On ajat muuttuneet.
Olen tilannut puhelimitse lääkäriltä yhtä lääkettä sen loppuessa.
Lasku on ollut joku parikymppiä.
Tullut kotiin.
Puhelu plus toimistomaksu.
Nyt meinasin lentää pyrstölleni, kun lasku olikin 83 euroa.
Siitä oli jo kelan osuus vähennetty.
Puhelun kesto noin 1 minuutti.
Kalliit on laulujen lunnaat.
Kallis puhelu
154
1118
Vastaukset
Pankeissahan on aivan samoin. Ihmisiä kannustetaan verkon käyttöön henkilökohtaisen palvelun ryöstöhinnoilla.
Uutta diagnoosia vaatimattoman reseptilääkkeen reseptin uusiminen kanta.fi -palvelussa ei maksa mitään.Kolli
Kantapalvelussa ei maksa.
Mutta kun puheluni oli yksityislääkärille.
Ja kuuluu lääkäritaloketjuun.2lesken kirjoitti:
Kolli
Ja kuuluu lääkäritaloketjuun.Yksityisellä maksaa sen, minkä maksaa. Kattoa ei ole. ; )
Kollimaattori kirjoitti:
Yksityisellä maksaa sen, minkä maksaa. Kattoa ei ole. ; )
Kolli
Niinpä.
Miljonäärit tahkoo rahaa meiltä köyhiltä eläkeläisiltä.
Mitäpä meitä näkemään kun heittää sähköisen reseptin kantaan.
Olisi tainnut aspiriini ajaa saman asian.
Kun sitä pervitiiniä tai hotaa ei ole enää myynnissä.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kolli
Ja kuuluu lääkäritaloketjuun.Kun sen tiedät, miksi käyt rahastettavana? On varmasti ollut tiedossasi jo aikaisemminkin, ekasta kerrasta lähtien.
Anonyymi kirjoitti:
Kun sen tiedät, miksi käyt rahastettavana? On varmasti ollut tiedossasi jo aikaisemminkin, ekasta kerrasta lähtien.
Ano 08:33
Tänävuonna puhelinpalvelun hinta on muuttunut.
Se on sama kuin olisi videopalvelu.
En tiennyt sitä.
Siksi kait se yllätti.
Ymmärrän jos menen yksityislääkäriin face to face.
Lääkäri voi jopa mitata verenpaineen, kopauttaa polveen ja kuunnella keuhkoja.
Ja kirjoittaa reseptejä.2lesken kirjoitti:
Kolli
Ja kuuluu lääkäritaloketjuun.Miksi se lääke piti sitten uusituttaa yksityislääkärillä ja ihan puhelun kautta?
siilivain kirjoitti:
Miksi se lääke piti sitten uusituttaa yksityislääkärillä ja ihan puhelun kautta?
siili
Minkä kautta sitten?
En saa helposti aikaa arvauskeskukseen.
Enkä jaksa rukoilla reseptiä joltain ylimieliseltä terkkarilekurilta.
Viimeksi kirjoitti mielialalääkettä, kun olisin halunnut labrakokeisiin.2lesken kirjoitti:
siili
Minkä kautta sitten?
En saa helposti aikaa arvauskeskukseen.
Enkä jaksa rukoilla reseptiä joltain ylimieliseltä terkkarilekurilta.
Viimeksi kirjoitti mielialalääkettä, kun olisin halunnut labrakokeisiin.No sieltä miskä muutkin, kanta.fi. Ai kyse onkin jostain läkkeestä jolle olet kehittänyt riippuvuuden ja tk-lääkärit ei uusi sitä vai?
siilivain kirjoitti:
No sieltä miskä muutkin, kanta.fi. Ai kyse onkin jostain läkkeestä jolle olet kehittänyt riippuvuuden ja tk-lääkärit ei uusi sitä vai?
Itse olen saanut uusittua jopa erikoislääkärin kijoittaman Tramal -kipulääkkeen reseptin tavallisella TH-lääkärillä kanta.fi -palvelun kautta.
En tosin tiennyt, että siinä säästää _niin_ paljon. ; )Kollimaattori kirjoitti:
Itse olen saanut uusittua jopa erikoislääkärin kijoittaman Tramal -kipulääkkeen reseptin tavallisella TH-lääkärillä kanta.fi -palvelun kautta.
En tosin tiennyt, että siinä säästää _niin_ paljon. ; )Noaa kait sen. Läääri katsoo pyynnön ja harkitsee uusiiko vaiko ei. Tarvittaessa uusintaharkinta vaatii lääkärillä käynnin ja voi olla ettei lääkettä uusitakkaan.
siilivain kirjoitti:
No sieltä miskä muutkin, kanta.fi. Ai kyse onkin jostain läkkeestä jolle olet kehittänyt riippuvuuden ja tk-lääkärit ei uusi sitä vai?
Siili
Nyt on kysymys on yksityislääkäriaseman hinnoittelusta.
Ei mennä nyt sivupoluille.Kollimaattori kirjoitti:
En tosin tiennyt, että siinä säästää _niin_ paljon. ; )Kolli
Uusittu ja uusittu.
Arvauskeskuslääkäri kirjoittaa kantaan säälittävän 20 kpl paketin
Sille nyt nauraa naurismaan aidatkin.2lesken kirjoitti:
Siili
Nyt on kysymys on yksityislääkäriaseman hinnoittelusta.
Ei mennä nyt sivupoluille.Kirjoitat että yksityislääkärin respti näkyy kanta.fi:ssä. Ei sinulle uusi lääke. Miksi et voi uusituttaa sitä kanta.fi kautta vaan sinun pitää soittaa yksityislääkärille? Ei tämä ole sivupolkua jos itse valittelet sitä aloituksesa ja jos ihmiset ihmettelee toimintaasi. Sinua on laksutettu varmsti etävastaanotosta.
siilivain kirjoitti:
Kirjoitat että yksityislääkärin respti näkyy kanta.fi:ssä. Ei sinulle uusi lääke. Miksi et voi uusituttaa sitä kanta.fi kautta vaan sinun pitää soittaa yksityislääkärille? Ei tämä ole sivupolkua jos itse valittelet sitä aloituksesa ja jos ihmiset ihmettelee toimintaasi. Sinua on laksutettu varmsti etävastaanotosta.
siili
Kannan kautta ei voi uusia yksityislääkärin reseptiä.2lesken kirjoitti:
siili
Kannan kautta ei voi uusia yksityislääkärin reseptiä.No kyllä mulle uusitaan jatkuvasti. En vaivaa yksityisä lääkäreitä varsinkaan puhelimitse kun reseptissä lukee että se lääke on minulle määrätty. Sinun tapauksessasi taitaakin olla kyse siitäe että lääkettäsi ei ole tarkoitettukaan jatkuvasti käytettäväksi?
siilivain kirjoitti:
No kyllä mulle uusitaan jatkuvasti. En vaivaa yksityisä lääkäreitä varsinkaan puhelimitse kun reseptissä lukee että se lääke on minulle määrätty. Sinun tapauksessasi taitaakin olla kyse siitäe että lääkettäsi ei ole tarkoitettukaan jatkuvasti käytettäväksi?
siili
Yksityislääkärin reseptejä ei uusita kannassa
- Anonyymi
Onpa kova palkkio, suorastaan järjetön.
Ano 14:48
Seuraavaa soittamista ko lääkärille harkitsen erittäin tarkkaan.
On niin pyörryttävä lasku.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 14:48
Seuraavaa soittamista ko lääkärille harkitsen erittäin tarkkaan.
On niin pyörryttävä lasku.eikös eu.n pitänyt laskea hintoja jne, ainakin kokoomus niin kailotti 1994.
- Anonyymi
Mikään ei ole ilmaista.
Harvemmin edes halpaa. Ittee jotenkin huvittanutkin pari juttua. Aikanaan satuin hukkaamaan kännykän jonnekin, siin meni sitten kaikki numerot jne. Ei hajuakaan millanen omaisuus mennyt sen jälkeen numerotiedusteluun soittelussa, paljon kuitenkin. Etenkin, kun aina muistaa pyytää yhdistämään :D
Toinen on ollut taksin tilaaminen, siihenkin mennyt fyrkendaalia. En nyt mitenkään hirveesti ole ajellut ja iso osa mennyt kelakyyteinä, mutta omiakin kyytejä ollut. Meinaan vaan, tolppa on tossa vajaan kilsan päässä, jos jalka pitäis, sinne kävelis hetkessä. Noh, kun tilaa auton, se on oven eessä ennemmin kuin ite sinne pääsee.
Mutta juu, pitäähän palvelusta maksaa ja niitä töitä tekevien tienata elantonsa. Sinällään jokin reseptin uusiminen snadi duuni, mutta jotenkinhan noitten lekurifirmojenkin pitää tienestinsä raapia. Voihan sitä ajatella, miks et opiskellut ite lekuriks ja nyt voisit sitten kirjoitella itelles reseptis, jopa ite tienata rahaa niitä muille kirjoittelemalla.
=DW= - Anonyymi
Aloittaja pääsi halvalla. Hän kun maksoi lääkärin palveluksista ja sai samalla jopa lääkkeet kotiinsa, miten se sitten tapahtuikin, ei kai niitä ihan postitse lähetellä kuitenkaan.
Ano 00:20
Sain lääkkeen sähköisesti kanta.fi/palveluun.
Matkustin 35 km bussilla/suuntaan keskustan apteekkiin hakemaan sen lääkkeen.
Täällä maalla on apteekki auki vain yhtenä päivänä viikossa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Täällä maalla on apteekki auki vain yhtenä päivänä viikossa.Tarkoittanet että sait reseptin sähköisesti, et lääkettä koska sen jouduit hakemaan apteekista? Erehdyttävästi kerrot aloituksessasi tilaavasi lääkäriltä lääkettä, reseptinhän sinä vain tilaat?
Puoli- ilmaiseksiko lääkärin olisi pitänyt toimia, varsinkaan yksityispuolella? Olisiko syytä selvittää mahdollisuus päästä käymään siellä julkisella jossain terveyskeskuksessa, tosin ei sekään enää täysin ilmaista yleensä ole, ainakin itselle jo tulee muutaman kympin lasku perässä. Katsot vaikka netistä kotikuntasi terkkarin puh.n:on jne.
Ymmärrän toki että jos on matkaa ja busseja kulkee harvoin ym. niin menee hankalaksi. Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittanet että sait reseptin sähköisesti, et lääkettä koska sen jouduit hakemaan apteekista? Erehdyttävästi kerrot aloituksessasi tilaavasi lääkäriltä lääkettä, reseptinhän sinä vain tilaat?
