erilaista.
Eläintä koskee vain ruumiillinen kuolema.
Eläin ei koe hengellistä kuolemaa.
Hengellinen kuolema erottaa ihmisen Jumalan yhteydestä,
ja sen saa aikaiseksi synti.Kas kun minun Raamattuni ei määrittele eroa eläimen ja ihmisen sielun välillä.
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun minun Raamattuni ei määrittele eroa eläimen ja ihmisen sielun välillä.
Eläimet eivät kuitenkaan
ole Jumalan lapsia.
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,
että me olemme Jumalan lapsia.
Mutta jos olemme lapsia,
niin olemme myöskin perillisiä,
Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä,
jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme,
että me yhdessä myös kirkastuisimme.
Sillä minä päätän,
että tämän nykyisen ajan kärsimykset
eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen,
joka on ilmestyvä meihin.
Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen
odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle
- ei omasta tahdostaan, vaan alistajan -
kuitenkin toivon varaan,
koska itse luomakuntakin
on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta
Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
Sillä me tiedämme,
että koko luomakunta yhdessä huokaa
ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
eikä ainoastaan se, vaan myös me,
joilla on Hengen esikoislahja,
mekin huokaamme sisimmässämme,
odottaen lapseksi-ottamista,
meidän ruumiimme lunastusta."- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Eläimet eivät kuitenkaan
ole Jumalan lapsia.
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,
että me olemme Jumalan lapsia.
Mutta jos olemme lapsia,
niin olemme myöskin perillisiä,
Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä,
jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme,
että me yhdessä myös kirkastuisimme.
Sillä minä päätän,
että tämän nykyisen ajan kärsimykset
eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen,
joka on ilmestyvä meihin.
Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen
odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle
- ei omasta tahdostaan, vaan alistajan -
kuitenkin toivon varaan,
koska itse luomakuntakin
on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta
Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
Sillä me tiedämme,
että koko luomakunta yhdessä huokaa
ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
eikä ainoastaan se, vaan myös me,
joilla on Hengen esikoislahja,
mekin huokaamme sisimmässämme,
odottaen lapseksi-ottamista,
meidän ruumiimme lunastusta."Onko sinulla Jumalalta lupa toimia sääntöjä vastaan ???
1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6 Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Joten mihin se mainostamasi rakkaus nyt on kadonnut ???
Eikä sinun muka tarvitse täällä ollessasi noudattaa samoja sääntöjä kuin muut ???
Ylösnousemus tarkoittaa siis
aina ruumiin ylösnousemusta.
Tämä meidän nykyinen ruumiimme
on siis katoavainen.
Se kuolee pois.
Paavali ilmaisee asian näin:
"Mutta tämän sanon, veljet,
ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa,
eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
Ruumiin ylösnousemus ei siis ole
sama asia,
mikä tapahtui Lasarukselle.
Lasaruksen jo maatumisvaiheessa
oleva ruumis tuli ulos haudasta.
Hän siis oli liikuntakyvytön
tiukasti käärinliinoihin käärittynä,
ja tällaisena pakettina tuli ulos haudasta,
ja sitten Jeesus käski päästää hänet siteistä.
Mutta ruumiin ylösnousemus
tarkoittaa ihan uuden ruumiin luomista.
Jeesus on tämän jo kokenut ensimmäisenä.
Ja käärinliinat olivat jääneet paikalleen
kuin toukan kotelo.
Siis vanha oli kadonnut ja uusi sijaan tullut.
Siis se siemen, joka kylvetään maahan
ei nouse ylös.
Vaan ylös nousee ihan uusi luomus.
Paavali ilmaisee asian näin.
"Mutta joku ehkä kysyy:
'Millä tavoin kuolleet heräjävät,
ja millaisessa ruumiissa he tulevat?'
Sinä mieletön,
se, minkä kylvät,
ei virkoa eloon,
ellei se ensin kuole!
Ja kun kylvät,
et kylvä sitä vartta, joka on nouseva,
vaan paljaan jyvän,
nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
Mutta Jumala antaa sille varren,
sellaisen kuin tahtoo,
ja kullekin siemenelle sen oman varren."
Kylvetty siemen kuitenkin
antaa muodon tuolle uudelle varrelle
ja tähkälle jne.
Ja niin Jeesuksenkin
ylösnousemusruumiissa
oli myös keihään puhkoma kolo
ja naulanreiät Hänen käsissään.
Ja vielä Ilmestyskirjan sivuillakin
Johannes näkee tulevaisuuden asioita
ja ikäänkuin Teurastetun Karitsan.
Mutta silti se ruumis,
joka oli käärittynä käärinliinoihin,
ja katosi niiden sisältä
ja ylösnousi uusi katoamaton
kirkastettu ruumis,
sai muodon siemenestänsä.
Ja sellaisen kirkastetutn ruumiin mekin saamme.
Ei siis ole mitään ongelmaa siinä,
että jotkut haluavat tuhkauksen.
Minä en halua.
Mutta se,
mitä meidän kuolevaiselle ruumiillemme
sen kuoleman jälkeen tapahtuu,
ei millään tavoin vaikuta
ylösnousemuksen tilanteeseen.- Anonyymi
Hyvin keksitty!
- Anonyymi
Onko sinulla Jumalalta lupa toimia sääntöjä vastaan ???
1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6 Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Joten mihin se mainostamasi rakkaus nyt on kadonnut ???
Eikä sinun muka tarvitse täällä ollessasi noudattaa samoja sääntöjä kuin muut ???
"Ja monet maan tomussa makaavista heräävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
Toisille ylösnousemus merkitsee siis elämää,
toisille tuomiota.
"Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee,
jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat,
kuulevat hänen äänensä
ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet,
elämän ylösnousemukseen,
mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet,
tuomion ylösnousemukseen."
On siis kaksi erilaista ylösnousemusta:
Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus
tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.
Toinen eli tuomion ylösnousemus,
vie väärät ikuiseen kauhistukseen.
Raamattu ei kuitenkaan tunne käsitettä
toinen ylösnousemus,
vaan puhuu sen sijaan
toisesta kuolemasta.
Jos emme ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta,
kohtaamme toisen kuoleman,
jolla on silloin valta meihin.
"Autuas ja pyhä on se,
jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa;
heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa."- Anonyymi
Onko sinulla Jumalalta lupa toimia sääntöjä vastaan ???
1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6 Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Joten mihin se mainostamasi rakkaus nyt on kadonnut ???
Eikä sinun muka tarvitse täällä ollessasi noudattaa samoja sääntöjä kuin muut ???
- Anonyymi
Jeesus toisessa tulemuksessaan herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.
KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa, myöskin paholainen sidotaan.
1000:nen vuodenjälkeen on jumalattomien herätys kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat YLI MAAN avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan. Ilm.21. Johannes näkee uuden taivaan ja uuden maan ynnä uuden Jerusalemin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä.
1234567---Antaisitko Raamattulainauksen kohdasta,
jossa sanotaan kuten kirjoitit:
'Jeesus toisessa tulemuksessaan herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.'- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Antaisitko Raamattulainauksen kohdasta,
jossa sanotaan kuten kirjoitit:
'Jeesus toisessa tulemuksessaan herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.'Filp.3:20. Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi. 21. Joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
1234567---
Näin minäkin sen uskon.
- Anonyymi
V.Lintu kirjoitti:
Niinkuin aloittaja kalamos sen kertoi
Niinkö sokea sinäkin olet ?
Et tiedä edes sitä, että mitä tarkoittaa elävä sielu ?
Se tarkoittaa uskosta osatonta eli luonnollista ihmistä, joka on yhä kuolleessa tilassa, kunnes sitten syntyy Hengestä eli uudesti ylhäältä. - Anonyymi
V.Lintu kirjoitti:
Niinkuin aloittaja kalamos sen kertoi
Siis kalamos opettaa tuossa niin, että:
Vauvalla on Pyhä Henki, jonka tämä menettää mukamas sitten syntiä tehdessään, eli kuolee muka Hengellisen kuoleman !
Missään Raamatussa ei oikeasti opeteta noin !
Sen sijaan siitä Pyhän Hengen menettämisestä sanotaan näin:
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Eli jos menettää Pyhän Hengen, niin ei ole enää paluuta Sanan mukaan, joten kalamos opettaa valhetta ! - Anonyymi
V.Lintu kirjoitti:
Niinkuin aloittaja kalamos sen kertoi
Tässä asiaa Raamatusta:
1. Kor. 15:46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
1. Kor. 15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kalamos opettaa tuossa niin, että:
Vauvalla on Pyhä Henki, jonka tämä menettää mukamas sitten syntiä tehdessään, eli kuolee muka Hengellisen kuoleman !
Missään Raamatussa ei oikeasti opeteta noin !
