Miten saisinkaan nuo vitsiniekat tajuamaan, että kaikki ne yhteiskunnalliset edut, joita he päivittäin käyttävät on joku joskus heidän edestään taistellut.
Jos he ovat ihmisiä, joilla on itsellänsä lapsia on heidän edestään Arvo Ylppö aikanaan taistellut meille näin erinomaisen neuvolajärjestelmän, joista hyötyy heidänkin lapsensa ja jopa saavat turvan perusterveydelleen.
Kautta historian on tarvittu Muikkumiehen kaltaisia miehiä ja naisia, jotka uskaltavat nousta barrikadeille uskoessaan asiaansa, vaikka kuinka massa olisi vastaan.
Jos ei hänen tyylisiä ihmisiä silloin aikaan olisi ollut, jotka jaksoivat taistella oikeudesta saada kaikille yhtäläiset yhteiskunnalliset oikeudet ei nyt köyhälistöllä olisi samoja etuja kuin varakkaimmilla.
Muikkumiehen toiminta ei ole suurusluokaltaan verrattuna samaa, mutta ihanteeltaan samasta lähteestä: halua oikeamielisyyteen ja tasavertaisuuteen, kykyä kunniantuntoon, sietokykyä kestää aina vaan pahenevat mollaukset.
Missä onkaan niiden kunniantunto, jotka nyt pilkkaavat, nauravat ja kirjoittelevat ivakirjoituksia saaden aiheesta ihanteellista materiaalia itsellensä esillepääsyyn.
Tietävätkö he edes mitä on kunniantunto?
Kunniantuntoa pidetään käsittääkseni yleensä miehisenä hyveenä, mutta………
En ainakaan näe palstoilla sitä muilla miehillä kuin Muikkumiehellä?
Naiselta näen sitä vastoin sitä löytyvän.
Ellenin, joka on vainottu, mollattu, pilkattu - seisoo hän ruoto suorana edelleenkin.
Pitäen tiukasti puolensa ja ainakaan minun ruudullani en ole nähnyt sellaisia ylilyöntejä häneltä kuin hänen vainoojiltaan, joten katsoisin, että Ellen on säilyttänyt kunniantuntonsa.
Kuten myös Muikkumieskin maltillisesti vastatessaan päälle pahoja olojansa oksenteleviin mollaajiinsa.
Miten te kehtaatte toimia kuten pahimmanlaatuiset syöpäsolut syövän raatelemassa ihmisen kehossa???
Mikä kumma on se uhka tai uhanalaisuuden tunne mikä saa teidät ryhtymään noin valtaisaan vastarintaan, että keinot kuin keinot on sallittuja.
Mikä saa teidät tekemään kaikkenne, että voisitte vesittää Muikkumiehen pyrkimykset, jotka joskus voivat osoittautua teillekin tarpeellisiksi, sillä tulevaisuutehan te ette voi nähdä.
Miksi ette voisi antaa hänen rauhassa toimia ja antaa tilaa yhteisölle kehittyä omansalaisekseen?
*sofi*
Kunniantuntoa sätissä????
29
1884
Vastaukset
- cananen
Kylähulluja, jos ihan tavallisiakin, on ollut maailman sivu...
- getgu
kauheaa oli seriffi mannonilta se väite muikkumiestä kohtaan.juristi-asiaa.kuinka voi sellaisessa asemassa oleva henkilö syyttää toista täysin perusteettomasti.seriffi mannon pitäisi saattaa oikeuden eteen syytöksistään?hirvittävää.missä kulkee ihmisyyden raja?kuinka voi alentua sellaiseen syytökseen.taitaa olla seriffi Mannon lapsi vielä?
- EIIen
Miten hiljaiseksi ja iloiseksi Tekstisi minut saakaan;
missä ovat sanani, (cuccumiseni), hymyni, NYT
kun pitäisi kiittää sellaisella tavalla kuin haluaisi ?
Miten voisin kiittää sinua siitä,
että ajattelet juuri niin kuin ajattelet
ja jopa "uskallat" sanoa sen suomi.keskustelu.palstalla ?
Miten kiittää ihmistä,
joka on oppinut ajattelemaan omilla aivoillaan älykkäästi,
toiset huomioon ottaen,
hyviä uudistuksia kannattaen, kysellen, pohtien, miettien,
jopa puuttuen sellaiseen mikä ei "välttämättä" - edes kiinnostaisi ?
