Hyvinkin todistaa kuinka pienestä olosuhteet voi muuttua dramaattisesti.
Muutama samanlainen myräkkä perään ja jos jo marras -joulukuussa satanut vesi olisi tullut lumena ja pitkittynyt kevät päälle, voisi lunta olla kesäkuun lopussa vielä metrejä. Tällä olisi isoja vaikutuksia esim viljelyyn ja useamman vuoden jatkuvana aiheuttaisi todella vakavia vahinkoja suomen maatalouteen ja muutenkin. Jos jatkuisi vaikka kymmenenkin vuotta, puhuttaisi jo ilmaston muutoksesta tai ainakin pienestä jääkaudesta. Luonto on näyttänyt voimansa eikä siinä auta mitkään selittelyt. On tyhmää luulla attä tämä skenaario ei olisi mahdollista ja siksi kysynkin onko tähän mitenkään varauduttu?
Lumi-inferno 2021
9
69
Vastaukset
- Anonyymi
Auringon aktiivisuuden väheneminen aiheuttaa tämän hetkisen kylmenemisen. Tästä voi alkaa viilenemisen aikakausi joka jatkuu niin pitkään, kunnes auringon aktiivisuus alkaa taas nousta.
- Anonyymi
Eikös se ole se hiilidioksidin lasku koronan takia.
- Anonyymi
Auringonvaikutuksesta ilmastoon on tehty jo monta tutkimusta joista ei jostakin kumman syystä ole julkisuudessa kuultu mitään.
Aurinko ja muut luonnolliset ilmastonmuutostekijät ovat pannassa.
1950-80 oli maailmassa lämpötilojen pudotus ja samaan aikaan C02 alkoi vasta lisääntymään tuntuvasti. Joku palstalla paljasti kylmenemisen syynkin ja hänen mielestään syy siihen oli ydinkokeet ilmassa jotka kiellettiin 1960-luvulla muistaakseni 1962. Miten sitten se loppu 20 vuotta?
- Anonyymi
Tottahan tällaisiin ollaan varauduttu, kuten Saksassakin.
110 gigawatin verran rakennettu aurinko- ja tuulivoimaa juuri tällaisia tilanteita varten.
Ja katsokaa, kuinka huima etu niistä oikeasti on!
Massiivinen tuotanto on hämmästyttävää.
https://notrickszone.com/wp-content/uploads/2021/01/Agora-near-euro-blackout.png- Anonyymi
jos jollain kusetuksella voidaan rahaa tehdä niin sillä tehdään 🤣
- Anonyymi
Paljon lunta muuallakin.
https://yle.fi/uutiset/3-11733643- Anonyymi
"Paikoin lunta satoi niin paljon, että lapset ja lapsenmieliset pääsivät rakentamaan lumiukkoja ja tekemään maahan lumienkeleitä."
Tämä lainaus ylläolevasta on AGW lehdistön hauskaa hauskaa tyyli, kun tuleekin lunta ja kylmää niin ollaan niin leikkimieleisiä-.
Espanjassa tosin kuolikin ihmisiä. Kylmään kuolee paljon enenmmän kuin lämpimään. Sitten kun mittaan taas yksi tuhannes osa asteen lämpöennätys niin kaikki paikat värjätään katasterofin punaisella ja peloitellaan heikommat hulluuden partaalle.
- Anonyymi
Nykyään "lumi-inferno". Ennen tätä kutsuttiin talveksi.
- Anonyymi
"Lapset eivät vain tiedä, mikä lumi on".
https://climatism.blog/2015/05/12/the-science-is-settled-children-just-arent-going-to-know-what-snow-is/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947