Kun työnantaja sanoo irti lomautetun työntekijän, miten
irtisanomisajan palkka/korvaus maksetaan ja karttuuko eläke vastaavalta ajalta?
Työ päättyy
4
93
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäisi maksaa heti, koska työsuhde päättyy samantien.
Irtisanomisajan palkkaa vastaava korvaus ei oteta huomioon eläkkeestä.
Katso linkin kohdasta 9.2.
https://www.tyoelakelakipalvelu.fi/telp-publishing/vepa/compilation.faces?folder_id=200179- Anonyymi
Korjaus. Vastaus löytyy linkin kohdasta 9.1
- Anonyymi
Mun mutu-tieto sanoo, että työnantajan pitää noudattaa irtisanomisaikaa ja irtisanomisajan palkka tai sitä vastaava korvaus tulisi maksuun vasta työsuhteen päättyessä.
Jos joutuu palaamaan töihin irtisanomisajaksi, niin sitten irtisanomisajan palkka vaikuttaa eläkkeeseen, muuten ei.
Kannattaa kysellä sieltä, mistä saa luotettavampia vastauksia. Irtisanomisajan palkka ja lomautus on työsopimuslain säädöksiä, joten lakia valvovan viranomaisen puhelinpalvelusta siihen saanee vastauksen. tyosuojelu.fi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mutu-tieto sanoo, että työnantajan pitää noudattaa irtisanomisaikaa ja irtisanomisajan palkka tai sitä vastaava korvaus tulisi maksuun vasta työsuhteen päättyessä.
Jos joutuu palaamaan töihin irtisanomisajaksi, niin sitten irtisanomisajan palkka vaikuttaa eläkkeeseen, muuten ei.
Kannattaa kysellä sieltä, mistä saa luotettavampia vastauksia. Irtisanomisajan palkka ja lomautus on työsopimuslain säädöksiä, joten lakia valvovan viranomaisen puhelinpalvelusta siihen saanee vastauksen. tyosuojelu.fiEikös irtisanomisaikana olla työsuhteessa riippumatta siitä onko vai ei töitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 70820
- 48814
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50685- 33662
- 60659
- 52627
- 50615