Tunnen suurta ylpeyttä, että kirjoitat noin julkisesti.
joten pitemmittä puheitta,
kiitos Sinulle Sofienne
- loppukevennys - ettei tule itku -
Immanuel Kant:
Kahta en lakkaa koskaan ihmettelemästä ja kunnioittamasta ...
Tähtitaivasta ylläni ja moraalista lakia sisimmässäni.
(*.*)
voisin melkein sanoa
että rakastan tapaasi Ajatella, Sofi ***
mutta en taida sanoa sitä kuitenkaan ;)
taidan tyytyä omaan tapaani ;)
*cuccuu*
Oikein ihanaa Huhtikuun jatkumoa Sinulle Nainen
- ... ;)itehän läksin SuomiChat 40 Huoneeseen :)
Siellä on Upeita Ihmisiä nikkien Takana :)
Olen Sanonut sitä jo 2 vuotta :) *samaa-cuccumista*
*hymy* - löysin rantein
Nämä on niitä jotka eli sen aikana kun oli se hyvä aika ja sitten tuli se lama..huomattiin että rahaa saa joka ovesta ja postiluukusta, opittiin se että sitä saa mitä haluaa...ja kun ei saa, niin otetaan väkisin, kun sitten tuli lain opillisia vaikeuksia, niin mentiin pätevän juristin luo, että ne kääntelis asiat omaksi hyväksi...nyt on vain niin, että niihin on tullut muutos ja ei niin vain saa väännetyksi kaikkee niinkuin vois kuvitellä...mutta, jotenkin tuntuu että nämä provot on jotakin kokeilua, kuinka likellä rajaa voidaan mennä, niin ja sitä että näytetään jollekkin että kyllä minäkin uskallan, vaikka sellasia ei sätti keskusteluissa koskaan näe, se on sellaista takanapäin puhumista, joka on aika ilkeää, mutta vissiin kaikilla on paikkansa ja ihmisiä on monenlaisia..no eipä tässä muuta...kevättä kaikille..:)
- Sofienne
... ne olekaan provoomisia vaan aitoja mielipiteitä.
On ihmisiä, jotka vaan ovat omista syistään vastaan kaikkea kokien uhkaa tämänkaltaisilta yhteisöiltä.
Sokratesta siteeratakseni: "Ei ole pahaa ihmistä - on vain hyveistä tietämättömiä"
Ja tuossa aforismissa minusta sisältyy koko pointti tähän muutos vastarintaa, mikä nyt vahvasti on tullut esille yhteisön perustamisen myötä.
Kuten vuorisaarnassa sanotaan ’älä ole pahaa vastaan’ voisi sitä tähän soveltaa siten, että vastarinta toimikoon kukin miten parhaakseen katsoo toimia omista sisäisistä kimmokkeistaan lähtien.
Muut odotelkoot rauhassa ja katselkoot, mihin tämä kaikki vielä kehittyy.
Uskon, että kaikella on tarkoituksensa, tälläkin.
*sofi hymyillen myös löysin rantein* - EIIen
Jos lähtee tuuliMyllyjä vastaan netissä/chatissa,
ei kannata aliarwioida vastustajan
voimavaroja,
älykkyyttä.
ON käytettävä luovuutta, mielikuvitusta ;)
Jos ajattelun lahjaa ei ole annettu, sitä on vaikeampi käyttää ;)
Minun mielestäni...
Tämä ..."joukkio"... on -- niin-tyhmäksi-tiivistynyt -- etteivät enää näe
... missä suossa ovat ... olen pahoillani.
kutsun heitä ChatMurkuix.
kehittymättömix sättäreix.
Kysyjille(keitä tarkoitan)...
kyllä murccupesässä olijat tietävät olevansa siellä jatkuvasta kaappien kuhinastaan ;) :D
(sori-vaan-taisin-loukata-nyt-joitakin)
(--tiedoksi--Tein-sen-tahallani--)
*cuccuu*
- Minerva
Tää oli tosi hieno,enmä silleen kyllä osaa laittaa tähän kun noi kaikki muut mutta hienoo luettavaa se oli. mäkin haluaisin kirjoittaa noin pitkään kaikkii ajatuksiini muta pitäis kai hakee jotain niinku opetusta jostain,et saisi sellai kaikki esiin kun säkin,mutta oli kuitenki hienoo lukee se
- Jermu
Joskus voi niille barrikaadeille nousta huumorinkin avulla. Olen täysin selkeästi ilmoittanut kantani, että heillä saa olla ihan millaisia saitteja tahansa. Ne eivät minua haittaa millään tavoin, enkä käy siellä häiriköimässä heidän oikeaksi kokemaansa toimintaa millään tavoin. Jos haluaa asialleen julkisuutta, niin sitä pitää silloin mainostaa...Jos sitä mainostaa, tulee myös vastustusta ja muunlaisia kannanottoja.
Älä Sofienne yritä pukata minun reppuun mitään painoja jostain sabotoinnista tai jostain syöpäsoluista. Olen useaan otteeseen sanonut, että heidän kirjoitukset, niinkuin sinunkin mahtuvat tänne.
Minulla on oikeus kirjoittaa omalla tavallani ja sinulla on oikeus kommentoida. Jos arvostelet minun huumoriani jonkunlaisena syöpäsolujen toimintana, voit olla varma, että toimin jatkossakin vastaavalla tavalla. EN sekoita kunniantuntoa tälläisiin ympyröihin, vaan säästän sen reaaliajan barrikaadeille.- exvali
todella hyvin sanottu! mitäpä tuohon enää lisäämään
- Minerva
exvali kirjoitti:
todella hyvin sanottu! mitäpä tuohon enää lisäämään
Nii mustakin Jermu pisti siihen niinku tiiviisti ton ajatuksen siihen. tai oikeammin sä tiivistit vieläkin tiiviimmin, kaise sulle kuuluu sitten. Mun mielestä son hirveen hienoo ku joku osaa silleen niinku kirjottaa. mä ainaki tykkään lukea kaikkee näitä täällä. hirveen hienoja kirjoituksia.Enmä vaa osaisi . Joskus mua silleen itkettä ku ne on ni sillai ihan kun kaikki tuntis niinku toisens .
- EIIen
Minerva kirjoitti:
Nii mustakin Jermu pisti siihen niinku tiiviisti ton ajatuksen siihen. tai oikeammin sä tiivistit vieläkin tiiviimmin, kaise sulle kuuluu sitten. Mun mielestä son hirveen hienoo ku joku osaa silleen niinku kirjottaa. mä ainaki tykkään lukea kaikkee näitä täällä. hirveen hienoja kirjoituksia.Enmä vaa osaisi . Joskus mua silleen itkettä ku ne on ni sillai ihan kun kaikki tuntis niinku toisens .
Miun oli ihan pakko saaDa sanoo Siulle juuri
Eritttäin
Hyvvee yötä :D
Kauniita Unosia :D
ja... Oman ~Nickin Kuvasia :D
katoha sie,, ku miekii
itken aina ellen hyvin ussein sättiruudulla,
ja punastelleN rivittelen :D
Mutt kyll myö laitetaan tää SuomiSätti nousuun, eikö ? mitä pikimmin sen paree...
Ollaan myö ihan Kuin myö tunnetttais toisamme,
Ettei kummallekaan tule ikävä Yksin :D
tämä on ihan - sellai-kyll-sie-tiiät.sellai- muolima ;)
'HyvääYötä'
'Huomiseen' eiku tähän päivään ;) mutta aaamuuuun
(*.*)
'halaus' - EIIen
Minä en ole Sinua puschkahenkilökseni tai sen kaltaiseksi koskaan epäillyt enkä tule epäilemään.
Sinussa löytyy varmasti M**aa sanoa se mitä on sanottavana, ihan Omalla Nikilläsi.
*heips Jermu*
Cuccuu-Terkuin
(*.*) - huomannut
EIIen kirjoitti:
Miun oli ihan pakko saaDa sanoo Siulle juuri
Eritttäin
Hyvvee yötä :D
Kauniita Unosia :D
ja... Oman ~Nickin Kuvasia :D
katoha sie,, ku miekii
itken aina ellen hyvin ussein sättiruudulla,
ja punastelleN rivittelen :D
Mutt kyll myö laitetaan tää SuomiSätti nousuun, eikö ? mitä pikimmin sen paree...
