Minä etsiskelen mistä verkkokaupasta saisin tilattua puolisen tusinaa villasukkia,
kun en osaa ilman olla, ne ovat niin mukavat jalassa. En osaa eikä minulla ole kärsivällisyyttä sukkien kantapäitä parsia, ostan aina uusia. Viimeiset ostin viisi
vuotta sitten lähikaupasta, jota ei enää ole.
Mikä sinua askarruttaa tänään ?
99
695
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ostanut villasukkia kirppareilta. Siellä on usein jonkun kädentaidon ihmisen kutomia. Olen myös ostanut lapselleni jne. -> se kantapää....
Beng- Anonyymi
Mulla entinen työkaveri osaa kutoa aivan ihania villasukkia, joita silloin tällöin saan lahjaksi ja joskus ostan. On kiva antaa ihmisille lahjaksi ja työkaverilla riittää kutomista.
- Anonyymi
Lisäys: ostan siis uusia villasukkis. Ei toisten käytössä olleita.
Beng
- Anonyymi
Mnaah.
Mistä sä nyt yleensä ostelet kledjujas? OK. sellaisia perinteisiä käsinkudottuja kai saa lähinnä käsityöläisiltä, voivat olla hintaviakin. Tehdasvalmisteisia nyt myydään kaikkialla, missä nyt yleensä vaatteita myydään.
Vaan kun mainosta kaipasit, linkitän yhden kaupan, mistä ite ostellut kestävää ja laadukasta vaatetta mielestäni erittäin sopuhintaan.
https://www.varusteleka.fi/fi/group/sukat/794
Ja sitten tietenkin eräliikkeistä saa myös hyvää kamaa, kattele niitten saitteja.
=DW=- Anonyymi
Kiitos hyvästä linkistä ja vinkistä (eräliikkeet)
ap.
- Anonyymi
Kun kerran kysyt, vastaan. Minua askarruttaa pitäisikö lähteä silmälääkäriin.
Silmämunan sisällä repii ihankuin verisuoni jatkuvaa syöttöä kolmatta viikkoa.
Silmässä pulputtaa ja nykii. Rassaa hermojakin. Voikohan silmän verisuoni puhjeta ?
Tutullani on ollut tulppa silmässä. Elohiiri ei tämä ole.- Anonyymi
Kerran olen nähnyt henkilön, jolla on silmä ihan verisen punainen, että kenties verkkokalvon alla voi verisuoni katketa. Ehkä olisi viisainta mennä silmälääkärille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran olen nähnyt henkilön, jolla on silmä ihan verisen punainen, että kenties verkkokalvon alla voi verisuoni katketa. Ehkä olisi viisainta mennä silmälääkärille.
Miten tämä villasukkaketju sujahti silmiin, mutta kun niin kävi niin. Minulla katkesi silmästä verisuoni n. 10 vuotta sitten. Säikähdin hirveästi ja soitin veljelleni 450 kmn päähän. Häneltä oli katkennut samaan aikaan. Käsittämätöntä. Molempien silmät paranivat viikossa, emmekä koskaan tienneet syytä. Sen jälkee ei tätä ole tapahtunut. Mutta se alkoi lievällä repimisellä, ei voimakkaalla.
Eikö palstallamme joku kudo sukkia tms. koko ajan. Tehkää diili.
Kirkkokin tarvitsisi junasukkien kutojaa. Kastetulle annetaan sukat. Minuakin pyydettiin mutta on just tällä hetkellä niin paljon jo hyväntekeväisyystyötä, etten pysty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä villasukkaketju sujahti silmiin, mutta kun niin kävi niin. Minulla katkesi silmästä verisuoni n. 10 vuotta sitten. Säikähdin hirveästi ja soitin veljelleni 450 kmn päähän. Häneltä oli katkennut samaan aikaan. Käsittämätöntä. Molempien silmät paranivat viikossa, emmekä koskaan tienneet syytä. Sen jälkee ei tätä ole tapahtunut. Mutta se alkoi lievällä repimisellä, ei voimakkaalla.
Eikö palstallamme joku kudo sukkia tms. koko ajan. Tehkää diili.
Kirkkokin tarvitsisi junasukkien kutojaa. Kastetulle annetaan sukat. Minuakin pyydettiin mutta on just tällä hetkellä niin paljon jo hyväntekeväisyystyötä, etten pysty.Olipa hyvä, kun kerroit silmäjutun - ja ihmeellinen sattuma sekä sinun ja veljesi
yht'aikainen silmän verisuonen katkeaminen ja se, että villasukka-aloitus johti
sinut tänne, niin minä sain tietoa ! Oikein paljon kiitoksia sinulle !
- Anonyymi
Tilasin pari vuotta sitten kaksi paria villasukkia tuolta
https://greengokauppa.fi/
Ovat tosi lämpimiä ja oikeastaan liiankin lämpimiä sisälla ja ulkonakin alle 20 asteen pakkasella pidettäväksi, mutta onhan tuolla valikoimaa ja google löytää varmaan muitakin paikkoja- Anonyymi
ostan heti taas kun näen kaupan edustalla pöydän, jossa alpakan villasta kudottuja sukkia..
- Anonyymi
Kiitos, tosi mahtavat hypervillasukat !
Olen yrittänyt vielä löytää villasukkien pohjiin yhtä ainetta, jota en muista miksi sitä kutsutaan niin en pysty googlaamaan, mistä sitä saisi.
Ns. "jarrusukkien" pohjassa on "näppylöitä", jotka estävät liukastumista (ja kaatumista).
Lapsille myydään paljon sellaisia sukkia ja aikuisillekin, mutta niissä ei ole ollenkaan
tai vain vähän villaa.
Aikoja sitten näin jossain mainoksessa, että sitä "näppyläainetta" myydään muistaakseni
tuubissa. Sitä voi itse laittaa sukkiensa pohjaan. Villasukkien pohjiin haluaisin laittaa
muutaman "näppylän", mutta en tiedä mistä ainetta saisin,
kun en muista enää millä nimellä sitä myydään.
Tietääkö kukaan ko. aineen nimen ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, tosi mahtavat hypervillasukat !
Olen yrittänyt vielä löytää villasukkien pohjiin yhtä ainetta, jota en muista miksi sitä kutsutaan niin en pysty googlaamaan, mistä sitä saisi.
Ns. "jarrusukkien" pohjassa on "näppylöitä", jotka estävät liukastumista (ja kaatumista).
Lapsille myydään paljon sellaisia sukkia ja aikuisillekin, mutta niissä ei ole ollenkaan
tai vain vähän villaa.
Aikoja sitten näin jossain mainoksessa, että sitä "näppyläainetta" myydään muistaakseni
tuubissa. Sitä voi itse laittaa sukkiensa pohjaan. Villasukkien pohjiin haluaisin laittaa
muutaman "näppylän", mutta en tiedä mistä ainetta saisin,
kun en muista enää millä nimellä sitä myydään.
Tietääkö kukaan ko. aineen nimen ?Mä olen ostanut kyseistä ainetta käsityöliikkeestä nimellä Sock Stop kun lapsenlapsien sukkiin sitä tarvittiin.
vn - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ostanut kyseistä ainetta käsityöliikkeestä nimellä Sock Stop kun lapsenlapsien sukkiin sitä tarvittiin.
vnKärkkäiseltä löytyy toisella nimellä samaa ainetta.................https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/regia-abs-latex-jarrusukka-liukueste
vn
- Anonyymi
Mietin, että minkälainen on krapula tänä aamuna entisellä työkaverilla, joka on alkanut työkseen yksin juoda ”rentoutuakseen”. Muutenkin elää aika ”rentoa” elämää tarjoutumalla viihdyttämään muunmaalaisia ja nyt potee jotain tautiakin.
Se on ikävää, kun vielä vähän aikaa sitten reissasimme paljon yhdessä ja muitakin harrastuksia oli. Sellasta se on elämä!- Anonyymi
itse en enää liikaa juopottelevia katsele, enkä kaveeraa, heistä on vaan harmia..
- Anonyymi
Etkö ole hänen kaverinaan yhteydessä häneen, jospa hän tarvitsisi kaveria ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole hänen kaverinaan yhteydessä häneen, jospa hän tarvitsisi kaveria ?
Toki, mutta lähinnä puhelimen kautta whatsappeina viestittelyä. Joskus soittelemme. Ennen oli paljonkin yhteistä tekemistä, kuten kirjoitin. Nykyisin tarvitsee kavereita lähinnä ”juhlimiseen ja juopotteluun”, eikä minusta sellaiseen menoon ole. Ei ole muistakaan entisistä kavereistaan. Sitten vielä sekoilu muunmaalaisten kanssa. Kuitenkin on kysymys kuuttakymppiä lähestyvästä ihmisestä. Ei, ei enää.
