Kolmiodraama

jpntar

Jos on naimisissa, ja ihastuukin toiseen..mitä siitä seuraa?

77

4706

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntyy

eli parempi olla naimisissaolevan ihastumatta vieraisiin ihmisiin. Eli ei saa antaa itselleen lupaa ihastumiseen, kun on varattu...

• jpntar

missä on miehiä ja naisia, syntyy näitä ns. suhteita..jo Aatami silloin teki virheen joten miksei nytkin..Eevoja on tarjolla mielin määrin..kuka enemmän kuka vähemmän..Olen sitä mieltä itse, että kiusauksia tulee jokaiselle, mutta ihmisellä pitää olla periaatteita..hmm auttaisiko se asiaa, kun ihastuu..? Siinäpä kysymys!

• (.)Y(.)

Mitä voi olla, sen ihastumisen ja jopa murhan välissä.. ;))
      Joka tapaus on, varmaan erilainen siinäkin..
      Soppaa kun, sekoittaa kolme ihmistä...

• jpntar

sitä soppaa onkin hämmentämässä naimisissa oleva ja vapaa..hyväksytkö..? Ajatteletko lapsia..vai omaa haluasi?

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

sitä soppaa onkin hämmentämässä naimisissa oleva ja vapaa..hyväksytkö..? Ajatteletko lapsia..vai omaa haluasi?

tuolta aloituksestasi.. ;))
        Hitsi, heitit aika pahan kysymyksen..
        Kun ei ole, noista lapsista kokemusta.. ;))

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

tuolta aloituksestasi.. ;))
        Hitsi, heitit aika pahan kysymyksen..
        Kun ei ole, noista lapsista kokemusta.. ;))

tällaiset aloitukset pitäisi kyllä jättää, mutta ei kai siitä tulisi mitään, jos kaikki olisivat vain sitä kevyttä..:)) Seuraan vähän ihmisten tietämystäkin...ja kiinnostusta....

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

tällaiset aloitukset pitäisi kyllä jättää, mutta ei kai siitä tulisi mitään, jos kaikki olisivat vain sitä kevyttä..:)) Seuraan vähän ihmisten tietämystäkin...ja kiinnostusta....

Kaikestahan täällä keskustellaan, tai ainakin pitäisi voida keskustella.. ;))
        Ei kaikki ole pelkkää, auringonpaistetta ja diipadaapaa täälläkään..
        Hitsi, nyt olen, tainnut missata jotain.. :((
        Oli noita, omia juttuja...

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

Kaikestahan täällä keskustellaan, tai ainakin pitäisi voida keskustella.. ;))
        Ei kaikki ole pelkkää, auringonpaistetta ja diipadaapaa täälläkään..
        Hitsi, nyt olen, tainnut missata jotain.. :((
        Oli noita, omia juttuja...

nämä minun aloitukset pakkaavat olemaan usein näin syvällisiä..ei kai täällä palstallakaan voi kaikkea edes kertoa..no varmaan joku..mutta tällaiset aiheet kiinnostavat silti monia..? Ja, kun näitä tällaisia kimppasuhteita on paljon..?

• PalNia

Naimisissa olevalle ihastumisesta ei välttämättä seuraa mitään mullistavaa. Se toinen (ihastumisen kohde) katsos pystyy pitkälle *ohjelmoimaan* seuraamukset.;))))))

• (.)Y(.)

Puoliso voi olla, hyvinkin karheena asiasta.. ;))
        Vapaa ei joudu selittelemään...

• PalNia
        (.)Y(.) kirjoitti:

Puoliso voi olla, hyvinkin karheena asiasta.. ;))
        Vapaa ei joudu selittelemään...

Vapaa ei halua sekoitaa perheellisen elämää. Vaan osaa ajatella perheellisen kannalta ja juoksee karkuun minkä kintuista pääsee.;)))

• (.)Y(.)
        PalNia kirjoitti:

Vapaa ei halua sekoitaa perheellisen elämää. Vaan osaa ajatella perheellisen kannalta ja juoksee karkuun minkä kintuista pääsee.;)))

asialla on sekin puoli.. ;))
        Sorry, ajattelin sekä luin, liian nopeasti ja suppeasti.. ;))

• jpntar
        PalNia kirjoitti:

karkuun, koska monesti ei enää pääse..silloin joutuu olemaan kahden tulen välissä..vaimon ja oman halun..? Miksi pitää haksahtaa varattuun? Moni vapaa nainenkin hakee ainoastaan varattua miestä?!!

• PalNia
        (.)Y(.) kirjoitti:

asialla on sekin puoli.. ;))
        Sorry, ajattelin sekä luin, liian nopeasti ja suppeasti.. ;))

Joo, monasti on toinenkin puoli, riippuen onko mies tahi nainen.;)))

• PalNia
        jpntar kirjoitti:

karkuun, koska monesti ei enää pääse..silloin joutuu olemaan kahden tulen välissä..vaimon ja oman halun..? Miksi pitää haksahtaa varattuun? Moni vapaa nainenkin hakee ainoastaan varattua miestä?!!

Järjen käyttö on sallittua ja suotavaa, mitä omiin haluihin tulee.
        Niin tosiaankin, MIKSI pitäisi haksahtaa varattuun.....,voihan sitä ystäväkin olla. Mutta pystyykö siihen monikaan mies!!

• jpntar
        PalNia kirjoitti:

Järjen käyttö on sallittua ja suotavaa, mitä omiin haluihin tulee.
        Niin tosiaankin, MIKSI pitäisi haksahtaa varattuun.....,voihan sitä ystäväkin olla. Mutta pystyykö siihen monikaan mies!!

Tuntuu silti, että varattu mies kiehtoo naista enemmän kuin varattu nainen miestä??? Miksi..Kysyit, miksi pitää haksahtaa varattuun mieheen..osaako mies sitten puhua naisen pökerryksiin..sittenhän nainen on heikko?? Vai, valehteleeko mies naiselle alunperin?

• PalNia
        jpntar kirjoitti:

Tuntuu silti, että varattu mies kiehtoo naista enemmän kuin varattu nainen miestä??? Miksi..Kysyit, miksi pitää haksahtaa varattuun mieheen..osaako mies sitten puhua naisen pökerryksiin..sittenhän nainen on heikko?? Vai, valehteleeko mies naiselle alunperin?

Nainen on fyysisiltä ominaisuuksiltaan useita miehiä heikompi, mutta ei älyltään useinkaan tyhmempi ja heikompi lenkki. Toivottavasti en astu kenenkään voimailijan varpaille.;)))
        Varattu mies kelpaa jollekin toiselle, joten haluaisiko nainen olla oman aikansa *saalistaja*, joka pyrkii tasavertaisuuteen miehen kanssa. En tiedä, tuli vaan mieleeni.
        Tottakai osa naisista on heikompia ja alttiimpia miesten lupauksille. Käytännössä lupaukset useinkin vesittyvät, vaikka kuinka vannotaan ja uskotellaan *pikkutarinoita*.;)))
        Kaikkea ei saa kuitenkaan yleistää, on paljon sanansa pitäviä miehiä ja naisia.