Ollaan myö ihan Kuin myö tunnetttais toisamme,
Ettei kummallekaan tule ikävä Yksin :D
tämä on ihan - sellai-kyll-sie-tiiät.sellai- muolima ;)
'HyvääYötä'
'Huomiseen' eiku tähän päivään ;) mutta aaamuuuun
(*.*)
'halaus'että "Minerva" on tekaistu persoona joka lähinnä lisää vettä myllyyn kirjoittelemalla myötätuntokirjoituksia sinulle?????
- Jermu
EIIen kirjoitti:
Minä en ole Sinua puschkahenkilökseni tai sen kaltaiseksi koskaan epäillyt enkä tule epäilemään.
Sinussa löytyy varmasti M**aa sanoa se mitä on sanottavana, ihan Omalla Nikilläsi.
*heips Jermu*
Cuccuu-Terkuin
(*.*)Sulla on omia juttuja ja mulla omia. Ei olla välttämättä samaa mieltä näissä tsempaloissa, mutta enköhän uskalla nikkini ryvettää noilla syöpäsoluilla ja oksennuksilla, mitä tuossa avauksessa on mainittuna. Reilu peli, vaikka oksentaessa.
- EIIen
huomannut kirjoitti:
että "Minerva" on tekaistu persoona joka lähinnä lisää vettä myllyyn kirjoittelemalla myötätuntokirjoituksia sinulle?????
...... selität kalalle miten uidaan ;)
-*cuccuu*-
-tv. kalat1961-
:D
GooD day to You
(*.*)
Honey ;) - EIIen
Jermu kirjoitti:
Sulla on omia juttuja ja mulla omia. Ei olla välttämättä samaa mieltä näissä tsempaloissa, mutta enköhän uskalla nikkini ryvettää noilla syöpäsoluilla ja oksennuksilla, mitä tuossa avauksessa on mainittuna. Reilu peli, vaikka oksentaessa.
.. erimieltä oleminen on hauskaa ...
.. kummallakin on oma kantansa ...
.. etenkin jos siitä ei tehdä riitaa, piiiiiiitkänHuiskeaaVihaa, katkeruutta ...
.. sun kanssa olis varmaan tosi n@nn@@ olla
.. erimieltä ;)
* virtuaalinen lämmin ajatus * :D
* iloinen hymy :D sinun nettiOlemuksellesi Jermu * - Sofienne
Olin kirjoittanut sinuun, kuten itse sanoit, säästössä olevaa kunniantuntoon vetoavan kirjoituksen - mutta luinkin, että olit yön tunneilla laittanut kakkososan - joten annan myöten.
Toimi miten sinun omatuntosi sinua vaatii toimimaan.
En enää usko, että voisin sinuun vedota millään muotoa.
Olen luvannut itselleni, etten tappeluihin lähde mukaan - joten väistän.
Jokainen käyttäköön oikeuksiaan kirjoittamiseen oman omantuntonsa ja kunniantuntonsa mukaisesti.
*sofi* - Jermu
Sofienne kirjoitti:
Olin kirjoittanut sinuun, kuten itse sanoit, säästössä olevaa kunniantuntoon vetoavan kirjoituksen - mutta luinkin, että olit yön tunneilla laittanut kakkososan - joten annan myöten.
Toimi miten sinun omatuntosi sinua vaatii toimimaan.
En enää usko, että voisin sinuun vedota millään muotoa.
Olen luvannut itselleni, etten tappeluihin lähde mukaan - joten väistän.
Jokainen käyttäköön oikeuksiaan kirjoittamiseen oman omantuntonsa ja kunniantuntonsa mukaisesti.
*sofi*Koska olit kirjoittanut siten, että kirjoituksestasi saa selkeämpänä mielikuvan minun negatiivisesta olemuksesta (vrt. ihmisen syöpäsolut yms.), kuin jostain vähäisestä tallella olevasta kunniantuntoa tavoittelevasta tyylistä. Tämä vain humoristisen avaukseni takia, jolloin koko touhuun tuli ihan uusi juttu mukaan.
Minun omatuntoni ei sano minulle tässä tilanteessa yhtään mitään, koska en ole tehnyt mitään väärää. Kuten kirjoitin vastauksessani sinulle jo aiemmin, tuollainen tyylisi ei minuun tehoa millään tavalla. Jos olisit tullut tuonne sanomaan reilusti minun avaukseeni jotain ilman psykoanalyysejä, niin osa kaksi olisi ollut tyystin toisenlainen.