En ole enää niin huolissanikaan. Joskus vain pistää miettimään. Mutta mennyt, mikä mennyt. Ikäväähän se on, kun muistaa, kuinka kivaa aikoinaan meillä porukassa oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, mutta lähinnä puhelimen kautta whatsappeina viestittelyä. Joskus soittelemme. Ennen oli paljonkin yhteistä tekemistä, kuten kirjoitin. Nykyisin tarvitsee kavereita lähinnä ”juhlimiseen ja juopotteluun”, eikä minusta sellaiseen menoon ole. Ei ole muistakaan entisistä kavereistaan. Sitten vielä sekoilu muunmaalaisten kanssa. Kuitenkin on kysymys kuuttakymppiä lähestyvästä ihmisestä. Ei, ei enää.
En ole enää niin huolissanikaan. Joskus vain pistää miettimään. Mutta mennyt, mikä mennyt. Ikäväähän se on, kun muistaa, kuinka kivaa aikoinaan meillä porukassa oli.Mitä pahaa on muunmaalaisissa sinänsä ? Onko taloudellista hyväksikäyttöä
puolin tai toisin vai miksi se on huono asia ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pahaa on muunmaalaisissa sinänsä ? Onko taloudellista hyväksikäyttöä
puolin tai toisin vai miksi se on huono asia ?Totta kai on, mamut varastaa. Sitten ne lähtee kylille ja raiskaa, ne mamut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pahaa on muunmaalaisissa sinänsä ? Onko taloudellista hyväksikäyttöä
puolin tai toisin vai miksi se on huono asia ?”Mitä pahaa?” Mitä pahaa, jos sanon, että tarvitsee juhlimiseen ja juopotteluun ja käyttää nuoria ,toyboy, seksiin ja pilvenpolttoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itse en enää liikaa juopottelevia katsele, enkä kaveeraa, heistä on vaan harmia..
Kun rautalangasta voi vääntää neuvoja ihmisille, voiko rautalangasta kutoa sukkia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun rautalangasta voi vääntää neuvoja ihmisille, voiko rautalangasta kutoa sukkia?
Onhan niitä rautapaitojakin tehty😏
- Anonyymi
Eikö naapurustossa asu vanhempia rouvia jotka harrastuksenaan kutois sukkia ?
- Anonyymi
Pitää olla laadukasta lankaa, siksi kudon sukkani itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla laadukasta lankaa, siksi kudon sukkani itse.
Pässinpäkkimää ja kotikehrättyä harmaata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pässinpäkkimää ja kotikehrättyä harmaata.
Sulla on ilmeisesti pässejä ja kehräät itse ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti pässejä ja kehräät itse ?
Minä olen pässi mutta karvani tummat eivät riitä tuottamaan lankaa. Odotan, että harmaantuisivat. Sitten voisin myydä ne martta- kerholle. Kahvipuketin hinnalla saa sheivata.
- Anonyymi
Ilmainen tukanleikkuu olisi siis pakko saada. Ja vielä leikkaajan pitäisi maksaa
siitä sinulle !!! Hohhoh!- Anonyymi
Olisitpa lähelläni - sanotaan lalussakin. Leikkaisin oitis tukkasi ilmaiseksi. Leikkaan neljän henkilön hiukset, ei monelle enää tänä päivänä kelpaa. Minusta on tarpeellista pitää yllä hiustenleikkaustaitoa ja sitä paitsi, tykkään tehdä sitä. Mitään koulutusta ei ole, olen aloittanut aikanaan perheenjäsenten hiustenleikkuulla, nyt vain yhdelle enää kelpaa. Ihan hyvältä jälki näyttää vaikka itse sanon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisitpa lähelläni - sanotaan lalussakin. Leikkaisin oitis tukkasi ilmaiseksi. Leikkaan neljän henkilön hiukset, ei monelle enää tänä päivänä kelpaa. Minusta on tarpeellista pitää yllä hiustenleikkaustaitoa ja sitä paitsi, tykkään tehdä sitä. Mitään koulutusta ei ole, olen aloittanut aikanaan perheenjäsenten hiustenleikkuulla, nyt vain yhdelle enää kelpaa. Ihan hyvältä jälki näyttää vaikka itse sanon.
Olen tässä itäsuomessa. Milloin leikkaat?
- Anonyymi
Tuo yövastaaja "AnonyymiTänään 03:55"
ei puhunut sanaten tukan leikkuusta? vaan karvojen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen leikannut muutaman ihmisen hiuksia....
ja on huomattu, että kotona....noo-o kymmeniä vuosia sitten. Fiskars.
Beng
- Anonyymi
Itä-Suomeen on pitkä matka joten jätän tukanleikkuun sikseen.