• jpntar
        PalNia kirjoitti:

Nainen on fyysisiltä ominaisuuksiltaan useita miehiä heikompi, mutta ei älyltään useinkaan tyhmempi ja heikompi lenkki. Toivottavasti en astu kenenkään voimailijan varpaille.;)))
        Varattu mies kelpaa jollekin toiselle, joten haluaisiko nainen olla oman aikansa *saalistaja*, joka pyrkii tasavertaisuuteen miehen kanssa. En tiedä, tuli vaan mieleeni.
        Tottakai osa naisista on heikompia ja alttiimpia miesten lupauksille. Käytännössä lupaukset useinkin vesittyvät, vaikka kuinka vannotaan ja uskotellaan *pikkutarinoita*.;)))
        Kaikkea ei saa kuitenkaan yleistää, on paljon sanansa pitäviä miehiä ja naisia.

samaa mieltä. Mutta miehet sepittävät taruja enemmän kuin naiset? Mistä se johtunee mielestäsi?

• tuffe

x 3

• jpntar

päänsärkyä ja kivistystä joka paikassa..Mutta miksi pitää sitten mennä ihastumaan varattuun niin, että ei saa enää nukuttuakaan? Millä kunnon parisuhde pysyy voimissa? Vai, pitääkö hakea seksiä muualta kuin omalta kumppanilta?

• tuffe
        jpntar kirjoitti:

päänsärkyä ja kivistystä joka paikassa..Mutta miksi pitää sitten mennä ihastumaan varattuun niin, että ei saa enää nukuttuakaan? Millä kunnon parisuhde pysyy voimissa? Vai, pitääkö hakea seksiä muualta kuin omalta kumppanilta?

oli tullut jo niin monta vastausta, etten kaikkiin jaksanut perehtyä, voi olla että joku on jo vastannut samaan tyyliin kuin itse ajattelen.

Syy siihen että joku toinen suhteen ulkopuolella alkaa kiinnosta on varmaan jokaisella ihan henkkohtainen. Kai sitä löytyy kaikkkea tylsitymisestä työtapaturmaan, tai vielä vaikeimpiin asioihin. Joku voi jäädä myös koukkuun siihen ihastumisen tunteeseen. Jos joku tarkoituksella hakee muuta seuraa, on varmaan jotain vinksallaan suhteessa.

Millä se parisuhde pysyy voimissa... jos sen tietäisin hakisin siihen patentin ja olisin rikas nainen :) Uskon että toista ainakin pitää osata kunnioittaa, ajatella sen toisen parasta ennen itseään. Siis kummankin, ei se toimi muuten...

Silloinkin, kun olin onnellisesti naimisissa, ajattelin kuitenkin ettei se hairahdus ole se pääasia, vaan se päätös sen jälkeen. Eli pitäisi keskittyä enemmän siihen itse tautiin kuin oireeseen...

• jpntar
        tuffe kirjoitti:

oli tullut jo niin monta vastausta, etten kaikkiin jaksanut perehtyä, voi olla että joku on jo vastannut samaan tyyliin kuin itse ajattelen.

Syy siihen että joku toinen suhteen ulkopuolella alkaa kiinnosta on varmaan jokaisella ihan henkkohtainen. Kai sitä löytyy kaikkkea tylsitymisestä työtapaturmaan, tai vielä vaikeimpiin asioihin. Joku voi jäädä myös koukkuun siihen ihastumisen tunteeseen. Jos joku tarkoituksella hakee muuta seuraa, on varmaan jotain vinksallaan suhteessa.

Millä se parisuhde pysyy voimissa... jos sen tietäisin hakisin siihen patentin ja olisin rikas nainen :) Uskon että toista ainakin pitää osata kunnioittaa, ajatella sen toisen parasta ennen itseään. Siis kummankin, ei se toimi muuten...

Silloinkin, kun olin onnellisesti naimisissa, ajattelin kuitenkin ettei se hairahdus ole se pääasia, vaan se päätös sen jälkeen. Eli pitäisi keskittyä enemmän siihen itse tautiin kuin oireeseen...

vastauksestasi:))

• jpntar

miesten mielipiteet..heitäkin on palstalla..!

• savon seppä

pidättyneitä vastauksia kaikki. Kolmiodraamassakin on kyse omasta tahdosta ja omasta elämästä. Ihmisellä on oikeus kuunnella tunteitaan, on oikeus tehdä omia päätöksiä elämästään. Jos parisuhteessa ei kaikki ole hyvin, niin silloinhan on jotain tehtävä. Joskus asiat selviävät puhumalla joksus eivät. Joskus voi olla ratkaisuna, että puoliso vaihtuu tämän draaman seurauksena. Joskus on ensin ero ja sitten valitaan toinen puoliso jos valitaan. Ei tälläisiin asioihin ole valmista käyttäytymis mallia olemassakaan tai selviä sääntöjä miten pitäisi toimia.
      Kenen syy? Jos parisuhteessa vaikka toinen osapuoli jää ilman riittävää seksiä ja tämä kuorma jätetään tietoisesti toisen kannettavaksi, niin ei silloin voi toista syyttää vieraisiin menosta tai liiton rikkomisesta! Jos ihmiselle ei anneta ruokaa, niin hän vaikka varastaa, että saisi nälkänsä tyydytettyä.....Oma tahto, oma elämä ja sen eteen tehdyt päätökset ovat aina yksilöllisiä ja niitähän meidän pitäisi kunnioittaa.

• on se nälkäraja milloin on oikeutettua varastaa ruokaa.
        Seksin määrän puutetta,en pelkästään hyväksyisi pettämisen syyksi.

Olisin valmis kyllä tekemään asian eteeen omalta kohdalta muutoksia omassa suhteessa ja katsoa se tie ensin loppuun.
        Kyllä lähes aina seksinkin epätasapainoiseen tilaan on molemmilla osapuolilla omat syyt,jotka sen aiheuttaa ja korjaustoimena on fiksumpaa ensin peilin kautta katsoa olenko itse ja missä määrin vastuussa tilanteesta.
        Puhumattomuus ja luuleminen,että puoliso ilmanmuuta tietää,mikä on syynä moneen muuhunkin epätyydyttävään tilanteeseen suhteessa on sitä"pahinta luulemista" parisuhteessa.

• savon seppä
        emw34 kirjoitti:

on se nälkäraja milloin on oikeutettua varastaa ruokaa.

Olisin valmis kyllä tekemään asian eteeen omalta kohdalta muutoksia omassa suhteessa ja katsoa se tie ensin loppuun.
        Kyllä lähes aina seksinkin epätasapainoiseen tilaan on molemmilla osapuolilla omat syyt,jotka sen aiheuttaa ja korjaustoimena on fiksumpaa ensin peilin kautta katsoa olenko itse ja missä määrin vastuussa tilanteesta.
        Puhumattomuus ja luuleminen,että puoliso ilmanmuuta tietää,mikä on syynä moneen muuhunkin epätyydyttävään tilanteeseen suhteessa on sitä"pahinta luulemista" parisuhteessa.

asioita esimerkin muodossa. Puutetta voi olla myös henkisellä puolella. Nälkärajan kokeilu on vapaassa käytössä..:) kerroin sen myös esimerkin muodossa. Itse en lähtisi sille linjalle, että liitto pitäisi väkisten kasassa pitää, mutta ei pidä luovuttaakaan liian helpolla. Parisuhde ei läheskään aina pääty kolmiodraamaan, mutta sekin on riippuvainen täysin yksilöistä.

• jpntar

minun mielestäni liian vähän seksin saaminen omassa suhteessa ei riitä eron syyksi! Jokainen tekee omat päätöksensä se on totta, ja niitä pitää kunnioittaa, mutta ero on iso ruljanssi, johon ei kannata lähteä noilla kantimlla..Tosin kaikkihan me olemme erilaisia, ja odotamme toiselta omanlaistamme kohtelua..odotuksia..? Mitä mieltä olet suhteessa periaatteista?

• (.)Y(.)
        emw34 kirjoitti:

alkaa V*****s- käyrä, nousta huippulukemiin..
        Oon tosi pahalla päällä, kun luen näitä sun neuvojas muille, kuinka pitäisi toimia ja elää..

..*laskee kymmeneen välillä*..

Mie kysyn sinulta, ihan kauniisti, että kauanko sinä, olisit suostuvainen olemaan, ilman ruokaa tai ilman seksiä?.. Vastaisitko, milloin sie varastaisit tai pettäisit?..
        Ja ole rehellinen, nyt ei hymistellä..
        Jatketaan sitten keskustelua...

• savon seppä kirjoitti:

asioita esimerkin muodossa. Puutetta voi olla myös henkisellä puolella. Nälkärajan kokeilu on vapaassa käytössä..:) kerroin sen myös esimerkin muodossa. Itse en lähtisi sille linjalle, että liitto pitäisi väkisten kasassa pitää, mutta ei pidä luovuttaakaan liian helpolla. Parisuhde ei läheskään aina pääty kolmiodraamaan, mutta sekin on riippuvainen täysin yksilöistä.

minäkin yritin tuoda tekstiisi omana kantanani.

Paljon tosiaan on sellaisiakin parisuhteita,että ulkopuolisen näkemyksen mukaan se ei olisi sen väärtti.
        Kaikki painotamme eri asioita elämässämme ja vieläkin on paljon sellaisia niin alistettuja ja syyllistettyjä henkilöitä,että ole omaa tahtoa jäljellä ja silloin mielestäni ollaan todella vakavan asia kanssa tekemisissä.
        Sen rinnalla pidän pettämistäkin aivan eritason ongelmana kuin parisuhteessa toisen elämän hallitsemista viemällä häneltä omanarvontunne.

• jpntar
        emw34 kirjoitti:

onkin, että parisuhteessa pitäisi pystyä puhumaan ongelmista eikä lakaista niitä maton alle tai mennä "varkaisiin" toisaalle! Siinä saattaa käydä niin, että lapset kärsivät siitäkin loppujen lopuksi eniten..se yksi kert, kun harvoin riittää siellä "varkaissa"..?? Ei parisuhde elä Pyhällä Hengellä, vaan sen eteen pitää tehdä myös töitä..oppia puhumaankin ...!!???

• (.)Y(.) kirjoitti:

alkaa V*****s- käyrä, nousta huippulukemiin..
        Oon tosi pahalla päällä, kun luen näitä sun neuvojas muille, kuinka pitäisi toimia ja elää..

..*laskee kymmeneen välillä*..

Mie kysyn sinulta, ihan kauniisti, että kauanko sinä, olisit suostuvainen olemaan, ilman ruokaa tai ilman seksiä?.. Vastaisitko, milloin sie varastaisit tai pettäisit?..
        Ja ole rehellinen, nyt ei hymistellä..
        Jatketaan sitten keskustelua...

En halua pilata tunnelmaasi näillä sinun sanomillasi neuvoillani.
        Itse kyllä edustan vain yhtä omaa mielipidettä,enkä ole sitä koskaan mielestäni kenellekään oppina tyrkyttänyt.
        Ja jos mielestäsi siihen olen sorunut,niin ehdoitta ja nöyrästi pyydän anteeksi sinulta sekä muilta joita olen loukannut.

Sitten vastaukseni kysymykseesi.
        Ruokaa ja seksin puutetta en aseta samalle viivalle,vaan pidin sepän vertausta,niinkuin hänkin vain esimerkkinä tilanteesta jossa kukin hyväksyy ruuan varastamisen tai vaihtoehtoisesti seksin puutteen parisuheessa hyväksytyksi syyksi pettämiseen.

Seksin puutetta en omalta kohdalta omassa suhteessani hyväksy syyksi pettämiseen.Vaikka se loppuisi kokonaan.Olen ollut 30-vuotta saman puolison kanssa yhdessä ja olen niin monessa muussa suhteessa häneen kasvanut kiinni,että seksielämän loppuminen ei saisi minua hänestä luopumaan.Se on vain yksi vaikkakin tärkeä osa parisuhdetta,mutta kyllä lojaalisuus muiden yhteisten tunteiden ja asioiden suhteen ajaa seksin edelle.
        Uskon tuntevani vaimonikin siksi hyvin,että jos minun mieskunto loppuisi,niin voisin luottaa hänen lojaalisuuteensa.
        Hän on sen osoittanut yli kahden vuoden vakavan sairasteluni aikana.Häneellä olisi ollut ns,täysi oikeutus jättää myötäeläminen sikseen ja ottaa kamat matkaan ja poistua helpompaan elämään.Kaikestaan olen sairastanut kahdeksan vuotta ja siihen aikaan on mahtunut paljon muitakin huonoja jaksoja kuin mainitsemani kaksi vuotta.
        Uskon kappaleeksi en tätäkään tyrkytä,mutta epärehelliseksi en itseäni kyllä luonnehdi.

Keskustelu kyllä kelpaa enkä ota pientä tunnepurkaustasi minään loukkauksena,sillä mielipiteen vaihtoon kuuluu myös tuntemasi tunteet,ne ovat myös monen asian summa,eikä niitä siksi tarvitse sen paremmin selittää.

• (.)Y(.)
        emw34 kirjoitti:

En halua pilata tunnelmaasi näillä sinun sanomillasi neuvoillani.
        Itse kyllä edustan vain yhtä omaa mielipidettä,enkä ole sitä koskaan mielestäni kenellekään oppina tyrkyttänyt.
        Ja jos mielestäsi siihen olen sorunut,niin ehdoitta ja nöyrästi pyydän anteeksi sinulta sekä muilta joita olen loukannut.

Sitten vastaukseni kysymykseesi.
        Ruokaa ja seksin puutetta en aseta samalle viivalle,vaan pidin sepän vertausta,niinkuin hänkin vain esimerkkinä tilanteesta jossa kukin hyväksyy ruuan varastamisen tai vaihtoehtoisesti seksin puutteen parisuheessa hyväksytyksi syyksi pettämiseen.