Sen sijaan siitä Pyhän Hengen menettämisestä sanotaan näin:
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Eli jos menettää Pyhän Hengen, niin ei ole enää paluuta Sanan mukaan, joten kalamos opettaa valhetta !Pietari täyttää kaikki nuo hebrealaiskirjeen kuvauksessa mainitut ominaisuudet. Kirjeen kirjoittaja viittaa päivänselvästi siihen, että mahdotonta on kenenkään ihmisen uudistaa tuollaista ihmistä parannukseen, mutta Jumalalle MIKÄÄN ei ole mahdotonta. Mutta jos ei usko Jumalan kaikkivaltiuteen ja ihmisrakkauteen, voi tuon hebrealaiskirjeen kohdan tietysti noinkin tulkita.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari täyttää kaikki nuo hebrealaiskirjeen kuvauksessa mainitut ominaisuudet. Kirjeen kirjoittaja viittaa päivänselvästi siihen, että mahdotonta on kenenkään ihmisen uudistaa tuollaista ihmistä parannukseen, mutta Jumalalle MIKÄÄN ei ole mahdotonta. Mutta jos ei usko Jumalan kaikkivaltiuteen ja ihmisrakkauteen, voi tuon hebrealaiskirjeen kohdan tietysti noinkin tulkita.
- GF -Eli Jumalan sana onkin valhetta, ja Jumala siis valehtelee ?
Eli:
1) Ensin ei voi uudistaa parannukseen luopunutta !
2) Mutta sitten voikin !
Jumala ei ole kyllä ja ei, vaan kyllä, eikä Totuus vaihdu eikä muutu kuten ei Jumalakaan !
Aadam oli Elävä sielu
siihen hetkeen asti,
että söi kielletyn hedelmän.
Jos Aadam ei olisi syönyt
kielletystä puusta,
ei olisi olemassakaan
sellaista asiaa kuin ruumiin ylösnousemus,
koska kuolemaa ei olisi maailmassa.- Anonyymi
Tämäkin on varmaan ihan turhaa sinun kanssasi, mutta lue ja opi:
44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin on varmaan ihan turhaa sinun kanssasi, mutta lue ja opi:
44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.Kiitos kauniista saatesanoistasi.
Ja ennenkaikkea Sanan katkelmasta.
Sitä jo tuolla aiemmin hiukan
itsekin lainasin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16593930/ylosnousemus#comment-104452956
Mutta kysyisin Sinulta,
että kuolihan Aadam sinä päivänä,
jona söi kielletystä puusta? Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kauniista saatesanoistasi.
Ja ennenkaikkea Sanan katkelmasta.
Sitä jo tuolla aiemmin hiukan
itsekin lainasin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16593930/ylosnousemus#comment-104452956
Mutta kysyisin Sinulta,
että kuolihan Aadam sinä päivänä,
jona söi kielletystä puusta?Taas unohdin kirjautua.
Siis kysyjä olin minä
valkopartainen harmaahiuksinen
ja hiukan hajamielinen kalamos.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kauniista saatesanoistasi.
Ja ennenkaikkea Sanan katkelmasta.
Sitä jo tuolla aiemmin hiukan
itsekin lainasin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16593930/ylosnousemus#comment-104452956
Mutta kysyisin Sinulta,
että kuolihan Aadam sinä päivänä,
jona söi kielletystä puusta?Olet niin ymmärtämätön !
Ja olet kehitellyt omasta päästäsi oppeja ja selityksiä sille vain, että miksi vauvat ja pienet lapset eivät joudu kadotukseen !
Esitän vastakysymyksen, eli vastaa sinä tähän:
Missä sanotaan niin, että Pyhä Henki poistui Aadamista ???
Et sellaista Raamatustasi löydä !
Syntiä ei ollut ennen syntiinlankeemusta ja synnin palkka on kuolema, siksi sanotaan, että Adam joka OLI MAASTA JA MAALLINEN joutui eroon Jumalasta ja menetti siten iäisen elämänsä.
Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Kun tässä puhutaan KUOLEMASTA, niin se tarkoittaa siis eroa Jumalasta eli eroa Elämästä, sillä Jumala On Elämä !
Siis ihminen / Aadam luotiin Jumalan yhteyteen, mutta synti katkaisi sen yhteyden !
Mutta näitähän on sinulle turhaa selittää, kun sinä olet ilman Pyhää Henkeä, eli Hengetön, etkä siten voi näitä käsittää ! - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Taas unohdin kirjautua.
Siis kysyjä olin minä
valkopartainen harmaahiuksinen
ja hiukan hajamielinen kalamos.Kalamos !
Sinulle on vain häpeäksi "kehua" itseäsi vanhaksi ja ikäänkuin viisaaksi sitä kautta !