Nyt askarruttaa mistä löydän pikkusormen kokoisen fikkarin. Sellainen pitää aina olla mukana, tarvitsen jo ajaessani parkkipaikalle, ajastan pimeässä auton liekaan, en viitsi autoa valoineen käynnissä pitää. Usein mulloonkin, bussipysäkillä luen aikataulun, ei ole syrjäisessä paikassa valaistu. Edellinen meni rikki, sain joskus messuilta. Pitää mahtua käsilaukkuun.- Anonyymi
Siinä toosassa, jota muut kutsuvat älypuhelimeksi ja minä älyttömäksi, on myös valo, jota nuoret tyypit ainakin tässä perheessä käyttävät myös taskulamppuna. - Nm. Ihmetellyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä toosassa, jota muut kutsuvat älypuhelimeksi ja minä älyttömäksi, on myös valo, jota nuoret tyypit ainakin tässä perheessä käyttävät myös taskulamppuna. - Nm. Ihmetellyt
Puhelimissa on ollut taskulamppu ominaisuus ties kuinka ja kauan. Useimmissa malleissa. Motorola tai Nokia sen aloitti. Nokioissa niitä oli jo ennen älyä ja hiplausta eli niissä perus malleissa.
- Anonyymi
Yritykset haluavat halvempaa työvoimaa. Suomalainen työvoima on liian kallista. Yritykset eivät ajattele maan etua, vaan ainoastaan sijoittajien etua.
- Anonyymi
Onpa kauhean yllättävää😂
- Anonyymi
Se tässä askarruttaa, voiko nöin päälle 60v tavata läheisiään, siis vierailla toisten kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tässä askarruttaa, voiko nöin päälle 60v tavata läheisiään, siis vierailla toisten kotona.
Anna palaa vain!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ja kuka sen kieltää, vierailut? Ei ole ikäkaranteeneja julkaistu tälle syksylle. Jotain vihjeitä on mutta niistä ei kannata ottaa huolia. Ei kun reppu selkään ja kylille ja kyläilemään.
- Anonyymi
Yritysten ensisijainen ja ainoa tehtävä on ajatella osakkeenomistajan etua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritysten ensisijainen ja ainoa tehtävä on ajatella osakkeenomistajan etua.
Tuo on mielestäni väärä asenne.
Kommentti: Vastuu kansakunnan edusta on yritysjohdolle vieras ajatus – vaikka yleinen etu on yritystenkin etu
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006664265.html
"Yritystoiminta menestyy, jos kansakunta ja talous voivat hyvin. Silti yhteisvastuu on yrityksille vaikea vetoomus, kirjoittaa erikoistoimittaja Jan Hurri."
Olen tässä kohtaa samaa mieltä kirjoittajan kanssa.
- Anonyymi
Etsin jo kännykästä sitä taskulamppuvaloa, mutten löydä. Mikähän kuvake mahtaa olla? On Samsung A5, ei nyt ihan tuore tapaus, mutta ehkä 5v.
- Anonyymi
netistä löytyy käyttöopas ja sieltä varmaan ohje siihen taskulamppu käyttöönkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
netistä löytyy käyttöopas ja sieltä varmaan ohje siihen taskulamppu käyttöönkin
Niin löytyy kyllä.
https://kayttoohje.fi/puhelimet/samsung/samsung-galaxy-a5-2016-suomenkielinen-kayttoohje/#gsc.tab=0
En vaan tiedä onko siinä taskulamppua?
- Anonyymi
https://kayttoohje.fi/puhelimet/samsung/samsung-galaxy-a5-2017-kayttoohje/#gsc.tab=0
Oheisessa linkissä ja siitä seuraavissa sivuissa on osat. Ei näy fikkaria.
Kiitos linkistä kuitenkin.
Eli edelleen pikkusormen kokoista fikkaria etsin. - Anonyymi
Askarruttaa, jos VATT:n tutkimustuloksen tuloksena poistavat kotitalousvähennyksen. Varakkaat eivät sitä tarvitse, mutta pienituloisemmalle
se aiheuttaisi ongelmia, jos tarvitsee siivous-, hoiva- tai muita tukipalveluja.
Tulokset jo yksi yrittäjä kiisti. Hämmästyin tuloksia, ettei vähennyksellä
muka vähennyksellä ole työllistävää vaikutusta. Onko palvelujen ostajilta
kysytty mitään vai tutkimus lie tehty ?- Anonyymi
Kummallsita kun esim. siivousfirmoja alkoi tulla lisää kuin sieniä sateella
kun kotitalousvähennystä alkoi saada.
Vähempituloinenkin apua tarvitseva pystyy joskus sitä tilaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallsita kun esim. siivousfirmoja alkoi tulla lisää kuin sieniä sateella
kun kotitalousvähennystä alkoi saada.
Vähempituloinenkin apua tarvitseva pystyy joskus sitä tilaamaan.Hallitus käsittelee asiaa kevään kehysriihessä.
Kotialousvähennyksen käyttöä suunnattaisiin enemmän sen alkuperäistarkoitukseen
eli hoiva ja tukipalveluihin, että pienempituloiset saisivat apua.
Se ei käy Kokoomukselle, jonka viiteryhmät rakentelevat"elintasopatteja"
maksattaen osan työstä veronmaksajilla, vaikka heillä on varaa maksaa itse.
Köyhemmällä ikäihmisellä ei ole varaa tilata edes siivoojaa kerran kuukaudessa
40 euroa tunti, mikä on suurinpiirtein alin taksa eikä ne tule tunnin keikalle.
Minimi on 2 tuntia eli 80 euroa.
Monille ei jää eläkkeestä 80 euroa ja omavastuu on 100 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitus käsittelee asiaa kevään kehysriihessä.
Kotialousvähennyksen käyttöä suunnattaisiin enemmän sen alkuperäistarkoitukseen
eli hoiva ja tukipalveluihin, että pienempituloiset saisivat apua.
Se ei käy Kokoomukselle, jonka viiteryhmät rakentelevat"elintasopatteja"
maksattaen osan työstä veronmaksajilla, vaikka heillä on varaa maksaa itse.
Köyhemmällä ikäihmisellä ei ole varaa tilata edes siivoojaa kerran kuukaudessa
40 euroa tunti, mikä on suurinpiirtein alin taksa eikä ne tule tunnin keikalle.
Minimi on 2 tuntia eli 80 euroa.
Monille ei jää eläkkeestä 80 euroa ja omavastuu on 100 euroa.Kotitalousvähennys kaipaa täsmennystä. Sitä on käyttäneet suurimmilta osin ne,
jotka eivät sitä tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotitalousvähennys kaipaa täsmennystä. Sitä on käyttäneet suurimmilta osin ne,
jotka eivät sitä tarvitse.No miksi sitä tarjotaan kaikille niille, jotka "eivät sitä tarvitse" ? Rajoitetaanhan kaikenlaista muutakin, toimintaa ja varoja, mikä vaikeus kotitalousvähennyksen kohdentamisen kanssa on? - Nm. Tahtotila uupuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotitalousvähennys kaipaa täsmennystä. Sitä on käyttäneet suurimmilta osin ne,
jotka eivät sitä tarvitse.No vähän taas ammutaan norsua ritsalla.
Kotitalousvähennys tulee vain työstä ja edellyttää Y-tunnustuksellista laskua.
Kylppäriremontti on noin 10 .000 - 15.000 €, jos siitä hyvitetään n. 2.000 per nuppi pariskunnilta n. 4.000 yht. Niin täytyyhän olla rahaa maksaa tuo muu osuus.
Eihän noita remontteja teetätetä kuin yli 10 v välein.
Tai vastaavasti keittiöremppa.
Näinhän ihmiset pitävät asuntokantaakin kunnossa.
Samaisia puolueita oli päättämässä kotitalousvähennyksestä kuin olisivat poistamassa niitä.
Beng
Sijoittajilta se vähennys ensin pitäisi poistaa!
- Anonyymi
Tuossa yhdessä kohtaan puhuttiin pienestä taskulampusta. Mulla on talviaikaan ja syyspimeällä olkalaukun hihnassa sellainen pieni pehmeä silikooninen ledvalaisin. Sitä on täälläpäin myyty polkupyörän valona. Niitä on saatavana kirkkaalla ledvalaistuksella ja punaisella valaistuksella.
Myös yhden ulkotakin taskussa toinen sellainen on varalta sen voi laittaa helposti vaikka sormen ympärille, näin ei tarvi värkätä puhelimen kanssa eikä availla käsilaukkua.
Biltemassa sitä myydään pyöränlamppu mini nimisenä.
Hytinäx1 - Anonyymi
Avaus on vanha, mutta aina ajankohtainen, joka päivä, periaatteessa.
Minua askarruttaa, kuinka näin korona-aikaan on nuo kuntien ja kaupunkien dementtia- ja alzheimer- askartelukerhot voimassa?
Onko rajoituksia?
Sitten askarruttaa, mikä oli aamun uutisissa, että pääkaupunkiseudulla aletaan rokottaa kaikki yli 85 vuotiaat, ketkä saadaan kiinni?
MIKSI h e l l v e e t i s s ä valmiiksi kuolinpaitaa odottavat ikärohjat saa rokotteen?
