Elämän tarkoitus?

Syvällisiä keskustelunaiheita näkyy palstalla kaivatun.

Kävisikö otsikko aiheeksi?

Ehdotan, ettemme puuttuisi oikeinkirjoitukseen, vaan kaikki kirjoitushaluiset saisivat sydämensä halusta kirjoitella syvällisiä ajatuksiaan mainitusta tai jostain muusta aiheesta.

Siitä vaan, kaikki yhdessä sukeltamaan ;)

51

2670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plunger

Vaikea, mahdoton aihe. Kukaan ei tiedä muuta kuin sen biologisen näkökulman, että ihmisellä on paikka ravintoketjussa. Olla hyttysen rouvalle veripankki, että sen munista kasvavat toukat ovat ravintona ja niin myös aikuiset hyttyset, ja niitä syövä taas ruokana seuraavalle.
      Siis tämä oli yksinkertainen ja kapea esimerkki.

• lis

hyvää iltaa teille

• yopollo

no päästä siitä eroon?

• pikkusieppo

kaikki aikanaan, mutta täällä ollessa pitäisi kait yrittää pysytellä hengissä, olla ja elellä mahdollisuuksiensa mukaan.

• on jo

Mutta lähes kaikkihan on jo pääsyyt, tai on eksytetytty siitä pois, sille onnettomuuksien ja kuoleman tielle, joka sinne ikuisuuden väärälle puolelle viepi.

Vain pieni joukko uskovia on tarrautunut Jeesuksen heittämään pelastus renkaaseen, ja pääsyt armonsa laivaan, seurakuntansa yhteyteen.

Vastaa Nooan arkkia, jossa vain muutama vanhurskas pelastui. Kaikki muut hukkuivat, Jumalattonuutensa / ikuiseen kärsimykseen.

• yopollo
        on jo kirjoitti:

Mutta lähes kaikkihan on jo pääsyyt, tai on eksytetytty siitä pois, sille onnettomuuksien ja kuoleman tielle, joka sinne ikuisuuden väärälle puolelle viepi.

Vain pieni joukko uskovia on tarrautunut Jeesuksen heittämään pelastus renkaaseen, ja pääsyt armonsa laivaan, seurakuntansa yhteyteen.

Vastaa Nooan arkkia, jossa vain muutama vanhurskas pelastui. Kaikki muut hukkuivat, Jumalattonuutensa / ikuiseen kärsimykseen.

... ai niin juu tämähän oli ketju missä ei saa arvostella oikeinkirjoitusta.

Ilman kuolemaa ei ole elämää.

• maron

noin pessimisti ole!!!!

• maron
        yopollo kirjoitti:

... ai niin juu tämähän oli ketju missä ei saa arvostella oikeinkirjoitusta.

Ilman kuolemaa ei ole elämää.

elämää ole kuolemaa!

• yopollo
        maron kirjoitti:

noin pessimisti ole!!!!

jos olisin pessimisti, pelkäisin ettei tämä ikinä lopu.

• Pirre*
        yopollo kirjoitti:

jos olisin pessimisti, pelkäisin ettei tämä ikinä lopu.

varsinainen optimisti... :)))

• taikanainen

elämän tarkoitus on jalostaa sielua seuraavaa elämää varten.

• Amans

ja kauniisti sanottu, olen kanssasi samaa mieltä;)

• maron

kauniisti sanottu, ja oikein hyvä vastaus!
        Mutta synnytäänkö me uudelleen tänne ihmisinä vai heinäsirkkoina? Tai jotain siitä väliltä, vai tarkoititko että pyhän Pietarin portista astuessamme pääsemme siihen ikuiseen elämään?
        Tiedätkö muuten miksi kaikki Fordin omistajat pääsevät taivaaseen? No kun pyhä Pietari portilla katsoo että tämä ihminen on jo eläessään kärsinyt ihan tarpeeksi omistaessaan Fordin! Heh heh hee
        Aikamoinen puujalkavitsi, eikä sovi ollenkaan syvälliseen aiheeseemme. Laitan pääni kaasu-uuniin ja häpeän:(

