Kevät Gallup :)

savannah4

Tuli mieleeni vaan että kun niin paljon ikäviä asioita puidaan täällä aina niin vaihteeksi voitais kertoa niistä kivoista asioista.

Eli koska jokainen koiran omistaja sortuu aika ajoin löytämään siitä omasta kullan nupusta niitä inhimillisiä piirteitä niin millaisia teillä on?

Ja nyt näin kevään tultua mitä olette innostuneet puuhaamaan koirinenne?

Meidän neiti tuntuu välillä omaavan hyvinkin inhimillisiä piirteitä. Iltaisin kun lapset nukkuu ja olen koneella vedän sille nojatuolin tähän viereen ja siinä se sitten istua tönöttää ja katselee kuin oikeasti jotain ymmärtäisi :)

Niin ja rekisteröin tuon nimimerkkini.. ihan samanlaista siitä ei saanut mutta menköön näin, eli savannah olen edelleen :)

Iloista kevättä kaikille tasapuolisesti !!!

13

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • megis

Meillä on kanssa itse kullakin kevään myötä mieli iloisemmaksi ja virkeämmäksi.

Näin lumien sulaessa pystytetään aina omatekoinen agirata pellolle ja laitetaan koirille langat pihaan niin saavat siellä touhottaa. Etenkin nuorimmainen on kovin innokas :) Juuri äskönkin päästi menemään lelujensa kanssa sellaita vauhtia että vanhukset eivät perässä pysyneet.

Inhimillisiä puolia olen huomannut vanhimmassa mammassani sen verran että se katsoo aina kanssasi salattuja elämiä :D Aina kun ks. ohjelma alkaa ja nökötän tv:n ääressä niin mummeli pamahtaa viereen ja katselee siinä välillä minua, välillä tv:n ruutua.

• miiah_

oli kans koissu hassu kerran.. teeveestä tuli joku ohjelma missä pieni tyttö kaapattiin moottoripyörän kyyttiin ja se tyttö huusi ja kilju, sit näytettiin sitä kaappaajaa, joku mies huppu pääs meidän koira murisi ihan kiukus :) oli heti tytön puolella :)

kesällä pääsee koissu uimaan!! on jo sen verran hyppiny vesilätäköis ym että varmaan uimari tulee :)

• vaanitaan lintuja taivaalta. Viime lauantaina lensi ylitsemme muutama äänekäs kurkiaura ja kun oli pilvistä vain ääni kuului ja voi kun olisitte olleet näkemässä nuo hölmistyneet Griffonien naamat jotka tuijottivat suoraan sinne ylös. ja kotona kytätään sängystäni joka on ikkunam luona niitä lintuja. Aivan ikkunani edessä olevassa puussa pesii monta lintua ja niiden laulu kirvoittaa myös sekakuoroni omiin kommentteihinsa.

Ja Sissillä alkaa juoksu olla kohtapuoliin astutusta vailla. Ei tule minulle liikaa vapaa-aikaa mikäli homma onnistuu.

• edessä vielä

Meidän natu syntyi 25.9.2004 joten se ei vielä tiedä mitä kesä on.

Puolitorkuksissa lentelevät kimalaiset ja kärpäset ihmetyttävät, eilen oli pakko yrittää maistaa koppakuoriaista mutta tais tuntua inhalta suussa kun sylki äkkiä pois.

Maasta esiin tunkevat krookukset ovat mielenkiintoisia joten ne täytyy kaivaa ylös.

Mamman koko talven käyttämä koiranulkoilutus-takki näytti pestynä narulla todella pelottavalta: mörkö-pirulainen siinä tuulessa huojahteli ja niin takki haukuttiin lyttyyn, pelonsekaisesti kunnioittaen.

Voi voi, paljon on kokematta vielä...

• saara-spring

Me kävimme tänään koirien kanssa rannassa. Viime talvea syntynyt pentu näki ensimmäistä kertaa meren rannan ilman jääkerrosta. Kyllä oli ihana seurata reaktioita.
      Niin paljon on vielä pienellä koiralla uusia kokemuksia tulossa :-D

Niin...ja tokoa ollaan taas kevään kunniaksi alettu treenaamaan.

• Riva

on ihan jees,minä olen kylläkin talvi-ihminen.
      Mutta koiran kanssa on alettu fillari lenkit ja mun mies sano,että sakemannilla on varmaan synnynnäinen taito mennä fillarin vierellä,meni ihan eka kerran kun olisi aina fillaroinut.
      Ja nyt alkaa jälkikoulutus.
      Sit kun mä takerrun aina pikku asioihin,niin aloin miettiä mitä tarkoittaa koiran inhimmillistäminen,en löytänyt yhtään esimerkkiä,ehkä joku viitsii kertoo,lyö aivan tyhjää.

• savannahh-4

Koiran inhmillistämisellä tarkoitin sellaisia hassuja juttuja joissa on kiva nähdä se inhimillinen piirre... Edesmennyt koirani mm. ulvoi aina kaksi vuotiaan tyttäreni kiukutessa. Se näytti niin myötätuntoiselta siinä vieressä yhtyi ulvontaan, myötätunnon kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä, mutta suloista silti :)

Niin ja tosiaan onnistuin sättäämään nikin kanssa jotain eli olen aloittaja vaikka tuo väliviiva tuonne ilmestyikin :)

• koirienystävä

hassu juttu tuosta pikku-Pipasta (4kk). se kun on hirveän herkkä vihellykselle. no telkkarissa oli joku lauluohjelma en muista nyt mikä, mutta Pipa kumminkin oli juuri nukahtanu rankan riehumisen seurauksena ja minä ja mieheni helpottuneena istuimme sohvalla ja katsottiin telkkaa. no siinä oli sitten vuorossa laulaja joka VIHELSI kertosäkeet joka väliin. Pipa ryntäsi aina vihellyksen kuultuaan katsomaan töllöä, että missä se oikeen on. aina kun se asettu takas maate, alkoi uusi vihellys.

on se niiiin ihanaa kun tulee taas kesä! ongelma on vaan tuossa kukkapenkki asiassa joka pitää takoa joka kevät kaaliin koirille: "sinne ei ole mitään asiaa!!"
      tänään Pipa tipahti suihkulähteeseen.

joka päivä sattuu ja tapahtuu kun on talossa muutama riiviö. ihmis ja koira sellaisia.

• Koirakko

Meidän vanha herra harmaaparta näki talvella meren ensi kerran auki ja vähän pelkäsi. Sitten äkkäsi aallot ja jahtaamaan vaahtopäitä. Tänään päästin herran juoksentelemaan kallioilla, kun aallot huuhtoutui rantaan. Ihana katsoa koiran riemua, kun se kirmasi pitkin poikin kalliota ja välillä yritti haukata vaahtopäätä suuhunsa. Lintuja ihmetellään. Joutsenpariskunta pesii tuossa ihan lähellä. Metsän hajut on makoisia. Siellä viihdytään joka päivä.
        Inhimillistä? Sanoisin, että ovelaa, kun koira yritti jekuttaa minua, jos on jotain hoito- tai pesutoimenpiteitä tiedossa. Meni tyttären sängyn alle niin, että pää oli päiväpeitteen liepeen alla piilossa ja koko muu iso koira näkyvissä. Pupujussiko se onkin?

• Koirakko kirjoitti:

Meidän vanha herra harmaaparta näki talvella meren ensi kerran auki ja vähän pelkäsi. Sitten äkkäsi aallot ja jahtaamaan vaahtopäitä. Tänään päästin herran juoksentelemaan kallioilla, kun aallot huuhtoutui rantaan. Ihana katsoa koiran riemua, kun se kirmasi pitkin poikin kalliota ja välillä yritti haukata vaahtopäätä suuhunsa. Lintuja ihmetellään. Joutsenpariskunta pesii tuossa ihan lähellä. Metsän hajut on makoisia. Siellä viihdytään joka päivä.
        Inhimillistä? Sanoisin, että ovelaa, kun koira yritti jekuttaa minua, jos on jotain hoito- tai pesutoimenpiteitä tiedossa. Meni tyttären sängyn alle niin, että pää oli päiväpeitteen liepeen alla piilossa ja koko muu iso koira näkyvissä. Pupujussiko se onkin?

Meidän serobi neiti pienempänä kuvitteli osaavansa kävellä vetten päällä.
        Oltiin kalassa soutuveneellä missä pieni perämoottori.
        Aina kun ajettiin lähellä rantaa loikkasi neiti keulasta veteen, no mieheni onki takaisin veneeseen perästä. Tätä jatkui koko reissunajan.
        Onneksi oli kevyt ja helppo nostaa paattiin.
        Nyt isompana on pakko pitää pelareita päällä ja vielä hihnasta kiinni, kun edelleen se veri vetää sinne mereen

• wuffis

Toinen koira katselee telkaaria jos siellä on koiria tai eläimiä:) Yksi aikaisempi taas tykkäsi katsella itseään peilistä.
      Mitähän muuta, no pää tyynyllä pitää nukkua joskus.

• koirax2

taitaa olla "Suuri Houdini"... Eilen päivällä, kun molemmat koirat olivat pihalla kiinni, niin katsoin ikkunasta ulos juuri, kun narttumme tuli pihaan joltain tutkimusmatkaltaan...! Ihmettelin, että miten se nyt irrallaan on, kun kiinni kunnolla laitoin. Hetken päästä taas näkyi harmaa menevän kylille päin... Eikun ottamaan koira sisälle, niin pysyy varmassa tallessa! En kyllä vieläkään tiedä, miten onnistui irti pääsemään, mutta epäilen harmaalla olevan jotain piileviä kykyjä. ;-) Ressu sitä sitten illemmalla vähän koulutti, kun olimme kaikki ulkona ja koiratkin vapaana siinä piha-alueella (pysyvät pihalla, kun joku ihmisistä on siinä niiden kanssa, muuten ovat kiinni). Papparainen voi hyvin korkeista maksa-arvoistaan huolimatta, en sitten tiedä mikä sitä vaivaa, mutta koska koiran yleiskunto on hyvä, en sitä sitten viitsi suotta murehtia! :-) Nautitaan keväästä kaiken karvaisten ystäviemme kanssa!

• savannahh-4

Meillä käytiin kevääv tokassa suihkussa tänään, Tara ei todellakaan pitänyt siitä. Antoi kuitenkin pestä, on muuten vinhaa pestä koiraa joka jokaisella ilmeellään ja eleellään kertoo ettei pidä siitä mitä teet ja se että tämä on ollut meillä n. kuukauden lisää jännitystä :).

Ihan kuin kostoksi tästä se kiersi koko 84 neliötä ravistelemassa itseään ja lopuksi lysähti siihen nojatuoliin jossa minä aina istun.

Hassu koira, mutta enpä voinut olla sallimatta sille sitä nautintoa :)... Nyt meillä haisee märkä koira, koiralle tuoksahtavat kosteat matot ja muutenkin ilmasto on suht trooppinen :), mutta kevät on tullut!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe