Vainoaminen

Anonyymi

Mitä tehdä kun narsisti alkaa vainoamaan, liikkuu lähistöllä ym. Onko kokemusta?

9

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vainoaminen kuuluu aina poliisille, liikkuminen ei niinkään.

• Anonyymi

Poliisiasia

• Anonyymi

Puhumattakaan sosiaalisessa mediassa tehdystä harmista. Ja hän sen kuin hykertelee käsiään hieroen.

• Anonyymi

P.s. En ole alkuperäinen kirjoittaja.

• Anonyymi

Ei ole kokemusta. Miksi narsisti vainoaa sinua ja liikkuu läheisyydessäsi? Mikä teidän suhde on? Mistä tiedät, että hän on narsisti?

Tunnen yhden lievästi narsistisen henkilön, ja tämä on vain oma diagnoosini. Pidän häneen etäisyyttä, mutta ihan puheväleissä ollaan. En missään tapauksessa kykene ajattelemaankaan tiiviimpää läheisyyttä enkä ystävyyttä. Vaikka hän ei vainoa, hänen esittämänsä arvostelu minua kohtaan, itsensä loputon kehuminen ja jatkuvat vaatimukset monenlaisesta avusta pitävät huolen, ettei läheistä ystävyyttä voi syntyä. Asumme eri paikkakunnilla.

Arvoitukseksi jäänee, miksi narsisti vainoaa sinua? Mitä sinussa on sellaista, että sinua kannattaa vainota? Voisitko hakea lähestymiskieltoa?

• Anonyymi

Mistä päättelet vainoamisen? Onko hänellä selkeä tarkoitus vainoamisella satuttaa sinua? Miten narsismi tulee hänestä julki sinulle? Aina hyvä pysyä totuudessa, sen takana on helpompi olla. Jos tilanne eskaloituu vakavemmaksi. Minullakin herää välillä pelko toisen vainoamisesta, jos kohtaamisia on odotettua enemmän. Ja jos koen ne kiusallisina.

• Anonyymi

Eilen rikospaikka- ohjelmassa oli juttua vainoamis- tapauksista. Todettuja tapauksia viime vuonna 800? Onko Suomi mennyt sekaisin, kun näin paljon todettuja tapauksia vai onko meistä tullut herkempiä reakoimaan asioille? Mihin maailma on menossa, raaistummeko aina vaan huonompaan suuntaan tulevaisuudessa, kun pahaa tahdomme toisille? Vai haluammeko uskoa enemmän pahaan kuin hyvään? Pelon tunteita syntyy myös kauhuleffoista, löytyykö sieltä näiden tapausten syy yhteys lisääntymiselle? Huumeet, hetkessä eläminen? Itsekkyys, herkkyys reakoida epämieluisiin kokemiin?

• Anonyymi

Vaikka jokainen vainoamis tapaus on liikaa, niin väkimäärään suhteutettuna se on ihan looginen määrä. Itse toivoisin että mahdollinen nousu liittyisi siihen että ihmiset entistä herkemmin tunnistaisi ja ilmoittaisi vainoamisesta, ja voi olla että digitaalinen maailma lisää vainoamisen tilaisuuksia.

Valitettavasti tätä palstaa lukiessa tulee myös aika ajoin mieleen, että osassa tapauksista on kyse myös jonkinlaisesta kostosta, mutta niin hyvin en aihetta tunne, että näin voisin avoimesti väittää.

• Anonyymi

Mikä henkilökohtaisessa psykologiassasi vetää puoleensa vainoajia? Miksi juuri _sinä_ vedät puoleesi vainoajia samalla kun naapurin Janinaa ei vainota?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60