Minua on vaivannut alituiset kiistat ja riidat
erilaisten uskontojen ja kirkkokuntien välilä.
Me tavalliset ihmiset menetämme vähänkin luottamuksen näihin asioihin.
Kysynkin, eikö voitaisi aloitta keskustelu
Hengellisyydestä, ja voitaisiinko sillä korvata koko uskonnollisuus?
Kertokaa näkemyksenne, jotka tunnette näitä asioita. Kiitos!
Vastauksia odottava ?
7
1003
Vastaukset
- Mervi_
Joo-o, uskontojen väliset kiistat johtajineen
voivat hämmentää kyllä.
Tavallinen ihminen joutuu kuitenkin ottamaan
kantaa siihen kuka Jeesus oli.
Jokaisen ovella Jeesus kolkuttaa,
ja kysyy otammeko vastaan.
Jeesus sanoo: "Autuas se, joka ei minua torju." Matt. 11:6 Myös apostolinen uskon tunnustus on varmaankin kaikille yhteinen, (en tiedä roomalaiskatollisista jne tunnustavatko he sen).
Meitä on niin moneksi. On sellainenkin syy, kerron tässä oman tarinani tai osan siitä.
Jumala kutsui sanan julistajaksi 1997 ja 2004 alkoi tulla ihmisiä uskoon. 69 on tullut uskoon 11 kuukauden aikana. koska olen saanut tämän PYhän Hengen palveluvoitelun. en mene enää sellaisen auktoriteetin alle, joka ei kykene haivaitsemaan tai tunnustamaan tätä voitelua. Olen siis suoraan Pyhän Hengen alainen sanan julistaja, täysin Jumalasta riippuvainen ja iloitsen valtavatsi tästä, mitä Jumala antaa ja on antanut. Yhteys on reaaliaikainen Pyhän Hengen kautta. Saan heti tietää sen kun tässä kirjoitan muutaman sanan pieleeen siitä mitä Pyhä Henki ja Jeesus Kristus taivaan isä haluaa minun kirjoittavan. Armosta siis ovat Pyhän Hengen lahjat.
Eli koska meitä on näin moneksi, en minä enää halua kuluttaa elämääni vain kirkkokorossa laulaen. Mitä hyötyä sitä on. Kyllä se aika vähän kantaa hedelmää. Eli siksi koko kristikunta ei voi yhdistyä ainakaan vielä.
Mutta Jeesus on luvannut että hän valmistaa morsiamensa jossa ei ole tahraa ei ryppyä.
Siinä sitten on kristikunta yhtenäinen kun taivaasen lähdetään. Siinä ei kysytä mihin kerhoon kuulutaan vai kuulutaanko mihinkään. Vain Jeesuksen veren sovitusarmo, se että Jeesus kuoli ristillä kaikkien ihmisten syntien tähden ja nousi ylös taivaaseen. Tämän uskominen sydämessään ja tunnustaminen sullaan pelastaa. Ilman mitään omia ansioita. Siihen ei tarvita edes sitä viikko-ohjelmaa, joka vain nukuttaa ihmiset penkkiin, tai on muuten mukava "keinutuoli"Ymmärrän sinua Armon kerjäläinen.Olen aikoinaan ennen uskoani Jeesukseen painiskellut saman asian kanssa.
Kuulun evlut kirkkoon. Jumala on minut pelastanut syvistä vesistä ja antanut uuden elämän sekä Rauhan sydämeeni.
Siksi haluan kertoa kristillisestä uskostani kaikille ihmisille, jotka vain haluavat kuunnella tai lukea. En tyrkytä kenellekään uskoani. Monesti vaan ihmiset alkavat kysellä uskonasioista,vaikka en ole sanallakaan asiasta maininnut.Se on Jumalan työtä ja armoa,jos uskoni näkyy ulospäin ei vain sanoissa, vaan myös teoissa ja tekemättä jättämisissäni. Myös ulkoisen olemukseni kautta,istuessani kävellessäni, lenkkeillessäni, autoa ajaessani jne.
Uskonystäviä minulla on monissa kristillisissä seurakunnissa eri puolilla maailmaa. Aina kun tapaamme koemme hengen ja sielun yhteyttä. Rukoilemme yhdessä, keskustelemme jne. Pienillä ajattelueroilla uskonasioista ei ole isompaa merkitystä.Ymmärrämme olevamme syntisiä, erehtyväisiä ja vajavaisia ihmisiä, jotka olemme saaneet ja saamme uskoa syntimme anteeksi Jeesuksen Golgatalla vuodattaman sovintoveren kautta. Ylpeilyyn ja kerskailuun ei ole aihetta.
Sinäkin saat uskossa ottaa vastaan armahduksen kaikista synneistäsi Jeesuksen nimessä ja kalliissa maahanvuotaneessa sovintoveressä. Sinun tarvitsee vain katua syntejäsi, tunnustaa ne Jumalalle rehellisesti, joissakin tapauksissa ihmisille,joita vastaan olet rikkonut. Sitten saat uskossa ottaa vastaan pelastuksen ja anteeksiantamuksen.Rukoilet Jumalalta Jeesuksen nimessä johdatusta elämääsi siitä eteenpäin.
On asioita, jotka ymmärrämme eri tavoin.Mutta niistä on kuitenkin mielenkiintoista keskustella sovussa ja sävyisästi.Myös kuunnella, koska hedelmälliseen kuskusteluun kuuluu myös toisen osapuolen mielipiteiden kuuntelu. Toivottavasti sait joitakin vastauksia ajatuksiisi.- Armon kerjäläinen.
Hyvä Finnlion!
Minä ajauduin elämässäni todelliseen perikatoon
-80 luvun lopulla, alkoholi oli voimakkaasti mukana elämässäni. Silloin hakeuduin hengellisiin
tilaisuuksiin ja tein uskonratkaisun, jättäen elämäni Vapahtajan huomaan.
Sen jälkeen olen saanut elää onnellista elämää,
avioliittoni ja suhteet lapsiini on eheytynyt.
Osallistun erilaisiin hengellisiin tilaisuuksiin
ja koen saavani niistä suurta tyydytystä elämääni.
"Pienellä ajattelutavan erolla uskonasioissa ei oli isompaa merkitystä". Tämän lauseen minäkin hyväksyn ja tähän pyrin toimissani, kun keskustelen uskonasioista ihmisten kanssa.
Sitten tulee tämä ristiriita erilaisten suuntausten välillä, joka itseäni on häirinnyt useita vuosia. Kuitenkin meillä on sama kaikkivaltias Kaitselmus, näin ainakin minä uskon.
Ajattelen, että todellinen hengellisyys kukoistaa
meidän hiljaisten kilvoittelussa, kohti Jumalan täydellisyyttä. Se pitäisi saada eri uskonnollisten johtajienkin toimiin. Tuntuu ettei ekumeeninen yhteistyö yksin riitä. - käärmelahti
Armon kerjäläinen. kirjoitti:
Hyvä Finnlion!
-80 luvun lopulla, alkoholi oli voimakkaasti mukana elämässäni. Silloin hakeuduin hengellisiin
"Pienellä ajattelutavan erolla uskonasioissa ei oli isompaa merkitystä". Tämän lauseen minäkin hyväksyn ja tähän pyrin toimissani, kun keskustelen uskonasioista ihmisten kanssa.
Sitten tulee tämä ristiriita erilaisten suuntausten välillä, joka itseäni on häirinnyt useita vuosia. Kuitenkin meillä on sama kaikkivaltias Kaitselmus, näin ainakin minä uskon.
meidän hiljaisten kilvoittelussa, kohti Jumalan täydellisyyttä. Se pitäisi saada eri uskonnollisten johtajienkin toimiin. Tuntuu ettei ekumeeninen yhteistyö yksin riitä.paljous kerro muusta kuin ihmisten luonteenpiirteiden erilaisuudesta. Joillekin sopii hieman nopeatempoisempi Herran palveleminen kuin toisille. Tietysti aina soppaan sekoittuu vallantavoittelua ja muuta mahtailua, mutta pääasia on uskomme kohde Jeesus Kristus ja hänen sovitustyönsä.
- www.wenstorm.com
Armon kerjäläinen. kirjoitti:
Hyvä Finnlion!
meidän hiljaisten kilvoittelussa, kohti Jumalan täydellisyyttä. Se pitäisi saada eri uskonnollisten johtajienkin toimiin. Tuntuu ettei ekumeeninen yhteistyö yksin riitä."Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu?" (1.Kor.1:10-13)
" olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän,
22 teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.
23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. (1.kor1:3-5,21-25)
Alkuseurakunnassakin oli eriäviä mielipiteitä joidenkin asioiden suhteen. Kuitenkin meillä tänä päivänä on yhteiset pelastumisfaktat, yksin uskosta, yksin armosta.
On rikkautta, että on erilaisia seurakuntia, olemmehan ihmisinäkin erilaisia. Yksi tykkää käydä laulamassa virsiä, toinen jossain toisenlaisessa tilaisuudessa. Se, että seurakuntia on erilaisia, ei anna oikeutta keskinäisiin riitoihin. Kaikkien tulisi rakentua yhdeksi suureksi rakennukseksi Kristuksessa.
Uskonelämän aikana on ollut jos jonkinlaisia isojakin kysymyksiä uskonasioihin liittyen, opillisia ja muita juttuja. On joutunut monesti huutamaan Herran puoleen, mikä on homman nimi, puhuttiinpa sitten vaikkapa Pyhällä Hengellä täyttymisestä tai jostain muusta. On ollut pitkiäkin aikoja, jolloin on vaan saanut kysellä ja kysellä, viimein Jumala on aina antanut vastauksen, jonka moni muukin on varmaan kuullut useasti. Aina, siis ihan aina Jumala on vastannut, että "rakasta poika Jeesusta ensin ja sitten ympärillä on iso joukko ihmisiä, joita tulisi rakastaa ihan livenä ja arkielämän keskellä"... Siinäpä sitä on ainakin itselle ollut riittävästi vastausta.
t.armonkerjäläinen myös...
siunausta kaikille, niin pienille ku vähän pienemmillekin... =)
- Trubaduuri
Kaikkivaltias sanoo itsellään olevan ison talon, jossa on monta huonetta, siis kyllä sinne mahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164