kovalevy toiseen koneeseen

miten onnistuu?

miten vaihdan kovalevyn toiseen tietokoneeseen niin että ei tarvitse asentaa windowssia uusiksi?mulla on tässä kovalevyllä juuri asennettu windows xp pro ja en jaksaisi taas laittaa sitä uusiksi kun ei ole omaa asennuslevyäkään.tiedän että jotenkin sen saa kun joskus vein koneen liikkeeseen ja sielä vaihdettiin emolevy,prosessori ja virtalähde eli koko kone oikeestaan ilman että kovalevyllä ollut windows olisi pitänyt asentaa uusiksi.mielellään haluaisin rautalanka versiona ohjeen kun en ole pahemmin koneella muuta tehnyt kuin pelannut ja surffannut.

4

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gürü

useimmiten pidä asentaa uusiksi, kun emolevy vaihtuu.
      Joskus onnistuu ns. korjaava asennus, mutta sinullahan ei ole asennus-CD:tä, joten...

Yksi mitä voisit yrittää on se, että poistat laitehallinnan kautta kaikki emolevyyn liittyvät ajurit yms. ja sitten HETI sammutat koneen ja laitat kiintolevyn toiseen koneeseen.

Eli sieltä "IDE ata- tai Atapi ohjaimet" ja "järjestelmälaitteet"-kohtien alta kaikki mahdollinen pois.
      Myös esim. integroitu äänikortti, verkkokortti, suoritin yms. pois (klikkaa ominaisuudet-kohtaa laitteen kohdalla).

En ole itse kokeillut em. juttua, mutta eräs tuttavan tuttava kuulemma oli onnistunut tuossa operaatiossa.

Mutta, kannattaisi ottaa ensin image Norton ghostilla winxp-asennuksesta! Saa sitten nopeasti palautettua, jos pitääkin laittaa kovis takaisin vanhaan koneeseen.
      (vaikka kyllähän Windows Xp silloinkin "löytää" emolevyn muut vermeet uudestaan)

• laitat vaan uuden kovon jolle se xp on asennettu masteriksi, siis isännäksi ja kone toimii...

• nyt onnistuisi

kaveri jolla asennuslevy on niin tuleekin viikonloppuna käymään että jos ei suoraan toimi niin silläkö pitäisi ainakin saada toimimaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228