Sinulla on siis ikää, mutta yhä olet oppimaton ja se on siis sinulle häpeäksi ja kertoo ja todistaa sinusta itsestäsi vain tämän asian:
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
!!!
7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
!!!
8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
!!!
9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
!!!
Siis olet vuosikymmeniä jo jankannut samoissa valheissa ja harhaopeissa, niistä vapautumatta ja siis edistymättä, ja se siis kertoo ja todistaa vain sen, että olet juuri sellainen, josta tämä Raamatunpaikka todistaa ja kertoo ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalamos !
Sinulle on vain häpeäksi "kehua" itseäsi vanhaksi ja ikäänkuin viisaaksi sitä kautta !
Sinulla on siis ikää, mutta yhä olet oppimaton ja se on siis sinulle häpeäksi ja kertoo ja todistaa sinusta itsestäsi vain tämän asian:
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
!!!
7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
!!!
8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
!!!
9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
!!!
Siis olet vuosikymmeniä jo jankannut samoissa valheissa ja harhaopeissa, niistä vapautumatta ja siis edistymättä, ja se siis kertoo ja todistaa vain sen, että olet juuri sellainen, josta tämä Raamatunpaikka todistaa ja kertoo !Painu sinä vanhapiika töihin siitä äläkä täällä länkytä sen kaikkitietävyytesi toteemipaalun takaa kuin mikäkin mielipuoli! Senkin sika!
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painu sinä vanhapiika töihin siitä äläkä täällä länkytä sen kaikkitietävyytesi toteemipaalun takaa kuin mikäkin mielipuoli! Senkin sika!
- GF -Siunausta vain sinullekin ! :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siunausta vain sinullekin ! :)
Töihin siitä, mars!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töihin siitä, mars!
En ole sinun orjasi enkä edes käskyläisesi !
Sinulla taitaa olla vaikeutta hahmottaa todellisuutta, kun tuollaisia kirjoittelet ? Anonyymi kirjoitti:
Olet niin ymmärtämätön !
Ja olet kehitellyt omasta päästäsi oppeja ja selityksiä sille vain, että miksi vauvat ja pienet lapset eivät joudu kadotukseen !
Esitän vastakysymyksen, eli vastaa sinä tähän:
Missä sanotaan niin, että Pyhä Henki poistui Aadamista ???
Et sellaista Raamatustasi löydä !
Syntiä ei ollut ennen syntiinlankeemusta ja synnin palkka on kuolema, siksi sanotaan, että Adam joka OLI MAASTA JA MAALLINEN joutui eroon Jumalasta ja menetti siten iäisen elämänsä.
Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Kun tässä puhutaan KUOLEMASTA, niin se tarkoittaa siis eroa Jumalasta eli eroa Elämästä, sillä Jumala On Elämä !
Siis ihminen / Aadam luotiin Jumalan yhteyteen, mutta synti katkaisi sen yhteyden !
Mutta näitähän on sinulle turhaa selittää, kun sinä olet ilman Pyhää Henkeä, eli Hengetön, etkä siten voi näitä käsittää !Eli Aadam kuoli sinä päivänä,
jona söi kielletyn hedelmän,
ja hänestä poistui Elämä?- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Eli Aadam kuoli sinä päivänä,
jona söi kielletyn hedelmän,
ja hänestä poistui Elämä?Ei vaan synnin palkka on kuolema !
No, näitä on sinulle turhaa selittää, kun et käsitä kuitenkaan !
Se olisi vain hukkaan heitettyä aikaa, sillä Sana sanoo:
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
!!!
14 Mutta luonnollinen ihminen(kalamos) ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
!!!
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli. Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan synnin palkka on kuolema !
No, näitä on sinulle turhaa selittää, kun et käsitä kuitenkaan !
Se olisi vain hukkaan heitettyä aikaa, sillä Sana sanoo:
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
!!!
14 Mutta luonnollinen ihminen(kalamos) ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
!!!
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.Minulle jäi epäselväksi
Sinun näkemyksesi siitä,
kuoliko Aadam sinä päivänä,
jona söi kielletyn hedelmän.
Mutta avasin tuosta aiheesta keskustelun
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16602059/kolme-eri-kuolemaa
Jatketaan tässä ketjussa keskustelua
otsikon aiheesta eli ylösnousemuksesta.
- Anonyymi
Helluntalaisuus ei ole Kristinuskoa,joten se siitä.
- Anonyymi
Kristinuskoon kuuluu pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.
1700- luvun Luterilaisen virsikirjan virren sanoin: Virsi 136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. Myöskin: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.
1234567---
- Anonyymi
Kalamössöttäjä kieltää jo alussa perisynnin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408