Saamatta jäävät polttoaine- ja autoverot kerättäisiin pieninä puroina monesta eri lähteestä. Vasemmiston ehdotus olisi kuin Kiurun aikanaan tullut Tv-lupamaksu vero, että sen maksaa kaikki, paitsi ihan köyhimmät. Yrittäjät maksaa 3000 euroa Tv-verosta joilla liikevaihto yli 850000 €/v. Aika kallista tv katselua yrittäjillä.
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/uutishuone/esitys_ja_opetusmateriaali/ylevero/
Nyt pohdittavana, että kaikki maksaa autoilusta, oli kuskin paikalla tai kyydissä.
Se tulee näkymään mm tuotteissa nousevina hintoina.
Sähköautoilun yleistyessä valtio menettää polttoaineverotuloja
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No eikös pidä maksaa myös teostomaksuja jos kuuntelee musiikkia? Ja olisiko jotkut yritykset kuten hotellit myös tavallaa viihdekeskuksia ja siksi menee myös korkeampaa Yleveroa?
Autoilu muuttuu jokatapauksessa, ilman minkäänlaista hallitusta tai vasemmistoa.
Verotus muuttuu yhä enemmän kättöveron suuntaan. Kun nyt auto kuluttaa tietä, olisi hyvä olla vero käyttömäärän mukaan. Ja jos minä saisin päättää niin nastarenkaat heti kieltoon. Itse ajanut jo 10 vuotta kitkoilla ympäri maata ja hyvin kulkee, eikä kiire vaihtorumpaan keväällä tai syksyllä.
Valtion verotulot tahtoo olla sellaiset, että jos jostain vähentää, pitää jostain lisätä. Niin se on ollut jo kuninkaiden ajasta asti.
Päasia on että on menty koko ajan parempaan päin. Kukaan ei halua palata menneeseen, ihminen nyt vaan valittaa kaikesta aina!- Anonyymi
Vaikuttaa ettet maksa veroja lainkaan, saat vain sossu rahaa senverran vähemmän.
Eiköhän polttoaineveron vaje kerätä korottamalla sähköveroa syyllistäen samalla sähköautojen ostajat ja käyttäjät. Tarvittaessa vero voidaan kohdistaa aika tarkasti erikseen auton lataamiseen, koska jo nykyään jokaisen kodin sähkönkäyttöhuippu voidaan lukea minuutin tarkkuudella erikseen. Lukujärjestelmää voidaan hioa vielä niin, että todistetusti nähdään, virtaako lisääntynyt sähkönkulutus juuri autoon vai esimerkiksi sähköuuniin.
- Anonyymi
Tulee uunilenkistä arvokasta. Samoin jättää vaatteet pesemättä kuin vasurivihreät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999