Puoli- ilmaiseksiko lääkärin olisi pitänyt toimia, varsinkaan yksityispuolella? Olisiko syytä selvittää mahdollisuus päästä käymään siellä julkisella jossain terveyskeskuksessa, tosin ei sekään enää täysin ilmaista yleensä ole, ainakin itselle jo tulee muutaman kympin lasku perässä. Katsot vaikka netistä kotikuntasi terkkarin puh.n:on jne.
Ymmärrän toki että jos on matkaa ja busseja kulkee harvoin ym. niin menee hankalaksi.Ano 9:04
Totta turiset.
Sain siis reseptin sähköisesti.
Pitää todellakin skarpata tätä kirjoittamista.
Viimevuonna puhelinpalvelu maksoi 25 euroa, samaan paikkaan.
Nyt yllättäen oli huima nousu.
Voi olla ihan oikein, mutta silti se tuli ihan puun takaa.
Minulla on tasan yksi terveyskeskus missä voin käydä.
Täällä kunnassa on jaoteltu porukat terveyskeskuksiin asuinpaikan mukaan.
Pohjoinen,itä jne.
Ongelma on siinä että sinne ei helposti pääse.
Ja toinen ongelma on, että polvillaan saa rukoilla lääkäriltä ko reseptiä.
Eikä tahdo onnistua.2lesken kirjoitti:
Täällä maalla on apteekki auki vain yhtenä päivänä viikossa.Eli se näkyy kanta.fi resepteissä. Eikös sitä sitä kautta voi uusituttaa? Miksi pitää olla juuri erikoislääkäri tuttua lääkettä uusittamaan?
siilivain kirjoitti:
Eli se näkyy kanta.fi resepteissä. Eikös sitä sitä kautta voi uusituttaa? Miksi pitää olla juuri erikoislääkäri tuttua lääkettä uusittamaan?
siili
On minun yksityisomalääkäri.2lesken kirjoitti:
siili
On minun yksityisomalääkäri.No sinähän sitten rikkaana nauru suussa apteekin kautta soittelet ja uusitutat reseptin joka näkyy myös kannassa :D. Saahan sitä niinhi tehä :D.
siilivain kirjoitti:
No sinähän sitten rikkaana nauru suussa apteekin kautta soittelet ja uusitutat reseptin joka näkyy myös kannassa :D. Saahan sitä niinhi tehä :D.
siili
Että mitä sinä horiset?
- Anonyymi
Oliko alkuomavastuusi (50€) jo täyttynyt ostaessasi lääkkeen?
kylmätotuus- Anonyymi
Kt
Ei ollut. Eikä.ole vieläkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kt
Ei ollut. Eikä.ole vieläkään.Entä kenelle sinä luulet vastaavasi?
Anonyymi kirjoitti:
Entä kenelle sinä luulet vastaavasi?
Ano 09.04
Voi ei.
Unohdin kirjautua aamutuimiin.
Vastasin siis "kylmätotuus" anonikille.
2Lesken
- Anonyymi
Keskustelu on älytöntä päivittelyä mitä kukin teki
Englanniksi tätä sanotaan punaiseksi silliksi
Ette näe punaista lankaa
Palvelut poistuvat kokonaan
Tai tulevat kalliiksi
Olet äänestänyt sos kok kesk vanhasta muistista
Tudkin hörövihreitä
Ne vievät rahasi globalisaatioon, josta tuovat matua. Ne eivät maksa. Sinä maksat. Puhelimessa, jonoissa ...
Soinikin alkaa pian nostaa kovaa eläkettä eikä hän maksa niitä 35 000 matua jotka otti tänne Orpon ja Sipilän kanssa sinä maksat
Halla- aho 5.3.
2020
Trump: - Vaaleja siirrettävä koronan vuoksi!
Muut: - Politikointia! Demokratia vaarassa! Vaalit pidettävä ajallaan!
2021
PS: - Vaalit pidettävä ajallaan!
Muut: - Politikointia! Demokratia vaarassa! Vaaleja siirrettävä koronan vuoksi!
PS: - Mut...
Muut: - ERI ASIA!- Anonyymi
Lisään, boin kertoa jos kiinnostaa:
Mitä olen itse tehnyt ollakseni maksamatta elvytystukipakettia ja siihen liittyvää massamatutusta kun rajat aukenevat Välimerellä
Siis Suomen kiristystarve on 5 000 miljoonaa VUODESSA seuraavien vuosien aikana
Puhelinhintasi nousevat palveluissa pilviin et saa tuettua magneettikuvaa maksat tonnin kuvasta ja niin edelleen
Vanhanen jakaa nyt rahaa ja mannaa mutta hän lähtee eläkkeelle kesken hallituksen kun kiristykset slkavat sen jälkeen
Nyt on aika tehdä se jolla vältetään kiristysvaikutukset omalla kohdalla Ano 08:24
Totta on, että ei se tyhmä ole joka pyytää.
Se on pöljä joka soittaa ja maksaa.
Pitää köyhän eläkeläisen pysyä arvauskeskuksessa.
Jos sattuu joskus saamaan sinne ajan.Anonyymi kirjoitti:
Mitä olen itse tehnyt ollakseni maksamatta elvytystukipakettia ja siihen liittyvää massamatutusta kun rajat aukenevat Välimerellä
Puhelinhintasi nousevat palveluissa pilviin et saa tuettua magneettikuvaa maksat tonnin kuvasta ja niin edelleen
Vanhanen jakaa nyt rahaa ja mannaa mutta hän lähtee eläkkeelle kesken hallituksen kun kiristykset slkavat sen jälkeen
Nyt on aika tehdä se jolla vältetään kiristysvaikutukset omalla kohdallaAno 08:33
Ja mitä sitten pitää tehdä?
Edesmennyt mieheni sanoi aina.
" Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään"- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on aika tehdä se jolla vältetään kiristysvaikutukset omalla kohdallaOletko nyt ihan kunnossa, ovat kommentointisi kyllä niin sekavia jollotuksia?
- Anonyymi
Yhteys puhelimitse lääkäriin on nykyään "etävastaanotto".
Minulla oli sellainen lääkäriin pari kuukautta sitten. Puhelu kesti 15-20 minuuttia,
maksoi 75 euroa.
Lääkkeen uusiminen 1 minuutti ja noin korkea hinta ei kuulosta oikealta,
kannattaisi kysyä, onko laskutettu oikein.
"Lääkkeen uusiminen puhelimitse" on erikseen yleensä hinnoiteltu.- Anonyymi
Ano 08:38
Tämä palvelu on laskussa nimellä:
Etäpalvelu 68 euroa
Kelavähennys 8 euroa
Lääkkeen uusiminen puhelimitse:
Ei ole hinnoiteltu ollenkaan.
Palvelumaksu 21.80
Kanta-maksu 2.10
Yhteensä 83.90 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etäpalvelu 68 euroa
Kelavähennys 8 euroa
Palvelumaksu 21.80
Kanta-maksu 2.10
Yhteensä 83.90Ja kuka sinä sitten olet, aloittajahan esiintyy omalla nimimerkillään?
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuka sinä sitten olet, aloittajahan esiintyy omalla nimimerkillään?
Ano 10:58
Hajamielisyys iskenyt.
En muista kirjautua.
Laskun erittely on minun.
2Lesken- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Hajamielisyys iskenyt.
En muista kirjautua.
2LeskenJos puhelu kesti todella minuutin, niin mietitään, miten paljon tunnista kertyy, kun kertoo 60 minuutilla.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Jos puhelu kesti todella minuutin, niin mietitään, miten paljon tunnista kertyy, kun kertoo 60 minuutilla.
BengBeng
Systeemihän pelaa niin, että ensin soitetaan ajanvaraukseen.
Sieltä kerrotaan minä päivänä lääkäri soittaa.
9- 16.00 välillä.
Jos todellakin näitä minuutin, reseptin uusimispuheluita lääkäri soittaa monta tunnissa, pääsee hän todella hyvälle tuntipalkalla.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Beng
9- 16.00 välillä.
Jos todellakin näitä minuutin, reseptin uusimispuheluita lääkäri soittaa monta tunnissa, pääsee hän todella hyvälle tuntipalkalla.Voi siitä summasta jäädä 20% liksaa, silti se on kallista.
Lääkäri on yksityisyrittäjänä lääkäriketjussa. Hän maksaa vuokraa
ja omat yrittäjä kulunsa ja ottaa iloisesti palkkansa verottomina osinkoina. - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Beng
9- 16.00 välillä.
Jos todellakin näitä minuutin, reseptin uusimispuheluita lääkäri soittaa monta tunnissa, pääsee hän todella hyvälle tuntipalkalla.Miksi 2Lesken yhä sotket ja sekoitat asiat ja asiat: Olet siis saanut reseptisi yksityispuolelta ja laskun suuruutta nyt ihmettelet. Kunnallisella eli ns. julkisella puolella terveyskeskuslääkärit soittavat ilmoittamillaan soittoajoilla ilman erillistä laskutusta, kuukausipalkallahan he itsekin ovat. Terveyskeskuslääkärit eivät saa provisioita mistään soitoistaan!
Yritä ymmärtää että sekoitat kaksi eri "systeemiä"... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etäpalvelu 68 euroa
Kelavähennys 8 euroa
Palvelumaksu 21.80
Kanta-maksu 2.10
Yhteensä 83.90Tutkailin Terveystalon hinnastoa ja sen mukaan sinua on laskutettu oikein.
Etäpalvelun hinta on sama kuin vastaanottokäynti enintään 20 min. alk. 68,00 €.
Palvelumaksu 21,80 €
Kanta-maksu 2.10€
Tosi suuri tuo etäpalvelun hinta on. Se on hinnastossa selkeästi mainittu, joten eihän siitä valittaakaan voi.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Miksi 2Lesken yhä sotket ja sekoitat asiat ja asiat: Olet siis saanut reseptisi yksityispuolelta ja laskun suuruutta nyt ihmettelet. Kunnallisella eli ns. julkisella puolella terveyskeskuslääkärit soittavat ilmoittamillaan soittoajoilla ilman erillistä laskutusta, kuukausipalkallahan he itsekin ovat. Terveyskeskuslääkärit eivät saa provisioita mistään soitoistaan!
Yritä ymmärtää että sekoitat kaksi eri "systeemiä"...Ano 17:18
Hetkinen, mitä minä nyt sekoitan.
Olen saanut reseptini yksityisen lääkärin soittaessa minulle.
Ja olen itse varannut lääkäritalosta tämän soiton.
Tottakai minä maksan siitä.
Mutta tämä yli 80.eken lasku yllätti minut totaalisesti.
Ennen se oli 25 ekeä.
