Riippuvuus läheisestä

Anonyymi

Haluaa omistaa elämänsä toisen (tietyn) ihmisen hoivaamiselle. Tämä kuulostaa äkkiseltään että ah, mikä paratiisi joku hoivaa sinua ja antaa kaiken sinulle...Todellisuus on toista. Hoivaaja haluaa että hoivattava olisi sopivan avuton niin että tulisi toimeen vain hänen antaman hoivan turvin. Siis sen turvin, jota hän osaa antaa. Tästä ei pidä luulla että hoivattava saisi kaiken haluamansa, ei, hän saa juuri sen, mitä hoivaaja haluaa. Hommaan sisältyy myös vähättelyä ja syvää epäluottamusta siihen että hoivattava kykenisi täysin normaaliin (=parempaan) elämään jos joutuisi elämään ilman hoivaajaa. Hoivaajalla on tarve hoivata ja saada siten muiden huomio kiinnitetyksi itseensä sankarina.

Hoivattava on alistetussa asemassa hoivaajaansa nähden ja hoivaaja sanelee säännöt. Hoivaaja on sairas, joka tarvitsisi hoitoa, mutta hän kääntää asiat päälaelleen ja saa muut uskomaan että hoivattava tarvitsee häntä jatkuvasti. Hoivaaja uskoo itse asian olevan niin. Hoivaaja saa siten merkityksen elämälleen, se on hänen elämäntyönsä, aivan samoin kuin joillakin voi olla elämäntyö jossakin muussa, vaikka tieteellisessä maailmassa. Siinä jotakin samaa. Hoivaaja pyrkii läpimurtoon, siihen että hänet huomattaisiin ja hän saisi kunniaa. Ehkä hoivattava ei osaa muuta kuin hoivata ja hänen on saatava maineensa ja kunniansa juuri siltä saralta. Ikävää vain että jonkun täytyy olla se uhri, jonka avulla hän yrittää saavuttaa sen itsetunnon vahvistuksen ja varmistuksen että hänellä on tarkoitus tässä maailmassa. Hoivaajalla on kaksi vaihtoehtoa, joko hän ei ole mitään tai sitten hän on suuri sankari. Hän haluaa sankariksi.

1

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta tämä asia on huolestuttavaa. Jotta pääset pois hoivaajan vallasta, sinun täytyy saada tietty rahallinen itsenäisyytesi, jonka järjestelmä ja virkamiehet kaikin mahdollisin keinoin torpedoi, vaikka lakeja rikkomalla. Ja kun kyse on niin valtavasta epäkohdasta yhteiskunnassa, kukaan ei ole kiinnostunut kuulemaan totuutta. Eihän meitä kukaan usko, koska me ollaan mielisairaita ja täysin arvottomia, koko terveydenhuoltojärjestelmän ja yhteiskunnan silmissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60