Tästä on nyt Helsingin sanomissa https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007640969.html (valitettavasti vain tilaajille) "Veimme eri tavalla käytettyjä maskeja laboratorioon, jossa niille tehtiin bakteeriviljely."
Voisiko joku lukea ja tehdä tiivistelmän?
Maskien käytössähän on paha ongelma se, että samaa kertakäyttö- tai kangasmaskia käytetään monta kertaa. Maski laitetaan väillä leuan alle tai pöydälle, taskuun tai laukkuun, ja sitten otetaan taas uudestaan käyttöön...
Onkohan tuon uudelleenkäytön takia Espanjankin koronalukemat niin suuret, vaikka siellä on ollut maksipakko vaikka miten pitkään?
Älä käytä maskia uudestaan!!
3
68
Vastaukset
- Anonyymi
Leuan alle laittaminen on paha, sehän on kuin haavi joka kerää viruksia. Ja pitäisi jokaisen tajuta, ettei samaa maskia saa käyttää uudelleen, jollei ole pessyt sitä välillä.
- Anonyymi
Olen käyttänyt samaa kertakäyttömaskia maaliskuusta asti.En kylläkään käytö maskia kuin pakosta.Olen reissuammatissa ja liikun maasta toiseen.Joissain maissa (esim Saksa) julkisissa tiloissa on pakko käyttää maskia,Silloin kaivan kassistani tuon nuhjaantuneen maskini.Viis veisaan pöpöistä,kunhan näyttää että noudatan määräyksiä.En muuten silti ole saanut mitään tauteja,edes flunssaa...
- Anonyymi
Maskien hyödyttömyydestä kertoo selvää sanomaa kun vertaa koronan etenemistä Espanjassa ja Ruotsissa esim.
Menee kuin yksi yhteen koronakuolemat per 100 000 asukasta Espanja/Italia/Iso-Britannia/Ruotsi.
Linkksivun alaosassa on kansainvälinen vertailu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595