Henkinen ja hengellinen kasvu

Anonyymi

Seuraavassa on lyhyt yhteenveto persoonallisuuden ja tietoisuuden kasvuvaiheista

1. Eriytymätön tila: Persoonallisuus on vaistojen tai alitajuisten impulssien ohjaama. Tässä tilassa mieli on hajanainen ja lähes voimaton ohjaamaan psyyken energiaa. Vauvojen, jotka ovat suurelta osin vaistojen ohjaamia, suhteen ei ehkä ole edes oikein vielä puhua egosta. Addiktiot ja riippuvuudet saavat mielen herkästi reagoimaan alitajuisiin impulsseihin. "Haluan mitä haluan" kuvastaa tällaisten ihmisten tilaa.

2. Lapsen tila: Ihmisen kehityksen tutkijat ovat määritelleet useita kehitysvaiheita puolentoista ja kuuden ikävuoden välillä. Näinä varhaisina vuosina Lapsi muodostaa emotionaalisia vakaumuksia elämästä; vakaumuksia, jotka muodostavat perustan myöhempien vuosien kehitykselle. Lapsella on myös kyvyt ihmettelyyn, luovuuteen, spontaanisuuteen ja hauskanpitoon. Jos tämä sisäinen Lapsi on laiminlyöty tai pahoinpidelty, hän maksaa siitä myöhemmin elämässään kovan hinnan; jos Lapsi oli hyvin hoidettu, hän luottaa elämään. Monille ihmisille henkisen ja hengellisen kasvun tärkein tehtävä on haavoitetun sisäisen Lapsen parantaminen. Sen olemus on "Olen pieni, ja elämä on suuri ja salaisuuksia täynnä."

3. Vanhemman tila: Tämä on Freudilainen yliminä - tietoisuuden tila, jota luonnehtivat "pitäisi", "täytyisi" ja "olisi tehtävä". Tämä tila on ohjelmoitu sen mukaan, mitä vanhempasi, opettajasi ja muut merkittävät ihmiset ovat sinulle opettaneet. Sillä oli aikanaan tärkeä merkitys kun se opetti sinua pitämään vaistosi kurissa, mutta aikuisuudessa se on vain raskas kuorma hartioilla. "Mitä minun pitäisi tehdä?" on sen tärkein asenne.

4. Persoonien tila: Persoonat tarkoittavat itseäsi sellaisena kuin haluaisit muiden näkevän itsesi. Tätä kutsutaan usein myös Sopeutuvuuden tilaksi. Yleensä tämä tila on virittynyt muiden odotuksille ja se tulee voimakkaasti esiin murrosiässä - minkä takia murrosikäiset ovat niin herkkiä kasvattajien painostukselle. Aikuiset ovat usein myös taipuvaisia pitämään naamioita ja pelaamaan pelejä tehdäkseen vaikutuksen toisiin. Näiden naamioiden pois riisuminen on tärkeä osa ihmisenä kasvamista. "Mitä muut ajattelevat minusta?" kuvaa tällaisten ihmisten olotilaa.
5. Vakaumuksen tila: Tätä tilaa luonnehtii sisäinen motivaatio saavuttaa päämääriä. Sen juuret ovat lapsuuden fantasioissa, sitten se muuttuu murrosikäisen kapinaksi ja nuoren aikuisen uraan keskittymiseksi. Tutkimusten mukaan hyvin harvat etenevät tämän tilan alkuvaiheita pidemmälle. "Mikä on päämääräni?" tai "Mikä on minulle oikein riippumatta muiden odotuksista?" on tämän tilan olemus.

6. Varjon tila: Tämä ei ole niinkään egon tila, vaan enemmänkin se osa sinua jota et halua maailman näkevän. Carl Jung kutsui sitä Varjoksi, joka tavallisesti syntyy ennen kolmeakymmentä ikävuotta. Yleensä se sisältää sellaisia tunteita ja ajatuksia itsestä, jotka aiheuttavat häpeää, vaivautumista, katkeruutta ja hämmennystä. Mutta se voi myös sisältää sellaisia positiivisia energioita, joita et uskalla näyttää muille. Sopivissa olosuhteissa (humala, väsymys, terapia) Varjo usein ilmaisee itsensä, useimmiten saaden aikaan pettymyksen siinä, joka yrittää piilotella sitä. "En tiedä mikä minuun meni" he sanovat jälkikäteen.

7. Aikuisen tila: Tästä käytetään joskus nimitystä Armahtava tila. Tämä on tila, jossa minuus on erottautunut lapsen, vakaumuksen ja vaistojen äänistä, ja on tullut välittäjäksi niiden välillä. Tässä tilassa on löytynyt sisäinen tasapaino, joka ohjaa käyttäytymistä. "Mitä tässä tilanteessa tarvitaan?" kuvaa sen olotilaa. Täysi aikuisen tilan löytyminen on edellytys Varjojen kohtaamiselle ja niistä luopumiselle.

8. Kosminen tila: Ego voi kadottaa itsensä mihin tahansa aktiviteettiin missä tahansa persoonallisuuden kasvun vaiheessa. Mutta se, mitä tämä tila tarkoittaa, on enemmän tai vähemmän pysyvä tila, jossa persoonallisuutta ei enää ohjaa irrallinen ego, vaan enemmänkin maailmanlaajuinen kokemus omasta olemassaolosta. Monet kokevat tätä lyhyitä aikoja, mutta vain muutamat kokevat sen olemassaolonsa pysyväksi tilaksi. Pysyvänä kokemuksena tätä tilaa kutsutaan valaistuneeksi tilaksi.

Missä kohtaa sinä uskot vaeltavasi. Itse olen ollut uskossa yli 19 ja käynyt vuosia 12-askeleen vertaistukiryhmissä. Oletan että olen vasta päässyt pois eriytymättömästä tilasta sillä egoa on piisannyt ja leimoja ottas aina skitsofreniasta persoonallisuushäiriöön. Pitkä on tie pois helvetistä veisteli Dante keskiajalla.Nyt oletan pahimman olevan ohi ja elämäkin alkaa maistua elämältä. Eriytymättömässä tilassa ihminen on aikas lailla eläimen asteella.

26

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vessassa käväisynkin saa pyhittää. Oikeassa asennossa kauaa viipymättä.

• Anonyymi

Jeesuksella taisi olla ankea lapsuus, kun ei isääkään ollut.

• Anonyymi

Jep. Ja sen heepon isättömyystraumoista kärsii nyt sitten koko maailma.
        Olisi Marian kannattanut kyllä tunnustaa, että jumalaista oli vain se miltä se tuntui.

• Anonyymi

Jeesus oli aikaansa edellä - uusioperheen lapsi. Olihan hänellä isä-puoli, vaikkei biologisestä isästä tietoa ollutkaan.

Nähdäkseni Kaikkivaltiaan Jumalan suurin uhraus ei ollut ristillä parin päivän kituminen vaan ne ensimmäiset vuodet, kun makasi paskainen vaippa päällään kylmässä seimessä eikä saanut suustaan sanaa sanottua äidilleen, kun ei osannut puhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli aikaansa edellä - uusioperheen lapsi. Olihan hänellä isä-puoli, vaikkei biologisestä isästä tietoa ollutkaan.

Nähdäkseni Kaikkivaltiaan Jumalan suurin uhraus ei ollut ristillä parin päivän kituminen vaan ne ensimmäiset vuodet, kun makasi paskainen vaippa päällään kylmässä seimessä eikä saanut suustaan sanaa sanottua äidilleen, kun ei osannut puhua.

"kun makasi paskainen vaippa päällään kylmässä seimessä eikä saanut suustaan sanaa sanottua äidilleen, kun ei osannut puhua."

Taidat nyt muistella omaa lapsuuden traumaasi. Kasva jo aikuiseksi.

• Anonyymi

Nuo jutut on todella kaukana oikeasta psykologiasta, kuka lie kehittänyt.

• Anonyymi

Philip St. Romain.

• Anonyymi

<<4. Persoonien tila: Persoonat tarkoittavat itseäsi sellaisena kuin haluaisit muiden näkevän itsesi. Tätä kutsutaan usein myös Sopeutuvuuden tilaksi.<<

Persoona, persoonallisuus:

<<Persoonallisuus on ajatusten, tunteiden ja käyttäytymisen muodostama kokonaisuus, joka on kullekin ihmiselle luonteenomainen ja melko pysyvä eri tilanteissa ja eri aikoina.[1] Persoonallisuudella on osittain geneettinen perusta, mutta se myös muuttuu ja kehittyy koko elämän ajan yksilön ja hänen ympäristönsä vuorovaikutuksesta, etenkin lapsuusiässä. <<

• Anonyymi

Ja loitusviestistä: <<1. Eriytymätön tila: Persoonallisuus on vaistojen tai alitajuisten impulssien ohjaama. Tässä tilassa mieli on hajanainen ja lähes voimaton ohjaamaan psyyken energiaa.<<

Mitä helkkaria tämä on?! Älä vaan sano, että tänä päivänä opetetaan jotakin tämän tasoista psykologiaa, ei kai?! Mitä on hajananainen mieli voimattomana ohjaamaan psyykkistä energiaa. MIkä on mieli? MItä on psyykkinen energia? Mitä on hajanaisuus mielessä? Mitä on voimattomuus ohjata? Uh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja loitusviestistä: <<1. Eriytymätön tila: Persoonallisuus on vaistojen tai alitajuisten impulssien ohjaama. Tässä tilassa mieli on hajanainen ja lähes voimaton ohjaamaan psyyken energiaa.<<

Mitä helkkaria tämä on?! Älä vaan sano, että tänä päivänä opetetaan jotakin tämän tasoista psykologiaa, ei kai?! Mitä on hajananainen mieli voimattomana ohjaamaan psyykkistä energiaa. MIkä on mieli? MItä on psyykkinen energia? Mitä on hajanaisuus mielessä? Mitä on voimattomuus ohjata? Uh.

On kaksi eri tieteenalaa; psykologia ja filosofia. Psykologia vstaan kysymykseen, että MITEN ihminen ajattelee ja filosofia kysymykseen, että MITÄ ihminen ajattelee. Jos otamme sanan 'mieli' kuten vrt. MIELIPIDE, se kertoo siitä, että mitä ihminen ajattelee, on filosofiaa. Ja jos puhumme psyykkeen energiasta, olemmekin fysiikan puolella. Jos pistetään nämä kaksi samaan lauseeseen, ollaan saatu melkoista tieteen sillisalaattia. Olisi nyt todella mielenkiintoista kuulla, että kuka tällaista sillisalaattia kehittelee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kaksi eri tieteenalaa; psykologia ja filosofia. Psykologia vstaan kysymykseen, että MITEN ihminen ajattelee ja filosofia kysymykseen, että MITÄ ihminen ajattelee. Jos otamme sanan 'mieli' kuten vrt. MIELIPIDE, se kertoo siitä, että mitä ihminen ajattelee, on filosofiaa. Ja jos puhumme psyykkeen energiasta, olemmekin fysiikan puolella. Jos pistetään nämä kaksi samaan lauseeseen, ollaan saatu melkoista tieteen sillisalaattia. Olisi nyt todella mielenkiintoista kuulla, että kuka tällaista sillisalaattia kehittelee?

<<Näinä varhaisina vuosina Lapsi muodostaa emotionaalisia vakaumuksia elämästä; vakaumuksia, jotka muodostavat perustan myöhempien vuosien kehitykselle.<<

Emotionaalisia vakaumuksia?! Kehityspsykologian osuus on niin päin mäntyä, että se edellyttäisi pitkän vastauksen. Ei lapsi eikä kehityspsykologia ole 'emotionaalinen tilakuvaus', jossa lapsi havainnoi oman kehityksensä vaiheita', vaan kyseessä on fyysisesen kehityksen tila, johon liittyvät aistien kautta tapahtuvan havainnon kehittyminen ja aivojen kehitys kognitiivisesti. Jos siis tuo aloitusviesti koittaa olla jotakin psykologiaa, eikä uskontoa, johon se paremmin sopisi.

<<Ego voi kadottaa itsensä mihin tahansa aktiviteettiin missä tahansa persoonallisuuden kasvun vaiheessa. Mutta se, mitä tämä tila tarkoittaa, on enemmän tai vähemmän pysyvä tila, jossa persoonallisuutta ei enää ohjaa irrallinen ego.<<

Miten helkkarissa ego voi olla ihmisestä irti, kun se on yhtä kuin ihminen itse?! Mihin tällaista sekopäistä, sekavaa, epätodellista tiedettä mukailevaa ihmiskäsitysoppia oikein käytetään??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän kerrottiin aloituksessa. Ihmisvauva on eriytymättömyyden tilassa. Koska vanhemmat täyttävät vauvan yksinkertaiset tarpeet, hän näkee itsensä vanhempien jatkeena. Sen vuoksi esim. vanhemman lähteminen huoneesta voi aiheuttaa pienelle lapselle kauhean ahdistuskohtauksen.