Seksin puutetta en omalta kohdalta omassa suhteessani hyväksy syyksi pettämiseen.Vaikka se loppuisi kokonaan.Olen ollut 30-vuotta saman puolison kanssa yhdessä ja olen niin monessa muussa suhteessa häneen kasvanut kiinni,että seksielämän loppuminen ei saisi minua hänestä luopumaan.Se on vain yksi vaikkakin tärkeä osa parisuhdetta,mutta kyllä lojaalisuus muiden yhteisten tunteiden ja asioiden suhteen ajaa seksin edelle.
        Uskon tuntevani vaimonikin siksi hyvin,että jos minun mieskunto loppuisi,niin voisin luottaa hänen lojaalisuuteensa.
        Hän on sen osoittanut yli kahden vuoden vakavan sairasteluni aikana.Häneellä olisi ollut ns,täysi oikeutus jättää myötäeläminen sikseen ja ottaa kamat matkaan ja poistua helpompaan elämään.Kaikestaan olen sairastanut kahdeksan vuotta ja siihen aikaan on mahtunut paljon muitakin huonoja jaksoja kuin mainitsemani kaksi vuotta.
        Uskon kappaleeksi en tätäkään tyrkytä,mutta epärehelliseksi en itseäni kyllä luonnehdi.

Keskustelu kyllä kelpaa enkä ota pientä tunnepurkaustasi minään loukkauksena,sillä mielipiteen vaihtoon kuuluu myös tuntemasi tunteet,ne ovat myös monen asian summa,eikä niitä siksi tarvitse sen paremmin selittää.

Jokaisella on oikeus, omaan mielipiteeseen.. ;))

Poimin sen oleellisen kirjoituksestasi..
        Ruuan ja seksin puute, eivät olekkaan samalla viivalla.. ;))
        Kiersit kysymykseni..
        Siksi muotoilen kysymyksen uudestaan.. ;))

Milloin olet, "niin" nälkäinen että varastaisit?..
        (Vai kuoletko mieluummin, ennenkuin varastat?)

Sitten toi sexy- puoli.. :DDD
        OK. teillä onkin sitten, ilmeisesti puolin ja toisin unohdettu, kuinka sokeri sulaa suussa.. ;))
        Mutta olemme onneksi, erilaisia siinäkin asiassa.. ;))
        Sie uskot, vaimosi lojaaliuteen, mutta oletko aivan sata varma, että niin olisi, sitten kun asia olisikin aivan totta, eikä pelkkää kuviteltua uskoa?.. Anyvay, jokainen tyylillään...
        Hups, sorry, keitti vähän yli.. ;))

• (.)Y(.) kirjoitti:

Jokaisella on oikeus, omaan mielipiteeseen.. ;))

Poimin sen oleellisen kirjoituksestasi..
        Ruuan ja seksin puute, eivät olekkaan samalla viivalla.. ;))
        Kiersit kysymykseni..
        Siksi muotoilen kysymyksen uudestaan.. ;))

Milloin olet, "niin" nälkäinen että varastaisit?..
        (Vai kuoletko mieluummin, ennenkuin varastat?)

Sitten toi sexy- puoli.. :DDD
        OK. teillä onkin sitten, ilmeisesti puolin ja toisin unohdettu, kuinka sokeri sulaa suussa.. ;))
        Mutta olemme onneksi, erilaisia siinäkin asiassa.. ;))
        Sie uskot, vaimosi lojaaliuteen, mutta oletko aivan sata varma, että niin olisi, sitten kun asia olisikin aivan totta, eikä pelkkää kuviteltua uskoa?.. Anyvay, jokainen tyylillään...
        Hups, sorry, keitti vähän yli.. ;))

Vastata ymmärrettävästi,mutta yritän.

Käsitin sepän kirjoituksesta että hän tarkoitti esimerkkinä nälkää syyksi varastamiseen tai vaihtoehtoisesti seksin puutetta oikeutuksena pettämiseen.

Hänen kirjoituksensa alle, kirjoitin vain seksin puutumisesta pettämisen syyksi,ja sen omassa suhteessa en katso olevan riittävä syy pettämiseen.
        No ilmeisesti se olisi saanut jäädä pelkästään siihen,mutta luonteeni ja tapani kirjoittaa kuitenkin sai minut kertomaan ja kylläkin omakohtaisen kokemuksen kautta, ja joita 30-vuoteen on tietysti mahtunut montakin eri versiota.
        (olinko oikeassa,että tämä sai v-mäisen tunteen pintaan?)Se siitä,mutta koetan oppia.

Tätä nälkään varastamista en katsonut aiheelliseksi kommentoida,koska pidän niitä niin eritason asioina.
        Koska kuitenkin sitä kysyt,niin vastaa.Hyväksyn määrätyissä oloissa varastamisen oikeutetuksi toiminnaksi ja olisin myös itse joko oman tai vieläpä riittävän huonokuntoisen nälkäänäkevän puolesta sen tekemään.

Tuohon omaaan seksielämään voin sanoa että ei rakastelu ole meillä mitään harvinaista herkkua.

Lisäksi vaimon valinnat jätän hänen tehtäväkseen,mutta kyllä lähes 100-varmasti uskon,että ensin hän jättää minut syystä tai toisesta ennenkuin pettämällä sen tekisi.

Lopuksi, eipä mitään pahaa ole tunteiden esiin tuomisessa.
        Parempi ettet jättänyt sanomatta ja sitä myöden seuraukset olleen vaikeammat saada hoidettua aikuisesti pois hiertämästä mieltä.Sanottu ja selvitetty asia on usein hyödyllinen muisto alitajunnassa.Joten virtuaali kättä tarjoan sovinnon sinettinä.

• (.)Y(.)
        emw34 kirjoitti:

Vastata ymmärrettävästi,mutta yritän.

Käsitin sepän kirjoituksesta että hän tarkoitti esimerkkinä nälkää syyksi varastamiseen tai vaihtoehtoisesti seksin puutetta oikeutuksena pettämiseen.

Hänen kirjoituksensa alle, kirjoitin vain seksin puutumisesta pettämisen syyksi,ja sen omassa suhteessa en katso olevan riittävä syy pettämiseen.
        No ilmeisesti se olisi saanut jäädä pelkästään siihen,mutta luonteeni ja tapani kirjoittaa kuitenkin sai minut kertomaan ja kylläkin omakohtaisen kokemuksen kautta, ja joita 30-vuoteen on tietysti mahtunut montakin eri versiota.
        (olinko oikeassa,että tämä sai v-mäisen tunteen pintaan?)Se siitä,mutta koetan oppia.

Tätä nälkään varastamista en katsonut aiheelliseksi kommentoida,koska pidän niitä niin eritason asioina.
        Koska kuitenkin sitä kysyt,niin vastaa.Hyväksyn määrätyissä oloissa varastamisen oikeutetuksi toiminnaksi ja olisin myös itse joko oman tai vieläpä riittävän huonokuntoisen nälkäänäkevän puolesta sen tekemään.

Tuohon omaaan seksielämään voin sanoa että ei rakastelu ole meillä mitään harvinaista herkkua.

Lisäksi vaimon valinnat jätän hänen tehtäväkseen,mutta kyllä lähes 100-varmasti uskon,että ensin hän jättää minut syystä tai toisesta ennenkuin pettämällä sen tekisi.

Lopuksi, eipä mitään pahaa ole tunteiden esiin tuomisessa.
        Parempi ettet jättänyt sanomatta ja sitä myöden seuraukset olleen vaikeammat saada hoidettua aikuisesti pois hiertämästä mieltä.Sanottu ja selvitetty asia on usein hyödyllinen muisto alitajunnassa.Joten virtuaali kättä tarjoan sovinnon sinettinä.

liukkaampi, kuin saippua suihkussa.. :DDD
        Hyvin kiersit taaskin, esittämäni kysymykset.. ;))
        Vastauksia kyllä tuli, kaikkeen muuhun, paitsi siihen olennaiseen.. ;)) Hmmmm.. :DDD

Nälkään varastamiseen, vastauksesi oli "määrätyt olosuhteet", kun kysyin aikamäärettä.. ;)))

No, hyvä ihme, sinullahan on sitten, asiat ihan kunnossa, kun aina natisutat hetekata.. :DDD
        Siun ei sitten, olekkaan vielä tarvinnut, ajatella sitä "aikamäärettä", milloin olisit itse, valmis pettämään puutteen takia.. ;))
        Onnittelut, makkarissas on laiffii.. :))
        Kaikilla ei asiat, ole noin onnellisesti..

Uskonkin että, vaimosi toimii, oman päänsä mukaan..;))

Kuule ei hierrä, eikä kierrä mikään.. :DDD
        Virtuaalikättä, paiskaan myös minä.. ;)))

• jpntar
        jpntar kirjoitti:

minun mielestäni liian vähän seksin saaminen omassa suhteessa ei riitä eron syyksi! Jokainen tekee omat päätöksensä se on totta, ja niitä pitää kunnioittaa, mutta ero on iso ruljanssi, johon ei kannata lähteä noilla kantimlla..Tosin kaikkihan me olemme erilaisia, ja odotamme toiselta omanlaistamme kohtelua..odotuksia..? Mitä mieltä olet suhteessa periaatteista?

ettet vastannut?

• (.)Y(.) kirjoitti:

liukkaampi, kuin saippua suihkussa.. :DDD
        Hyvin kiersit taaskin, esittämäni kysymykset.. ;))
        Vastauksia kyllä tuli, kaikkeen muuhun, paitsi siihen olennaiseen.. ;)) Hmmmm.. :DDD

Nälkään varastamiseen, vastauksesi oli "määrätyt olosuhteet", kun kysyin aikamäärettä.. ;)))

No, hyvä ihme, sinullahan on sitten, asiat ihan kunnossa, kun aina natisutat hetekata.. :DDD
        Siun ei sitten, olekkaan vielä tarvinnut, ajatella sitä "aikamäärettä", milloin olisit itse, valmis pettämään puutteen takia.. ;))
        Onnittelut, makkarissas on laiffii.. :))
        Kaikilla ei asiat, ole noin onnellisesti..

Uskonkin että, vaimosi toimii, oman päänsä mukaan..;))

Kuule ei hierrä, eikä kierrä mikään.. :DDD
        Virtuaalikättä, paiskaan myös minä.. ;)))

vastausteni perusteella sinulle selvitä.
        Akamäärää en osaa,enkä usko että kukaan muukaa asiaa kokematon voi sano milloin olisi valmis ruokaa varastamaan.
        Kaippa sen suhteen käytännön asiat ovat suuremmassa osassa,kuin aika jonka nälässä viettää.Ja suomessa asujana ja sitä kokemattomana en todellakaan pysty sitä sanomaan.Seksin puutteen takia en minkään aikamäärän puitteessa tule vaimoa pettämään.Kyllä sen piti tulla jo aiemmasta selväksi.

Sanoppa oman aikamäärä,milloin itse olisit valmis varastamaan ruokaa?Tai pettämään puolisoa puutteen vuoksi?

Kyllä olen todella tämänhetkiseen elämäntilanteeseen tyytyväinen myös makkarin suhteen.Mutta niinkuin aiemmin kerroin sairasajasta,kyllä niitä "kuivia" jaksoja on myös mahtunut matkan varrelle.

On paljon muutakin,mikä on elämässämme hyvin.Kyllä 30-vuotta yhteistä elämää pitää myös paljon hyvää antaa,sillä se vaatii eriasteista sovittelua ja toisen elämän hyväksymistä sellaisena,että molemmilla on myös oma ja 'vapaa'privaattielämä.

Asia on jo kaukana aloituksesta ja tämän kummemmin en osaa mielipidettäni esittää,jos en tule ymmärretyksi,niin eipä siinä kumpikaan paljon ole menettänyt.

Hyvää huomenta toivotan kaikille palstalaisille.

• jpntar
        emw34 kirjoitti:

Akamäärää en osaa,enkä usko että kukaan muukaa asiaa kokematon voi sano milloin olisi valmis ruokaa varastamaan.
        Kaippa sen suhteen käytännön asiat ovat suuremmassa osassa,kuin aika jonka nälässä viettää.Ja suomessa asujana ja sitä kokemattomana en todellakaan pysty sitä sanomaan.Seksin puutteen takia en minkään aikamäärän puitteessa tule vaimoa pettämään.Kyllä sen piti tulla jo aiemmasta selväksi.

Sanoppa oman aikamäärä,milloin itse olisit valmis varastamaan ruokaa?Tai pettämään puolisoa puutteen vuoksi?

Kyllä olen todella tämänhetkiseen elämäntilanteeseen tyytyväinen myös makkarin suhteen.Mutta niinkuin aiemmin kerroin sairasajasta,kyllä niitä "kuivia" jaksoja on myös mahtunut matkan varrelle.

On paljon muutakin,mikä on elämässämme hyvin.Kyllä 30-vuotta yhteistä elämää pitää myös paljon hyvää antaa,sillä se vaatii eriasteista sovittelua ja toisen elämän hyväksymistä sellaisena,että molemmilla on myös oma ja 'vapaa'privaattielämä.

Asia on jo kaukana aloituksesta ja tämän kummemmin en osaa mielipidettäni esittää,jos en tule ymmärretyksi,niin eipä siinä kumpikaan paljon ole menettänyt.

ja tietääkin varmaan meistä jokainen, joka on elänyt toisen kanssa yli kymmenenkin vuotta, mitä se vaatii itseltä ja toiselta. Aina ei paista aurinko, mutta paljon saakin..:) Kyllä se tuo seppä puhui vähän, mitä sattuu tuosta seksistä ja nälästä..