• taikanainen
        maron kirjoitti:

kauniisti sanottu, ja oikein hyvä vastaus!
        Mutta synnytäänkö me uudelleen tänne ihmisinä vai heinäsirkkoina? Tai jotain siitä väliltä, vai tarkoititko että pyhän Pietarin portista astuessamme pääsemme siihen ikuiseen elämään?
        Tiedätkö muuten miksi kaikki Fordin omistajat pääsevät taivaaseen? No kun pyhä Pietari portilla katsoo että tämä ihminen on jo eläessään kärsinyt ihan tarpeeksi omistaessaan Fordin! Heh heh hee
        Aikamoinen puujalkavitsi, eikä sovi ollenkaan syvälliseen aiheeseemme. Laitan pääni kaasu-uuniin ja häpeän:(

:)) noh, en mä nyt eläimiin sekoamiseen usko. sielunvaellukseen kylläkin. Henkemme kulkee ruumiista toiseen aikansa, olet varmaan kuullut joistakin sanottavan, että on pikkuvanha lapsi..Hänen sielunsa ei ole enää alkutaipaleella. Sensijaan vallaton aikuisempi kantaa nuorta sielua sisällään :)) Mielelläni lukeudun tuohon joukkoon...
        Ja pois se pää sieltä kaasusta, tulee pian rumaa jälkeä...

• taikanainen
        Amans kirjoitti:

ja kauniisti sanottu, olen kanssasi samaa mieltä;)

kohdata joku, jolla on samansuuntainen ajatusmaailma :)

• maron
        taikanainen kirjoitti:

:)) noh, en mä nyt eläimiin sekoamiseen usko. sielunvaellukseen kylläkin. Henkemme kulkee ruumiista toiseen aikansa, olet varmaan kuullut joistakin sanottavan, että on pikkuvanha lapsi..Hänen sielunsa ei ole enää alkutaipaleella. Sensijaan vallaton aikuisempi kantaa nuorta sielua sisällään :)) Mielelläni lukeudun tuohon joukkoon...
        Ja pois se pää sieltä kaasusta, tulee pian rumaa jälkeä...

että olen kanssasi hyvinkin samoilla aaltopituuksilla, mitä tuon sielun vaelluksen suhteen tulee. Olen aina luullut olevani ainoa joka uskoo tuollaiseen. Kiskaisin äkkiä pääni pois uunista, elämä voittaa jälleen:))

• n52
        maron kirjoitti:

että olen kanssasi hyvinkin samoilla aaltopituuksilla, mitä tuon sielun vaelluksen suhteen tulee. Olen aina luullut olevani ainoa joka uskoo tuollaiseen. Kiskaisin äkkiä pääni pois uunista, elämä voittaa jälleen:))

ajatus näistä jutuista,että jos yrittää sillee hyvällä niin jatko juttu antaa aina helpompaa eloa jossakin jotenkin?

• taikanainen
        maron kirjoitti:

nyt ovat sellaisia, että harvemmin niitä kukaan ottaa puheeksi ja jos joku ottaa, niin kukaan ei arvaa sanoa mitään. Se on tämä meidän ihmisten nolatuksitulemisen pelkomme :))

Myöntää täytyy, etten ole mitenkään "puhdasoppinen" siis ei sen kummempaa vaahtoamista aiheesta, eikä mitään järeää tietoakaan,en ole sillälailla uskonnollinen ajatuksiltani. Se on vaan minun totuuteni, toisella se voi olla toinen...

Oletko muuten koskaan ajatellut, kun sanotaan että sukulais-sielu...minulle ne ovat niitä samanikäisiä sieluja ajatuksissani :))

Tämä ihmisen tomumaja, kroppamme, on todellakin osa ravintoketjua, niinkuin tässäkin ketjussa on usealta taholta julistettu, kompostia meidän kuorestamme tulee lopulta, ja matoset saavat nautiskella juhla-aterioita...

• T.R.maalari.N

mielellä tilaa tehdä erehdyksiä ja virheitä.
        Kun voi ajatella, että seuraavassa elämässä on niistä jotain ottanut opikseen.