Lapsen kasvaminen on matka eriytymiseen eli individuaatioon. Jos matkaan ei tule mutkia, niin lapsen pitäisi olla eriytynyt itsenäiseksi parikymppisenä. Mutta aina ei mene kuin strömsössä. Jotkut jäävät konkreettisesti kiinni vanhempiinsa, tai alitajunnassaan olevaan "vanhemman kriittiseen ääneen". Eriytyminen vanhemman äänestä ulos kasvamista ja vastuun ottamista omasta elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Näinä varhaisina vuosina Lapsi muodostaa emotionaalisia vakaumuksia elämästä; vakaumuksia, jotka muodostavat perustan myöhempien vuosien kehitykselle.<<

Emotionaalisia vakaumuksia?! Kehityspsykologian osuus on niin päin mäntyä, että se edellyttäisi pitkän vastauksen. Ei lapsi eikä kehityspsykologia ole 'emotionaalinen tilakuvaus', jossa lapsi havainnoi oman kehityksensä vaiheita', vaan kyseessä on fyysisesen kehityksen tila, johon liittyvät aistien kautta tapahtuvan havainnon kehittyminen ja aivojen kehitys kognitiivisesti. Jos siis tuo aloitusviesti koittaa olla jotakin psykologiaa, eikä uskontoa, johon se paremmin sopisi.

<<Ego voi kadottaa itsensä mihin tahansa aktiviteettiin missä tahansa persoonallisuuden kasvun vaiheessa. Mutta se, mitä tämä tila tarkoittaa, on enemmän tai vähemmän pysyvä tila, jossa persoonallisuutta ei enää ohjaa irrallinen ego.<<

Miten helkkarissa ego voi olla ihmisestä irti, kun se on yhtä kuin ihminen itse?! Mihin tällaista sekopäistä, sekavaa, epätodellista tiedettä mukailevaa ihmiskäsitysoppia oikein käytetään??

"Miten helkkarissa ego voi olla ihmisestä irti, kun se on yhtä kuin ihminen itse?!"

Ego tarkoittaa ihmisen minähavaintoa, itsevarmutta ja itsensä kunnioittamista. Ego ohjaa tietoista toimintaa ja tasapainottelee vaistojen ja järjen välissä. Egon avulla teemme tietoisia päätöksiä, asetamme henkilökohtaisia rajoja ja ylläpidämme omaa minäkuvaa ja omanarvontuntoa.

Koska ego perustuu ihmisen omaan tulkintaan, niin se ei aina ole sama kuin todellinen minä. Ihminen voi kätkeä todellisen minänsä ja tarpeensa jopa itseltään erilaisten puolustusmekanismien avulla. Esim. pieneksi itsensä tunteva voi kehittää mahtavan - mutta samalla hauraan - narsistisen egon. Ja hän voi suhtautua jopa väkivaltaisesti sen loukkauksiin.

Kun ihminen uskaltaa katsoa itseään rehellisesti peiliin, niin hän oppii erottamaan itse rakentamansa minäkuvan ja sen reaktiot todellisesta minästään. Egon voi laittaa tarvittaessa myös syrjään, koska sen kokemat loukkaukset eivät kosketa todellista minää.

• Anonyymi

Kirjoitin tähän oikean viestin, asiallisen ja neuvoja viestin aloittajalle, kun huomasin viestistä vasta tämän loppukohdan:

<< Itse olen ollut uskossa yli 19 ja käynyt vuosia 12-askeleen vertaistukiryhmissä. Oletan että olen vasta päässyt pois eriytymättömästä tilasta sillä egoa on piisannyt ja leimoja ottas aina skitsofreniasta persoonallisuushäiriöön.<<

Tarkoitukseni oli olla avuksi, koska minulla on ammattitaitoa - edellä olevat jäivät nyt ainoastaan aloitusviestin rääpimiseksi, joka ei ole oikein. Kyse on vakavasta asiasta. Olisiko mode ystävällinen ja palauttaisi viestini, jonka on poistanut, ja joka sisälsi sen itse asian.

