Raamatusta on löydettävissä kolme eri kuolemaa.
On hyvä ymmärtää,
mistä kuolemasta milloinkin puhutaan:
- hengellinen
- ruumiillinen
- iankaikkinen
Kolme eri kuolemaa
29
118
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri näin Raamattu opettaa. Eikä yksikään mainituista kuoleman muodosta tarkoita tietoisuuden katoamista.
- Anonyymi
Iankaikkista kuolemaa ei ole. Moinen ajatuskin on täysin mieletön.
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, EIKÄ KUOLEMAA OLE ENÄÄ OLEVA, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iankaikkista kuolemaa ei ole. Moinen ajatuskin on täysin mieletön.
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, EIKÄ KUOLEMAA OLE ENÄÄ OLEVA, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki".Iankaikkinen kuolema = ainainen ero Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iankaikkinen kuolema = ainainen ero Jumalasta.
Tuo yhtälö on ihmisen mielikuvituksen tuoteta. Kumpaakaan ilmaisua ei esiinny Raamatussa. Sen sijaan yhtälön oikean puoleisen lausekkeen vastaisia jakeita esiintyy.
Tuo yhtälö edustaa islaminuskoa. - Anonyymi
Jumalaton joutuu toiseen kuolemaan, kun tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema. Heistä jää juurta eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt eikä enää ajatukseen astu. Siis tietoisuus loppuu.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Iankaikkista kuolemaa ei ole. Moinen ajatuskin on täysin mieletön.
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, EIKÄ KUOLEMAA OLE ENÄÄ OLEVA, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki"."Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!
Ja hän on asuva heidän keskellänsä,
ja he ovat hänen kansansa,
ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan,
heidän Jumalansa;
ja hän on pyyhkivä pois
kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,
EIKÄ KUOLEMAA OLE ENÄÄ OLEVA,
eikä murhetta
eikä parkua
eikä kipua ole enää oleva,
sillä kaikki entinen on mennyt."
Tuo koskee määrättyä ihmisjoukkoa.
Juuri edellä puhutaan
taas kokonaan toisesta joukosta.
Siellä ei ole Jumalan majaa
ihmisten keskellä.
"Ja perkele, heidän villitsijänsä,
heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
ja heitä vaivataan yöt päivät,
aina ja iankaikkisesti.
Ja minä näin suuren,
valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen,
jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat,
eikä niille sijaa löytynyt.
Ja minä näin KUOLLEET,
suuret ja pienet,
seisomassa valtaistuimen edessä,
ja kirjat avattiin;
ja avattiin toinen kirja,
joka on elämän kirja;
ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,
mitä kirjoihin oli kirjoitettu,
tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet,
jotka siinä olivat,
ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet,
jotka niissä olivat,
ja heidät tuomittiin,
kukin tekojensa mukaan.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen."
Siis ensimmäisen joukon
ihmiset ovat Eläviä.
Toisen joukon kuolleita.
Kumpikin joukko on
jo tuota ennen kokenut
sekä ruumiillisen kuoleman
että ruumiin ylösnousemisen.
Ja nyt on edessä
astuminen ikuisuuteen.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!
Ja hän on asuva heidän keskellänsä,
ja he ovat hänen kansansa,
ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan,
heidän Jumalansa;
ja hän on pyyhkivä pois
kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,
EIKÄ KUOLEMAA OLE ENÄÄ OLEVA,
eikä murhetta
eikä parkua
eikä kipua ole enää oleva,
sillä kaikki entinen on mennyt."
Tuo koskee määrättyä ihmisjoukkoa.
Juuri edellä puhutaan
taas kokonaan toisesta joukosta.
Siellä ei ole Jumalan majaa
ihmisten keskellä.
"Ja perkele, heidän villitsijänsä,
heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
ja heitä vaivataan yöt päivät,
aina ja iankaikkisesti.
Ja minä näin suuren,
valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen,
jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat,
eikä niille sijaa löytynyt.
Ja minä näin KUOLLEET,
suuret ja pienet,
seisomassa valtaistuimen edessä,
ja kirjat avattiin;
ja avattiin toinen kirja,
joka on elämän kirja;
ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,
mitä kirjoihin oli kirjoitettu,
tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet,
jotka siinä olivat,
ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet,
jotka niissä olivat,
ja heidät tuomittiin,
kukin tekojensa mukaan.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen."
Siis ensimmäisen joukon
ihmiset ovat Eläviä.
Toisen joukon kuolleita.
Kumpikin joukko on
jo tuota ennen kokenut
sekä ruumiillisen kuoleman
että ruumiin ylösnousemisen.
Ja nyt on edessä
astuminen ikuisuuteen.Höpö höpö !!!
" Kumpikin joukko on
jo tuota ennen kokenut
sekä ruumiillisen kuoleman
että ruumiin ylösnousemisen. "
Ihan puuta ja heinää TAAS !!!
" että ruumiin ylösnousemisen " Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö !!!
" Kumpikin joukko on
jo tuota ennen kokenut
sekä ruumiillisen kuoleman
että ruumiin ylösnousemisen. "
Ihan puuta ja heinää TAAS !!!
" että ruumiin ylösnousemisen "Raamattu puhuu siis
sekä vanhurskasten että vääräin ylösnousemuksesta.
Siis kaikki ovat vironneet eloon
ennen noita hetkiä,
joita Ilmestyskirjasta lainasin.
Kun tuossa manittiin KUOLLEET,
niin se tarkoittaa hengellisesti kuolleita.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Raamattu puhuu siis
sekä vanhurskasten että vääräin ylösnousemuksesta.
Siis kaikki ovat vironneet eloon
ennen noita hetkiä,
joita Ilmestyskirjasta lainasin.
Kun tuossa manittiin KUOLLEET,
niin se tarkoittaa hengellisesti kuolleita.Et ymmärtänyt yhtään mitään kirjoituksestani, kuten arvelinkin.
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!
Ja hän on asuva heidän keskellänsä,
ja he ovat hänen kansansa,
ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan,
heidän Jumalansa;
ja hän on pyyhkivä pois
kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,
EIKÄ KUOLEMAA OLE ENÄÄ OLEVA,
eikä murhetta
eikä parkua
eikä kipua ole enää oleva,
sillä kaikki entinen on mennyt."
Tuo koskee määrättyä ihmisjoukkoa.
Juuri edellä puhutaan
taas kokonaan toisesta joukosta.
Siellä ei ole Jumalan majaa
ihmisten keskellä.
"Ja perkele, heidän villitsijänsä,
heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
ja heitä vaivataan yöt päivät,
aina ja iankaikkisesti.
Ja minä näin suuren,
valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen,
jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat,
eikä niille sijaa löytynyt.
Ja minä näin KUOLLEET,
suuret ja pienet,
seisomassa valtaistuimen edessä,
ja kirjat avattiin;
ja avattiin toinen kirja,
joka on elämän kirja;
ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,
mitä kirjoihin oli kirjoitettu,
tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet,
jotka siinä olivat,
ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet,
jotka niissä olivat,
ja heidät tuomittiin,
kukin tekojensa mukaan.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen."
Siis ensimmäisen joukon
ihmiset ovat Eläviä.
Toisen joukon kuolleita.
Kumpikin joukko on
jo tuota ennen kokenut
sekä ruumiillisen kuoleman
että ruumiin ylösnousemisen.
Ja nyt on edessä
astuminen ikuisuuteen.Kalamos toteaa//
Raamatusta on löydettävissä kolme eri kuolemaa. On hyvä ymmärtää,
mistä kuolemasta milloinkin puhutaan:
- hengellinen
- ruumiillinen
- iankaikkinen
Sitten tuohon iankaikkiseen "kuolemaan", mitä se kirjoitus raamatussa tuo enemmän esiin, kuin se, että ikäänkuin helvetti- joka on varattu Perkeleelle ja hänen enkeleilleen, ko. ovat taivaissa olevien lopputulema. SE on iankaikkisesta iankaikkiseen. Ovat siis jo nähneet taivaallisen, Jumalan, sekä Jumalan kasvot. Ovat tietoisia ja palvelevia. Silti langenneita.
Miten luotu sinne helvettiin? Miten se määriteltäisiin kirjoitusten perusteella.
Ensin ennen luomista määriteltiin pelastus, Sanan kautta ja sanan määritelmin ja Sana, joka tuli Pojassa sijaisuhriksi. Eli Sanan kautta on iankaikkisen elämän armolahja.
Jumalalla on ainoalla Elämä itsesään, antaa, tai antoi sen Pojalle, sekä Poika kelle tahtoo!
Meillä ei ole elämää itsesä, emmekä voi "luvata" elämää, kellekään, muutoin kuin, mitä Sanassa tuodaan esiin.