Arvauskeskuslääkärit eivät minulle soittele, kun en käy heillä.
Kuin pakon edessä.Anonyymi kirjoitti:
Tutkailin Terveystalon hinnastoa ja sen mukaan sinua on laskutettu oikein.
Etäpalvelun hinta on sama kuin vastaanottokäynti enintään 20 min. alk. 68,00 €.
Palvelumaksu 21,80 €
Kanta-maksu 2.10€
Tosi suuri tuo etäpalvelun hinta on. Se on hinnastossa selkeästi mainittu, joten eihän siitä valittaakaan voi.
kylmätotuusKt
Miten ihmeessä Kelan vähennys oli 8 euroa?2lesken kirjoitti:
Ano 17:18
Hetkinen, mitä minä nyt sekoitan.
Olen saanut reseptini yksityisen lääkärin soittaessa minulle.
Ja olen itse varannut lääkäritalosta tämän soiton.
Tottakai minä maksan siitä.
Mutta tämä yli 80.eken lasku yllätti minut totaalisesti.
Ennen se oli 25 ekeä.
Arvauskeskuslääkärit eivät minulle soittele, kun en käy heillä.
Kuin pakon edessä."Apteekissa on ollut käytäntö että sieltä soitetaan suoraan lääkärille reseptin uusimista varten."
"Olen saanut reseptini yksityisen lääkärin soittaessa minulle.
Ja olen itse varannut lääkäritalosta tämän soiton."
Juupa ja ja jaapa jaa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kt
Miten ihmeessä Kelan vähennys oli 8 euroa?Kela korvaus yksityisen yleislääkärin palkkiosta on 8 €.
Sen lääkäriasema on vähentänyt laskusta.
Voi olla, että saat korvausta muutaman euron lisää, jos haet sitä Kelalta. Ota itse siitä selvää.
https://www.kela.fi/sairaanhoito_laakarinpalkkiot
Kela korvaus yksityisen yleislääkärin palkkiosta on 8 €.
Sen lääkäriasema on vähentänyt laskusta.
Voi olla, että saat korvausta muutaman euron lisää, jos haet sitä Kelalta. Ota itse siitä selvää.
https://www.kela.fi/sairaanhoito_laakarinpalkkiot
kylmätotuusKt
Kun olen olen ollut Lääkäriaseman maksuluukulla, he ovat kysyneet Kelakorttiani.
Jouduin tilaamaan Kelalta kortin.
En tarvitse sitä missään muualla.
Esim.apteekissa käy uusi henkilöllisyystodistus.
Nyt kun oli puhelinkeskustelu lääkärin kanssa, miten laskuttaja vähensi 8 euroa Kelakorvausta.
Näkemättä kelakorttia.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kt
Kun olen olen ollut Lääkäriaseman maksuluukulla, he ovat kysyneet Kelakorttiani.
Nyt kun oli puhelinkeskustelu lääkärin kanssa, miten laskuttaja vähensi 8 euroa Kelakorvausta.
Näkemättä kelakorttia.Lääkäriaseman tiedossa on henkilötunnuksesi, joten siellä voidaan vähentä laskustasi Kela korvaus 8 €.
Eihän lääkäri olisi voinut sinulle reseptiä kirjoittaa ilman henkilötunnustasi.
Lääkäriaseman tiedossa on henkilötunnuksesi, joten siellä voidaan vähentä laskustasi Kela korvaus 8 €.
Eihän lääkäri olisi voinut sinulle reseptiä kirjoittaa ilman henkilötunnustasi.
kylmätotuusKt
Luukulla ei riittänyt hetu, kun näytin henkilöllisyystodistuksen.
Lääkäritalon kassa halusi kelakortin nähtäväksi.
Ilmeisesti merkintöjen tähden.
Lääkäritalo on muuttanut käytäntöä.
Ennen henkkarissa oli Kelamerkintä.
Ei ole uudessa enää.
Pyysin uuden kortin Kelasta, kun en ole tarvinnut sitä vuosikausiin.
Vanhassa kortissa on vanha nimikin.2lesken kirjoitti:
Hajamielisyys iskenyt.
En muista kirjautua.
2LeskenElä ota enää tilaamaasi lääkettä🤣
2lesken kirjoitti:
Kt
Näkemättä kelakorttia.Eikö Kelakortti tule automaattisesti kaikille jotka kuuluvat sairausvakuutuksen piiriin? Ainakin Suomessa.
Minun mielestäni tarvitset Kelakorttiasi myös asioidessasi apteekissa ostaessasi reseptilääkkeitä.
Keksihän öisää🤭siilivain kirjoitti:
Eikö Kelakortti tule automaattisesti kaikille jotka kuuluvat sairausvakuutuksen piiriin? Ainakin Suomessa.
Minun mielestäni tarvitset Kelakorttiasi myös asioidessasi apteekissa ostaessasi reseptilääkkeitä.
Keksihän öisää🤭siili
Kelakorttia en tarvitse apteekissa.
Poliisilaitokselta hommattu virallinen henkkari käy.2lesken kirjoitti:
siili
Poliisilaitokselta hommattu virallinen henkkari käy.Kyllä minulta kysytään aina kelakortti ja otetaan siinä viivakoodi lukijaan. Kelakortissa on lisäksi sairausnumerot joiden perusteella minulle on kelakorvauksia lääkkeistä myönnetty.
Mutta jis sulla on jistain syystä omat systeemit niin siitä vaan😉. Asutko Suomessa?siilivain kirjoitti:
Elä ota enää tilaamaasi lääkettä🤣
siili
"Elä ota"
Siis kyllä minä elän ja otan.2lesken kirjoitti:
siili
"Elä ota"
Siis kyllä minä elän ja otan.No huomioi kuitenki sivuvaikutukset :)
siilivain kirjoitti:
Kyllä minulta kysytään aina kelakortti ja otetaan siinä viivakoodi lukijaan. Kelakortissa on lisäksi sairausnumerot joiden perusteella minulle on kelakorvauksia lääkkeistä myönnetty.
Mutta jis sulla on jistain syystä omat systeemit niin siitä vaan😉. Asutko Suomessa?siili
Olet varmaan tarjonnut apteekissa joulukorttia, kirjastokorttia, simkorttia, tai vanhaa viinakorttia.
Ovat joutuneet kyllästymisen asti pyytämään säälittävää kelakorttia.
Itse näytän poliisilaitokselta tilattua kunnon henkilökorttia.
Siinä on kaikki tiedot.
Asun Pohjois-Euroopassa, melkein meren rannalla.
Kuuluisat hiekkarannat monet tuntevat.
Tätä paikkaa eivät kaikki takahikiäläiset tiedä.siilivain kirjoitti:
No huomioi kuitenki sivuvaikutukset :)
siili 12:35
Joo tulee hillitön jano ja vapaudenkaipuu.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
siili
Poliisilaitokselta hommattu virallinen henkkari käy.Jos olet saanut henkilökorttisi ennen 1.1.2017, niin se toimii myös Kela korttina tietyin ehdoin.
Näin Kela tiedottaa asiasta.
https://www.kela.fi/kelan-myontamia-kortteja-ja-asiakirjoja_henkilokortti
Jos olet saanut henkilökorttisi ennen 1.1.2017, niin se toimii myös Kela korttina tietyin ehdoin.
kylmätotuusKt
Olen tästä asiasta hyvin tietoinenAnonyymi kirjoitti:
Jos olet saanut henkilökorttisi ennen 1.1.2017, niin se toimii myös Kela korttina tietyin ehdoin.
kylmätotuusKt
Olen saanut/hakenut virallisen poliisilaitoksen henkilöllisyystodistuksen vuonna 2019.
Tänäpäivänä toimii apteekissa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kt
Olen saanut/hakenut virallisen poliisilaitoksen henkilöllisyystodistuksen vuonna 2019.
Tänäpäivänä toimii apteekissa.Kelan tiedotteen mukaan henkilökorttisi ei toimi Kela- korttina.
https://www.kela.fi/kela-kortti
Tällä viikolla käyn apteekissa ja testaan itse, toimiiko minun henkilökorttini, joka on myös myönnetty vuonna 2019, Kela-korttina. Sittenpähän tämäkin asia selviää.
Kelan tiedotteen mukaan henkilökorttisi ei toimi Kela- korttina.
https://www.kela.fi/kela-kortti
Tällä viikolla käyn apteekissa ja testaan itse, toimiiko minun henkilökorttini, joka on myös myönnetty vuonna 2019, Kela-korttina. Sittenpähän tämäkin asia selviää.
kylmätotuusKt
Kävin tänään Apteekissa.
Henkilöllisyystodistukseni kävi sataprosenttisesti reseptilääkkeen ostoon.
- Anonyymi
Ryöstöhinta, en nielisi sitä ottamatta yhteyttä ko. lääkärikeskukseen.
Vain asiakaspalaute voi auttaa. Jos asiakkaat ovat tyytymättömiä,
se voi merkitä asiakkaitten katoamista muihin lääkäriketjuihin.
sitähän ne eivät halua.
Jos mahdollista vaihda edullisempaan lääkäriketjuun.
Se voi olla kaukanakin, mitä se haittaa puhelimitse.
Etkö voi saada sitä lääkettä kunnallisen kautta ?
Ainakin minulle on onnistunut.
Ihme kyllä - totean perään - oma terveyskeskukseni on aika joustamaton. Etäkontakti lääkäriin maksaa. Ovat ottaneet käyttöön puhelinvastaanotot ja todennäköisesti kävit nyt semmosella. Mitä siitä tulis jos kaikki uusisivat resehtnsä puhelimitse ja käyttäisivät ykitislääkärin kallista tylaikaa.
siili
Todellakin luin nyt chatit ja videot.
Menin siis hemmetin vanhanaikaiseen, kun ajanvarauksesta pyysin tutun lääkärin soittoaikaa.
Apteekissa on ollut käytäntö että sieltä soitetaan suoraan lääkärille reseptin uusimista varten.
Eikä ole maksanut maltaita.
Olen auttamattomasti pihalla uudesta systeemistä.
Lääkärillä on aina ollut puolituntia päivässä varattu puhelinaikoihin.
Järkevään hintaan.
Ei ole näköjään enää.
Maksoin hillittömän suuren lääkäritalolaskun ja syön loppukuun kaurapuuroa, ilman pakastemansikoita.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
siili
Menin siis hemmetin vanhanaikaiseen, kun ajanvarauksesta pyysin tutun lääkärin soittoaikaa.
Apteekissa on ollut käytäntö että sieltä soitetaan suoraan lääkärille reseptin uusimista varten.
Järkevään hintaan.
Ei ole näköjään enää.