Lisäksi sinulle tiedoksi, että meillä ei ole Muikkuxin kanssa minkään näköistä erimielisyyttä tuosta kirjoituksestani. Meillä on epäilemättä erimielisyyttä tuosta toiminnan kannattavuudesta.
Lisäksi en ole milloinkaan häslännyt Ellenin avauksissa tai tehnyt muuta sellaista. En tunne häntä, eikä hän tunne minua. Muutamat moikat sätissä ja siinä kaikki. Hänen kirjoitukset täällä ei häiritse minua millään tavalla ja hänen edesottamuksistaan sätissä en tiedä, koska en ole siellä niin paljon ollut. Ne tuntuvat olevan henkilötasolla ja taustoja en tiedä.
Heillä saa olla ihan sellaisia yhdistyksiä, kuin he haluavat. En ole niiden toimintaa millään tavalla sabotoinut.
Siitä johtuivat sanani siitä säkin täyttöyrityksen turhuudesta. En toimi mahdollisesti sinulle tutulla tavalla ja siksi sinusta tuntuu siltä, ettet voi vedota minuun millään tavalla. Ei sinun tarvitsekkaan vedota minuun, mutta älä odota, että jokainen hahmo täällä jää vain paikoilleen odotteleen seuraavaa analyysiä hiljaa paikoilleen käpertyen. Se on se pointti, Sofi. - EIIen
Jermu kirjoitti:
Koska olit kirjoittanut siten, että kirjoituksestasi saa selkeämpänä mielikuvan minun negatiivisesta olemuksesta (vrt. ihmisen syöpäsolut yms.), kuin jostain vähäisestä tallella olevasta kunniantuntoa tavoittelevasta tyylistä. Tämä vain humoristisen avaukseni takia, jolloin koko touhuun tuli ihan uusi juttu mukaan.
Minun omatuntoni ei sano minulle tässä tilanteessa yhtään mitään, koska en ole tehnyt mitään väärää. Kuten kirjoitin vastauksessani sinulle jo aiemmin, tuollainen tyylisi ei minuun tehoa millään tavalla. Jos olisit tullut tuonne sanomaan reilusti minun avaukseeni jotain ilman psykoanalyysejä, niin osa kaksi olisi ollut tyystin toisenlainen.
Lisäksi sinulle tiedoksi, että meillä ei ole Muikkuxin kanssa minkään näköistä erimielisyyttä tuosta kirjoituksestani. Meillä on epäilemättä erimielisyyttä tuosta toiminnan kannattavuudesta.
Lisäksi en ole milloinkaan häslännyt Ellenin avauksissa tai tehnyt muuta sellaista. En tunne häntä, eikä hän tunne minua. Muutamat moikat sätissä ja siinä kaikki. Hänen kirjoitukset täällä ei häiritse minua millään tavalla ja hänen edesottamuksistaan sätissä en tiedä, koska en ole siellä niin paljon ollut. Ne tuntuvat olevan henkilötasolla ja taustoja en tiedä.
Heillä saa olla ihan sellaisia yhdistyksiä, kuin he haluavat. En ole niiden toimintaa millään tavalla sabotoinut.
Siitä johtuivat sanani siitä säkin täyttöyrityksen turhuudesta. En toimi mahdollisesti sinulle tutulla tavalla ja siksi sinusta tuntuu siltä, ettet voi vedota minuun millään tavalla. Ei sinun tarvitsekkaan vedota minuun, mutta älä odota, että jokainen hahmo täällä jää vain paikoilleen odotteleen seuraavaa analyysiä hiljaa paikoilleen käpertyen. Se on se pointti, Sofi.*cuccuu, cuccuu , cOwCana cuccuu*
-- :D --
* mihin tämä palsta on oikein menossa ;) *
* ei mitään henk.koht. eikä muutenkaan ;) *
* taustoja tietämättä miekiiiiiiii ;) *
* cuccuu :D * - Jermu
EIIen kirjoitti:
*cuccuu, cuccuu , cOwCana cuccuu*
-- :D --
* mihin tämä palsta on oikein menossa ;) *
* ei mitään henk.koht. eikä muutenkaan ;) *
* taustoja tietämättä miekiiiiiiii ;) *
* cuccuu :D *merkit on todella selvät. Hakkuuaukean aika tulee vielä !