• (.)Y(.)
        emw34 kirjoitti:

Kunhan, pikkusen kiusasin.. :DD
        Juu, aika onkin, suhteellinen käsite.. ;))
        Ja kaikki, vaikuttaa kaikkeen, tavalla tai toisella.. ;))
        Jahas, taas saippuoidaan.. :DDD
        Käänsit kysymyksen, takaisin minulle.. ;))
        Hmmm...
        Kauankohan kestäis, ennenkuin anoreksia iskis?..
        Ennen sitä, pitäis se nakkipaketti varastaa.. :DD

Kauanko kituuttasin puutteessa?..
        Pari vuotta, sitten varmaan jo menisin, ettei paikat menisi ihan umpeen.. :DD

Hienoa että, sinulla on asiat, hyvällä mallilla.. ;))
        Tallaillaan eteenpäin, kukin tyylillämme.. ;))

Iltapäiviä siulle ja muillekkin.. ;))

• savon seppä
        jpntar kirjoitti:

vaan. Illalla jäi kesken tämä keskustelu, olen nimittäin ilta torkku...:))Kolmio draama on vaan heijastus siitä, että kaikki ei ole suhteessa hyvin, silloin rikotaan niitä periaatteita.

Ihminen on periaatteessa läpikotaisin seksuaalinen olento, joten otin vaan esimerkkinä seksin puutteen, kun seksuaalisuus ohjaa ihmistä aika paljon. Juuri lisääntymisen alueella ihminen toteuttaa tärkeää elämän tarkoitusta, joten en millään väheksy tätä puolta.

Kolmio draamassa on liuttu pois suhteen pelisäännöistä ja periaatteista. Myös vääristä periaatteista ja pelisäännöistä voi syntyä erilaisia draamoja.

Esimerkiksi katolilaisissa papeissa esintyy paljon homoutta kun siellä on naimattomuus säännöt, sama kuvio on lähempänä ortodoksisuudessa...Nämä vain vertaus kuvana siitä, jos suhteessa on väärät pelisäänöt, niin se ei johda pitkällä aika välillä hyvään.

• jpntar
        savon seppä kirjoitti:

vaan. Illalla jäi kesken tämä keskustelu, olen nimittäin ilta torkku...:))Kolmio draama on vaan heijastus siitä, että kaikki ei ole suhteessa hyvin, silloin rikotaan niitä periaatteita.

Ihminen on periaatteessa läpikotaisin seksuaalinen olento, joten otin vaan esimerkkinä seksin puutteen, kun seksuaalisuus ohjaa ihmistä aika paljon. Juuri lisääntymisen alueella ihminen toteuttaa tärkeää elämän tarkoitusta, joten en millään väheksy tätä puolta.

Kolmio draamassa on liuttu pois suhteen pelisäännöistä ja periaatteista. Myös vääristä periaatteista ja pelisäännöistä voi syntyä erilaisia draamoja.

Esimerkiksi katolilaisissa papeissa esintyy paljon homoutta kun siellä on naimattomuus säännöt, sama kuvio on lähempänä ortodoksisuudessa...Nämä vain vertaus kuvana siitä, jos suhteessa on väärät pelisäänöt, niin se ei johda pitkällä aika välillä hyvään.

sitähän sinä taisit olla..Kiitti vastauksestasi!

• Irene
        savon seppä kirjoitti:

Mielenkiintoista, että vedit keskusteluun mukaan noi pappismiehet, koska kulissien takana elää monta surullista henkilöä. Kirkon ja yksilöiden julkisuuskuvaa ylläpidetään henkisen hyvinvoinnin kustannuksella. Toivottavasti siihenkin tulisi joskus jotain järkeä ja tultaisiin nykyaikaan sieltä Jeesuksen ajoilta.

• MysNa

Se alkaa lupauksista,
      jotka johtaa odotukseen,
      odotus johtaa onnen hetkiin tai pettymyksiin.
      Seuraa uusia lupauksia, toivoa ja odotusta – uskoa parempaan ja muutokseen.
      Seuraa pahaa mieltä ja itkua –
      ja lopuksi, aina vähintään yksi särkynyt sydän !!

• MysNa

sitkä draaman kolmatta osapuolta !!! Hänelle käy yleensä kuten yllä kuvasin.

• jpntar

pitäisi alun perin miettiä, mitä ja ketä uskomme..nainen ajattelee sydämellä ja tunteella, mutta mies järjellä ja ehkä myös alapäällään..Kuitenkin lapset (jos on) joutuvat kärsimään tällaisesta eniten..koska yleensä tällainen kimppasuhde ei lopu yhteen kertaan salapiilossa vaan jatkuu..

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

pitäisi alun perin miettiä, mitä ja ketä uskomme..nainen ajattelee sydämellä ja tunteella, mutta mies järjellä ja ehkä myös alapäällään..Kuitenkin lapset (jos on) joutuvat kärsimään tällaisesta eniten..koska yleensä tällainen kimppasuhde ei lopu yhteen kertaan salapiilossa vaan jatkuu..

kun on puhuttu pyörryksiin, luvattu ja vannottu jne. Juu, kyllä kokemukset kasvattaa ja kantapään kautta oppii... Itse olen jo läksyni oppinut ja väitän, että jos meinaa minut pyörryttää tarvitaan siihen jo järempää lyömäasetta :)
        Yleensä ei lopu yhteen kertaan ja miksi ei?

• jpntar
        MysNa kirjoitti:

sitkä draaman kolmatta osapuolta !!! Hänelle käy yleensä kuten yllä kuvasin.

pitäisi (hah) ajatella meidän naistenkin enemmän järjellä kuin tunteella..Että varattu on varattu niin kauan kuin on...jos mies on varattu, ajatteles, kuinka helppoa hänellä on pyörittää kahta naista..tänään toista, huomenna toista..ja monesti juuri tämä kolmas joutuu kaiken muun lisäksi luopumaan tästä miehestäkin..loppujen lopuksi..?? No, mitä hyötyä oli aloittaa suhdetta varatun kanssa? Vai, oliko?

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

pitäisi (hah) ajatella meidän naistenkin enemmän järjellä kuin tunteella..Että varattu on varattu niin kauan kuin on...jos mies on varattu, ajatteles, kuinka helppoa hänellä on pyörittää kahta naista..tänään toista, huomenna toista..ja monesti juuri tämä kolmas joutuu kaiken muun lisäksi luopumaan tästä miehestäkin..loppujen lopuksi..?? No, mitä hyötyä oli aloittaa suhdetta varatun kanssa? Vai, oliko?

ajatellaan ei sitten niin kerrassaan mitään!! Noh, ainakin kokemusta rikkaampana jatkaa matkaa ja - sydän entistä kylmempänä :( Haluaako sitä sitten itsensä näin kylmettää, sydämensä kovettaa?????

• jpntar
        MysNa kirjoitti:

kun on puhuttu pyörryksiin, luvattu ja vannottu jne. Juu, kyllä kokemukset kasvattaa ja kantapään kautta oppii... Itse olen jo läksyni oppinut ja väitän, että jos meinaa minut pyörryttää tarvitaan siihen jo järempää lyömäasetta :)
        Yleensä ei lopu yhteen kertaan ja miksi ei?

et olisi varmasti ainut sellainen..Se ei lopu yhteen kertaan, koska naisella on sydän, ja miehellä konstit sen käsittelemiseen..Helpolta tuntuisi sanoa toiselle, että älä haksahda varattuun, mutta käytännössä se onkin sitten paljon vaativampi tehtävä..Mies, kun osaa puhua naisen pökerryksiin..vai, onko nainen sitten helppo puhuakin..??

• PalNia
        jpntar kirjoitti:

et olisi varmasti ainut sellainen..Se ei lopu yhteen kertaan, koska naisella on sydän, ja miehellä konstit sen käsittelemiseen..Helpolta tuntuisi sanoa toiselle, että älä haksahda varattuun, mutta käytännössä se onkin sitten paljon vaativampi tehtävä..Mies, kun osaa puhua naisen pökerryksiin..vai, onko nainen sitten helppo puhuakin..??

Kautta aikojen on naisia puhuttu pyörryksiin ja tullaan edelleenkin puhumaan.;)))
        Mielestäni mies EI pysty tekemään *temppuja*, jos naisella on sopivasti järkeä, moraalia ja tietysti lämmin sydän oikeanlaisesti paikallaan.;)))

• jpntar
        PalNia kirjoitti:

Kautta aikojen on naisia puhuttu pyörryksiin ja tullaan edelleenkin puhumaan.;)))
        Mielestäni mies EI pysty tekemään *temppuja*, jos naisella on sopivasti järkeä, moraalia ja tietysti lämmin sydän oikeanlaisesti paikallaan.;)))

:)) Jos nainen on joka suhteessa oikeanlainen, niin mies pystyy siitä huolimatta puhumaan naisen ympäri! Harvemmin järki, moraali ja lämmin sydän voidaan yhdistää..niin ettei haksahda! Ymmärsitkö...

• PalNia
        jpntar kirjoitti:

:)) Jos nainen on joka suhteessa oikeanlainen, niin mies pystyy siitä huolimatta puhumaan naisen ympäri! Harvemmin järki, moraali ja lämmin sydän voidaan yhdistää..niin ettei haksahda! Ymmärsitkö...

Jos mies on joka suhteessa oikeanlainen, niin silloinpa miehen ei tarvitse puhua naista ympäri kikkailemalla.;)))
        Harvoin *järki, moraali, lämmin sydän* ovat vieteltävissä vääränlaiselle miehelle....., kirjoitan vain itsestäni.
        Tulinhan ymmärretyksi;)))

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

väittää, että jos meinaa minut saada pyörryksiin tarvitaan siihen lyömäase, puheella ei onnistu - enää. Se onko tämä hyvä kehtiyksen suunta on sitten jo ihan juttu erikseen...
        Kyllä miehet ovat siinä taitavia, myyntimiehet varsinkin :))))

• jpntar
        MysNa kirjoitti:

väittää, että jos meinaa minut saada pyörryksiin tarvitaan siihen lyömäase, puheella ei onnistu - enää. Se onko tämä hyvä kehtiyksen suunta on sitten jo ihan juttu erikseen...
        Kyllä miehet ovat siinä taitavia, myyntimiehet varsinkin :))))

koulittu siihen hommaan. Ja kuule oppii se nainenkin pitämään varansa..sitä, kun pettyy tarpeeksi monta kertaa ei kulje enää sokkona..eikä kuurona..Mutta sen myötä moni nainen varmasti kovettuu? Peittää sisimpänsä..Jääkö kaikki sitten sinne, ja lukkiutuuko nainen jatkossakin??

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

koulittu siihen hommaan. Ja kuule oppii se nainenkin pitämään varansa..sitä, kun pettyy tarpeeksi monta kertaa ei kulje enää sokkona..eikä kuurona..Mutta sen myötä moni nainen varmasti kovettuu? Peittää sisimpänsä..Jääkö kaikki sitten sinne, ja lukkiutuuko nainen jatkossakin??

Itse lähes ikäni myyntinaisena olleena osaan muutaman vastaväitteenkin kehään heittää :))) En kyllä haluaisi kuulua siihen kovettuvien joukkoon....enkä olla luottamatta tunteisiini ja intuitioon. On vaan tilanteita jossa alkaa heti hälytykellot soida, onko ne sitten aivojen vai sydämen kelloja?

• jpntar
        MysNa kirjoitti:

Itse lähes ikäni myyntinaisena olleena osaan muutaman vastaväitteenkin kehään heittää :))) En kyllä haluaisi kuulua siihen kovettuvien joukkoon....enkä olla luottamatta tunteisiini ja intuitioon. On vaan tilanteita jossa alkaa heti hälytykellot soida, onko ne sitten aivojen vai sydämen kelloja?

sydämen ääni niin sitä ei käsketä olemaan hiljaa..
        Naisen intuitio on hyvä vaisto olemassa, ja moni sanookin ettei se petä! Mutta en tiedä sitten jatkosta, pystyykö nainen olemaan luja, jos tilanne sitä vaatii??

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

sydämen ääni niin sitä ei käsketä olemaan hiljaa..
        Naisen intuitio on hyvä vaisto olemassa, ja moni sanookin ettei se petä! Mutta en tiedä sitten jatkosta, pystyykö nainen olemaan luja, jos tilanne sitä vaatii??

lujana *tomerana* pystyy jatkossa olemaan, mutta sydän itkien? Voi kamala mikä yhdistelmä...

• jpntar
        MysNa kirjoitti:

lujana *tomerana* pystyy jatkossa olemaan, mutta sydän itkien? Voi kamala mikä yhdistelmä...

siitä on tomeruus kaukana, jos sydän itkee!!! Ja, katso nyt noita kirjaimia...:)))

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

siitä on tomeruus kaukana, jos sydän itkee!!! Ja, katso nyt noita kirjaimia...:)))

juu huomasin :( *heittää u kirjaimen*

Pää tomerana, sydän riekaleina! Sitä tässä edelleen mietin että voiko näitä kahta niin selkeästi erottaa....

• quistis

parempi elämä!!!!

• bluepoem

En osaa vastata tarkasti kysymykseen mutta minulla on kokemus asian toisesta puolesta.

Ihastun ihan äkkiarvaamatta naiseen jolla oli jo silloin suhde nykyisen kihlattunsa kanssa.

Se oli vaikeaa, minä suorastaan "sulin, paloin ja ikävöin" hänen huomiotaan, eikää hän tietenkään voinut ( halunnut) sitä antaa.

Jonkun aikaa jopa käyttäydyin aika tunkeilevasti.
      Onneksi sitten pääsin irti, tai ainakin sain etäisyyttä ja jäsennetttyä asian oman todellisen arvomaaliman mukaiseksi.

Nyt olen kiitollinen siitä että he ymmärsivät minua ja heidän suhde kesti minut.
      OLemme jopa ystäviä.

• jpntar

että monesti sitä käyttäytyy tuollaisessa tilanteessa kuin aasi..rakkaus on kumma, ja se saa mitä kummallisempia muotoja. Mutta eikö sitä toisaalta sanota, että sodassa ja rakkaudessa kaikki on luvallista!!! Sinäkin kuitenkin ymmärrät tämän varmaan, koska sinulla on omakohtainen kokemus, ja se on hyvä:) Tunteet tekevät monta kertaa tepposia, eikä niille auta puhua järkeä..sydänkään ei usko järkipuhetta vai, uskooko??

• bluepoem
        jpntar kirjoitti:

että monesti sitä käyttäytyy tuollaisessa tilanteessa kuin aasi..rakkaus on kumma, ja se saa mitä kummallisempia muotoja. Mutta eikö sitä toisaalta sanota, että sodassa ja rakkaudessa kaikki on luvallista!!! Sinäkin kuitenkin ymmärrät tämän varmaan, koska sinulla on omakohtainen kokemus, ja se on hyvä:) Tunteet tekevät monta kertaa tepposia, eikä niille auta puhua järkeä..sydänkään ei usko järkipuhetta vai, uskooko??

Kyllä oikeestaan vain tuntemala ja sydäntä kuuntelemalla löytää sen oikean.

Elämä on vaian jotenkin niin virittynyt että tapaamisen aika ja paikka ei sovi yhteen.

Järkipuhetta voi käyttää siihen että on rakkaudessakin pasifisti ja hyävksyy sen että, toisillakin on oikeus elää omaa onneaan.

Olen minä tavnnut muitakin mukavia ja rakastettavai nasia, enkä oikeen ole koskaan osannnnut olla heille vihainen kun elämä on riepotellut eikä toiveeni ole toteutunut.
        Siis tässäkään tunteeni ja sydämmeni ei valehdelut, ihastun ihastuttavaan ihmiseen.
        Se siitä !!!

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

kuuntelemaan järkipuhetta kaikkien pettymysten jälkeen?

• jpntar
        MysNa kirjoitti:

ymmärtäväni, että sydäntä ei voi pakottaa tekemään mitään. Se tekee omat valintansa, mutta elämä opettaa meitä tekemään oikeita ratkaisuja..vai, voiko tunteitaan koulia?? Voiko sanoa tunteilleen, että olkaa ihastumatta tuohon tyyppiin??

• bluepoem
        MysNa kirjoitti:

He mistä mä se voisin tietää kun ei o sitä järkipuhetta omasta takaa ;)))

mutta kyllä mä aijon tulevaisuudessakin luottaa ihmissuhteisa tunnepohjaan.

• jpntar
        bluepoem kirjoitti:

koulia, mutta sydäntä ei voi opettaa..se tietää, mitä haluaa??

• MysNa
        bluepoem kirjoitti:

sitten kun tai jos huomaat että joku ennen koettu tilanne toistaa itseään ja osaat jo varoa - vetäydyt/pakenet :). Kuunteleko silloin sydämen vai järjen ääntä. VOIKO näitä erottaa, kumpi sanoo ja mitä sanoo ??

• MysNa

ja kauniita unia rakkaat ystävät:)) tällaisen liirum laarumin heitin nyt tähän loppuun kaiken uhallakin :D

• jpntar

ystäväni:)))

• (.)Y(.)

Nuku Hyvin, että jaksat, huomenna taas valvoo.. ;))
        Liirumlaarumii tämäkin.. :DDD

• kulissiavioliitto, tai ero.
      Karkeasti arvailtuna.

• jpntar

kulissiavioliitto on jo voimassa oleva asia..ja siitä seuraa kolmiodraama..ja ero..

• EvaLuna

Luulisin, että ihastumisia tulee ja menee aina elämän varrella, riippumatta siitä, onko naimisissa vai ei. Eli myös naimisissa olevat todennäköisesti jossain elämänvaiheessa ihastuvat johonkuhun.

Sitten onkin eri asia, miten siihen ihastumiseen suhtautuu. Nauttiiko/kärsiikö vain tunteesta,ja antaa sen hiljalleen hiipua pois. Vai ruokkiiko tunnetta joko ajatuksin, tai teoin.

Eli ihastuminen ei välttämättä aina johda kolmiodraamaan. Jokainen voi itse päättää miten toimii ko. tunteen yllättäessä. Jos liiton haluaa säilyttää, toimintatapa on todennäköisesti toinen kuin silloin, jos liitolla ei ole enää mitään erityistä syytä pysyä kasassa.

Mitä tällä siis haluan sanoa? Sitä, että ihastuminen, myös varattuna, on inhimillistä. Mutta ihminen itse on aina viimekädessä vastuussa ratkaisuistaan. Niin myös tämän asian suhteen.

Eli siitä voi seurata jotain, tai sitten ei mitään. =)

• jpntar

vaikuttamaan yksinkertaiselta! Sitä se ei kuitenkaan ole. Ihminen on tietenkin vastuussa tekemisistään, mutta senhän meistä tietääkin varmaan lähestulkoon kaikki...nyt onkin kyse siitä, mitä tapahtuu, kun tileanne on jo mennyt tiedostamista pitemmälle!

• EvaLuna
        jpntar kirjoitti:

vaikuttamaan yksinkertaiselta! Sitä se ei kuitenkaan ole. Ihminen on tietenkin vastuussa tekemisistään, mutta senhän meistä tietääkin varmaan lähestulkoon kaikki...nyt onkin kyse siitä, mitä tapahtuu, kun tileanne on jo mennyt tiedostamista pitemmälle!

Elämä ei ole yksinkertaista, ei ollenkaan. Mutta sen perustotuudet ovat loppujenlopuksi melko yksinkertaisia. Me ihmiset vain teemme kaikesta kovin monimutkaista. Minäkin.

Anteeksi, jos puhuin asian vierestä? Ketju oli jo niin pitkä, etten jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Vastasin vain ensimmäiseen, aloitukseesi. Ja sen, mitä ajatuksia se minussa herätti.

Tarkoitit siis, että tilanne on kulkeutunut jo ajatuksista toimintaan? Siihen voisi kuvitella monenlaisia erilaisia seuraamuksia. Toisille hyviä ja toisille huonoja. Jotenkin ajattelisin, että heikoimmalla siinä tilanteessa olisi oletettu vapaa osapuoli. Vai olisiko?

• (.)Y(.)

Viimekädessä, jokainen vastaa, omista teoistaan itse.. ;))
        Toivottavasti, kaikki osapuolet selviävät,
        kolmoisdraamasta mahdollisimman, vähin naarmuin ja vaurioin, niin henkisesti kuin psyykkisestikkin...

• jpntar
        EvaLuna kirjoitti:

Elämä ei ole yksinkertaista, ei ollenkaan. Mutta sen perustotuudet ovat loppujenlopuksi melko yksinkertaisia. Me ihmiset vain teemme kaikesta kovin monimutkaista. Minäkin.

Anteeksi, jos puhuin asian vierestä? Ketju oli jo niin pitkä, etten jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Vastasin vain ensimmäiseen, aloitukseesi. Ja sen, mitä ajatuksia se minussa herätti.

Tarkoitit siis, että tilanne on kulkeutunut jo ajatuksista toimintaan? Siihen voisi kuvitella monenlaisia erilaisia seuraamuksia. Toisille hyviä ja toisille huonoja. Jotenkin ajattelisin, että heikoimmalla siinä tilanteessa olisi oletettu vapaa osapuoli. Vai olisiko?

Hän jää yksin, kun/jos kaikki päättyy..Kaikki olisi paljon helpompaa, jos ei olisi tunteita....

Ketjusta on poistettu 46 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6635
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      668
      2842
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1220
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1215
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      232