Kun synti ensimmäisen kerran havaittiin,
se löytyi kolmannesta taivaasta,
Jumalan puutarhasta, Eedenistä,
laajalti suojaavasta kerubista.
"Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit.
Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet;
karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia,
onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa
olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa,
valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle;
sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi
siitä päivästä, jona sinut luotiin,
siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys."
Tuossa luvussa puhutaan ensin Tyyron ruhtinaalle.
Mutta sitten osoite vaihtuu.
Puhutaankin Tyyron kuninkaalle.
Lainaamani sanat on osoitettu tuolle kuninkaalle,
joka oli myös Tyyron ruhtinaan hallitisija ja valtias.
Synti on siis hallitsija, joka pakottaa meidät noudattamaan sen tahtoa.
Jeesus sanoi, että me olemme synnin orjia, jotka Poika voi vapauttaa.
"Te olette isästä perkeleestä,
ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
Hän on ollut murhaaja alusta asti,
ja totuudessa hän ei pysy,
koska hänessä ei totuutta ole.
Kun hän puhuu valhetta,
niin hän puhuu omaansa,
sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Hallitsijan vaihto on kuitenkin mahdollinen.
Meidän ei ole pakko jäädä synnin orjiksi.
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä,
sillä Jumalan siemen pysyy hänessä;
eikä hän saata syntiä tehdä,
sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia
ja ketkä perkeleen lapsia."
Synti on kapinaa Jumalaa vastaan.
Tuon kapinan aloitti siis kerubi,
joka kantoi nimeä Aamuruskon poika.
Paremmin tuo kerubi tunnetaan nimellä Lucifer.
Ja tänään hän kantaa nimeä perkele ja saatana.
Hän on on synnin eli kapinan aloittaja.
Tuo kapinajohtaja sai jo ensimmäisen ihmisparin kapinoimaan Jumalaa vastaan.
Siis syömään kielletyn puun hedelmän.
Se sai myös Kainin tekemään veljesmurhan.
Vaikka Jumala varoitti Kainia
tuosta synnin pyrkimyksestä,
päästä hallitsemaan Kainia:
"Sen halu on sinuun".
Ihminen, joka elää synnissä,
on siis synnin orja.
Mutta tästä orjuudesta voi vapautua.
Vapautettukin voi langeta syntiin,
mutta ei enää elä siinä.
Tämä vapautuminen alkaa siten,
että synnin pettämä ihminen kääntyy
Vapauttajan puoleen.
Jeesus sanoi:
"kääntykää ja uskokaa ilosanoma"
Synti on hallitsija
22
58
Vastaukset
Synnin valta on murskattu.
"Ja minä panen vainon
sinun ja vaimon välille
ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille;
se on polkeva rikki sinun pääsi,
ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
Jae sisältää substantiivin rosh
josta tulee myös Raamatun ensimmäinen sana
Alussa / Alun kautta bəreshit
Rosh ilmaisee korkeinta asemaa,
ensimmäistä sijaa,
siis aina jonkin asian hallitsevaa elementtiä, valtiasta/ruhtinasta.
Ja niin sillä ilmaistaan myös ruumiin
hallitseva elin eli PÄÄ.
Mutta tuo sana tarkoittaa myös MYRKKYÄ.
ROSH =
1. PÄÄ
2. MYRKKY
Jumalan antama lupaus toteutui Golgatalla.
Jeesuksen kantapää murskattiin,
mutta samalla murskattiin
paholaisen PÄÄ eli valta,
ja samalla myös sen voima ja teho,
eli synnin MYRKKY.
Golgatalla paholainen iski myrkkynsä Jeesukseen.
"Sen, Joka ei synnistä tiennyt,
Hän meidän tähtemme teki synniksi"
Ja Hän kuoli tuon synnin kera.
Ja niin Raamattu sanoo:
"Sillä minkä Hän kuoli,
sen Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä."
Tuo totuus, että Jeesus yhdellä kertaa kertakaikkiaan kuoli pois synnistä,
oli Paavalin vastaus siihen,
pitäisikö meidän tehdä syntiä,
että armo suureksi tulisi.
"Pois se.