Eden, Jumala, sekä Adam. Jumalan katsanto Adamiin, sillä merkityksellä, että hänessä on elämä, joka on ehdollinen, " kuuliaisuus, elämä ja elämänpuu, on yhtäkuin iankaikkinen".
Lankeaminen, elämä ja kielto elämänpuulle ja syy, miksi kielto! Ettei syö ja näin elä iankaikkisesti"! Eli Elämänantaja ehdollistaa elämän ja rajaa meidät ulkopuolelle, iankaikkisen elämän suhteen.
Elämä on vain elämän- itsensä suhteen, jossa sen sisällä on halullinen rakkaus, elää sydämestä halullisesti, eli sydämen ympärileikkaus- maailmaan.
Se on samanmielisyys ja siinä kirjoitusten mukaan Elämänleipä, murrettu sijaisuhri ja veri- ja viini kertoo elämänpuumme armolahjan näköalan ja päämäärän.
Sen ulkopuolella ei ole iankaikkista elämää.
Ja tässä astuu Sanan monen kohdan kautta lopputulokseen kadotetulla, joka tuomon jälkeen katoaa, Helvetin tulessa, joka on Jumalan tuhkakasi polttava tuli, tappaahan Hän kirjoitusten mukaan syntiä tekevät sielun.
Eli kadotettu muuttuu tuhkaksi, josta ei tuomion jälkeen nousta, ei ole parannuksen paikkaa, ei elämää, eikä Jumala luomakunnassa kadotettua elätä Sanansa mukaan iankaiken, eikä kuolematonta sielua näin ollen katoavan kohdalla ole, vaan Herra tappaa syntiä tekevän sielun.
Näin lopputulos on iankaikkisuudessa jalkojen alla, joilla on Iankaikkisen elämän armolahja Kristuksessa. Mikä se jalkojen tallattavana on?
Tuleva päivä ja helvetin tuli!
Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja ----> tallaatte jumalattomat; sillä he >>tulevat tomuksi<< teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)
Jumala ei saata ikuisen kidutusopin oppiimme kadotettua.
Elämä on ehdollinen.
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
-Vanhasta liitosta on esimerkki, kun kuoltiin eikä päästy perille. so. peili ymmärrykseemme.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, >> ei kuolisi. <<< II-kuolemaa (Joh 6:47-50)
Joh 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, >>>hän elää iankaikkisesti. <<< Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." /// iankaikkinen elämä on ehdollinen. //
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, -->>ei teillä ole elämää itsessänne. (Joh 6:53)
Siksipä luomakunta luodaan uudeksi, kaikki entinen on sitten mennyt, eikä taivaasta mennä helvettiin joka sapatti katsomaan kidutettavia, kuten eräs uskova väittää mentävän. -ei taivas ole pelottelu paikka! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalamos toteaa//
Raamatusta on löydettävissä kolme eri kuolemaa. On hyvä ymmärtää,
mistä kuolemasta milloinkin puhutaan:
- hengellinen
- ruumiillinen
- iankaikkinen
Sitten tuohon iankaikkiseen "kuolemaan", mitä se kirjoitus raamatussa tuo enemmän esiin, kuin se, että ikäänkuin helvetti- joka on varattu Perkeleelle ja hänen enkeleilleen, ko. ovat taivaissa olevien lopputulema. SE on iankaikkisesta iankaikkiseen. Ovat siis jo nähneet taivaallisen, Jumalan, sekä Jumalan kasvot. Ovat tietoisia ja palvelevia. Silti langenneita.
Miten luotu sinne helvettiin? Miten se määriteltäisiin kirjoitusten perusteella.
Ensin ennen luomista määriteltiin pelastus, Sanan kautta ja sanan määritelmin ja Sana, joka tuli Pojassa sijaisuhriksi. Eli Sanan kautta on iankaikkisen elämän armolahja.
Jumalalla on ainoalla Elämä itsesään, antaa, tai antoi sen Pojalle, sekä Poika kelle tahtoo!
Meillä ei ole elämää itsesä, emmekä voi "luvata" elämää, kellekään, muutoin kuin, mitä Sanassa tuodaan esiin.
Eden, Jumala, sekä Adam. Jumalan katsanto Adamiin, sillä merkityksellä, että hänessä on elämä, joka on ehdollinen, " kuuliaisuus, elämä ja elämänpuu, on yhtäkuin iankaikkinen".