Huomattavasti enemmän huolissani olen kaikista 60 täyttäneistä, etusijalla työelämässä vielä olevat. Heistä se rokotus pitää aloittaa! Sitten 40 - 60 välikkö.
Sekä koululaiset ja nuoret jotka usein oireettomina levittävät virusta herkästi. - Anonyymi
Timarco.fi. Tilaa luotettavasta firmasta.
- Anonyymi
Oli täällä parempikin firma, paremmat erikoislämpimät villasukat.
- Anonyymi
Jos oikeesti tarvitsee jotain, kannattaa opetella tekemään itse. Ei ne villasukat niin vaikeita ole. Minä en löytänyt haluamani kaltaista valmis- takkauunia, eikä luotettavaa tyylitajuista muurariakaan löytynyt. Niinpä ostin muurauksen opetusvideon ja sopivan takkauunin ytimen, ja lopputulos on just tarpeideni mukainen, ja toimii hyvin.
Villasukkia mulle tarjotaan jatkuvasti, lahjaksi ja ostettavaksi, mutta kun jalkoja ei koskaan palele, niin eihän niitä tarvitse. Kaapissakin on useita käyttämättömiä vilkasukkapareja. Verisuonet kantsii pitää notkeina. Arginiini laajentaa verisuonia. E-vitamiini auttaa myös avaamaan hiussuonia.- Anonyymi
Ei huvita kutoa. Sukkia saa ostaa ihan sopivaan hintaan.
E-vitamiini lisää syövän varsinkin eturauhassyövän riskiä. - Anonyymi
Arginiini on humpuukia. Ei mitään vaikutusta. Lääketeollisuutta kritisoivat pyörittävät itse humpuukipilleribisnestä ja on kyllä niin moraalittomia lääkäreitäkin, että kirjoittavat kirjoja humpuukipillereiden "muka" tehosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arginiini on humpuukia. Ei mitään vaikutusta. Lääketeollisuutta kritisoivat pyörittävät itse humpuukipilleribisnestä ja on kyllä niin moraalittomia lääkäreitäkin, että kirjoittavat kirjoja humpuukipillereiden "muka" tehosta.
Miksi möliset asiasta, josta et tiedä mitään? Kauan aikaa sitten lääkäri olisi määrännyt siipalle verenpainelääkkeet, pyysin häntä kokeilemaan ensin jotain muuta keinoa. Hän kokeili Arginiinia eikä koskaan ikinä sen jälkeen ollut enää tarvetta lääkärin määräämille humpuukeille. - Nm. Revi siitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi möliset asiasta, josta et tiedä mitään? Kauan aikaa sitten lääkäri olisi määrännyt siipalle verenpainelääkkeet, pyysin häntä kokeilemaan ensin jotain muuta keinoa. Hän kokeili Arginiinia eikä koskaan ikinä sen jälkeen ollut enää tarvetta lääkärin määräämille humpuukeille. - Nm. Revi siitä
Pitihän se arvata, keltä humpuukitieto on peräisin. - nm. Revi reppus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitihän se arvata, keltä humpuukitieto on peräisin. - nm. Revi reppus.
Eka kommentti aiheesta ei ole minun. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
- Anonyymi
Tätä ei kukaan kai halua lukea, mutta nousevat koronaluvut huolettavat ja se
että lääketehtaat eivät pidä sopimuksista kiinni. On kai maita, jotka maksavat triplahintaa ja vetävät välistä....? Mikä on lääketehtaan moraali ? Ai niin rahalla ei ole moraalia.....
Trumphan olisi ostanut koko Pfeizerin tuotannon.... israel sai heti 30 miljoonaa rokotetta vaikka maassa on yhdeksän miljoonaa asukasta.
Rokotukset oli aloitettu jo, ennenkuin niitä tuli EU:hun.
En tiedä, mitä rokotetta Israel hankki,
mutta oliko muita kuin yksi myyntiluvan saanut ?
Tuskin se Sputnikkia osti.
EU-maat eivät ole saaneet määrää, jolla edes 5% pystyttäisiin rokottamaan. Olen kova virkkaamaan, eilen virkkasin itselleni ties monennetko töppöset. Mökillä on kylmä lattia joten ovat tarpeen.
Kissan kans jo pari viikkoa mökillä lumen keskellä, onneksi kaveri käy viikonloppuisin, muuten alkaisimme katin kanssa murista ihmisille tien poskessa. En olisi nuorempana viihtynyt näin erakkona. Kuuntelen äänikirjoja ja virkkaan enimmäkseen.- Anonyymi
Ettehän te erakkoja ole, tehän voitte kehrätä vierekkäin :)))
Lämmitellä toinen toistenne kyljessä, sinä ja kissasi.
