Koneeni on siinä kunnossa, että olisi välttämätöntä formatoida koko kovalevy, mutta XP ei suostu rompulta asentamaan uudestaan, vaan tulee ilmoitus "koneessa on uudempi versio...". Johtuu kai kun siinä on SP2, ja rompulla ei. Kai nyt jokin mahdollisuus olis saada kovo tyhjäksi? Ei kai nyt sen takia tarvii uutta käyttistä hankkia missä olis SP2!
XP uudelleen asennus, SP2 kiusaa
9
1303
Vastaukset
- ATI
asennuksen siinä vaiheessa, jossa tulee se valikko?
Vai onko C:llä tärkeitä tiedostoja eli ei voi poistaa osiota luoda uutta formatoida? - xpee
Pelkän sp2:kin poistaminen onnistuu.
- joooooooooooo
Tekee win98 bootdisckin ja formatoi dossissa komennol format c: ja sit asentaa vaan sp2 uudestaan.
- joooooooooooo
joooooooooooo kirjoitti:
Tekee win98 bootdisckin ja formatoi dossissa komennol format c: ja sit asentaa vaan sp2 uudestaan.
siis asentaa winkkarin uudestaan ei sp2 :) mut toki sit voi sp2 asentaa jälkeenpäin.
- FRaNK
Edellinen vihje pitää paikkansa, SP2:n voi poistaa ohjauspaneelista "Lisää tai poista sovellus" toiminnolla.
Jos nyt kuitenkin aiot formatoida koko kovalevyn, turha sitä niin on tehdä. Näin se käy(En muista tarkkaan ihan kaikkia sanamuotoja, itselläni on engl.kielinen XP):
1. Kun lyöt CD:n sisään, asennusohjelmahan tarjoaa oletuksena päivitys- eli "korjausasennusta". Vaihda se toinen vaihtoehto eli "uusi asennus" tai sinnepäin..
2. XP taitaa heittää jotakin 'oletko varma' herjoja ja pyytää sen jälkeen lisenssin sekä kysyy haluatko hakea päivityksiä verkosta. Vastaa Ei.
3. kone käynnistyy uudelleen CD:ltä ja kysyy taas hetken raksutettuaan "haluatko korjata Windowsin vai asentaa kokonaan uudelleen" tms. Älä korjaa vaan asenna uudelleen.
4. hyväksy asennusehdot ja sen jälkeen kone kysyy minne XP asennetaan? Jos kovoasi ei ole osiotu, saatat pystyä tekemään sen nyt. Suosittelen, tee se jos voit ja valitse haluamasi osio jonne asennat XP:n.
5. jos tarjoat asennusta samaan osioon jossa vanha asennus jo on, esim: C-asemalle, kone huomauttaa asiasta ja kysyy haluatko asentaa sen silti. Kun vastaat Kyllä, kone poistaa vanhan asennuksen KOKONAAN ja XP asentuu täydellisesti uudelleen.
Siinä se pääpiirteittään on..
t. -F-- Rolle K
...ei onnistu. Kun yritän asentaa XP:tä, niin näytölle tulee ilmoitus jotain tähän malliin" koneessa on uudempi windows kuin asennettava. Asennusta ei voida jatkaa..." jne. Tällaista kyllä kuulin että jos asennusrompulla olis SP2, niin pitäis onnistuu.Aika v..sta jos ei muka alkuperäiseltä rompulta voi asentaa.
"Ei kai nyt sen takia tarvii uutta käyttistä hankkia missä olis SP2! "
Ei tarvi vaan tee itse, ohje seuraavassa
http://koti.japo.fi/~malatalo/integrate/index.html- helpoiten
XP:n asennus aloitetaan AINA käynnistämällä tietokone kone siitä XP:n asennusrompulta
(jos käynnistät windowsin, niin et tietenkään pysty tekemään puhdasta uudelleen asennusta, koska windows tilassa ei windowsia pysty poistamaan!).- Rolle K
...tosiaan onnistuu. Jostain syystä boottijärjestys oli muuttunut niin että kiintolevy oli ykkösenä, eikä CD-asema.
Kiitokset. Asennus on käynnissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271