Lankeaminen, elämä ja kielto elämänpuulle ja syy, miksi kielto! Ettei syö ja näin elä iankaikkisesti"! Eli Elämänantaja ehdollistaa elämän ja rajaa meidät ulkopuolelle, iankaikkisen elämän suhteen.
Elämä on vain elämän- itsensä suhteen, jossa sen sisällä on halullinen rakkaus, elää sydämestä halullisesti, eli sydämen ympärileikkaus- maailmaan.
Se on samanmielisyys ja siinä kirjoitusten mukaan Elämänleipä, murrettu sijaisuhri ja veri- ja viini kertoo elämänpuumme armolahjan näköalan ja päämäärän.
Sen ulkopuolella ei ole iankaikkista elämää.
Ja tässä astuu Sanan monen kohdan kautta lopputulokseen kadotetulla, joka tuomon jälkeen katoaa, Helvetin tulessa, joka on Jumalan tuhkakasi polttava tuli, tappaahan Hän kirjoitusten mukaan syntiä tekevät sielun.
Eli kadotettu muuttuu tuhkaksi, josta ei tuomion jälkeen nousta, ei ole parannuksen paikkaa, ei elämää, eikä Jumala luomakunnassa kadotettua elätä Sanansa mukaan iankaiken, eikä kuolematonta sielua näin ollen katoavan kohdalla ole, vaan Herra tappaa syntiä tekevän sielun.
Näin lopputulos on iankaikkisuudessa jalkojen alla, joilla on Iankaikkisen elämän armolahja Kristuksessa. Mikä se jalkojen tallattavana on?
Tuleva päivä ja helvetin tuli!
Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja ----> tallaatte jumalattomat; sillä he >>tulevat tomuksi<< teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)
Jumala ei saata ikuisen kidutusopin oppiimme kadotettua.
Elämä on ehdollinen.
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
-Vanhasta liitosta on esimerkki, kun kuoltiin eikä päästy perille. so. peili ymmärrykseemme.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, >> ei kuolisi. <<< II-kuolemaa (Joh 6:47-50)
Joh 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, >>>hän elää iankaikkisesti. <<< Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." /// iankaikkinen elämä on ehdollinen. //
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, -->>ei teillä ole elämää itsessänne. (Joh 6:53)
Siksipä luomakunta luodaan uudeksi, kaikki entinen on sitten mennyt, eikä taivaasta mennä helvettiin joka sapatti katsomaan kidutettavia, kuten eräs uskova väittää mentävän. -ei taivas ole pelottelu paikka!Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.
Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja
ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja
eläisi iankaikkisesti!"
Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. (1Mo 3:21-24)
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. (Joh 1:1-4)
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen,
-->
ja jotka sen kuulevat >>ne saavat elää. (Joh 5:24-25)
Sillä niinkuin>>> Isällä on elämä itsessänsä, <<<<niin hän >>on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. <<< Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. (Joh 5:26-27) Edellä olevilla on vain elämä!
ja Elämänvalta.
Seuraava kertoo- tulevasta ajasta, ja päämääristä, elämästä ja siitä tuomiosta, joka on Helvetin tuli, tuhkaksi - tomuksi saattava hetki.
Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:28-29)
seuraava säe kirjoituksissa kertoo, kylvöSanansiemenen sisällön.
Se kertoo, että mistä saadaan elämä, eli elämä saadaan. Se löytyy kirjoituksista.
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
(Joh 5:39-40)
- Anonyymi
Hengellinen kuolema = iankaikkinen kuolema
Ruumiillinen kuolema = iankaikkinen kuolema
Iankaikkinen kuolema = iankaikkinen kuolema- Anonyymi
Iankaikkinen kuolema on toinen kuolema eli iankaikkinen kärsimys tulikivijärvessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iankaikkinen kuolema on toinen kuolema eli iankaikkinen kärsimys tulikivijärvessä.
Ei ole. Tulinen järvi on puhdistumispaikka. Kreikan kielessä ei puhuta mitään iankaikkisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Tulinen järvi on puhdistumispaikka. Kreikan kielessä ei puhuta mitään iankaikkisesta.
Iankaikkinen elämä ei siis myöskään ole loputon sun mielestä.
Raamatun mukaan molemmat ovat iankaikkisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iankaikkinen elämä ei siis myöskään ole loputon sun mielestä.
