"Keskustelukulttuuria ei paranneta pelkästään siivoamalla kielenkäyttöä. Tarvitaan myös asennemuutosta. Tarvitaan armollisuutta. Annetaan kanssakeskustelijalle mahdollisuus eikä lueta häntä kuin piru Raamattua.
Nöyryyskään ei haittaisi. Olisi hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."
https://yle.fi/uutiset/3-11666705
Hyvä neuvo, joka sopii tännekin
12
85
Vastaukset
- Anonyymi
Nöyryys on kaikessa hyväksi. On samalla toisen kunnioitusta matkalla samanarvoisuuteen. Kukaan ei ole toista parempi vaan jos asiat on paremmin, johtuu se lähes aina onnekkuudesta. Lähtökohdat monesti paremmat heillä, joilla tilanne parempi.
Olen kyllä huomannut täällä samaa, mitä Kari Enqvist mainitsee...
Olen itse ”kesku” ja kommentoijat väittää minun sanoneeni sitä ja tätä. Täällä olen heille tietty oma ennakkoasenne ja he määrittävät mielipiteensä sen perusteella. Lisäksi työnnetään niin sanotusti sanoja suuhun. Poimitaan vain se osa aiheen sisällöstä, mikä koetaan itselle tärkeäksi ja varsinainen kokonaisuus onkin muuttunut ihan muuksi.
Viimeisin keskustelualoitukseni mielenterveys ja netti jo osoitti, muten moni kommentoija keskittyi määrittelemään mielenterveyttä, vaikka se oli vain osa kokonaisuutta ja toisaalta sillä ei ollut merkitystä. Sama kun kirjoittaisin aiheesta: autojen luistoneston merkitys auton ohjattavuuteen liukkailla keleillä. Niin ei sillä ole väliä mikä luokitellaan autoksi... puhun vaan autoista ja sellaisista missä on luistonesto... mutta ei...
Juuri näin facessa jonkun adressin siitä oikeusjutusta, missä mies joutui maksamaan toisen miehen lapsesta elatusmaksuja. Facekaverini vetosi siinä lapsen oikeuksiin.... no lapsihan siinä saa oikeutta, väärä isä ei sitä saa.... entäpäs jos tämä väärä isä rakastaisi lasta ja tulisi oikea biologinen isä ja kieltäisi alaikäistä lasta kohtaan tapaamiset tältä väärältä isältä? Lapsettoman on helppo niksauttaa niskojaan...
Hirmu kiire ihmisillä ampua alas joku syyllinen äkkiä...On tervettä nöyryyttä ja sairasta nöyryyttä ja nämä erottaa yksinkertaisemmin siitä, oletko kynnysmatto vai et.
- Anonyymi
Heppamattilan Jaana tietää 🥰
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Ja Lahdesta.
Sivusta.
Oletko Hollolan Lahlelta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta.
Oletko Hollolan Lahlelta?Osoite ok
Keskustelukulttuuria saa parantaa, mutta paljon enemmän hyötyä olisi toimintakulttuurin parantamisesta, jos se sellaista on vailla. Keskustelulle on paikkansa, mutta taitaa kuitenkin olla yliarvostettua. Kun lopulta kaikki on sanottu ja tehty, niin aika helvetin paljon enemmän on sanottu kuin tehty.
"hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."
Oliskohan joidenkin peileissä sitten vaan vikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069