- EIIen
Jermu kirjoitti:
merkit on todella selvät. Hakkuuaukean aika tulee vielä !
Minkä mie oon haistant
... jo kauan aikaa .....
Kyll tilanne rauhoittuu
... Ennen Syksyä ...
Ehkä jo aiemminkin ;)
;)
# jäitähattuun - Honey #
- cukko
Olipa kornia vetää muikun ja ellenin kanssa samaan keskusteluun vielä A. Ylppökin. Ovat kuule ihan eri luokkaa, mittasi millä mittarilla tahansa.
Fyi fan!
Olen kiekunut!
cukko- EIIen
* kerrankin sun jutulles sai nauraa *
* waikka ilkeydeksi sen tarkoitit kuitenniii *
* kyll sä kehityt, kun keikaiset vielä pari kertaa *
Wauuuuuuuuuuuuuuuu :)
Onnea ja Menestystä Mu*kku**Cuccooo:)
- max-life
En tiedä viittaatko vitsiniekka-nimittelylläsi mm minuun, mutta kun tuo oma huumoripläjäysavaukseni on tuossa alapuolella, niin koin sinun puhuvan myös minulle.
Viime viikkoina en ole chatkeskustelu-palstaa seurannut. Satunnaisesti olen vilkaissut avausten otsikot ja todennut niiden miltei poikkeuksetta liittyvän sheriffeihin ja heidän toimintaansa. Kuinka keskustelija on kokenut tulleensa väärin kohdelluksi. Vaihteeksi tunsin tarvetta jotain kirjoittaa, tuli ns inspis. Sheriffit tuntuivat olevan sopiva aihe ja mielestäni tämä palsta kaipasi muutakin kuin hammasten kiristelyä, hiukan huumoria. Istuuduin ja annoin ajatuksen tulla.
Sheriffit ovat keskustelijoita kuten muutkin. Heillä vain työkaluja ja oikeus/velvollisuus oman keskustelunsa ohella harkintansa mukaan ohjailla ja pitää keskustelu aisoissa. Toki jokainen keskustelija omalla tavallaan juuri tuota samaa asiaa tekee. Kommentoimalla tai kommentoimatta kyseistä keskustelua. Millaiset edellytykset kullakin sheriffillä on tehtäväänsä hoitaa, vaihtelee. Siitä sitten kumpusi tuo Training Center-kirjoituksen ajatus.
Elämässä on hyvin usein tilanteita, jolloin kahden osapuolen välillä ns mättää. Yllättävän usein huumori on keino, jolla asiaa helpompaa käsitellä ja siten luovia eteenpäin lukkiutuneesta tilanteesta. Ehkä myös sen kaltainen ajatus oli kirjoitukseni synnyinvoimana, alitajuisesti?
Kirjoitukseni suuntautui sheriffejä kohtaan, mutta uskon ja toivon, että jokainen heistä näki "kieli poskessa"-hengen jutussani. Mikäli joku sheriffeistä loukkaantui tekstistäni, olen pahoillani, mutta samaan hengen vetoon pyydän harkitsemaan uudestaan, haluaako olla niinkin kritiikille alttiissa toimessa kuin sheriffin on.
Olen kirjoittanut huumoria ja vakavempaa. Huumori on kohdistunut mielestäni varsin tasapuolisesti milloin mihinkin suuntaan, itseäni unohtamatta.
Peräänkuulutat avauksessasi kunniantuntoa ja mainitset esitaistelijoina mm Muikkumiehen ja Ellenin. Mielestäni chat on täynnä ihmisiä, joilla kosolti oikeamielisyyttä ja inhimillisyyttä. Jotka reagoivat ja ilmaisevat kantansa yleisellä tai jättävät reagoimatta, jos kommentin tarkoituksena ollut vain riidan haastaminen.
Vaan kuka sanoo, mikä on oikeamielisyyttä? Saako tai uskaltaako tulevaisuudessa ihminen enää ilmaista mielipidettään tai näkemystään, jos sen esille tuodessaan pelkää tulevansa leimautuneeksi kunniattomaksi ja epäkelvoksi?
Minusta oleellisin yksittäinen asia on empatia. Jos kykenemme menemään sen toisen asemaan, ottamaan sanamme vastaan hänen tilallaan, niin voimme hetken harkita sanomisiamme ja tekojamme. Ja vaikka omaisi kaiken empatian maailmassa, niin ihmisten herkkyys on erilaista. Toiselle täysin huumorilla heitetty letkautus uppoaa ja naurattaa, toinen näkee siinä ivaa ja loukkaantuu syvästi. Eli empatiaan kun lisätään himppu ihmistuntemusta, niin väärinkäsitykset ja loukkaamiset vähenevät edelleen.
En kuitenkaan halua chatista tai maailmasta ylipäätään harmonianpumpulissa vellovaa autuutta. Kyllä särmää, terävyyttä ja haastetta tulee olla. Pienen kivun kautta sitä kasvaa, ei autereessa leijaillen. Kohtuus kaikessa.
Muikkumies ja Ellen, toisen kanssa heistä olen keskustellut ja keskustelu ollut antoisaa. Kuten niin monen muunkin kanssa. Sheriffien kanssa ei ole ollut ongelmia, päinvastoin. Olen kokenut heidän olevan osaavia keskustelijoita ja totuuden nimissä en ole nähnyt omasta mielestäni aiheettomia poistojakaan. Kaiketi sellaisiakin sattuu, itse en vain ole kohdannut.
Muuten, Arvo Ylppö todellakin teki maailmanlaajuisestikin uskomattoman urotyön lastenhoidon saralla, mutta mikään ei ole vain hyvää tai huonoa. Esimerkiksi.. Arvo Ylppö piti mielisairaita arvottomina ja mielisairaaloita tuhlauksena. Asia, joka tänä päivänä kuulostaa absurdilta, miltei natsismilta.Tuohon viimeiseen lauseesesi, on pakko sanoa. Et väärässä ole yhtään, kun muistellaan mistä Ylppö aikoinaan haki oppinsa.
Tietysti aika oli silloin toinen ja mielipiteet hänelläkin myöhemin muuttuivat.- max-life
Waffen-ss kirjoitti:
Tuohon viimeiseen lauseesesi, on pakko sanoa. Et väärässä ole yhtään, kun muistellaan mistä Ylppö aikoinaan haki oppinsa.
Tietysti aika oli silloin toinen ja mielipiteet hänelläkin myöhemin muuttuivat.Kullakin ajalla ja sen ajan henkilöillä omat piirteensä, jotka myöhemmin tarkasteltuina voivat vaikuttaa varsin oudoilta, radikaaleilta.
Hiukan asiaa sivuaa myös pääministeri Vanhasen (kesk, siviliisääty eronnut=))isän lausunnot rotujen välisistä synnynnäisistä eroista älykkyydessä. Ei minulle ainakaan ole yllätys, että huonoa ravintoa saaneet, virikkeetöntä elämää eläneet ja lukutaidottomat pärjäävät keskimäärin heikommin testeissä. Vanhasen isä voisi mielestäni keskustella asiasta myös Yhdysvaltojen ulkoministerin kanssa, jos vaikka hänellä näkemystä asiaan olisi.
Poikkesi hiukan avauksesta, vaan poiketkoon..=) - EIIen
max-life kirjoitti:
Kullakin ajalla ja sen ajan henkilöillä omat piirteensä, jotka myöhemmin tarkasteltuina voivat vaikuttaa varsin oudoilta, radikaaleilta.
Hiukan asiaa sivuaa myös pääministeri Vanhasen (kesk, siviliisääty eronnut=))isän lausunnot rotujen välisistä synnynnäisistä eroista älykkyydessä. Ei minulle ainakaan ole yllätys, että huonoa ravintoa saaneet, virikkeetöntä elämää eläneet ja lukutaidottomat pärjäävät keskimäärin heikommin testeissä. Vanhasen isä voisi mielestäni keskustella asiasta myös Yhdysvaltojen ulkoministerin kanssa, jos vaikka hänellä näkemystä asiaan olisi.
Poikkesi hiukan avauksesta, vaan poiketkoon..=)aiheessa Hyvä mies :)
(*.*)
- suhteellisuudentaju?
Taidat tehdä chatista elämää suuremman asian. Kai tämä on kuitenkin pieni osa sinunkin sosiaalista elämääsi, toivottavasti ainakin.
Milloin aiotte järjestää ensimmäisen chat mielenosoituksen eduskuntatalon portailla?
;-))- kaikki tyynni
Kunniantuntoa ei voi olla sätissä????
voi hyvänen aika????
Naurettava kommentti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286