- Anonyymi
Tori. fi, siellä niitä villasukkia on
nj - Anonyymi
Kattelin äsken kaunista täysikuuta kun vein roskapussit ulos :) Ulvoin hiljaa :D
Shine- Anonyymi
Ahaaa, auttaisikohan se ... - Nm. Kuuntuijottaja myös
- Anonyymi
Sukista hävittäjiin. Aamu-Tv:ssa puhutaan velkaisen Suomen hävittäjähankinnoista. Esim uusi Hornetti 63 milj ja kaikkine varusteineen yli 100 milj. Toimittaja sanoi, että yhtenä edellytyksenä on vuotuisten käyttökustannusten on oltava alle 250 milj/vuosi. Käyttöaika 30 v
10 mrd (250 milj *30). - Anonyymi
Minä olisin kyllä jättänyt hävittäjät ostamatta ja antanut jokaiselle eläkeläiselle 100 € /Kk lisää !
Ukkonen- Anonyymi
Totta. Tuollainen määrä mania olisi pitänyt käyttää yhteiskunnalle oikeasti hyödylliseen tarpeeseen eikä muutaman sotahullun sotaleikkeihin. - Nm. Sotahullut suohon
- Anonyymi
Puolustaisko eläkeläiset sitten Suomea satasella ja haravan varsilla vai millä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolustaisko eläkeläiset sitten Suomea satasella ja haravan varsilla vai millä ?
Tulevia sotia tuskin käydään minkäänlaisin astaloin. - Nm. Toisenlaisilla tasoilla
- Anonyymi
Siksipä tarvitaan hävittäjiä. Ei heinäseipäillä vihollista tapeta.
- Anonyymi
Tulevaisuuden sodissa ei tarvittane myöskään hävittäjiä. Tulevaisuuden tyyppien soisi olevan jo niiin paljon sivistyneempiä kuin nykyiset, että minkäänlaisia sotia ei edes syntyisi. - Nm. Barbaaritouhua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuuden sodissa ei tarvittane myöskään hävittäjiä. Tulevaisuuden tyyppien soisi olevan jo niiin paljon sivistyneempiä kuin nykyiset, että minkäänlaisia sotia ei edes syntyisi. - Nm. Barbaaritouhua
Heinäsirkkoja lähetetään tuhoamaan vihollisvaltio ?
Ei ihan vielä ole näkyvissä muuta kuin kokonaisen yhden valtion tietoyhteiskunnan
tuhoaminen ja se on riskaabelia, koska liittolaiset voivat tehdä sen hyökkäjävaltiollekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heinäsirkkoja lähetetään tuhoamaan vihollisvaltio ?
Ei ihan vielä ole näkyvissä muuta kuin kokonaisen yhden valtion tietoyhteiskunnan
tuhoaminen ja se on riskaabelia, koska liittolaiset voivat tehdä sen hyökkäjävaltiollekin.'Hyvin' ymmärretty. Sivistynyt ihminen ei tuhoa. - Nm. Mitään eikä ketään
- Anonyymi
Sieltä maasta, jossa kasvoin, mentiin veljiä vastaan Sieltä maasta, jossa kasvoin, mentiin ryssiä vastaan
Sieltä maasta, jossa kasvoin, on aina menty vastaan, jopa itseään vastaan, läpi arkkujen laudan
Ja vain laulu rastaan muistaa sankarihaudan Minä kysyn, en vastaa: miksi kesti näin kauan?
Sen maan, jossa kasvoin, nyt muut omistaa Ja tilalle tuotu on tavaraa
Se Pohjolan valkeaa kylää somistaa, mutta maaseutu kuihtuu, se on siirtomaa
Sitä maata, jossa kasvoin, eivät asuta omat On ehkä ihmiset samat, mutta kasvottomat
On muualta tuotu nuo mausteet niin somat Eivät asukkaat tiedä, keitä he ovat
Suomalainen on suomalaisen pahin vihollinen ! - Anonyymi
Suomi on niin hyvä maa. Vielä kun persut katoaa kumiveneellä horisontin taa
täällä on vielä ihanampaa asustaa. - Anonyymi
Täällä oli iltapäivälehdessä video Siperian metsäpaloalueelta ( siellähän oli kesällä ja vielä syksylläkin valtavat tulipalot) Videossa ihmeteltiin kuinka 50 asteen pakkasessa ja lumen peittämän maan sisältä nousi vieläkin savupilarit .
Mutta onko se mahdollista että metsä ja maasto vieläkin palaisi lumen ja jään alla?
Hytinäx1- Anonyymi
Kaasuputket palaa Siperiassa, kun ne falskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuputket palaa Siperiassa, kun ne falskaa.
Taitaa koko Siperia palaa.
- Anonyymi
Pinessä tulee aina tuo kreikkalanen musa mieleen :-* https://youtu.be/Oxbtnzql2IA
- Anonyymi
Maipenrai ! Kin Hii !
- Anonyymi
Veikkaan: Siperiassa palaa falskaavat kaasuputket.
Sen perusteella mitä luin erittäin mielenkiintoisesta kirjasta "Siperia",
jonka kirjoitti toimittaja Jussi Konttinen.
Kirja on yksi parhaista viime vuosina lukemistani kirjoista.
Luen vain tietopuolisia/asiapitoisia kirjoja reilun sata vuodessa. - Anonyymi
Nostan tämän ketjun, kun alkoi paleltaa, lämpötila laski asunnossa
juuri alle 30 asteen ja varpaat jäätyy ja tässä ketjussa on mm. hyviä villasukkaostospaikkavinkkejä.- Anonyymi
Mä ostin viime syksynä Kärkkäiseltä merinovillasukat ihan kokeeksi ja talven aikana totesin parhaiksi lenkkisukiksi, nastakenkiin en koko talvena muita sukkia tarvinnut :)
vn
- Anonyymi
Villa pitää sekä kuuman että kylmän loitolla, sanottiin ennen. Mahtaako se olla totta ?
- Anonyymi
perunkirjoitus, virkatodistuskin kestää kahdeksan viikkoa, kun on sähköine,
lisäksi lainhuutotodistus, sen voi saada helpostikin, ynm, hautajaiskulutkin pitäisi saada maksuun ja muutkin laskut, asioilla on tietysi tapana järjestyä, mutt vähän askkarruttaa
nj- Anonyymi
Perunkirjoitus on työläs homma, kun surukin painaa.
- Anonyymi
Yleensä tutut tuovat itse valitsemasa langat ja minä kudon niistä heille sukkia, yli jäävistä jämälangoista kudon sitten itselleni erivärikirjavia.
- Anonyymi
Nyt askarruttaa.
Voisin mennä nyt viileänä aamupäivänä mustikkaan poimimaan niitä pieniä, kuivia ruppanoita. Eilen poimin vähän, kesti pitkään käsin siivota. Ihan hyvän makuisia kyllä.
Nyt mietin menenkö uudestaan vai odotanko sateita että pullistuvat. Silloin voisi putsata imuriin liitettävällä laitteella, kestää 20 min/ämpäri.
Vaan jos joku käy nyysimässä hyvän, sopivalla etäisyydellä olevan mustikkapaikkani.
Siinäpä arpomista.- Anonyymi
Parempi pyy pivossa kuin 10 oksalla ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi pyy pivossa kuin 10 oksalla ?
oikiasti, komppaan bengsiä, parempi kymmenen pivossa kuin yksi oksalla
nj
- Anonyymi
Koronatartuntojen määrän nousu huolestuttaa, kun ei ole ensimmäistäkään rokotusta.
Piti omaishoitajana saada rokotus kotihoidon kautta, mutta "unohtivat"
enkä juuri Astra Zenecaa olisi niin halunnutkaan.
Sitten toivoin koronan laantuvan.
Sitten menin huonompaa kuntoon
en pystynyt raahautumaan rokotuspaikalle.
Sitten tuli helle, viimeisetkin voimat meni.
Tartuntaluku on tänään 451.
Lääkärit ennustavat moninkertaisia lukuja lähiviikoille.
Onneksi pärjäilen toistaiseksi täällä bunkkerissani,
jonne tilaan ruoan ja lääkkeet.
Kotihoito käy kerran viikossa puolison luona.
Selvisi yksi asia:
Yksityiseltä ei saa ostaa koronarokotusta.
Yksityinen lääkäriasema olisi kilsan päässä.
Vai tietyt työterveysasiakkaat voivat saada rokotuksen yksityisellä. - Anonyymi
Ei ole kovin kivoja uutisia esim. sydän- ym. vaivaisille:
Tuore kuukausiennuste: Ensi viikolla alkaa helleputki, jolle ei näy loppua
Uusi kuukausiennuste lupaa lämpöä pitkälle elokuulle saakka. Alkava helleputki voi kuitenkin olla edellistä kosteampi.
Mutta koitamme kestää !!! - Anonyymi
Aamulla piti laittaa villasukat jalkaan. Lämpö on pois päältä.
- Anonyymi
alottajalle :
se tympii kun en voittanu lotosta vaikka kuinka monesti yritän,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999