Minulla on vakaa usko siihen, että yksilönä ja sielullisena olentona on elämäni ainutkertainen. L. sieluni kuolee kehoni mukana.

On lohdullista ajatella muuttumista mullaksi, joksikin sellaiseksi josta uudet tulevat sukupolvet kasvavat.

...ensimmäistä kertaa ajattelin, että joskopa olenkin sellainen tautisen vanha sielu;))
        kun tuntuu siltä, että yhtään uutta elämää, saati kuolemanjälkeistä, en kyllä enää jaksaisi.

• taikanainen
        T.R.maalari.N kirjoitti:

Minulla on vakaa usko siihen, että yksilönä ja sielullisena olentona on elämäni ainutkertainen. L. sieluni kuolee kehoni mukana.

On lohdullista ajatella muuttumista mullaksi, joksikin sellaiseksi josta uudet tulevat sukupolvet kasvavat.

...ensimmäistä kertaa ajattelin, että joskopa olenkin sellainen tautisen vanha sielu;))
        kun tuntuu siltä, että yhtään uutta elämää, saati kuolemanjälkeistä, en kyllä enää jaksaisi.

taitaa olla viimeinen kierros menossa :))

• taikanainen
        T.R.maalari.N kirjoitti:

mielestäni kyse ei ole uskosta sanan sellaisessa merkityksessä kuin usea sen käsittää. Mieluumminkin näkökanta. En ole uskonnollinen ihminen, näen vain tuon itsestänselvyytenä, ilman kiihkoa.

• Pirre*
        T.R.maalari.N kirjoitti:

ainakkaa tämmöistä, jospa sais ite valita sen uuden...*huokkaus*

Kyllä meidän vaan pitäisi se paratiisi löytää tässä ajassa.

• ...yhden elämän aikana kun ei niin kovin paljoa ehdi ....joten jatkoharjoittelut ovat varmastikkin paikallaan....

* KORJAA somasti sielunsa asentoa hekumalliseen suuntaan****

• taikanainen
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

...yhden elämän aikana kun ei niin kovin paljoa ehdi ....joten jatkoharjoittelut ovat varmastikkin paikallaan....

* KORJAA somasti sielunsa asentoa hekumalliseen suuntaan****

samoin kuin minä, sielun pitää oppia paljon ;)

• Ani_liini

Syntyä, lisääntyä ja kuolla.
      Sama uudelleen loputtomiin.
      Niin on kaikkialla luonnossa, miksi ihminen olisi poikkeus.

• vaille 54

ajttelen, kun oikein ottaa "kupoliin" vaan katotaanpa sitten seuraavassa elämässä," tätä virhettä EN tee", saa nähä kukaan ei ole tullut kertoon onko se mahdollista, itse uskon seuraavaan elämään, mutta ?(taidan olla arka)

• Ani-liini
        vaille 54 kirjoitti:

ajttelen, kun oikein ottaa "kupoliin" vaan katotaanpa sitten seuraavassa elämässä," tätä virhettä EN tee", saa nähä kukaan ei ole tullut kertoon onko se mahdollista, itse uskon seuraavaan elämään, mutta ?(taidan olla arka)

En vain pysty uskomaan, olishan se mukavaa jos pystyis korjaamaan virheensä ja aloittamaan alusta.
        Mutta missä me sitten oltiin ennen tätä elämää, en minä ainakaan muista.

• jasu

on tärkein tarkoitus, pelkkä lisääntyminen ei riitä.
      Ellemme kehity, ihminen lajina taantuu.
      Jolleivat esi-isämme aikoinaan olisi pyrkineet kehittymään, piirtäisimme vieläkin nuolenpäitä hiilen palasella luolan seinään.

• Rudi

Elämä on kehittymistä ja muutosta.Eikä yksin ihmisen vaan koko ihmisen tunteman maailmankaikkeuden.Miltei kaiken elollisen kehittymistä ohjaa kilpailu.
        Mutta onko se elämän tarkoitus? Ja voiko kehittyminen olla ääretöntä?
        Eli elämän tarkoitus on kylmä saunapilsu.
        *sihauttaa*

• T.R.maalari.N

onkin ainut sellainen asia jossa on jotain pysyvyyttä...
        Niin, tai kallionseinämiin painetuissa kämmenenjäljissä.

Henkilökohtaisesti ajattelen omaksi elämäntarkoituksekseni nimenomaan tuon kämmenenkuvan painamisen.

*Rakkaudessa on jotain samaa pysyvyyttä. Sinusta ja minusta, meistä, tulee kivensiruja, meidän aikamme on rajallista, mutta rakkaus, se energia, siinä on jotain ikuista.
        Se jatkuu elämän kiertokulussa .

Ainut tapa, millä kämmenenjälkensä voi painaa kallioon niin, että joku toinen joskus sen näkisi ja voisi painaa kämmenensä sitä vasten, kokea, että maailmassa on ollut joku toinenkin, joka on kokenut tämän hetken, on rakastaminen. Koska lopulta, kaikki muu katoaa.*

• Pirre*

immeinen kehittää ihtesä hengiltä, parempi kun oisivat vuan sillä hiilellä ruapustana sinne kallijoluolan seinnään..

• jasu
        Pirre* kirjoitti:

immeinen kehittää ihtesä hengiltä, parempi kun oisivat vuan sillä hiilellä ruapustana sinne kallijoluolan seinnään..

Ei se nyt niin voi olla.
        Ja eiköpähän nuokin piirustaneet ihtensä hengiltä... :)

• Pirre*
        jasu kirjoitti:

Ei se nyt niin voi olla.
        Ja eiköpähän nuokin piirustaneet ihtensä hengiltä... :)

kyllä, tai söivät....

• Pirre*

tarkoitus on lisääntyä ja niinollen varmistaa perimämme jatkumo, ei sen kummempi kuin muillakaan eläimillä.

Rakastuminen on ansa jolla luontoäiti on meitä ihmisiä huijjannut lisääntymään - siinä se.

Mutta sitten ihminenhän itse kehittelee milloin mitäkin, muka tarkoituksia, kuka haluaa rikastua kuka viisastua, sivistyä tai sitten pyhittää elämänsä laupeudelle.

Aina vain parempia ihmisiä kai meistä pitäisi sukupolvi sukupolvelta tulla.

Vai olisiko tämä kyynisyyden huippu tai skeptikon elämään asennoitumis kysymys..:/

• Yks Vaa

Elämässä on biologisia faktoja, jotka eivät kuitenkaan ole elämän tarkoitus.

Elämän tarkoitus voi olla vain (tunnetusta elämästä) ihmisellä. Mikään eläinlaji ei sitä kykene ajattelemaan. Mutta me ajattelemme, ainakin melkoisen moni.

Paradoksaalista on, ettei mitään objektiivista tarkoitusta kuitenkaan elämälle voida löytää. Sellaista joka varmasti pätisi kaikkien kohdalla. Mutta onnikin siinä piilee: Jokainen on vapaa kehittämään elämälleen tarkoituksen. Tai sitten löytämään jonkin toisen kehittämän elämäntarkoituksen. Mahtavaa!

YV

• Pirre*
        Yks Vaa kirjoitti:

Elämässä on biologisia faktoja, jotka eivät kuitenkaan ole elämän tarkoitus.

Elämän tarkoitus voi olla vain (tunnetusta elämästä) ihmisellä. Mikään eläinlaji ei sitä kykene ajattelemaan. Mutta me ajattelemme, ainakin melkoisen moni.

Paradoksaalista on, ettei mitään objektiivista tarkoitusta kuitenkaan elämälle voida löytää. Sellaista joka varmasti pätisi kaikkien kohdalla. Mutta onnikin siinä piilee: Jokainen on vapaa kehittämään elämälleen tarkoituksen. Tai sitten löytämään jonkin toisen kehittämän elämäntarkoituksen. Mahtavaa!

YV

voi rakennella elämälleen tarkoituksia, eihän tietysti ole mitään mieltä yleensä elää, ellei touhua aina jotain joutavia. Kait pitäisi puhuakin, tarkoituksellisesta elämästä..

• on varmasti

No sehän on: Löytää todellinen, iäti kestävä elämä Kristuksessa Jeesuksessa, ja pelastus Hänen armonsa kautta ja ansiosta, ikuiselta kadotukselta, loputtomilta helvetin tulijärven kärsimyksiltä. Ettei siis sinne JOUTUISI.

Ja päästä siis takaisin elävän Jumalan, luojan yhteyteen, täydellisyyteen. = Ikuiseen loputtomaan ihanuuteen, nauttimaan todelisesta ELÄMÄSTÄ.
      Josta täällä maanpäällä maallisten, Jumalan kieltävien sekasortoisten ja ristiriitaisten oppien mukaisesti elävät ihmispoloiset eivät osaa edes mielessään kuvitella.

Jeesuksen jalanjäljissä (opin mukaan) kulkeva ja toimiva. Vähäinen seuraajansa.

• plunger

Löytää elämä Jeesuksessa - se on päämäärä, se ei ole ihmisen olemassaolon tarkoitus. Ihmiselle voidaan asettaa myös tavoitteeksi kehittyä ja palvella muita. Ihmisen tarkoitus ei ole toimia ilona muille, ei tarkoitus ole tulla viimeisenä päivänä Jeesuksen tykö, ihmisen tarkoitus on elää osana luotua maailmaa ja varjella sitä, että elämän muodot jatkuvat, ihminen siinä mukana, osana ravintoketjua.
        Tässä on nyt semantiikkaa. Minä uskon, että moni lukija ei tätä jaksa ja pyytää ketjun pois. Myös uskon, että minun sanotaan väärässä olevan. Silti "tarkoitus" ei ole se, että ihminen on olemassa Jumalansa armon kohteena, siksi että hänet voidaan pelastaa kadotukselta. Ei siksi, että hän olisi taivaallisen pelin nappula, jota ilman peliä ei olisi.

• Kadotukseenko joutuvat kaikki he,
        jotka eivät ole koskaan Jeesuksesta kuulleetkaan?
        tai jotka uskovat johonkin toiseen jumalaan?

• plunger
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Kadotukseenko joutuvat kaikki he,

En osaa vastata, tähän on kirjoitettu niin monta vastausta ja koska yhtä edes ei niistä ole voitu todeksi näyttää, mitään varmaa totuutta tästä en voi lausua. Itse en asiaa ajattele. Se on siinä 'korkeimmas käres' kun on "Tuntematon Sotilas"-kirjassa sen vääpelin sanat.

• asiaan
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Kadotukseenko joutuvat kaikki he,

Niistä jotka eivät ole kuuleet Jeesuksesta, heidät tuomitaan tai vapautetaan sen perusteella miten heidän omatuntonsa on puhdas, joilla ei ole puhdas omatunto, niin kärsimystä tulee sen mukaan kuin on vääryyttä tehnyt. Jumalalla on siihen ihan oikea ja hyvä vaaka millä punnitsee.

Mutta ne jotka ovat kuulleet, mutta hyljänneet he saavat paljon kovemman tuomion / rankaistuksen, eli kärsimystä, monet jopa ikuseen kadotukseen joutuen. Kukaan heistä joka ovat kuuleet joita on valistettu ja varoitettu Jumalattomuuden raskaista seuraamuksista / Kristuksen hykäämisen myötä, ei kuitenkaan pääse helpolla.
        Niistä voi lukea Raamatun ilmestyskirjasta.

Ei ole kuin yksi luoja ja Herra Pyhä Jumala, ja vain yksi on Hänestä syntynyt, Jeesus Kristus, jonka kautta ainoastaan voi pelastua ne jotka ovat Hänestä kuuleet. Silloin ainakin kaikki niiden kansakuntien jäsenet,joiden vuosiluku on nyt 2005

• ani-liini
        asiaan kirjoitti:

Niistä jotka eivät ole kuuleet Jeesuksesta, heidät tuomitaan tai vapautetaan sen perusteella miten heidän omatuntonsa on puhdas, joilla ei ole puhdas omatunto, niin kärsimystä tulee sen mukaan kuin on vääryyttä tehnyt. Jumalalla on siihen ihan oikea ja hyvä vaaka millä punnitsee.

Mutta ne jotka ovat kuulleet, mutta hyljänneet he saavat paljon kovemman tuomion / rankaistuksen, eli kärsimystä, monet jopa ikuseen kadotukseen joutuen. Kukaan heistä joka ovat kuuleet joita on valistettu ja varoitettu Jumalattomuuden raskaista seuraamuksista / Kristuksen hykäämisen myötä, ei kuitenkaan pääse helpolla.
        Niistä voi lukea Raamatun ilmestyskirjasta.

Ei ole kuin yksi luoja ja Herra Pyhä Jumala, ja vain yksi on Hänestä syntynyt, Jeesus Kristus, jonka kautta ainoastaan voi pelastua ne jotka ovat Hänestä kuuleet. Silloin ainakin kaikki niiden kansakuntien jäsenet,joiden vuosiluku on nyt 2005

Kenellä on puhdas omatunto.
        On se kamallaa kärsimistä.

• plunger
        ani-liini kirjoitti:

Kenellä on puhdas omatunto.
        On se kamallaa kärsimistä.

Siis kyse oli niistä, jotka eivät ole Jeesuksen sovintotyöstä kuulleet. Heidät mitataan omantunnon puhtauden mukaan, ja miten tapahtuu tämä, sitä emme tiedä. Siitä on kirjoitettu satojen vuosien ajan paljon, mutta ihminen sitä ei koskaan osaa oikein päätellä.

Siksi sanoin edellä, että minä en tiedä, miten niiden ihmisten käy.

Se on sitten eri asia, miten käy niiden, jotka ovat Jeesuksesta kuulleet. Kuinka heille armo päälle luetaan, on kuitenkin ihmisen arviokyvyn tuolla puolen. Kuuleminen, kastaminen, hurskas elämä päälle päin ei takaa mitään. Siinä omantunnon kolkutus saa pitää hereillä, jos on viimeisestä tuomiosta välittävä.

• että

Joku on jossain sanonut että: "Elämän tarkoitus, on ottaa ilo irti elämästä".

Mutta minä Herran palvelija sanon, älkää ottako iloa irti elämästä, sillä se kuuluu todelliseen aitoon, oikeaan elämään.
      Samoin kuin kaikki muukin hyvä ja oikea, rauha ja rakkaus, totuudenmukaisuus ja oikeudenmukaisuus, kuin ystävällisyys ja puhdas moraalikin. Jotka sitten aidon kestävän ilonkin takaa.

• sataprosenttisesti kuolemaan johtava tauti, joka leviää sukupuolisen kanssakäymisen avulla. Mihin siinä enää tarkoitusta tarvitaan?

• yopollo

vain askeetti tietää miten ottaa ilo irti elämästä.

• Vanas

kun se ilo irtoaa elämästä, niin kuin minulle aina joskus viikonloppuisin käy. Sitten sitä etsin päiväkausia milloin minkäkin helmoista ja nurkista. Onneksi usein löytyy ;))

• Eva-Marie

Löytää oma itsensä. Kuka minä olen tässä elämässä. Itse olen, tytär,sisar,äiti,vaimo,ystävä ja toivottavasti vielä paljon muuta. Noista elämän "rooleista" olen itse löytänyt sen tarkoituksen tähän elämään. Etsiminen jatkuu...

• yopollo

noin dementoitunut en vielä ole, sentään täältä itseni löydän, mutten sitten kyllä paljon muuta löydäkään....

• Eva-Marie
        yopollo kirjoitti:

noin dementoitunut en vielä ole, sentään täältä itseni löydän, mutten sitten kyllä paljon muuta löydäkään....

Dementiaako?

• yopollo
        Eva-Marie kirjoitti:

Dementiaako?

ei peritty eikä tarttunut. Eikä toivottavasti itse aiheutettukaan.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6345
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      643
      2641
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1133
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      83
      1114
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1078
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      299
      1076
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      84
      1055
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66