Takarengas

VARMER

Mistä kiristetään takarenkaan välys kiristetään, ku ruvennu vähä olemaan välystä?

Siinä on taka-akselin päällä joku täyttöaukko ja sen alapuolella tyhjennysaukko, joten onko sinä akselin päässä öljyt vai vaseliinit sisällä?

10

1132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klappius

TakaRENKAAN välykseen eivät ainakaan mitkään taka-akseliin liittyvät täyttö- ja tyhjennysaukot vaikuta.

Jos rengas on oikeaa kokoa, se yleensä istuu levypyörällä (vanteella, "valssilla") hyvinkin tiiviisti eikä välystä muodostu edes ajan myötä.

• VARMER

Välys on vanteen ja akselin välissä eikä kumin ja vanteenvälissä.

• VARMER

Niin ja en kyllä meinannu asijaa korjata minkään täyttöaukon kautta, vaan kysymys oli että ONKO SIELLÄ MILLASET ÖLIJYT SISÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!

LUKISIT ENSIN ENNENKU RUPIAT SELITTÄÄN klappius!!

• Klappius
        VARMER kirjoitti:

Että rengas ei ole pyörä eikä pyörä ole rengas, vaikka molemmat olisivat ympäripyöreitä.

• Mafe
        VARMER kirjoitti:

Niin ja en kyllä meinannu asijaa korjata minkään täyttöaukon kautta, vaan kysymys oli että ONKO SIELLÄ MILLASET ÖLIJYT SISÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!

LUKISIT ENSIN ENNENKU RUPIAT SELITTÄÄN klappius!!

Jos niitä alennusvaihteita tarkotat niin tommosta vaihteisto ööliä.

• juuso-2
        Mafe kirjoitti:

Jos niitä alennusvaihteita tarkotat niin tommosta vaihteisto ööliä.

Sen alennusvaihteissa on vaihteistoöljy 80 tai moottoriöljy 30 ___EI EP-öljyä___

Ei takapyörässä saa olla välystä. Siellä on laakerivikaa tms. Se alennusvaide on niin erikoinen, että ei kannata selittää.

• VARMER kirjoitti:

ja jos ei asetu, niin sitten on keskiölevy/mutterit kulunut jos välys kerran akselin ja vanteen välissä. Vai onko siinä laakerissa väljää? Luulen, ettei sinulta onnistu sen säätäminen.Yrittää voit avaamalla sen alennusvaihteiston (mf 65?)epäilen kovasti)
        ja sen sisällä olevan laakerin ulkokehän taakse säätölevy ohuesta pellistä.Mutta jos stefa ei vuoda unohda koko juttu.

• Paavo

menee pelkässä remontissa.... ei kai värkki ole MF 65... eikö siinä pysy takapyörätkään mukana. Tuo on jo outoa minullekin, vaikka monenlaista Massikkani kanssa aikoinaan jouduin kokemaan.. Anteeksi vain, mutta on se jokseenkin surkia peli.

• VARMER

Oisit lukenu paremmin nuo viestiti niin ois saattanu tulla seleväksi ettei siinä mikään tuommonen vika oon että kumit pyöris vanteellaan vaan kyseoli siinä että pitäs saaja takavantteitten välys piennemäksi jotaki kautta vaan miten. Eturenkaista sain ku aukasin navan ja sieltä kiristys holokki kiini.

• siltä
        VARMER kirjoitti:

Oisit lukenu paremmin nuo viestiti niin ois saattanu tulla seleväksi ettei siinä mikään tuommonen vika oon että kumit pyöris vanteellaan vaan kyseoli siinä että pitäs saaja takavantteitten välys piennemäksi jotaki kautta vaan miten. Eturenkaista sain ku aukasin navan ja sieltä kiristys holokki kiini.

että navan laakerit pitäisi vaihtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4814
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3376
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2223
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1994
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1936
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      679
      1903
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1831
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1747
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1515
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe