olenko ok ?

epävarma itsestään

Tahtoisin eripainosten immeisten rehellisiä kommentteja, onko mielestäsi 165cm ja 63kg ookoo? Niinkun "normaali" as they say :D ;)
Pitäisikö vielä laihduttaa?

10

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epävarma itsestään

Tosiaan, olen jo ihan aikuinen nainen 25 vuotias :)En mikään yök-mä-oon-läski teinihirmu, lol.
      Ja itsetuntonikin ihan terve. En vaan osaa katsoa iteäni tolta kantilta. Toisen on helpompi kritisoida. Se on ihan rakentavaa.

• et ole

Nupissa on vikaa, hae apua.

• Samanlainen21

Nythän on niin, että olen itse 165 cm pitkä ja painan 62 kiloa. =O) Mun täytyy sanoa, että omaan vartalooni en ole tyytyväinen, enkä pidä sitä minään normaalina. Korkeintaan normaalina läskinä. =O)
      Tarkoituksena olisi tässä tulevaisuudessa (...) pudottaa painoa sellaiset kymmenen kiloa päästäkseni siihen painoon, missä olen vielä vuosi sitten ollut. Vai kaksi?
      Joka tapauksessa, jos kaipaat tällaista virtuaalista pikkulaihdutusvertaistukea, olisin kiinnostunut olemaan yhteydessä kanssasi. Yksin kun tuntuu tuo motivaatio loppuvan, koska terveydellistä haitallista ylipainoahan meillä ei ole.
      Näin.

• ainakaan ylipainoinen

mutta en ole kyllä itsekään tyytyväinen itseeni ja olen 170 cm ja 64 kg. Ei voi sanoo pelkän painon perusteella, sillä jos harrastaa liikuntaa ja kuntosalia, niin lihaksethan painaa enemmän ku läski. Itse ihmettelin, kun paino ei tippunu ku 2 kiloo, mut "kiinteydyin" kuntosalin ja jumppien avulla. Kyllä sen itse peilistä näkee onko ylimääräistä. Nyt oon päästäny itseni "repsahtamaan" taas ku olin pitemmän aikaa kipeenä eikä päässyt liikkumaan :(

• neiti....

Siis mite voitte sanoo häntä ylipainoseks jos hän on 165cm pitkä ja painaa 63kg?!?!??!
      musta oot ihan normaali ja PISTE!
      Siis jos sua joku sanoo ylipainoseks on sillä nupissa vikaa,en ymmärrä miks nykyää pitäs olla kauhee laiha,jos vaik esim. ois sun pitunen eli 165cm pitkä nii muka pitäs painaa jotai 54kg?!?!?!? tai sitä luokkaa???
      Mielummin ite oon vähän pyöree ku kauheen laiha,sitäpaitsi pieni pyöreys ei oo pahasta... :D

Sitäpaitsi on oikeesti ihmisiä joilla on todella ongelmia painonsa kanssa,ja heidän pitäs laihuttaa... :-/

Mut et oo oikeesti ylipainonen ainakaa musta :D

• itse ei ole

tilanteeseensa tyytyväinen, niin pitää laihduttaa, vaikka muut sanoisivat että on ihan normaalipainoinen.
        Kyllähän minäkin tiedän, että olen painoindeksin mukaan normaali, mittani 165/55, mutta kun peilistä näkyy liikaa läskiä, niin ei mahda mitään.
        Parempi normaalipainon alarejalla tai hivenen alipainoinen, kuin liian lihava minun nähdäkseni.
        Vielä viime vuonna painoin 49 kiloa. Siihen olin lähestulkoon jo tyytyväinen.

• Nimetön
        itse ei ole kirjoitti:

tilanteeseensa tyytyväinen, niin pitää laihduttaa, vaikka muut sanoisivat että on ihan normaalipainoinen.
        Kyllähän minäkin tiedän, että olen painoindeksin mukaan normaali, mittani 165/55, mutta kun peilistä näkyy liikaa läskiä, niin ei mahda mitään.
        Parempi normaalipainon alarejalla tai hivenen alipainoinen, kuin liian lihava minun nähdäkseni.
        Vielä viime vuonna painoin 49 kiloa. Siihen olin lähestulkoon jo tyytyväinen.

...ne anorektikotkin sanoo. He näkevät peilistä ylilihavan ja paksun ilmestyksen ja pakonomaisesti yrittävät laihduttaa, vaikka oikeastaan ei ole enää mitään mistä ottaa pois.

Olen samaa mieltä muiden kanssa että pieni pyöreys on plussaa, ja jos peilistä näkyy "läskiä" vaikka painaa 55 kiloa ja on 165 senttiä pitkä on jossain muussa vikaa. Ja yhdyn myös mielipiteeseen että kiinteys on parempi kuin alipaino. Voisit mielestäni painaa ainakin 60 kiloa ja olla todella hyvännäköinen, kun vain vartalosi olisi oikein muokattu!

• Samanlainen21

Muistaakseni en väittänyt kysyjää ylipainoiseksi, vaan kerroin vain, miltä minusta tuntuu. Joskus puhuttiin mediassa hyvän olon painosta ja minulla ei ole hyvä olo 62-kiloisena (165cm). Jokainen tuntee kehonsa eri tavalla ja kyse tosiaan on myös siitä, ovatko kilot läskin vai lihaksen muodossa. Minulla se valitettavasti on lähempänä tuota ensimmäistä.

Ja on totta, että maailmassa on paljon isoja ihmisiä, joille ylipaino on todellinen ongelma. Mutta kyllä se pian vaarantaa minunkin terveyteni, jollen pian saa tätä alkuvarausta pois vatsaltani. On helppo syödä lisää, kun ei alunperinkään ole normaalin kokoinen.

Minäkin olen ennemmin pyöreä kuin liian laiha, mutta tuo mainitsemani ihannepainoni (minulle sen hyvän fiiliksen paino, en tiedä muista), n.52 kg, ei ole vielä turhan laiha. Olenhan siinä joskus ollut ja aivan mahallisena ihmisenä. =O)

• Oletkos ensinnäkin ottanut huomioon, että lihashan painaa enemmän kuin läski, joten kumpaa olet menettänyt kun olet laihduttanut? Joten jos et ole tyytyväinen kehosi ulkomuotoon, kannattaisiko ennemmin muokata sitä kiinteämmäksi ja pienentää rasvaprosenttia kuin pienentää painoa? On nimittäin olemassa termi lihava laiha... Jos ei vieläkään ole rasvaprosentin pienennyttyä ja kehon kiinteydyttyä tyytyväinen, voihan sitä sitten laihduttaa lisää!

Olet siis ok painoltasi.

• satu-82

Painoindeksisi on 23.1, jonka mukaan olet juuri täydellisesti "normaalin painoinen".

Nykyään tosin terveemmänkin päässä naksahtaa helpommin, kun peiliin katsoessa näkee läskiä olemattomissa paikoissa -> media tykittää malli- ja missiohjelmia, missä normaalipainoisia ei näy. Itselläni ainakin asia on juuri näin (kehonkuva on vääristynyt), mutta onneksi sentään myönnän ongelmani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe