https://www.is.fi/terveys/art-2000007722161.html
Olen ollut käyttämättä alkoholia Joulukuu 2017 alkaen ja mitään hyvää ei siitä ole seurannut.
Olen lihonut paljon. Olen ollut ahdistunut ja mitään helpotusta en ole saanut.
Olen pyytänyt ahdistukseeni lääkkeitä, mutta niitä ei minulle ole annettu.
Alkoholi vaikuttaa keskushermostoon ja siten lievittää ahdistusta ja siihen ei tarvitse reseptiä.
Juomattomuuden turha ylistys
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos tiedosta, ehdin olla jo vuoden alusta juomatta, kun olin juonut korona ajan maaliskuun alukupuolelta joka päivä, töitä tehden.
- Anonyymi
Itse lähden heti hakemaan kunnon lastin kun rajat aukeaa...
- Anonyymi
Jos ahdistaa, voi koettaa hengittää pussiin, jolloin veren hiilidioksidipitoisuus nousee.
- Anonyymi
Aloitin tipattoman jo ennen vuodenvaihdetta ja tarkoitus on olla juomatta vähintään 100 päivää. Kannattaa laskea paljonko rahaa keskimäärin säästyy päivää kohden ja pitää kirjaa päivistä. On kiva ajatella, että säästyneellä rahalla saa tavallaan ilmaisia ruokakasseja! 😊
- Anonyymi
Säästyneillä rahoilla voi ostaa kaljaa!
- Anonyymi
Lihot vaan vielä enemmän, jos alkaisit käyttää psyykelääkkeitä. Kyl huurteinen myös rauhoittaa.
- Anonyymi
juuri näin. voi olla ja onkin että raittiudesta olisi hyötyä, se vaan on niin ettei tässä maailmassa voi olla raITTIINA. 18 vuotta kokeilin, 3 vuoden jälkeen lekurit ja työnantaja tyrkyttivät jo masennusklääkkeitä. paska maailma.
- Anonyymi
MAGAkin kuivui kasaan kuivan kauden aikana :(
Alkoholi näyttäis alentavan verenpainetta. Punaviiniä mennyt muutama lasillinen ja oluita 7, paineet 135/79 ja syke 81. Normaalitilassa paineet hieman koholla.
- Anonyymi
Kun alkoholi haihtuu elimistöstä paineesi ovat taas koholla ja kohoavat edelleen käytön jatkuessa, vaikka taukoakin olisi.
Alkoholin käyttö nostaa verenpainetta ja lääkkeetön verenpaineen hoito lähtee aina siitä, että jätetään alkoholi pois. Se on itselläni motivaationa olla nyt tipattomalla. Anonyymi kirjoitti:
Kun alkoholi haihtuu elimistöstä paineesi ovat taas koholla ja kohoavat edelleen käytön jatkuessa, vaikka taukoakin olisi.
Alkoholin käyttö nostaa verenpainetta ja lääkkeetön verenpaineen hoito lähtee aina siitä, että jätetään alkoholi pois. Se on itselläni motivaationa olla nyt tipattomalla.Olet luultavasti oikeassa!
- Anonyymi
Jutussa oli ettei tarvitse alkoholia ollakseen jotain tai vapautuakseen sosiaalisesti. Kyllä sitä voi tissutella vaikka keskenään mielummin kuin paskassa seurassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774814- 123376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402223Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471936Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6791903- 1171831
- 1381747
- 451515
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431