Kuinka me,
jotka olemme kuolleet pois synnistä,
vielä eläisimme siinä."
Milloin me kuolimme pois synnistä.
"yksi on kuollut kaikkien edestä,
siis myös kaikki ovat kuolleet"
Eli kun Jeesus kuoli,
niin mekin kuolimme synnille.
Lainaan Aapeli Saarisalon käännöstä.
"Niin tekin pitäkää totena,
että olette synnille kuolleet,
mutta elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa."
Kun me nostamme katseemme puuhun ripustettuun pronssikäärmeeseen,
siis synnittömään,
joka meidän tähtemme tehtiin synniksi,
niin tapahtuu ihme.
Meidät siirretään kuolemasta Elämään.
Synnin myrkky menettää otteensa meistä.
Jeesus oli ottanut päälleen kaikki meidän pahat tekomme.
Ja Hän vei ne ristille.
Ja kärsi niistä aiheutuvat tuomion.
Meidän velkamme on maksettu.
Tuomiomme on kärsitty.
Mutta. Ei siinä kaikki.
Myös isäntämme on vaihtunut.
Emme ole enää synnin orjia.
Me olemme kuolleita synnille.
Synnillä ei ole enää valtaa meihin.- Anonyymi
Job.4:17-20 Onko ihminen vanhurskas Jumalan edessä, onko mies Luojansa edessä puhdas? Katso, palvelijoihinkaan hän ei luota, enkeleissäkin hän havaitsee vikoja; sati niissä jotka savimajassa asuvat, joiden perustus on maan tomussa! He rusentuvat kuin koiperhonen; ennenkuin aamu ehtooksi muuttuu, heidät muserretaan. Kenenkään huomaamatta he hukkuvat ainiaaksi. Job.25:5-6 Katso, eipä kukaan ole kirkas, eivät tähdetkään ole puhtaat hänen silmissänsä; saati sitten ihminen, tuo mato, ja ihmislapsi tuo toukka! Job.17:14
Job oli vanhurskas.
Ja rukoili väärin puhuneiden ystäviensä puolesta.
"Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: 'Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.'"
- Anonyymi
1Aikak.16:26 Sillä kaikki kansojen jumalat ovat epäjumalia, mutta Herra on tehnyt taivaat.
- Anonyymi
Norman Grubb esitti ajatuksen, joka mielestäni kestää päivänvalon. Jos synnin olemus tulee ilmaista yhdellä virkkeellä, se on tämä: "Minä olen Jumalasta riippumaton olento, itseni oma." Väitän, että langettuaan kyseinen kerubi ajatteli juuri noin. Ja samoin ajattelivat Aadam ja Eeva langettuaan.
Synti on kuitenkin olemukseltaan samalla aina valhe. Mitä tästä seuraa? Tästä seuraa se, että koko universumissa ei ole Jumalasta riippumatonta, "itsensä omaa" olentoa. Kaikki kuuluvat Jumalalle ja ovat Jumalan omaisuutta ja valtapiiriissä, itse Perkelekin. Jo VT toteaa, että kaikki, mitä on, on Jumalan. UT toteaa tarkemmin: KAIKKI on luotu ja sovitettu Kristuksessa, aivan kaikki. Koko universumi. Synti ei näin ollen ole enää mikään ongelma, kenellekään eikä kenekään kohdalla. Joka muuta väittää, väittää samalla, ettei kaikkia ja kaikkea olekaan sovitettu.
Synti on Suomi Venäjän tsaarin vallan alla; sitä ei enää ole. Francois Du Toit on tässä asiassa aivan ylivertainen evankeliumin tuntemuksessaan, Youtubesta löytyy.Kyllä synti on edelleen ongelma.
Joka muuta väittää, ei lue uutisia.
Eikä tunne Jumalan Sanaa.
"Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella
sinä kartutat päällesi vihaa
vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
hänen,
'joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan':
niille,
jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät
kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta,
iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi,
jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta,
vaan tottelevat vääryyttä,
tulee viha ja kiivastus."
Ja kun lopunaikoja kohden
Raamatun sivuilla mennään,
niin tilanne tulee aina vaan kärjistymään.
"Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä,
ja joka on saastainen, saastukoon edelleen,
ja joka on vanhurskas,
tehköön edelleen vanhurskautta,
ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen."
Ja ikuisuuskohtalo määräytyy sen mukaan,
olemmeko elämämme loppuun asti
hyljänneet sovituksen Sanan.
Jos näin on käynyt,
niin meidän nimemme pyyhitään
pois Elämän kirjasta.
"Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen."- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Kyllä synti on edelleen ongelma.
Joka muuta väittää, ei lue uutisia.
Eikä tunne Jumalan Sanaa.
"Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella
sinä kartutat päällesi vihaa
vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
hänen,
'joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan':
niille,
jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät
kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta,
iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi,
jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta,
vaan tottelevat vääryyttä,
tulee viha ja kiivastus."
Ja kun lopunaikoja kohden
Raamatun sivuilla mennään,
niin tilanne tulee aina vaan kärjistymään.
"Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä,
ja joka on saastainen, saastukoon edelleen,
ja joka on vanhurskas,
tehköön edelleen vanhurskautta,
ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen."
Ja ikuisuuskohtalo määräytyy sen mukaan,
Jos näin on käynyt,
pois Elämän kirjasta.
"Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen."Onneksi olkoon kalamos !
Tuomitsit nyt itse itsesi tuliseen järveen !!!
Niin ja TAAS ihan seko oppia !
" Ja ikuisuuskohtalo määräytyy sen mukaan,
Jos näin on käynyt,
pois Elämän kirjasta. "
Ihmisen nimi kiroitetaan Elämän kirjaan vasta uudestisyntymisessä !!!
Se ei todellakaan ole siellä ennen !!!
Mutta ethän sinä siis voi edes käsittää näitä Hengellisiä asioita, kun et itse ole Hengellinen !!! Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon kalamos !
Tuomitsit nyt itse itsesi tuliseen järveen !!!
Niin ja TAAS ihan seko oppia !
" Ja ikuisuuskohtalo määräytyy sen mukaan,
Jos näin on käynyt,
pois Elämän kirjasta. "
Ihmisen nimi kiroitetaan Elämän kirjaan vasta uudestisyntymisessä !!!
Se ei todellakaan ole siellä ennen !!!
Mutta ethän sinä siis voi edes käsittää näitä Hengellisiä asioita, kun et itse ole Hengellinen !!!Meidän nimemme on kirjoitettuna
Elämän kirjaan
"hamasta maailman perustamisesta".
Mutta ajankohtaa Raamattu ei ilmoita.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Meidän nimemme on kirjoitettuna
Elämän kirjaan
"hamasta maailman perustamisesta".
Mutta ajankohtaa Raamattu ei ilmoita.TAAS pieleen !
Et tätäkään ymmärrä:
lm. 13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
Tässä ei sanota niin, että kaikkien ihmisten nimet ovat kirjoitettu maailman perustamisesta asti !
Vaan ne ihmiset joiden nimet ovat kirjoitettu alkaen siitä siitä maailman perustamisesta !
Eli kuten JO kirjoitin, niin nimet kirjoitetaan vasta sitten, kun kukin ihminen on syntynyt Hengestä !
Mutta sinä sokeana väännät kieroon kaikkia kirjoituksia !
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Eli tämäkin todistaa sinun kohdallasi sen, minne olet matkalla, eli sinne siis, minne itse itsesi jo tuomitsitkin ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TAAS pieleen !
Et tätäkään ymmärrä:
lm. 13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
Tässä ei sanota niin, että kaikkien ihmisten nimet ovat kirjoitettu maailman perustamisesta asti !
Vaan ne ihmiset joiden nimet ovat kirjoitettu alkaen siitä siitä maailman perustamisesta !
Eli kuten JO kirjoitin, niin nimet kirjoitetaan vasta sitten, kun kukin ihminen on syntynyt Hengestä !
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Eli tämäkin todistaa sinun kohdallasi sen, minne olet matkalla, eli sinne siis, minne itse itsesi jo tuomitsitkin !Ei kannata kiertää Perkeleen tuomiota, sekä langenneitten enkelien tuomiota, joille on varattu iankaikkinen helvetin tuli.
Ei kannata kiertää II- ylösnousemusta, joka koske kadotettujen tuomioherätystä, jossa on oikeudenkäynti- jossa vielä jopa noustaan Jumalaa vastaan.
Jossa tuomioistuimessa näytetään tehdyn synnin mitta, sekä määrä, jossa tuomittu - itku ja hammastenkiristys on läsnä.
Ei kannata unohtaa tuomion lopputulemaan- helvetin tuli. Tuli, joka on Jumalan Sanan merkityksessä Ilmestyskirja kertomana II- kuolema.
Malakia kertoo tuomittujen osan, kun Jumala tuomitsee. Tuomitut helvetin tulessa poltetaan tuhkaksi, ja he jäävät poljettavaksi Herran ominen jalkojen alle iankaikkisesti.
Sieltä ei nousta elämään sisälle.
Ei pidä unohtaa, että vain Jumalalla on Elämä itsessään ja Hän on antanut elämän Pojalle ja Poika antaa sen kelle tahtoo, eli on kohde elämälle.
Kohde on usko ja joka uskoo saa iankaikkisen elämän armolahja.
Siis iankaikkinen elämä on kirjoitusten mukaan, vaikkapa Johanneksen evankeliumi 5 ja 6 luku ehdollinen. Ei kaikki pelastu. Ei kaikkia elämään saateta sen ihmismielen väärän tahtoelämän tähden, jossa ihminen Perkeleen tavoin haluaisi hallita iankaikkisesti omin luvin. Vain Jumalan aluetta on Hyvän ja Pahantiedonpuu, ei käärmeen, eikä ihmisen.
Ei näitä pidä unohtaa - ja alkaa ominluvin elättämään kaikkea, sillä synnin ota on kuolema. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata kiertää Perkeleen tuomiota, sekä langenneitten enkelien tuomiota, joille on varattu iankaikkinen helvetin tuli.
Ei kannata kiertää II- ylösnousemusta, joka koske kadotettujen tuomioherätystä, jossa on oikeudenkäynti- jossa vielä jopa noustaan Jumalaa vastaan.
Jossa tuomioistuimessa näytetään tehdyn synnin mitta, sekä määrä, jossa tuomittu - itku ja hammastenkiristys on läsnä.
Ei kannata unohtaa tuomion lopputulemaan- helvetin tuli. Tuli, joka on Jumalan Sanan merkityksessä Ilmestyskirja kertomana II- kuolema.
Malakia kertoo tuomittujen osan, kun Jumala tuomitsee. Tuomitut helvetin tulessa poltetaan tuhkaksi, ja he jäävät poljettavaksi Herran ominen jalkojen alle iankaikkisesti.
Sieltä ei nousta elämään sisälle.
Ei pidä unohtaa, että vain Jumalalla on Elämä itsessään ja Hän on antanut elämän Pojalle ja Poika antaa sen kelle tahtoo, eli on kohde elämälle.
Kohde on usko ja joka uskoo saa iankaikkisen elämän armolahja.
Siis iankaikkinen elämä on kirjoitusten mukaan, vaikkapa Johanneksen evankeliumi 5 ja 6 luku ehdollinen. Ei kaikki pelastu. Ei kaikkia elämään saateta sen ihmismielen väärän tahtoelämän tähden, jossa ihminen Perkeleen tavoin haluaisi hallita iankaikkisesti omin luvin. Vain Jumalan aluetta on Hyvän ja Pahantiedonpuu, ei käärmeen, eikä ihmisen.
Ei näitä pidä unohtaa - ja alkaa ominluvin elättämään kaikkea, sillä synnin ota on kuolema.Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
(Joh 5:21-24)
Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:25-29)
Sillä katso: se päivä on tuleva, ---- joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja >heidät polttaa< se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, ----niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. <<
Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)
Ilm 20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja.
Ilm 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)
---- joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja >heidät polttaa< se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, ----niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. << Mal 4< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
(Joh 5:21-24)
Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:25-29)
Sillä katso: se päivä on tuleva, ---- joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja >heidät polttaa< se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, ----niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. <<
Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)
Ilm 20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja.