Raamatun mukaan molemmat ovat iankaikkisia.Eli kun sanot naapurin 2-metristä Reiskaa ja Jumalaa molempia suureksi, he ovat saman kokoisia? Kannattaa perehtyä aionios-sanan merkitykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iankaikkinen elämä ei siis myöskään ole loputon sun mielestä.
Raamatun mukaan molemmat ovat iankaikkisia.Pelastuneilla Jumalan omilla on ikuinen elämä uudessa maassa, jonka Jumala luo 1000:nen vuoden jälkeen.
Jumala ei ole sadisti jumalatontakaan kohtaan, niinpä tuli tekee heistä lopun, siihen loppuu tuska ikuisiksi ajoiksi.
1234567---
- Anonyymi
Ps.6:6 Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa? Ps.30:10 Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi? Ps.88:11 Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela. Saarn.6:6 Vaikka hän eläisi kaksi kertaa tuhannen vuotta, mutta ei saisi onnea nähdä - eikö kuitenkin kaikki mene samaan paikkaan? Saarn.3:20
- Anonyymi
Job.34:13-15 Kuka on pannut hänen vallitsemaan maata, ja kuka on perustanut koko maapiirin? Jos hän ajattelisi vain itseänsä ja palattaisi luokseen henkensä ja henkäyksensä, niin kaikki liha yhdessä menehtyisi, ja ihminen tulisi tomuksi jälleen. Ps.104:29. Saarn.12:7
- Anonyymi
Kuolema on ihmiselle ainoastaan ja yksinomaan täysin sama kuin tietokoneelle virran katkaisu ja muistin sekä emolevyn tuhoaminen : Silloin lakkaa tietoisuuden mahdollistava ohjelma aliohjelmineen lopullisesti toimimasta ja siinä kaikki . Uskonto on tietenkin keino torjua lopullisen tuhoutumisen pelkoa . On lisäksi hallunasaatioita , osa uskonnollisia ja osa ei : Itselläni on tällainen kokemus leikkauksen yhteydessä jossa ensin oli epäselvä havainto leikkauksesta työkaluineen ja töineen , lääkärien ja hoitajien puheineen ja tajunnan alentuissa laskeuduin helvetin porteille jossa oli jonkunlainen enkeliä muistuttava demoni portsarina vanhanajan tamburiinimajurin vaatteissa korkeita ja laajoja vanhoja tummia koristeellisia ovia avaamassa ja itse jättiläismäinen piru tuli ainakin satametriseen eteiseen helvetistä tarjoamaan poliittisen lihotussian grillilihaa kultalautasella hopeahaarukoin ja veitsin pyöreään pöytään ja ruokajuomana pontikkaa josta sammutin liekit nostamalla lautasen lasin päälle helvetin tulen hehkuessa peräseinän laajuudelta seuraavasta ovesta . Työhulluna hain hiilenmättäjän pestiä lämmittäjäksi helvettiin politiikkojen ja pedofiilipappien osastolle ja pahoittelin ettei saunavasta tullut mukaan kun lämpöä tuntuu riittävän . Piru lähetti takaisin maan päälle vastaa hakemaan ja sitten tuli pimeys ja seuraavaksi heräsin heräämössä . Siis tietoisuuskoneeseeni tuli ensin ohjelmaan bugi nukutuslääkityksen takia ja seuraavaksi nukutusaine resetoi tietoisuuskoneeni . Jollekin toiselle olisi saattanut tulla taivaskokemus valotunneleineen enkeleineen ja Jeesuksineen tai Jumalineen ja hän olisi saanut lohtua siitä tulevan kuolemansa lievitykseksi .
- Anonyymi
kirjoituksellasi pilkkaat omaa elämääsi. Elämäsi arvoa, elämän elettävän arvon tahtoa - elämälle itselle, jossa kaikilla olisi sangen hyvä!
Kommunismi askartelee ihmisen koneena, jonka arvo on 0.llan arvoinen, jonka voi tappaa sodassa, tykinkuulalla, kiväärinkuulalla ja se oli siinä.
Elämänarvo on vain kommuni- eliitin ja maailmaeliitin alue, jonka oikeus on eläimellinen riisto- himoineen, jota tyydytetään omiin tarpeisiin ja kaikki elämä rakentuu ko. tavan ylläpitoon.
So, näkemyksesi elämänarvo.
Jumalan ja Aadamin välillä
oli liittosopimus,
johon sisälsi yhden pykälän.
"hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö,
sillä sinä päivänä,
jona sinä siitä syöt,
pitää sinun kuolemalla kuoleman"
Sinä hetkenä,
kun Aadam söi kielletyn hedelmän
Aadam kuoli.
Aadam ja myöskin Eeva,
jotka olivat yhtä,
kokivat hengellisen kuoleman
sinä hetkenä,
kun Aadam söi kielletyn hedelmän.
Ruumiillista kuolemaa
he eivät kuitenkaan kokeneet
tuona päivänä.
Sen koki toinen heidän sijastaan.
"Ja Herra Jumala teki Aadamille
ja hänen vaimollensa
puvut nahasta
ja puki ne heidän yllensä."
Ruumiillisen kuoleman
he kokivat myöhemmin
- Aadam vajaan tuhannen vuoden kuluttua.
Mutta iankaikkiselta kuolemalta
he välttyvät tuon sovituksen kautta,
josta edellinen lainaukseni kertoo.
Jumala antoi siis heille lupauksen
vaimon siemenestä,
joka murskaa pahan vallan.
"se on polkeva rikki sinun pääsi,
ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän"
Tähän lupaukseen Aadam ja Eeva
panivat toivonsa.
Ja kun Kain syntyi,
he luulivat ensin
Kainin olevan tuo Pelastaja.
Kirjaimellisesti kääntäen Eeva sanoi:
"Minä olen saantu miehen, Jahven".
Aadam ja Eeva olivat myös panneet
toivonsa Jumalan lupaukseen siten,
että kertoivat pojilleen
Jumalan lupauksesta ja uskosta siihen.
Tuon uskon Aabel osoitti näin:
"Uskon kautta
uhrasi Aabel Jumalalle
paremman uhrin kuin Kain,
ja uskon kautta hän sai todistuksen,
että hän oli vanhurskas,
kun Jumala antoi
todistuksen hänen uhrilahjoistaan"
4000 vuotta myöhemmin
Jumalan antoi luvatun siemenen
eli Jumalan Karitsan tulla maailmaan.
Ja tuon uhrin tähden,
ei kenenkään tarvitse kokea
iankaikkista kuolemaa sillä
"onhan meidän pääsiäislampaamme,
Kristus, teurastettu"
Jumalan puolelta
kaikki on siis valmista
itse kunkin
iankaikkista elämää varten.
"Sillä niin on Jumala
maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään,
joka häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."- Anonyymi
Tuossa kalamos kirjoitit juuri elämän elettävyyden arvon, Jumalantahdon näköalan samanmielisessä elämässä.
Kaikki on sangen hyvää, on se eden, -edelleen- vain vanha aadam kadottaa, ellei palaa tavallaan siihen "elämänpuun" kristuksen sijaisen luo.
He, jotka eivät palaa, synnin - elämänvihaisuuden tekojen tähden - niin sen palkka on olemassa, se on kuolema. Me väärässä osoitamme tietoisen tahtoelämän siihen, ettemme tahdo edes ojentautua elämään sisälle, siksi Jumala tuomiolla tappaa syntiä tekevän sielun.
Tämä sielu on vain nähtävä tuomiolla se, mitä hän sai aikaiseksi. Se paha, minkä hän pahatti lähimmäistään, se käydään läpi, jopa jokaisesta sanasta.
Siksi elämä ei ole vain loppuhumaus, vaan se on kokemusperäinen "tuomio" istuin.
Tuomiohan on tuomitun kätten tekojen kohtaamishetki, jossa tekijä tulee tietämään, miksi ja mitä tehtiin, sekä mitä se aiheutti. Miksi sillä elämällä ei ole elämänarvoa.
Tavallaan täällä karsinassa maahan polkevat helmensä, hoksaavat niitten arvon.
Se kallisarvoinen helmi, on ihmiselämä- lähimmäisessäkin. Hän on oikeutettu rakkauden kohteeksi, se on se elämä, näkäiselle leipä, alastomalle, vaatteet, jne.
Se on luomakunnan elämä- jossa pitäisi olla kaikki hyvin, ja siksi vastaamme tekojen summasta.
- Anonyymi
Opiskelu lainsäätöön, lainsäätötyönteko ja lainsäädön seuraus sivusta. Itsekkyyttä yhtäkaikki ja turhuutta auringon alla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634