Voiko koiran rasvapattien poistossa syntyneen leikkaushaavan tikit poistaa itse? Miten tikit kannattaa poistaa? Nyppimällä pinseteillä?
Tikkien poisto
5
2263
Vastaukset
- Entinen koiranomistaja
Olen poistanut itse tikit koirani haavasta. Jos eivät ole kinkkisessä paikassa, voit yrittää, mutta noudata ehdotonta puhtautta; pinsetit kannattaa kiehuvassa vedessä käyttää ennen tikkien poistoa.
Terveisiä haukullesi Ritvalta. - poistin
Minäkin olen itse poistanut tikkejä. Ei ole tullut mieleenkään lähteä lääkäriin niitä poistamaan kun olen kuitenkin koulutuksen saanut (tosin ihmisten tikkeihin mut sama asia).Tarvitset sakset ja pinsetit, molemmat kannattaa tosiaan keittää ellei sitten ole sellaisia kertakäyttöisiä steriilejä atuloita. Pinseteillä nostat/venytät tikkiä ja saksilla napsaiset poikki ja vedät pinseteillä tikin pois. Tarkkana vaan ettei mitään jää ihon alle!
- patakuningatar
Kiitos neuvoista ja terveisistä. Terveisiä vaan takaisin.
Ota vaan itse ne tikit pois, mutta tarkista ennen tikkien poistoa että haava on hyvin ummessa, ei punoita, eikä haavasta vuoda mitään eritettä. Tikkien poiston jälkeen kannattaa arven päälle laittaa esim. basibactia tai vastaavaa. Jos arven päällä on rupea, anna niiden olla, kyllä ne ajan mittaan lähtee. Ja estä vielä päivä tai pari koiraa nuolemasta arpea, ettei aukea tai tulehdu
- Shiri
Ja pinsettejä ja saksia kannattaa tosiaan keittää ihan puolisen tuntia, mikään saksien pyöräytys kiehuvassa vedessä ei poista bakteereja! Mutta tuskinpa kotioloissa nyt mitään vaarallisia bakteereja onkaan. Myös desinfiointi esim. alkoholipitoisella käsihuuhteella tms. riittää. Tai vaikka Septidinillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911