Säälikaveruus ei kanna

Anonyymi

Ystävyys on kumma juttu, varkinkin silloin kun sellaista ei määrityksellisesti ole. Kaveri on yleensä tuttu, jonka kanssa tehdään asioita, mutta ei niinkään puhuta ajatuksista ja tunteista. Tuttu taas on henkilö jonka, jollain vähäisellä tavalla tuntee eli tietää ihmisestä asioita, mutta tämä ei ole koskaa kaveriasteelle päässyt eli yhdessä puuhastelun tasolle. Säälikaveri on taas henkilö johon on tutustuttu jonkun pakon edessä, kuten esimerkiksi koulukaveri tai riparikaveri. Tälle säälikaverille ei olla yksinkertaisesti ja rehellisesti kehdattu sanoa EI! Myös pienen seurakunnan samanikäinen saattaa olla säälikaveri, jolloin häneen ja itseen kohdistuu lähimmäisen rakkauden pohjalta toimimisen pakkoa. Korona tekee työtään myös säälikaveririntamalla eli yhdessä puuhastelu vain yksinkertaisesti ensin vähenee ja lopulta kuolee kokonaan. Korona on ihmissuhteita ajatellen tekijä, joka rehellistää ihmisiä eli totuus säälikaveruudesta tulee ilmi. Säälikaverillehan ei jaeta omia ajatuksia ja tunteita, tai se on yksipuolista, jos toinen olisi halukas rakentamaan ystävyyttä säälikaveruuden pohjalle, mutta toinen ei. Ole rehellinen ja fiksu kaverisuhteissasi ja anna säälikavereille kyytiä.

2

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Säälikaveri? Tyhmä ja ihmisiä alentava itse keksimäsi termi. Ennemminkin kyseessä tuttava tunnetaan muttei kuitenkaan mitenkään erityisen hyvin. Älä ikinä hyvä lapsikulta leiki kenenkään ystävää vielä tulee se päivä kun kaipaat ystävää ja kaikki "säälikaverit" muistavat kuinka paska olit heitä kohtaan.

• Anonyymi

Itse olen huomannut kuinka joku tunkee lähelle selvällä viestillä (sanat ja eleet) ja odottaa saavansa huomiota. Myös kokemuksesta kun sanoo jotain niin saattaa saada kylmän kommentin. No, on joku sanonut myös suoraa mutta sen jouduin kieltämään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1234
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1088
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      814
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      677
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      662
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60