• Anonyymi

Onko tällä palstalla jokin erityinen ehto ja neuvo ja määräys, ettei toisiin kirjoittajiin saa suhtautua vakavasti, vaan kaikki ovat joitakin paskoja trolleja, ja rääpiminen ja huutelu ja jonkinlainen vankilahierarkia on se suosituin lähestymistapa muihin kanssakirjoittajiiin? Vai miksi nämä sensuroinnit, jotka kovasti ihmetyttävät muitakin?

• Anonyymi

Mielenkiintoinen aloitus. Mitä minulla näistä?
      1. ei mitään
      2. ... kyvyt ihmettelyyn, luovuuteen ja hauskanpitoon.
      - Onneksi en ole kokonaan lapsenmieltä kadottanut.
      3. "pitäisi", "täytyisi" ja "olisi tehtävä". Tämä tila on ohjelmoitu sen mukaan, mitä vanhempasi, opettajasi ja muut merkittävät ihmiset ovat sinulle opettaneet.
      - On se taakka mutta pitää tehdä että selviää yhteiskuntakelpoiseksi. Myöhemmin olen ollut pyrkimisestä kiitollinen.
      4. ei mitään
      - Painostuksesta en ole tehnyt mitään. Olen pitänyt vanhempieni ja opettajieni ohjeita niin oikeina että on ollut helppo tavoitella niitä. En pidä naamioita enkä varsinkaan Pelaa.
      4. On
      - On ollut sisäinen motivaatio saavuttaa päämääriä. Olen saavuttanut ja koen ne arvokkaiksi vertaamatta niitä kenenkään toisen saavutuksiin. Päämääräni on minulle oikea enkä lopuksi seurannut kenenkään odotuksia.
      6. Ei ole
      - Ei tarvitse pimittää mitään.
      7. Ei ole
      Ei ole täydellistä tasapainoa. Joskus ahdistaa eikä tunne itseään riittävän hyväksi. Usein on tasapainossa ja kiitollinen elämälle. Onko tarkoitus että olisikaan tasapainoinen. Jos ei yhtään tarvitse kilvoitella, eikö mieli turru, muutu tylsäksi, aivot sairastuu.
      8. Ei ole
      - Vaikea ymmärtää. En ainakaan ole missään pysyvässä tilassa.

• Anonyymi

Tuo viimeinen olotila voidaan saavuttaa huumeessa tai sitten muunlaisena hengellisenä kokemuksena, jolloin aivot luovat sinulle harhan jostain suuremmasta henkisestä olemassa olosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo viimeinen olotila voidaan saavuttaa huumeessa tai sitten muunlaisena hengellisenä kokemuksena, jolloin aivot luovat sinulle harhan jostain suuremmasta henkisestä olemassa olosta.

Menköön sellaiseen tilaan jotka tahtovat ja pystyvät. Minulle riittää nämä tuntemukset. Aloittajan mukaan kaikki eivät pääse. Olen jalat-maassa oleva järkevä ja onnellinen uskovainen. "Testi" oli mielenkiintoinen kuten jo sanoin. Joskus on hyvä pohtia vain itseään, teen aika paljon muiden muille - ilolla. Kiitos Aloittajalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tasapaino on mahdollista saavuttaa ilman huumeita, jos on halukas tekemään töitä itsensä kanssa. Tasapaino ei tarkoita aivotonta onnellisuutta tai täydellistä elämää. Se on elämän, ihmisen - ml. oman itsensä - epätäydellisyyden hyväksymistä. Tsemppaamista ja vastuunkantoa. Mutta loppupeleissä tietynlaista armollisuutta. Sitä voi kuvata myös omaksi itsekseen kasvamisena. Siinä prosessissa luovutaan ulkopuolisista vaikutteista ja opetellaan kuuntelemaan omaa sisintä. Ei siis egoa, joka on omakuva. Vaan sitä todellista minää, joka voi aluksi olla itseltäkin piilosssa.