Maksoin hillittömän suuren lääkäritalolaskun ja syön loppukuun kaurapuuroa, ilman pakastemansikoita.Kun et vaan tajua niin et tajua, jo aloituksessasi paljastat saaneesi reseptisi uusinnan yksityiseltä puolelta, siellä kaikki maksaa. Ei kuntasektorilla tunneta toimistokuluja tms......
2lesken kirjoitti:
siili
Järkevään hintaan.
Ei ole näköjään enää.
Maksoin hillittömän suuren lääkäritalolaskun ja syön loppukuun kaurapuuroa, ilman pakastemansikoita.Ai nyt ne soittiki apteekista ja laskun maksoit sinä :D. Apteekissa on vanhanaikainen systeemi. Pihalla näyttää olevan paitsi sinä, myös apteekksis jos ei tämä sitten ole sarjassamme lesken satuja ja tarinoita :).
- Anonyymi
Onkos siili ottanut hieman ylimääräisiä lääkkeitä, koska tuo kirjoitus tuntuu hieman hataralta?
Anonyymi kirjoitti:
Kun et vaan tajua niin et tajua, jo aloituksessasi paljastat saaneesi reseptisi uusinnan yksityiseltä puolelta, siellä kaikki maksaa. Ei kuntasektorilla tunneta toimistokuluja tms......
Ano 17:20
Jo en nykyään näytä tajuavan enää yhtään mitään.
Toisessa vastauksessani kuitenkin kerron asian koskevan yksityislääkäriä.
Hammashoito tuntee kuntasektorilla muita kuluja laskussaan.siilivain kirjoitti:
Ai nyt ne soittiki apteekista ja laskun maksoit sinä :D. Apteekissa on vanhanaikainen systeemi. Pihalla näyttää olevan paitsi sinä, myös apteekksis jos ei tämä sitten ole sarjassamme lesken satuja ja tarinoita :).
siili
Eivät soittaneet Apteekista.
Ihan itse soittelin.
Kerroin vain esimerkin vanhoista hyvistä ajoista.
Olen pudonnut kärryiltä nykytekniikassa.2lesken kirjoitti:
siili
Eivät soittaneet Apteekista.
Ihan itse soittelin.
Kerroin vain esimerkin vanhoista hyvistä ajoista.
Olen pudonnut kärryiltä nykytekniikassa.Apteekissa on ollut käytäntö että sieltä soitetaan suoraan lääkärille reseptin uusimista varten."
Apteekissa on ollut käytäntö että sieltä soitetaan suoraan lääkärille reseptin uusimista varten."
"Eivät soittaneet Apteekista.
Ihan itse soittelin."
Juupa ja ja jaapa jaa.siilivain kirjoitti:
Apteekissa on ollut käytäntö että sieltä soitetaan suoraan lääkärille reseptin uusimista varten."
Ihan itse soittelin."
Juupa ja ja jaapa jaa.Tuplana tuli mutta tulukoot ;)
Anonyymi kirjoitti:
Onkos siili ottanut hieman ylimääräisiä lääkkeitä, koska tuo kirjoitus tuntuu hieman hataralta?
Ano 06:03 18:31
Siilihän on perskännissä.siilivain kirjoitti:
Ihan itse soittelin."
Juupa ja ja jaapa jaa.siili 06.03 18:55
Onko jotain epäselvää?siilivain kirjoitti:
Tuplana tuli mutta tulukoot ;)
Siili 06.03 18:58
Minäkin vedin kymmenen vuotta sitten tuplajalluja.
Mutta olokoot menneet.2lesken kirjoitti:
Siili 06.03 18:58
Minäkin vedin kymmenen vuotta sitten tuplajalluja.
Mutta olokoot menneet.Sinäkin vedit, kuka muu veti :D.
- Anonyymi
Minä hoidan kaikki mahdolliset netin kautta. Viestit omalääkärille e-terveyden kautta, (lääkäri vastaa viikon sisällä), (tietysti on eri asia ,jos on akuutti hätä) ,ikääntyneen äidin koronarokotuksen varaus e- terveyden kautta, reseptien uusinta omakannan kautta, samoin labrojen tilaus ja tulosten katselu, veroilmoituksen laitan netin kautta, samoin auton seisontaan ja liikenteeseen. Kirjojen ja kuvalehtien luku ja lainaus , sekä äänikirjojen kuuntelu , kaikki netillä. Kauppakassien tilaus kotiin jne jne.
Kaikki tämä on yhtä vaivatonta ja helppoa ,kuin juttelu täällä suomi24 palstalla, eikä maksa mitään. Myös chatin kautta hoidan joitain juttuja.
Jääpä hyvää aikaa lenkkeillä ulkona kevyellä mielellä. - Anonyymi
Juu, meillä on siellä ns . omalääkäri ,jonka terv keskus on määrännyt. Tokisen voi vaihtaa, mutta meillä on kaikki ok.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Minä kirjoitan yksityislääkäristä.
Sinä tk-lääkäristä
Niissä on joitakin eroja.Tk-lääkäri voi määrätä sen saman lääkkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Tk-lääkäri voi määrätä sen saman lääkkeen.
Ano 19:03
Niinhän voi periaatteessa.
Mutta käytännössä ei.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tk-lääkäri voi määrätä sen saman lääkkeen.
Aloittajahan kertoi, ettei hänen haluamaansa lääkettä tk-lääkäri suostu määräämään kuin 20 kpl. Sitäkin määrää on itkien rukoiltava.
Sen sijaan yksityislääkäri kirjoittaa reseptin suuremmalle määrälle edes näkemättä potilasta.
Aloituksessa mainittiin Pervitin, Hota-pulveri ja Aspirin. Tuosta voi päätellä, että kyseessä on voimakas kipulääke siis opioidi.
Tk:ssa ollaan tarkkoja opioidien kanssa. Yksityisellä puolella em. lääkkeitä nähtävästi määrätään helpommin, ainakin tässä tapauksessa.
Aloittajahan kertoi, ettei hänen haluamaansa lääkettä tk-lääkäri suostu määräämään kuin 20 kpl. Sitäkin määrää on itkien rukoiltava.
Sen sijaan yksityislääkäri kirjoittaa reseptin suuremmalle määrälle edes näkemättä potilasta.
Aloituksessa mainittiin Pervitin, Hota-pulveri ja Aspirin. Tuosta voi päätellä, että kyseessä on voimakas kipulääke siis opioidi.
Tk:ssa ollaan tarkkoja opioidien kanssa. Yksityisellä puolella em. lääkkeitä nähtävästi määrätään helpommin, ainakin tässä tapauksessa.
kylmätotuusKt
Laitoin esimerkkejä vanhoista lääkkeistä.
Kipulääkkeitä en tarvitse. Eikä niistä ole kysymys.
Yksityislääkäri on perhelääkärimme. Hän on tuntenut ja nähnyt minut tarpeeksi monta kertaa.
Ei tarvitse kinua ei Kelan korvattavaa 20 kpl näytepakkausta.
- Anonyymi
Erittely on valtaisaa. Auto piti jättää puolan takia.
Sytytyspuola on auton sytytysjärjestelmään kuuluva osa, joka synnyttää muiden osien kanssa kipinän, jota tarvitaan kaasuuntuneen polttoaineen sytyttämiseen. Sytytyspuolan vaihto on suhteellisen yksinkertainen toimenpide, mikäli sinulla on kokemusta autoista entuudestaan.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Sytytyspuola on auton sytytysjärjestelmään kuuluva osa, joka synnyttää muiden osien kanssa kipinän, jota tarvitaan kaasuuntuneen polttoaineen sytyttämiseen. Sytytyspuolan vaihto on suhteellisen yksinkertainen toimenpide, mikäli sinulla on kokemusta autoista entuudestaan.
Reseptin uusimisesta hypättiin sytytyspuolaan, saako uuden puolan helposti jos soittaa ensin yksityislääkärille ja hän laittaa sähköisen reseptin apteekille ja sitten saa hakea uuden puolan apteekista? Onko apteekeissa hyvät sytytyspuolavarastot vai pitääkö tilata puola Puolasta? Määräävätkö myös kuntasektorin lääkärit sytytyspuolareseptejä?
Anonyymi kirjoitti:
Reseptin uusimisesta hypättiin sytytyspuolaan, saako uuden puolan helposti jos soittaa ensin yksityislääkärille ja hän laittaa sähköisen reseptin apteekille ja sitten saa hakea uuden puolan apteekista? Onko apteekeissa hyvät sytytyspuolavarastot vai pitääkö tilata puola Puolasta? Määräävätkö myös kuntasektorin lääkärit sytytyspuolareseptejä?
Jos tarvitset omasta mielestäsi lääkäriä sytytyspuolien ostoon, tilaa ihmeessä halpa terkkarilääkäri.
Sytytyspuolien osto on tarkkaa puuhaa.
Täältä löydät mallikohtaiset sytytyspuolat autoon. Voit etsiä autoosi sopivan sytytyspuolan myös rekisterinumerohaun avulla!
SYTYTYSPUOLAT
Etsi ajoneuvoosi sopivat sytytyspuolat
FIN
ABC-123
21 OSUMAA
SUURTEHOPUOLA SININEN 12V
SUURTEHOPUOLA SININEN 12V
53-400
Tuotetta on varastossa seuraavissa 16 tavaratalossa
1350
Sytytyspuola
Useita tuotteita
alk.
3490
SYTYTYSPUOLA
53-401
3490
Sytytyspuola
Useita tuotteita
alk.
3490
SYTYTYSPUOLA
53-419
Tuotetta on varastossa seuraavissa 11 tavaratalossa
4290
SYTYTYSPUOLA
53-409
3990
SYTYTYSPUOLA
53-423
5490
SUURTEHOSYTYTYSPUOLA
53-403
2490
SYTYTYSPUOLA
53-408
4690
SYTYTYSPUOLA
53-410
3690
SYTYTYSPUOLA
53-417
3690
SYTYTYSPUOLA
53-404
4290
SYTYTYSPUOLA
53-411
3690
SYTYTYSPUOLA
53-412
Tuotetta on varastossa seuraavissa 15 tavaratalossa
4690
SYTYTYSPUOLA
53-413
4990
SYTYTYSPUOLA
53-414
5490
SYTYTYSPUOLA
53-405
Tuotetta on varastossa seuraavissa 2 tavaratalossa
5490
SYTYTYSPUOLA
53-420
Tuotetta on varastossa seuraavissa 13 tavaratalossa
9990
SYTYTYSPUOLA
53-421
4290
SYTYTYSPUOLA
53-415
109,-
SYTYTYSPUOLA
53-418
Tuotetta on varastossa seuraavissa 12 tavaratalossa
4690
Uutiskirje
Älä jää paitsi hyvistä tarjouksistamme ja viimeisimmistä uutisistamme! Rekisteröidy uutiskirjeemme tilaajaksi.
- Anonyymi
Kukahan se nämä typerät puola- asiat otti esiin lääkärireseptien sekaan. Eikö ole sytytys aivan kohdillaan vai mikä saa asiat noin sotkeentumaan?
Täällähän niitä neropatteja liikkuu.
Sytytys on jäänyt vähän vajaaksi jo alkumetreillä.
Minkäs sille mahtaa jos käämit ovat palaneet
Ja lamput sammuneet.
Enää auttaa lasoli.
Vai oliko se masoli2lesken kirjoitti:
Täällähän niitä neropatteja liikkuu.
Sytytys on jäänyt vähän vajaaksi jo alkumetreillä.
Minkäs sille mahtaa jos käämit ovat palaneet
Ja lamput sammuneet.
Enää auttaa lasoli.
Vai oliko se masoliTämä ketju vähän yllätti minut.
Porukat käyvätkin kunnallisessa terveyskeskuksessa valittamassa vaivojaan.
Välillä täällä on niin hyvin toimeentulevia tyyppejä, että luulin kaikkien käyvän yksityisellä lääkärillä.
No hyvä kun selvisi.
Yksi oli käynyt videovastaanotolla ja muut olivat ulkona kuin puistotädit kyselystäni.
Kait se arvauskeskus on tyhjää parempi.
Ja onhan se halpa.
Se on moro- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Tämä ketju vähän yllätti minut.
Välillä täällä on niin hyvin toimeentulevia tyyppejä, että luulin kaikkien käyvän yksityisellä lääkärillä.
No hyvä kun selvisi.
Yksi oli käynyt videovastaanotolla ja muut olivat ulkona kuin puistotädit kyselystäni.
Ja onhan se halpa.
Se on moroTuli vähän yllätyksenä kun niin vähän olet näillä sivuilla oleillut, niinkö!
ps. Julkinen ja yhä pääosin toimiva ja hyvä terveydenhuolto on kyllä tarkoitettu kaikille kansalaisille, jopa meille joiden varallisuus toki riittäisi silloin tällöin vaikka yksityiselläkin poiketa! - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
No hyvä kun selvisi.
Ja onhan se halpa.
Se on moroToivottavasti saamiesi vastausten perusteella ymmärrät, miksi saamasi lasku oli niin suuri kuin oli.
Sekä yksityisellä että julkisella sektorilla toimivat yleislääkärit ovat lääketieteen lisensiaatteja. Heillä on siis sama koulutus takanaan.
Tk:ssa toimiva lääkäri on yhtä pätevä työssään kuin jollain lääkäriasemalla työskentelevä yleislääkäri.
kylmätotuus - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
No hyvä kun selvisi.
Ja onhan se halpa.
Se on moroKorkein lääketieteellinen osaaminen maassamme on julkisella puolella, esim. kunnallisissa yliopistollisissa keskussairaaloissa ja vastaavissa. Jos esim. eräälle Leskelle käy riittävän huonosti, siinä ei ambulanssi edes harkitse lähtöä yksityiselle lääkärille. Silloin mennään julkiselle puolelle saamaan "tyhjää parempaa" hoitoa.
Vai juteltaisiinko vaikka hevosen kuolaimista, mistä saa hyviä kuolaimia, nyt kun sytytyspuolakysymyskin tuli ratkaistua? Anonyymi kirjoitti:
Korkein lääketieteellinen osaaminen maassamme on julkisella puolella, esim. kunnallisissa yliopistollisissa keskussairaaloissa ja vastaavissa. Jos esim. eräälle Leskelle käy riittävän huonosti, siinä ei ambulanssi edes harkitse lähtöä yksityiselle lääkärille. Silloin mennään julkiselle puolelle saamaan "tyhjää parempaa" hoitoa.
Vai juteltaisiinko vaikka hevosen kuolaimista, mistä saa hyviä kuolaimia, nyt kun sytytyspuolakysymyskin tuli ratkaistua?On se kumma että kallis puhelinsoittoni yksityislääkärille sekoitti koko pakan.
Tietenkin minut viedään kunnalliseen lasarettiin lanssilla.
Laittavat yksinäiseen koppiin, laidat ylhäällä ja lepositeet kiinni.
Ja rauhoittavaa kroppa täyteen.
Toiveeni on hoitotahdossa, että haluan päihteettömälle osastolle.
Nyt asiaan:
Millaiselle hevoselle Visionin sylinterikuolain sopii?
Erityisen toimiva kuolain suustaan yliherkille tai levottomille hevosille sekä hevosille joilla on matala kitalaki.
Hyvin suositeltava malli myös aivan peruskuolaimeksi tai nuoren hevosen kuolaimeksi. Lukuisat eläinlääkärit suosittelevat Vision sylinterikuolainta!
Mikä tekee Vision sylinterikuolaimesta erityisen?
1: Muotoiltu suuosa
Monet perinteiset kuolaimet asettuvat hevosen kielelle suorana, rajoittaen siten hevosen nielemistä ja aiheuttaen vastustelua. Vision-kuolainten muotoiltu suuosa antaa hevoselle tilaa niellä vapaasti ja rohkaisee sitä rentoutumaan ja kuuntelemaan ratsastajaansa. Muotoilu myös mahdollistaa sen, että kuolaimen paine jakautuu tasaisesti kielelle.
2: Sylinteri
Kuolaimen keskellä oleva sylinteri on itse asiassa niveltä suojaava osa. Sen tehtävä on estää hevosen kieltä vahingoittumasta nivelen paineesta. Se myös jakaa nivelen paineen isommalle alueelle ja estää ns. pähkinänsärkijäefektin, minkä perinteiset nivelkuolaimet aiheuttavat. Sylinteri suojaa siis sekä hevosen kitalakea että kieltä vahingoittumiselta ja osaltaan mahdollistaa selkeän, pehmeän ja yksiselitteisen signaalin antamisen.Anonyymi kirjoitti:
Tuli vähän yllätyksenä kun niin vähän olet näillä sivuilla oleillut, niinkö!
ps. Julkinen ja yhä pääosin toimiva ja hyvä terveydenhuolto on kyllä tarkoitettu kaikille kansalaisille, jopa meille joiden varallisuus toki riittäisi silloin tällöin vaikka yksityiselläkin poiketa!Ano 07.03.20:28
Tämäkin asia on tiedossa.
Kun nyt sattuu asia olevan niin, että yksityislääkäri on tapauksessani parempi kuin arvauskeskuksen lääkäri.
En kait minä nyt huvikseni maksa enempää, jos molemmat toimisivat samalla tavalla.Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti saamiesi vastausten perusteella ymmärrät, miksi saamasi lasku oli niin suuri kuin oli.
Sekä yksityisellä että julkisella sektorilla toimivat yleislääkärit ovat lääketieteen lisensiaatteja. Heillä on siis sama koulutus takanaan.
Tk:ssa toimiva lääkäri on yhtä pätevä työssään kuin jollain lääkäriasemalla työskentelevä yleislääkäri.
kylmätotuusKt
Olen ymmärtänyt oman tietäämättömyyteni.
Ei enää vanhanaikaisia soittoja.
Nyt chattaillaan.
Menen ihanan yksityislääkärin vastaanotolle seuraavalla kerralla ihan livenä.
Hänen hurmaava olemuksensa ja puhetyylinsä saa kipeän kantapäävaivani tuntumaan, no ei oikein miltään.
Siitä maksan mielelläni kunnon hinnan.
Hän kuuntelee ja selittää asiat perinjuurin.
Ja tarpeen vaatiessa, ilman rukoilemista laittaa lähetteen eteenpäin.
Eikä kirjoita säälittäviä näytepakkausreseptejä.Anonyymi kirjoitti:
Korkein lääketieteellinen osaaminen maassamme on julkisella puolella, esim. kunnallisissa yliopistollisissa keskussairaaloissa ja vastaavissa. Jos esim. eräälle Leskelle käy riittävän huonosti, siinä ei ambulanssi edes harkitse lähtöä yksityiselle lääkärille. Silloin mennään julkiselle puolelle saamaan "tyhjää parempaa" hoitoa.
Vai juteltaisiinko vaikka hevosen kuolaimista, mistä saa hyviä kuolaimia, nyt kun sytytyspuolakysymyskin tuli ratkaistua?Millaiselle hevoselle Visionin sylinterikuolain sopii?
Erityisen toimiva kuolain suustaan yliherkille tai levottomille hevosille sekä hevosille joilla on matala kitalaki.
Hyvin suositeltava malli myös aivan peruskuolaimeksi tai nuoren hevosen kuolaimeksi. Lukuisat eläinlääkärit suosittelevat Vision sylinterikuolainta!
Mikä tekee Vision sylinterikuolaimesta erityisen?
1: Muotoiltu suuosa
Monet perinteiset kuolaimet asettuvat hevosen kielelle suorana, rajoittaen siten hevosen nielemistä ja aiheuttaen vastustelua. Vision-kuolainten muotoiltu suuosa antaa hevoselle tilaa niellä vapaasti ja rohkaisee sitä rentoutumaan ja kuuntelemaan ratsastajaansa. Muotoilu myös mahdollistaa sen, että kuolaimen paine jakautuu tasaisesti kielelle.
2: Sylinteri
Kuolaimen keskellä oleva sylinteri on itse asiassa niveltä suojaava osa. Sen tehtävä on estää hevosen kieltä vahingoittumasta nivelen paineesta. Se myös jakaa nivelen paineen isommalle alueelle ja estää ns. pähkinänsärkijäefektin, minkä perinteiset nivelkuolaimet aiheuttavat. Sylinteri suojaa siis sekä hevosen kitalakea että kieltä vahingoittumiselta ja osaltaan mahdollistaa selkeän, pehmeän ja yksiselitteisen signaalin antamisen- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kt
Olen ymmärtänyt oman tietäämättömyyteni.
Ei enää vanhanaikaisia soittoja.
Nyt chattaillaan.
Menen ihanan yksityislääkärin vastaanotolle seuraavalla kerralla ihan livenä.
Hänen hurmaava olemuksensa ja puhetyylinsä saa kipeän kantapäävaivani tuntumaan, no ei oikein miltään.
Siitä maksan mielelläni kunnon hinnan.
Hän kuuntelee ja selittää asiat perinjuurin.
Ja tarpeen vaatiessa, ilman rukoilemista laittaa lähetteen eteenpäin.
Eikä kirjoita säälittäviä näytepakkausreseptejä.Sinulla on siis kipeä kantapää ja sen hoitamiseen tarvitsit lääkereseptin hurmaavalta yksityislääkäriltä.
Kivunhoitoon käytetään kipulääkkeitä.
Opioideja lääkäri ei sinulle määrää, jos hän on tietoinen siitä, että olet raitistunut alkoholisti.
Masennuskipulääke sopii sinullekin.
Aiemmin kirjoitit, ettei kyseessä ole kipulääke.
Ihmettelen suuresti, mikä on se rohto jota saat vaivaasi, jos se ei ole kipulääke.
Hyvin ristiriitaisia kommentteja olet aloitukseesi kirjoitellut, joten on mahdotonta tietää, mitkä niistä ovat totta ja mitkä tarua.
Olisit löytänyt vastauksen kalliiseen puheluun itse, jos olisit vaivautunut menemään käyttämäsi Lääkäriaseman nettisivulle.
Sinulla on siis kipeä kantapää ja sen hoitamiseen tarvitsit lääkereseptin hurmaavalta yksityislääkäriltä.
Kivunhoitoon käytetään kipulääkkeitä.
Opioideja lääkäri ei sinulle määrää, jos hän on tietoinen siitä, että olet raitistunut alkoholisti.
Masennuskipulääke sopii sinullekin.
Aiemmin kirjoitit, ettei kyseessä ole kipulääke.
Ihmettelen suuresti, mikä on se rohto jota saat vaivaasi, jos se ei ole kipulääke.
Hyvin ristiriitaisia kommentteja olet aloitukseesi kirjoitellut, joten on mahdotonta tietää, mitkä niistä ovat totta ja mitkä tarua.
Olisit löytänyt vastauksen kalliiseen puheluun itse, jos olisit vaivautunut menemään käyttämäsi Lääkäriaseman nettisivulle.
kylmätotuusKt
Otsikko kertoo kalliista
puhelusta, ei tenttaamistasi lääkkeistä.
Halusin tuoda julki sen asian, kuinka nopeasti asiat muuttuvat tietotekniikassa.
Pitää olla kokoajan ajan hermolla.
Luulin oikeasti, että täällä porukat käyttävät yksityisen lääkärin palveluita.
Ja joku olisi joskus pirauttanut omalle henkilääkärilleen.
Ja töpeksinyt kun ei ole chattailut tai videopuhellut.
Luulin väärin.
Vielä kerran.
En pyydä, halua, tarvitse kipulääkkeitä.
Enkä masennuslääkkeitä.
Olen vaivani tuonut julki täällä palstalla jo monta vuotta sitten.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kt
Otsikko kertoo kalliista
Halusin tuoda julki sen asian, kuinka nopeasti asiat muuttuvat tietotekniikassa.
Luulin väärin.
Vielä kerran.
Enkä masennuslääkkeitä.
Olen vaivani tuonut julki täällä palstalla jo monta vuotta sitten.Aloituksesi liittyy käyttämäsi Lääkäriaseman suureen laskuun, kuten itsekin totesit.
Nyt kuitenkin kerrot halunneesi keskustella nopeasti muuttuvasta tietotekniikasta, vaikka aloituksessa et maininnut siitä sanallakaan.
Aloituksesi on väärin otsikoitu. Seuraavalla kerralla kannattaa olla huolellisempi, kun otsikkoa valitset.
En ole seurannut sinun, enkä kenenkään muun palstalaisen vaivoja.
kylmätotuus
PS. Noudata edesmenneen miehesi antamaa neuvoa:"Jos et tiedä, mitä teet, älä tee mitään." - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kt
Otsikko kertoo kalliista
Luulin väärin.
Vielä kerran.
Enkä masennuslääkkeitä.
Olen vaivani tuonut julki täällä palstalla jo monta vuotta sitten.Miten soittamalla tapahtunut lääkereseptin uusiminen liittyy tietotekniikan muutoksiin?
Mistä haet tietosi, mihin pohjaa esim. kummallinen käsityksesi että "porukat" muka kaikki käyttäisivät yksityislääkärien palveluja? Monellako prosentilla suomalaisista arvelet olevan "oma" henkilääkäri?
Julkisella puolella otettiin, tai pyrittiin ottamaan, käyttöön joskus 10- 20 vuotta sitten ns. omalääkäri järjestely, ajatus siitä että asiakas pääsisi aina yhdelle ja samalle lääkärille. No, ajatus oli ehkä kaunis vaan ei luonnollisesti saattanut juurikaan toimiva olla, ihmisten vaivojen ilmaantumisajankohdat ja lääkärien vastaanottoajat eivät tietenkään useinkaan kohdanneet, eli se siitä. Miten sitten kun pitäisi olla oikein "oma" henkilääkäri, hänenhän tulisi päivystää 24h vain sinua varten. Mahdollista ja tapahtuukin käytännössä varmaan joidenkin upporikkaiden tapauksessa mutta että "porukoilla", ei pelitä.
Jos olet niin rikas kuin annat ymmärtää, miksi et osta itsellesi juttuseuraa, miksi roikut täällä julkisilla luokattomilla keskustelusivuilla? Anonyymi kirjoitti:
Miten soittamalla tapahtunut lääkereseptin uusiminen liittyy tietotekniikan muutoksiin?
Mistä haet tietosi, mihin pohjaa esim. kummallinen käsityksesi että "porukat" muka kaikki käyttäisivät yksityislääkärien palveluja? Monellako prosentilla suomalaisista arvelet olevan "oma" henkilääkäri?
Julkisella puolella otettiin, tai pyrittiin ottamaan, käyttöön joskus 10- 20 vuotta sitten ns. omalääkäri järjestely, ajatus siitä että asiakas pääsisi aina yhdelle ja samalle lääkärille. No, ajatus oli ehkä kaunis vaan ei luonnollisesti saattanut juurikaan toimiva olla, ihmisten vaivojen ilmaantumisajankohdat ja lääkärien vastaanottoajat eivät tietenkään useinkaan kohdanneet, eli se siitä. Miten sitten kun pitäisi olla oikein "oma" henkilääkäri, hänenhän tulisi päivystää 24h vain sinua varten. Mahdollista ja tapahtuukin käytännössä varmaan joidenkin upporikkaiden tapauksessa mutta että "porukoilla", ei pelitä.
Jos olet niin rikas kuin annat ymmärtää, miksi et osta itsellesi juttuseuraa, miksi roikut täällä julkisilla luokattomilla keskustelusivuilla?Ano 10:37
Olen roikkunut tällä 60 plus sivustolle kohta 7 vuotta.
Ja minkä olen oppinut.
Älä missän tapauksessa aliarvioi itseäsi ja elämääsi.
Mielellään kannattaa laittaa länsirannikon lisää ja vielä bonukset päälle.
Turha sanonta, että vaatimattomuus kaunistaa.
Ei hiukkaakaan niin tapahdu.
Niin sinulla oli jotain asiantynkää.
Koskien tk:ta
Ihan yksi hailee kuka siellä arvauskeskuksessa päivystää.
Ei ole kunnia ollut tutustua omaanlääkäriin.
Ai niin miksi roikun täällä.
Pakkohan minun on käyttää neljää superkallista älypuhelintani.
Kun on koulussa oli 10 äikässä, pysyy tämä äidinkieli ja kerronta jotenkin hallinnassa.
Tavallisen kansan keskuudessa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 10:37
Olen roikkunut tällä 60 plus sivustolle kohta 7 vuotta.
Ja minkä olen oppinut.
Älä missän tapauksessa aliarvioi itseäsi ja elämääsi.
Mielellään kannattaa laittaa länsirannikon lisää ja vielä bonukset päälle.
Turha sanonta, että vaatimattomuus kaunistaa.
Ei hiukkaakaan niin tapahdu.
Niin sinulla oli jotain asiantynkää.
Koskien tk:ta
Ihan yksi hailee kuka siellä arvauskeskuksessa päivystää.
Ei ole kunnia ollut tutustua omaanlääkäriin.
Ai niin miksi roikun täällä.
Pakkohan minun on käyttää neljää superkallista älypuhelintani.
Kun on koulussa oli 10 äikässä, pysyy tämä äidinkieli ja kerronta jotenkin hallinnassa.
Tavallisen kansan keskuudessa.Entä mikä on tosiaurinkoaika Barnaulin kaupungissa silloin kun paikallisaika Helsingissä on 18:47?
Anonyymi kirjoitti:
Entä mikä on tosiaurinkoaika Barnaulin kaupungissa silloin kun paikallisaika Helsingissä on 18:47?
Ano 18:45
13:47- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 18:45
13:47Pieleen meni rankasti! Ei kysytty vyöhykeaikaa vaan tosiaurinkoaikaa. Luulin että monilla superkalliilla puhelimilla avustettuna moinen asia olisi helppo kädenkäänteessä selvittää mutta eipä vaan. Mutta helpotetaan kysymystä sen verran, että kysytäänkin jotta mikä on tosiaurinkoaika Helsingissä silloin kun pvm on 9.3.1921 ja kellomme näyttävät aikaa 18:47?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä mikä on tosiaurinkoaika Barnaulin kaupungissa silloin kun paikallisaika Helsingissä on 18:47?
Opettaja, opettaja, minä tiijän, minä tiijän.
Vastaas on 20:22
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieleen meni rankasti! Ei kysytty vyöhykeaikaa vaan tosiaurinkoaikaa. Luulin että monilla superkalliilla puhelimilla avustettuna moinen asia olisi helppo kädenkäänteessä selvittää mutta eipä vaan. Mutta helpotetaan kysymystä sen verran, että kysytäänkin jotta mikä on tosiaurinkoaika Helsingissä silloin kun pvm on 9.3.1921 ja kellomme näyttävät aikaa 18:47?
Tiijän vastaaksen tuohonnii kysymyksee.
Vastoon 18:27
Vastaas on sama olpa kysseessä 9.3.1921 tae 9.3. 2021.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten soittamalla tapahtunut lääkereseptin uusiminen liittyy tietotekniikan muutoksiin?
Jos olet niin rikas kuin annat ymmärtää, miksi et osta itsellesi juttuseuraa, miksi roikut täällä julkisilla luokattomilla keskustelusivuilla?Meidän tk:ssa omalääkäri/omahoitaja systeemi toimii loistavasti.
Soittamalla omahoitajalle voi varata ajan omalääkärille. Ajan saa joskus jopa samalle päivälle, mutta viimeistään parin päivän kuluttua.
Jos hoitaja toteaa, että tarvitsen hoitoa nopeasti, niin hän varaa ajan päivystävälle lääkärille, mikäli omalääkärin "kalenteri" on täynnä.
Lääkäreiden ja hoitajien vaihtuvuus on vähäistä.
Sama omalääkäri on hoitanut minua n.10 vuotta ja omahoitaja vielä kauemmin.
Se on kullanarvoinen asia.
Olen erittäin tyytyväinen tk:ssa saamaani hoitoon, eikä tulisi mieleenikään mennä yksityiselle lääkärille.
Tk:n hammashoitolassakin on omahammaslääkäri/omahammashygienisti systeemi.
Hyvin ovat hammaskalustoani hoitaneet.
Pieleen meni rankasti! Ei kysytty vyöhykeaikaa vaan tosiaurinkoaikaa. Luulin että monilla superkalliilla puhelimilla avustettuna moinen asia olisi helppo kädenkäänteessä selvittää mutta eipä vaan. Mutta helpotetaan kysymystä sen verran, että kysytäänkin jotta mikä on tosiaurinkoaika Helsingissä silloin kun pvm on 9.3.1921 ja kellomme näyttävät aikaa 18:47?
Ano 09.03. 19:38
Ei mitään havaintoa. En tiedä vastausta.
Mutta esitän sinulle tehtävän.
Mikä on seuraava kirjain allamainittuun jatkoksi ja perustelu.
YKKNAnonyymi kirjoitti:
Meidän tk:ssa omalääkäri/omahoitaja systeemi toimii loistavasti.
Soittamalla omahoitajalle voi varata ajan omalääkärille. Ajan saa joskus jopa samalle päivälle, mutta viimeistään parin päivän kuluttua.
Jos hoitaja toteaa, että tarvitsen hoitoa nopeasti, niin hän varaa ajan päivystävälle lääkärille, mikäli omalääkärin "kalenteri" on täynnä.
Lääkäreiden ja hoitajien vaihtuvuus on vähäistä.
Sama omalääkäri on hoitanut minua n.10 vuotta ja omahoitaja vielä kauemmin.
Se on kullanarvoinen asia.
Olen erittäin tyytyväinen tk:ssa saamaani hoitoon, eikä tulisi mieleenikään mennä yksityiselle lääkärille.
Tk:n hammashoitolassakin on omahammaslääkäri/omahammashygienisti systeemi.
Hyvin ovat hammaskalustoani hoitaneet.
kylmätotuusKt
Kun samassa tuppukylässä asuu ikänsä, kait siellä jotka asiat pysyvät.
Fakkiutuu samoihin paikkoihin ja tapoihin.
Näillä tyypeillä on oikein hieno nimikin.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
YKKNEt siis ihan aikuisten oikeasti tiedä etkä osaa monien kalliiden puhelintesi neteistä etsiä tietoa ajan määreistä, maan ja auringon keskinäisestä asemasta ja sen muutoksista jne??
Tässä tapauksessa riittävällä, eli minuutin tarkkuudella ilmoitettuna Helsingissä oli keskipäivän hetki eilen käyttämiemme kellojen näyttäessä aikaa 12:31. Ts. sillä hetkellä juuri Helsingistä tarkasteltuna aurinko oli korkeimmillaan ja samalla suoraan etelässä. Tämä aika oli samalla tosiaurinkoaika, kellomme näyttävät laajalti sovitusti vain summittaisen ajan, yhdenlaisen kompromissin. Esim. monet aikavyöhykerajat maapallolla noudattelevat paljolti valtioiden rajoja ja laaja Kiina taas on sisällytetty yhteen ainoaan aikavyöhykkeeseen.
Koska eilen siis Helsingissä tosiaurinkoaika ja kellojemme aika erosivat toisistaan 31 min., otamme ja vähennämme ajasta klo 18:47 31 min. ja saamme kysytyksi tosiaurinkoajaksi ajan klo 18:16.
Jos halutaan ilmoittaa em. aika sekuntien tarkkuudella, se olisi täysin mahdollista ja esim. perinteisessä merenkulussa paikanmäärittelyssä niin jouduttiin tekemäänkin, mutta silloin olisi alkuun määriteltävä maantieteellinen tarkkailupiste myös sekuntien tarkkuudella, lähtökohtana ei olisi enää ilmaisu Helsinki vaan esim. Helsingin alueella oleva piste 60,102 astetta Pohjoista leveyttä ja 24,955 astetta Itäistä pituutta.
Sitäkin on tullut ihmeteltyä, että miksi kartoiltamme mitattu lyhin suora ei olekaan todellisuudessa kahden paikkakunnan välinen lyhin etäisyys tai sitäkin että miksi aikanaan määritelty metrin mitan käyttöön otettu mitta ei koskaan ollut sen alkuun määritellyn mittainen, miksi on käytetty ja käytetään väärää metrin mittaa?
Koska minulla ei ole edes yhtä superkallista puhelinta, kuinka edes saatat olettaa että voisin tietää mitä oletkaan kysymässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ihan aikuisten oikeasti tiedä etkä osaa monien kalliiden puhelintesi neteistä etsiä tietoa ajan määreistä, maan ja auringon keskinäisestä asemasta ja sen muutoksista jne??
Tässä tapauksessa riittävällä, eli minuutin tarkkuudella ilmoitettuna Helsingissä oli keskipäivän hetki eilen käyttämiemme kellojen näyttäessä aikaa 12:31. Ts. sillä hetkellä juuri Helsingistä tarkasteltuna aurinko oli korkeimmillaan ja samalla suoraan etelässä. Tämä aika oli samalla tosiaurinkoaika, kellomme näyttävät laajalti sovitusti vain summittaisen ajan, yhdenlaisen kompromissin. Esim. monet aikavyöhykerajat maapallolla noudattelevat paljolti valtioiden rajoja ja laaja Kiina taas on sisällytetty yhteen ainoaan aikavyöhykkeeseen.
Koska eilen siis Helsingissä tosiaurinkoaika ja kellojemme aika erosivat toisistaan 31 min., otamme ja vähennämme ajasta klo 18:47 31 min. ja saamme kysytyksi tosiaurinkoajaksi ajan klo 18:16.
Jos halutaan ilmoittaa em. aika sekuntien tarkkuudella, se olisi täysin mahdollista ja esim. perinteisessä merenkulussa paikanmäärittelyssä niin jouduttiin tekemäänkin, mutta silloin olisi alkuun määriteltävä maantieteellinen tarkkailupiste myös sekuntien tarkkuudella, lähtökohtana ei olisi enää ilmaisu Helsinki vaan esim. Helsingin alueella oleva piste 60,102 astetta Pohjoista leveyttä ja 24,955 astetta Itäistä pituutta.
Sitäkin on tullut ihmeteltyä, että miksi kartoiltamme mitattu lyhin suora ei olekaan todellisuudessa kahden paikkakunnan välinen lyhin etäisyys tai sitäkin että miksi aikanaan määritelty metrin mitan käyttöön otettu mitta ei koskaan ollut sen alkuun määritellyn mittainen, miksi on käytetty ja käytetään väärää metrin mittaa?
Koska minulla ei ole edes yhtä superkallista puhelinta, kuinka edes saatat olettaa että voisin tietää mitä oletkaan kysymässä?Ano 10:51
Tehtäväni pystyy ratkaisemaan ilman älkkäriä.
On alakansakoulun tehtävissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ano 10:51
Tehtäväni pystyy ratkaisemaan ilman älkkäriä.
On alakansakoulun tehtävissä.Teidän suunnallanneko käydään yhä kansakoulua...
Anonyymi kirjoitti:
Teidän suunnallanneko käydään yhä kansakoulua...
Ano 14:49
Kun menin ensimmäiselle luokalle kansakouluun 1961, ratkaisin tuon tehtävän.
Nykyään en tunne muuta kuin palvelukoteja.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
YKKNAiempi ratkaisuni tehtävääsi poistettiin, joten otanpa uusiksi.
Seuraava kirjain on V.
Päädyin tähän tulokseen seuraavasta olettamuksesta.
Y=1
K=2
K=3
N=4
V=5
kylmätotuus - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kt
Kun samassa tuppukylässä asuu ikänsä, kait siellä jotka asiat pysyvät.
Fakkiutuu samoihin paikkoihin ja tapoihin.
Näillä tyypeillä on oikein hieno nimikin.Kirjoittanet omasta elämästäsi.
Minä en osaa sanoa asiaan juuta enkä jaata, koska minulla ei ole siitä kokemusta.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiempi ratkaisuni tehtävääsi poistettiin, joten otanpa uusiksi.
Seuraava kirjain on V.
Y=1
K=2
K=3
N=4
V=5
kylmätotuusKo. kirjainleikittelyä ei ehkä voida pitää yleissivistyksen ja laajan yleistiedon mittarina ja sellaisen osoittajana, sen sijaan esim. tieto ja ymmärrys ajan määreistä ja määritelmistä, maapallon liikkeistä auringon suhteen jne. ovat olennaisia laajan yleistiedon omaavan tietoja.
Yhä vaan on mahdollista törmätä kalliitakin kännyköitä näpelöiviin kansalaisiin jotka eivät ymmärrä niinkään alkeellista perusasiaa kuin että Tammisaaressa keskipäivä ei ole samaan aikaan kuin Kotkassa, vaikka katsojien kellot näyttävät samaa aikaa.
nim. Zeniitti Anonyymi kirjoitti:
Aiempi ratkaisuni tehtävääsi poistettiin, joten otanpa uusiksi.
Seuraava kirjain on V.
Y=1
K=2
K=3
N=4
V=5
kylmätotuusKt
Kymmenen pistettä. Oikein.
Seuraava tehtävä:
TH
Mikä on seuraava kirjain?- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kt
Kymmenen pistettä. Oikein.
Seuraava tehtävä:
TH
Mikä on seuraava kirjain?Epsilon
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 14:49
Kun menin ensimmäiselle luokalle kansakouluun 1961, ratkaisin tuon tehtävän.
Nykyään en tunne muuta kuin palvelukoteja.Minäpä ratkaisin tuollaisia laskutehtäviä jo 3-vuotiaana. Kansakoulua en käynyt, vaan menin suoraan oppikouluun.
Uskokoon ken tahtoo!
kylmätotuus
- Anonyymi
Se julkisen puolen tyhjäpää lekuri on todennäköisesti iltapäivällä uusimassa reseptejä yksityisellä lääkäriasemalla.
- Anonyymi
lääkärille puhelinaika maksaa maltaita, saman jos käy vastaanotolla, elikkä
yleislääkärille 80€, kannattaa siirtyä julkisiin palveluhin ja uusia kannassa,
porissa kyllä kunnallinen homma on vissiin perheestä ei sinne lääkäritkään oikein innolla hae
nj- Anonyymi
njjn ja mä olen kyllä saanut siirrettyä reseptit työterveydestä kunnallisiin ilman mitään vaikeuksia
Ano
Ei mitään tietoa kuinka perheestä kuntamme kandipalvelu on?
Tai on siellä kuulemma yli-ikäisiä harmaapartoja.
Köyhälistöä varten.Anonyymi kirjoitti:
njjn ja mä olen kyllä saanut siirrettyä reseptit työterveydestä kunnallisiin ilman mitään vaikeuksia
Ano 09.03 21:22
Ja ihka oikea lääkärikin on paikalla. Jes- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 09.03 21:22
Ja ihka oikea lääkärikin on paikalla. Jesmuistaakseni apteekki hoiti resptien uusimiset yksityiseltä kunnalliselle puolelle. työterveydessä oli se lääkiärin puhelinaika jotain 50€ luokkaa minkä työnantja maksoi
nj Anonyymi kirjoitti:
Eikö Suomessa kaikki reseptit näy omakannassa? Oli ne saatu mistä vaan?
- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
niin mäkin luulen, mutta kun luin tätä ketjua tulin epävarmaksi, miksi soittaa
tohtorille kun voi uusia omakannassa, olisiko että täytyy olla tietty tohtori joka riseptin uusii
nj Anonyymi kirjoitti:
tohtorille kun voi uusia omakannassa, olisiko että täytyy olla tietty tohtori joka riseptin uusii
njnj
Jos sinulla on omakannassa tk-lääkärin ja yksityislääkärin reseptejä.
Tk-lääkärin reseptejä voi uusia,riippuen tietysti mistä lääkkeestä on kysymys.
Yksityislääkärin kirjoittamia reseptejä et voi uusia omakannassa.siilivain kirjoitti:
siili
Teoriassa kyllä.
Käytännössä voi sähköinen reseptin laittaminen jostain syystä estyä.
Silloin lääkäri kirjoittaa vanhanaikaisen paperiversion.Anonyymi kirjoitti:
muistaakseni apteekki hoiti resptien uusimiset yksityiseltä kunnalliselle puolelle. työterveydessä oli se lääkiärin puhelinaika jotain 50€ luokkaa minkä työnantja maksoi
njnj
Ensimmäisen kerran tässä ketjussa, kirjoittaja myöntää, että yksityislääkärillä on puhelinaika joka maksaa.Anonyymi kirjoitti:
njEn minäkään ymmärrä tätä soittamista muutoin kuin että kyseessä on joku lääke jota lääkäri ei mielellään uusisi, vaatii soiton vähintään jos ei käyntiä. Yleensä jatkuvaan käyttöön tarkoitetut lääkkeet uusitaan kannan kautta.
2lesken kirjoitti:
siili
Teoriassa kyllä.
Käytännössä voi sähköinen reseptin laittaminen jostain syystä estyä.
Silloin lääkäri kirjoittaa vanhanaikaisen paperiversion.Kannassa lukee näin:
Kaikki lääkemääräykset tulee laatia sähköisinä. Paperilla määrätään kuitenkin
Pro Auctore -lääkemääräykset
lääkkeelliset kaasut
potilas- tai laitoskohtaiset erityislupavalmisteet.siilivain kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tätä soittamista muutoin kuin että kyseessä on joku lääke jota lääkäri ei mielellään uusisi, vaatii soiton vähintään jos ei käyntiä. Yleensä jatkuvaan käyttöön tarkoitetut lääkkeet uusitaan kannan kautta.
siili
Kun menen kantaan ja uusin lääkereseptin, siellä on alempana kohta Valitse
Jos valitsen tk-lääkärin antaman reseptin uusinnan.
Valitsen terveyskeskuksen mihin virallisesti kuulun.
Asia ok
Jos valitsen yksityislääkärin antaman lääkerireseptin uusinnan ja yritän laittaa valintaan vaikka Lääkäritalo,
Ei onnistu.
En pysty uusimaan kannan kautta yksityislääkärin antamaa reseptiä.
Mitä en halua edes yrittää on se, että tk-lääkäri uusisi yksityislääkärin antaman reseptin.
Ruksaan aina sen kohdan että ei tietoja kenellekään.
Haluan pitää täysin erillään yksityislääkärin ja tk-lääkärin.
Sitä en silti tiedä kuinka paljon lääkärit pääsevät tietoihin käsiksi.2lesken kirjoitti:
siili
Asia ok
Jos valitsen yksityislääkärin antaman lääkerireseptin uusinnan ja yritän laittaa valintaan vaikka Lääkäritalo,
Ei onnistu.
Mitä en halua edes yrittää on se, että tk-lääkäri uusisi yksityislääkärin antaman reseptin.
Sitä en silti tiedä kuinka paljon lääkärit pääsevät tietoihin käsiksi.Ok. Minun lääkkeeni eivät ole niin salaisia ettei niitä kuka vaan lääkäri ei voisi uusis jos ne on minulle säännöllisiksi tarkoitettu. Eli minun lääkrlistani saa olla näkösällä ja sitä saa katsoa.
Minulla on sellainen käsitys että huumaavien lääkkeiden resetit eivät kuulu tähän ryhmään jotka eivät näkyisi ja siinä on ideaa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
siili
Asia ok
Ei onnistu.
Sitä en silti tiedä kuinka paljon lääkärit pääsevät tietoihin käsiksi.mee lääkäritalon sivuille ja uusi siellä, ei tarvi soitella
nj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mee lääkäritalon sivuille ja uusi siellä, ei tarvi soitella
njtai se on terveystalo
6, 50 Kanta-maksulla katetaan kustannukset, jotka aiheutuvat Terveystalolle Kanta-palveluun liittyvistä viranomaismaksuista ja -vaatimuksista syntyvistä järjestelmäkustannuksista. Kanta-maksu kattaa myös sähköisen lääkemääräyksen eli eReseptin ja se veloitetaan kaikista vastaanottokäynneistä, joista arkistoituu sairauskertomusmerkintä.
nj
- Anonyymi
Vuosia sitten tk-lääkäri kieltäytyi kirjoittamasta reseptiä haluamalleni lääkkeelle.
Menin yksityiselle ja tämä kirjoitti haluamani reseptin.
Nämä 12 vuotta ovat sujuneet siten,että terveyskeskus uusii tuon kyseisen reseptin ilman kustannuksia.
Vaimoni käy verikokeissa viikon välein. Naapurikaupungin hematologi soittaa seuraavana päivänä kommentoiden tulosta. Joko lääkitys pysyy ennallaan tai sitä muutetaan. Puhelu maksaa 20.60€/kpl. Laitoin juuri yhden maksuun.- Anonyymi
tehkää sopimus/suostumus että tulokset voi lähettää tekstiviestinä, ei maksa mitää, ja
yksityiseltä lähete kunnaliseen hoitoon
nj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tehkää sopimus/suostumus että tulokset voi lähettää tekstiviestinä, ei maksa mitää, ja
yksityiseltä lähete kunnaliseen hoitoon
njNäkeehän tulokset omakannasta mutta kun asiat eivät ole yksiselitteisiä.
Jokainen soitto sisältää neuvottelua vaihtoehdoista, muuta kommentointia, tiedustelua sen hetken ja lähimenneisyyden tuntemuksista. Yms.
Seuraavan verikokeen ajankohta. Joskus seuraava päivä. Joskus seuraava viikko. Joskus, tosin erittäin harvoin kahden viikon päähän jos olotila ei muutu.
Tarvittavat muutokset lääkityksessä. Meillä ei ole riittävää asiantuntemusta lähteä muuttamaan lääkitystä verikokeen numeroiden perusteella. Kysymys on HENGESTÄ!
Hoito on kunnallista!
Tämä koskee siis vaimoni verisyöpää, maksaa ja pernaa ja niiden seurantaa, lääkitystä ja tarvittavia muutoksia. Kuten myös kutsuja keskussairaalaan henkilökohtaiselle käynnille.
Huumorintajuni on vähissä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkeehän tulokset omakannasta mutta kun asiat eivät ole yksiselitteisiä.
Jokainen soitto sisältää neuvottelua vaihtoehdoista, muuta kommentointia, tiedustelua sen hetken ja lähimenneisyyden tuntemuksista. Yms.
Seuraavan verikokeen ajankohta. Joskus seuraava päivä. Joskus seuraava viikko. Joskus, tosin erittäin harvoin kahden viikon päähän jos olotila ei muutu.
Tarvittavat muutokset lääkityksessä. Meillä ei ole riittävää asiantuntemusta lähteä muuttamaan lääkitystä verikokeen numeroiden perusteella. Kysymys on HENGESTÄ!
Hoito on kunnallista!
Tämä koskee siis vaimoni verisyöpää, maksaa ja pernaa ja niiden seurantaa, lääkitystä ja tarvittavia muutoksia. Kuten myös kutsuja keskussairaalaan henkilökohtaiselle käynnille.
Huumorintajuni on vähissä!tääläpäin on olemassa tekstiviestipalvelu joka ei maksa mitään, pitää vaan tehdä
sopimus suostumus että tulokset ja hoito ohjeet voi lähettää tekstiviestinä
nj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tääläpäin on olemassa tekstiviestipalvelu joka ei maksa mitään, pitää vaan tehdä
sopimus suostumus että tulokset ja hoito ohjeet voi lähettää tekstiviestinä
njLue neuvottelu, vaihtoehot, sen hetken ja lähimenneisyyen tuntemukset yms!
Henkilökohtaista vuorovaikutusta ei korvaa mikään! Saattaa olla vaikea ymmärtää?
Olemme niin äveriäitä, ettei tuon 20,50€:n vuoksi jää yhtään perunaa syömättä!
Lasken vuorovaikuksen piikkiin myös sen, että vaimoni sai uuden pernalääkityksen. Lappuhinta 3527€/ 4 viikkoa. Nyt se maksaa meille 1.50€. Tietenkin omavastuu olisi tullut nopeasti vastaan mutta ko. lääkkeestä on vasta niukasti kokemuksia mutta vaimolleni se on tehonnut hyvin.
Tekstiviesti on kankea välinen yllä kuvaamieni, välittömään vuorovaikutukseen perustuvien asioiden hoitamiseen. Olemme erittäin kiitollisia keskussairaalan hematologin osoittamasta huolenpidosta!
- Anonyymi
Mutta mikä kirjain tulee seuraavaksi: A, K, Ö....perussivistystietoa on tämä, ellei tiedä entuudestaan, ei ole sivistynyt ja ellei osaa edes useilla huippukalliilla älypuhelimilla varustettuna etsiä oikeaa vastausta, ei silloin ole kovin terävä.
- Anonyymi
Etä työtä kuulema tekeevät jo suurin osa. Tietokoneiden ääressä laskuja vain kirjoittelevat ja huijaavat rahaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134