Ilm 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)
---- joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja >heidät polttaa< se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, ----niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. << Mal 4<Herran omille, uskon kautta Kristukseen on luvattu iankaikkisen elämän armolahja.
SE on armolahja ja se kirjoituksissa ehdollistettu Jumalantahdon ilmaisussa toteutumaan, emmekä me voi sitä muuttaa- ominlupineen. Ei kaikki pelastu oppiin.
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; >>ja sitä,<< --- joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, >>>en kadota yhtäkään, vaan>>>>> herätän heidät viimeisenä päivänä. >>>>Sillä minun Isäni tahto on se, <<<<
että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen,
>>>>on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
(Joh 6:37-40)
Tämä on Jumalan Sanalla ehdollistettu meille tieksi, neuvoksi ja opiksi kirjoituksista.
Joh 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun..
Siis elämäksi syöminen on halullisuutta elää. Uskoa elämään, uskoa ja tahtoa elää Jumalantahdossa. Valtakuntaa, joka on olevainen Jumalan sanan perustuksella.
Siihen ei tulla ominlupineen, että taivaisiin olisi monta tietä. Anonyymi kirjoitti:
TAAS pieleen !
Et tätäkään ymmärrä:
Eli tämäkin todistaa sinun kohdallasi sen, minne olet matkalla, eli sinne siis, minne itse itsesi jo tuomitsitkin !Tein tuosta aiheesta oma avauken.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16596503/elamankirja
Keskustellaan tässä ketjussa
hallitsijasta nimeltä synti.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Tein tuosta aiheesta oma avauken.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16596503/elamankirja
Keskustellaan tässä ketjussa
hallitsijasta nimeltä synti.Sinä et keskustele !!!
Sinä vain spämmäät omia kirjoituksiasi täällä !!!
- Anonyymi
Niin ja jotta et ala vängätä, niin tässä toinen vastaava Sanan paikka:
Luuk. 11:50 että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, mikä on vuodatettu maailman perustamisesta asti,
Ei kaikkea verta ole vuodatettu maailman perustamisessa !!!
Vaan veri on vuotanut sitä mukaa, kun sitä on vuodatettu !!!- Anonyymi
et ole lukenut kirjoituksiasi.
Sentähden Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat, että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, mikä on vuodatettu maailman perustamisesta asti, hamasta Aabelin verestä Sakariaan vereen saakka, hänen, joka surmattiin alttarin ja temppelin välillä'. Niin, minä sanon teille, se pitää tältä sukukunnalta vaadittaman. (Luk 11:49-51)
ts. Aabelin verestä- Sakariaan vereen saakka. Kyse on warjolain aikaisesta aikakaudesta.
Tavallaan puhutaan verikoston sovituksestakin.
4Mo 35:33 Älkääkä saastuttako sitä maata, jossa te olette, sillä veri saastuttaa maan. Ja maalle ei voi toimittaa sovitusta verestä, joka siihen on vuodatettu, muulla kuin sen verellä, joka sen on vuodattanut.
Aikana, jossa ei ollut "sinitakkeja" piipaa-autoja, oikeuslaitoksia, sellaisia vankiloita, joissa murhia käsiteltiin, niin verikosto oli tuomiona uhka tekijälleen.
Joka suojeli tappajaa- niin verikostaja tuomitsi sen suojelijan kuolemaan, ja siksi oli tuotava tappaja - sen tapetun suvun tuomitsijan eteen kokemaan tuomionsa tekoonsa. Henki- hengestä.
Näin voidaan ymmärtää myös romaneittemme aikakautta, jossa tavallaa suku suojeli suvun elämää, ja joka tappoi, otti elämän heimolaiselta, niin suku lähetti verikostajan tehtävään.
Se oli näin ikäänkuin suvun turva, se oli vaaka- elämänvaaka, jolla suojeltiin sen aikaisen elämänmuodon elämää ja murhaaja ei päässyt pakoon tekoaan.
Eikä edes murhaajan suku ollut oikeutettu suojelemaan tekijää.
Veri saastuttaa maan, eikä maa voinut toimittaa sovitusta. Siksi surmaajan oma veri teki sen sovituksen, kun sen teko- tuli verellä sovitetuksi. Eli tuomio sai tekoihin mitan, jolla asia oli hoidettu päiväjärjestykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et ole lukenut kirjoituksiasi.
Sentähden Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat, että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, mikä on vuodatettu maailman perustamisesta asti, hamasta Aabelin verestä Sakariaan vereen saakka, hänen, joka surmattiin alttarin ja temppelin välillä'. Niin, minä sanon teille, se pitää tältä sukukunnalta vaadittaman. (Luk 11:49-51)
ts. Aabelin verestä- Sakariaan vereen saakka. Kyse on warjolain aikaisesta aikakaudesta.
Tavallaan puhutaan verikoston sovituksestakin.
4Mo 35:33 Älkääkä saastuttako sitä maata, jossa te olette, sillä veri saastuttaa maan. Ja maalle ei voi toimittaa sovitusta verestä, joka siihen on vuodatettu, muulla kuin sen verellä, joka sen on vuodattanut.
Aikana, jossa ei ollut "sinitakkeja" piipaa-autoja, oikeuslaitoksia, sellaisia vankiloita, joissa murhia käsiteltiin, niin verikosto oli tuomiona uhka tekijälleen.
Joka suojeli tappajaa- niin verikostaja tuomitsi sen suojelijan kuolemaan, ja siksi oli tuotava tappaja - sen tapetun suvun tuomitsijan eteen kokemaan tuomionsa tekoonsa. Henki- hengestä.
Näin voidaan ymmärtää myös romaneittemme aikakautta, jossa tavallaa suku suojeli suvun elämää, ja joka tappoi, otti elämän heimolaiselta, niin suku lähetti verikostajan tehtävään.
Se oli näin ikäänkuin suvun turva, se oli vaaka- elämänvaaka, jolla suojeltiin sen aikaisen elämänmuodon elämää ja murhaaja ei päässyt pakoon tekoaan.
Eikä edes murhaajan suku ollut oikeutettu suojelemaan tekijää.
Veri saastuttaa maan, eikä maa voinut toimittaa sovitusta. Siksi surmaajan oma veri teki sen sovituksen, kun sen teko- tuli verellä sovitetuksi. Eli tuomio sai tekoihin mitan, jolla asia oli hoidettu päiväjärjestykseen.Otetaas mielenkiinnolla eräs paikka vielä esiin.
"Jos siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, että ottaisit sen omaksesi, löydetään murhattu virumassa kedolla, eikä tiedetä, kuka hänet tappoi, niin lähtekööt sinun vanhimpasi ja tuomarisi mittaamaan välimatkan niihin kaupunkeihin, jotka ovat murhatun ympärillä.
Sen kaupungin vanhimmat, joka on murhattua lähinnä, ottakoot hiehon, jolla ei ole työtä tehty ja joka ei ole ollut vetojuhtana ikeen alla, ja sen kaupungin vanhimmat viekööt hiehon alas ehtymättömän puron notkoon, jossa ei ole kynnetty eikä kylvetty; ja he taittakoot hieholta niskan siinä notkossa.
Ja papit, leeviläiset, astukoot esiin, sillä heidät on Herra, sinun Jumalasi, valinnut palvelemaan häntä ja Herran nimeen siunaamaan, ja heidän sanansa mukaan ratkaistakoon jokainen riita ja pahoinpitely. Ja kaikki sen kaupungin vanhimmat, he kun asuvat murhattua lähinnä, peskööt kätensä pitäen niitä hiehon päällä, jolta niska taitettiin siinä notkossa; ja he lausukoot sanoen:
'Meidän kätemme eivät ole tätä verta vuodattaneet, eivätkä silmämme tapausta nähneet. Anna anteeksi, Herra, kansallesi Israelille, jonka vapahdit, äläkä lue viatonta verta kansallesi Israelille.' Ja niin se verivelka annetaan heille anteeksi.
Poista keskuudestasi viattoman veren velka, sillä sinun on tehtävä se, mikä on oikeata Herran silmissä. (5Mo 21:1-9)
No siinä on sitten lisänä päiväksi pohdittavaa
- Anonyymi
"Ja tänään hän kantaa nimeä perkele ja saatana. Hän on on synnin eli kapinan aloittaja."
Kun kirjoitat Perkeleestä ja Saatanasta henkilönä (hän, kuten asian ilmaisit), pitäisi etunimen alkukirjaimen olla kirjoitettu isolla. Ehkä lähimmäisen rakkautesi ei yllä kaikkiin Jumalan luomiin...
Jumala rakastaa Saatanaakin. Niin yritän minäkin tehdä.Kaikki, mitä kirjoitan,
perustuu Raamatun ilmoitukseen.
Niin myös tuo kritisoimasi lause.
Yleensä lainaan ns.
Vanhaa kirkkoraamattua,
mutta lainaan nyt uutta
vuoden 1917 käännöstä
(Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko)
"Suuri lohikäärme, se vanha käärme,
jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan,
koko maanpiirin villitsijä,
heitettiin maan päälle,
ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan."
Siis tuo varsin uusi käännös
edelleen käyttää pientä alkukirjainta.
Emme voi rakastaa Jumalaa ja paholaista.
Jeesu itse sanoi:
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa;
sillä hän on joko tätä vihaava
ja toista rakastava,
taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva."
- Anonyymi
Saatana, joka Jobin kirjassa esiintyy, ei ole Paholainen vaan Jumalan avustaja. Satan merkitsee syyttävä, vastustaja. Sana esiintyy monissa kohden heprealaisessa Raamatussa eikä koskaan tarkoita Luciferia. Jobin kirjassa kyse on Jumalan avustajasta.
Vanhassa testamentissa pahat asiat aiheuttaa Jumala. Vasta VT:n lopussa, Danielin kirjassa mukaan tulee pahuuden ruumiillistuma, jonka tehtävä on kiusata ihmisiä.
Saatana ei siis ole sama kuin Lucifer.- Anonyymi
Olet pihalla kirjoituksessasi, vastaan Raamattu.
Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
(Ilm 12:7-9)
Eli kirjoitukset kertoo nimitykset Sanasta, "Suuri lohikäärme, vanha käärme, ja mikä on hänen nimen tuntomerkit. Sitä kutsutaan perkeleeksi ja saatanaksi.
Eli opettelehan se, mistä kirjoitat.
Tuo käärme oli paratiisissa ja sen käärmeen idea on omahallintainen ajattelumalli, mikä ei ota huomioon Jumalantahtoa. Eli älä väheksy kirjoituksia.
Pahuus alkoi siitä,
kun kaikkein ihastuttavin enkeli
ylpistyi ihanuudestaan.
Aamuruskon pojasta eli Luciferista
eli Valon kantajasta
tuosta kaikkein kirkkaimmasta
luodusta olennosta,
joka oli kuin sinetti täydellisyydelle,
tuli pimeyden ruhtinas,
kun hänen sydämessään
syntyi vääryys eli ylpeys.
Ja siitä seurasi synti
eli kapina Jumalaa vastaan.
Siis paha alkoi kapinoida
Hyvää vastaan.
Hyvä ja Vanhurskas (oikeudenmukainen) Jumala
ei voi tuosta vain sormia napsauttamalla
heittää paholaista pois häiritsemästä maailmanmenoa.
Ja niin myöhemmin luodun ihmisenkin
eteen oli asetettava valinnanmahdollisuus
asettua joko Jumalan puolelle tai Häntä vastaan.
Jumala ilmoitti seuraukset,
jos ihminen syö hyvän- ja pahantiedonpuusta.
Mutta siitä huolimatta Aadam söi siitä.
Ja niin paha sai vallan maailmasta,
jonka hallitsijaksi oli alunperin asetettu ihminen.
Synti ja kuolema astuivat maailmaan.
Nämä kaksi vihollista
itse paholainen mukaanlukien
ovat kuitenkin jo hävinneet sodan.
Käärmeen pää eli paholaisen valta
on murskattu Golgatalla,
jossa myös synti menetti hallintavaltansa
samoinkuin kuolema.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423