• Addikti on sivistys sanakirjassa, riippuvainen jostain,jonkun orja, Kiihko. Erään vertaistuki ryhmän mukaan addiktio tarkoittaa pakkomielettä ja pakonomaista käyttäytymistä. Paras kuvaus addiktiosta on että addikti on ihminen jolla on koko ajan tunne että jotain puuttuu.

Addiktioita on esim alkoholi ja huumeet, peliriippuvuus, seksiaddiktio, työnarkomania, valta ja kontrolli, nettiriippuvuus. Lisäksi väitän että myös rahanhimo on eräs addiktion muoto. Ihmisella saattaa olla hyvä ansiotyö ja osakepääomaa mutta koko ajan on tunne että rahaa puuttuu.
      Itse olen kärsinyt päihdeongelmista ja seksiaddiktiosta mutta olen todennut että haavemaailma on ollut mun kovin huumeeni. Olen paennut 5v asti todellisuutta haavemaailmaan josta olen päässyt eroon vasta viime vuosina. Ensimmäinen haaveeni oli 5 v vanhana jolloin haaveilin olevani Tarzan, viidakon valtias ja apinoiden kuningas ja mulla jäi se tavallaan päälle eli kuvittelin vielä 50v olevani Tarzan apinoiden kuningas eli mulla on ollut ylemmyyskomleksi päällä kymmeniä vuosia josta olen lopullisesti päässyt vasta nyt. Toinen esimerkki ylemmyyskomleksistani on että mietin vuona 2008 että jos ihmiset laitettaisiin yhteiskunnassa arvojärjestykseen armeijan arvoilla olen aina kuvitellut olevani se kenraali. Lisäksi kuvittelin olevani profeetta ja tämä harhaluuloisuushäiriö ei ole vieläkään ohi. Tajusin palata vertaistukiryhmiin viiden vuoden "kentällä" olon jälkeen vasta 2012 mutta tipahdin raitiiudesta 5v jälkeen mutta palasin ryhmiin nopeasti ja toukokuussa mulle tulee 3v raittiutta.
      Pimeys ei uskalla tulla valoon koska pelkää että pimeys paljastuisi mutta valoon pääsee menemällä pimeyden läpi, on joku viisas väittänyt. Kuten , olet yhtä sairas kun salaisuutesi. Lisäksi Freud sanoo että, yliminä estää oman syyllisyyden tunnustamisen ja tiedostamaton saada tiedostetuksi.
      Olen aina noudattanut neuvoja joita olen saanut ryhmissä eli pitää puhua mitä miettii eikä miettiä mitä puhuu ja ennenkaikkea pitää puhua mitä tuntee eikä mitä tietää.
      Alotin ketjun ja kuten totesin niin oletan vasta nyt päässeeni eriytymättömästa tilasta.
      Kirjoitin blogia 2009- 2011 josta tuli mielipuolen päiväkirja. Olen pahoillani kaikielle loukkaamilleni ihmisille siinä. Tuli unohdettua evankeliumin perus opetukset kuten, älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi ja tuomio on minun. En ala tässä puhumaan blogistani mutta olen ryhmissä paljastanut siitä kaikista hulluimat jutut. Olin psykoosissa kesäkuussa 2010 ja syyskuussa 2009 ja siinä välissä mulla oli sekava kausi ja kirjoittelin blogiani sekavassa tilassa.

Nykyään elämäni on tylsää mutta mielenkiintoista. Mielenkiintoiseksi sen tekee se että mietin kuinka pitkälle pääsen henkisesesti ja hengellisesti mutta alussa ollaan.Olen ollut eläkkeellä vuodesta 2014 enkä ole vieläkään työkykyinen.

• En halua kertoa koko nimenäni mutta pädin iltalehden keskustelufoorumilla aikoinaan Nimimerkillä Riki 1968.

T. R. Granskog

• Anonyymi

Raju elämäntarina sulla. Toivotan Jumalan siunausta ja pärjäämistä jatkossa.

• Anonyymi

Tuosta alimmasta kehityksen asteesta, ""Haluan mitä haluan" kuvastaa tällaisten ihmisten tilaa." tulee mieleen nykyajan liberaalit ja seksuaalivähemmistöt. Toivon sydämestäni että he kasvaisivat aikuisiksi jossain vaiheessa. No ainahan voi toivoa mutta en pidätä hengitystäni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe