Sähköautokanta vauhdissa - Latauspisteitä syntyy

Anonyymi

98

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka satsaa menneisyyden tekniikkaan ja Kongon lapsien tekemään kaivostoimintaan?

      • Anonyymi

        Ei todellakaan kukaan enää kehitä polttomoottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan kukaan enää kehitä polttomoottoreita.

        Siitähän päättää kysyntä ja tarjonta, ja äänestäjät.


    • Anonyymi

      Tutkimuksen mukaan kukaan ei palaa takaisin polttomoottoriin ostettuaan ensimmäisen sähköauton. Valitettavasti kaikki eivät ole vielä ostaneet ensimmäistään.

      • Anonyymi

        Tuo muistuttaa vähän sitä pariskuntaa, jolle tuli jo ennen vihkimistä kova riita siitä, miten omaisuus jaetaan mahdollisen avieron sattuessa............hmm..


      • Anonyymi

        Suuri osa saksalaisista sanoo nein sähköautoille, tutkimuksen mukaan.


      • Anonyymi

        Talvella mieli muuttuu


    • Anonyymi

      Sähköautoilu on mukavaa, sillä auto on joka aamu täyteen ladattu ja valmiina lähtöön. Matkan varrella latauspisteet mahdollistavat ajamisen minne tahansa. Kun auto on latauksessa, voi sillä välin käydä esimerkiksi ostoksilla tai syömässä. Shoppailun ei kuitenkaan tarvitse kestää useita tunteja, vaan hyvin monesta sähköautosta löytyvän pikalatauksen ansiosta akku on ladattu 80 prosenttiin 15-45 minuutissa. Latauspisteitä löytyy Suomesta runsaasti ja lisää rakennetaa mm. S- ryhmä kuten yllä artikkeli kertoo.

      • Anonyymi

        Entä, jos latauspisteillä on kymmenen auton jono. Bensa-asemilla en ole nähnyt jonoja muulloin, kuin Kärkkäisen ja Keskisen asemilla tarjouksissa.
        Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä, jos latauspisteillä on kymmenen auton jono. Bensa-asemilla en ole nähnyt jonoja muulloin, kuin Kärkkäisen ja Keskisen asemilla tarjouksissa.
        Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.

        > Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.

        Viisi minuuttia riittää vedyn tankkaukseen.
        Nyt rahastetaan väliaikaiseen sähköautoinfraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.

        Viisi minuuttia riittää vedyn tankkaukseen.
        Nyt rahastetaan väliaikaiseen sähköautoinfraan.

        Vetyautoja ei koskaan tule. Lisäksi vedyn tuottaminen vaatii enemmän sähköä kuin sähköautot kuluttavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vetyautoja ei koskaan tule. Lisäksi vedyn tuottaminen vaatii enemmän sähköä kuin sähköautot kuluttavat.

        Höpöhöpö, vetyä saa tuotettua ilman sähköäkin ja tälläkin hetkellä teollisuuden päästöissä on vetyä, jota ei oteta vielä edes talteen.

        Vety on tulevaisuutta, patteriautot vain typerä välivaihe, eikä sieltä maankamarasta niitä akkujen mineraaleja loputtomiin löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä, jos latauspisteillä on kymmenen auton jono. Bensa-asemilla en ole nähnyt jonoja muulloin, kuin Kärkkäisen ja Keskisen asemilla tarjouksissa.
        Tuo 45 minuuttia kuulostaa aika pitkältä ajalta, kun nyt menee alle viisi.

        Ajat 80 km ja lataat 45 min, jos pääset heti lataamaan. Ei tule mitään.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Höpöhöpö, vetyä saa tuotettua ilman sähköäkin ja tälläkin hetkellä teollisuuden päästöissä on vetyä, jota ei oteta vielä edes talteen.

        Vety on tulevaisuutta, patteriautot vain typerä välivaihe, eikä sieltä maankamarasta niitä akkujen mineraaleja loputtomiin löydy.

        Huoh... Kyllä, vetyä saa tuotettua polttamalla maakaasusta, kuten valtaosa vedystä nyt tuotetaan. Mutta pääasiallinen tapa on tuottaa vetyä elektrolyysillä vedestä ja siinä kuluu enemmän sähköä kuin sähköauto kuluttaa.

        Ja päästöistä vedyn ottaminen talteen EI ole helppoa ja siihenkin vaaditaan energiaa. Ei sitä vain napata ilmasta. Aivan kuten puhtaan hapenkaan tuottaminen ei ole yksinkertaista, vaikka sitä ilmassa onkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huoh... Kyllä, vetyä saa tuotettua polttamalla maakaasusta, kuten valtaosa vedystä nyt tuotetaan. Mutta pääasiallinen tapa on tuottaa vetyä elektrolyysillä vedestä ja siinä kuluu enemmän sähköä kuin sähköauto kuluttaa.

        Ja päästöistä vedyn ottaminen talteen EI ole helppoa ja siihenkin vaaditaan energiaa. Ei sitä vain napata ilmasta. Aivan kuten puhtaan hapenkaan tuottaminen ei ole yksinkertaista, vaikka sitä ilmassa onkin.

        Kylläkyllä, nythän on ilmeisesti jotain tahnaa kehitelty, joka reagoi veden kanssa tuottaen vetyä ja tehdaskin vissiin rakenteilla. Tuo systeemi voisi toimiakin, mutta miten se vesi tankissa ja putkistoissa talvipakkasilla?

        Sotien aikaan kerrottiin saksalaisilla olleen jokin menetelmä moottoripyörissään, tankkiin vettä ja jotain tabletteja sekaan ja jonkin ajan kuluttua moottori polkaistiin käyntiin ja matka jatkui. Tuota on saanut lukea ja kuulla useammasta lähteestä.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Kylläkyllä, nythän on ilmeisesti jotain tahnaa kehitelty, joka reagoi veden kanssa tuottaen vetyä ja tehdaskin vissiin rakenteilla. Tuo systeemi voisi toimiakin, mutta miten se vesi tankissa ja putkistoissa talvipakkasilla?

        Sotien aikaan kerrottiin saksalaisilla olleen jokin menetelmä moottoripyörissään, tankkiin vettä ja jotain tabletteja sekaan ja jonkin ajan kuluttua moottori polkaistiin käyntiin ja matka jatkui. Tuota on saanut lukea ja kuulla useammasta lähteestä.

        Koetehdas on rakenteilla kokeelliseen polttoaineeseen, jonka toimivuutta ei oikeissa autoissa tiedetä. Ja tehtaan tuotanto on 4 tonnia vuodessa. 10 autoa kuluttaa tuon verran vuodessa. Eli tuo tehdas on vain testiautoja varten, yksikään liikenteessä oleva auto ei sieltä polttoainetta saa.

        Joten aika kaukana ollaan parhaassakin tapauksessa ja toimivuudestakaan ei mitään varmaa tiedetä.

        Laboratiossa voidaan kehitellä kaikenlaista, joka ei käytännön testeissä toimi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koetehdas on rakenteilla kokeelliseen polttoaineeseen, jonka toimivuutta ei oikeissa autoissa tiedetä. Ja tehtaan tuotanto on 4 tonnia vuodessa. 10 autoa kuluttaa tuon verran vuodessa. Eli tuo tehdas on vain testiautoja varten, yksikään liikenteessä oleva auto ei sieltä polttoainetta saa.

        Joten aika kaukana ollaan parhaassakin tapauksessa ja toimivuudestakaan ei mitään varmaa tiedetä.

        Laboratiossa voidaan kehitellä kaikenlaista, joka ei käytännön testeissä toimi.

        No sehän on jo aika pitkällä, koska koetehdasta jo rakennetaan, eli vetyä kehittyy sitä tahnaa ja vettä yhdistämällä. Vetyähän kehittyy muuten niinkin, jos veteen sekoitetaan sitruunahappoa ja upotetaan seokseen ruosteisia rautapaloja.
        Tuo koetehdas on hyvä alku tuleville keksinnöille ja odotellessa uusia menetelmiä voitaisiin ajaa perinteisimmillä vetyautoilla, joita jo on, mutta Suomessa ei vielä tankkausasemia. Keski-Euroopassa on jo vetykäyttöisiä rekkojakin polttokennotekniikalla.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        No sehän on jo aika pitkällä, koska koetehdasta jo rakennetaan, eli vetyä kehittyy sitä tahnaa ja vettä yhdistämällä. Vetyähän kehittyy muuten niinkin, jos veteen sekoitetaan sitruunahappoa ja upotetaan seokseen ruosteisia rautapaloja.
        Tuo koetehdas on hyvä alku tuleville keksinnöille ja odotellessa uusia menetelmiä voitaisiin ajaa perinteisimmillä vetyautoilla, joita jo on, mutta Suomessa ei vielä tankkausasemia. Keski-Euroopassa on jo vetykäyttöisiä rekkojakin polttokennotekniikalla.

        Hyvä tieto, "Kai-rekattu" :)


    • Anonyymi

      Sähköstä on pian raju ylitarjonta, kun tuuli- ja aurinkovoima tuottavat nytkin tällä tavalla. https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
      Tuulivoima lisääntyy vauhdilla ja sen tuottama sähkö on hyvin halpaa. Olkiluodon ydinvoimalakin valmistuu ja joutuu sopeuttamaan myymänsä sähkön hinnan tuulivoiman mukaan.

    • Anonyymi

      Suomalaislla ei ole varaa siirtyä käytettyihin sähköautonromuihin, joiden pelkkä akun vaihto maksaa enemmän kuin kaksi kappaletta nykyistä käytettyä polttomoottoriautoaan. Kalliista sähkövioista puhumattakaan.

      Pelkkää haihattelua koko sähköautoilu, ja rikkaiden "lystiä".

      • Anonyymi

        Miksi niitä akkuja pitäisi vaihdella kun niillä on jo kymmennen vuoden takuukin? Tuollaisella takuulla kun kestävät ainakin 20 vuotta.

        Minkälaisia sähkövikoja on sinun sähköautossasi ollut, vai keksitkö koko jutun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niitä akkuja pitäisi vaihdella kun niillä on jo kymmennen vuoden takuukin? Tuollaisella takuulla kun kestävät ainakin 20 vuotta.

        Minkälaisia sähkövikoja on sinun sähköautossasi ollut, vai keksitkö koko jutun?

        Mitä älykkäämpi auto, sitä enemmän, epämääräisempiä ja kalliimpia ovat viat ja korjaaminen. Tämä on ihan fakta, jonka moni sinunkin autoileva läheisesi on varmasti kokenut.

        Tuosta takuusta en tiennyt, se voi muuttaa asetelmia hieman, mutta ei paljoa. Itse veikkaan, että jos autokanta tulee oikeasti joskus uudistumaan, niin tällöin puhutaan korkeintaan hybrideistä, jotka nielevät ties mitä tulevaisuuden auton ruokaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ylihintaisia, heikkolaatuisia romuja. Kymppitonnikin on liikaa noista. Voin ostaa Teslan, jos saa vähän ajettuna ja alle 5 vuotta vanhana ja alle kymppitonnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylihintaisia, heikkolaatuisia romuja. Kymppitonnikin on liikaa noista. Voin ostaa Teslan, jos saa vähän ajettuna ja alle 5 vuotta vanhana ja alle kymppitonnilla.

        Näkyvät kuitenkin toimivan, kun on mittarissa parisataa tuhatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyvät kuitenkin toimivan, kun on mittarissa parisataa tuhatta.

        Kuten useimmat polttomoottoriautotkin vielä suuremmilla lukemilla.


    • Anonyymi

      Valtion pitäisi antaa takuu sähköautojen akuille niin käytetynkin uskaltaisi ostaa.

      • Anonyymi

        Me itse olemme valtio.
        Miksi meidän itse pitäisi antaa itsellemme takuu sähköautomme akulle, vaikka jo myyjät antavat niille 10 vuoden takuun? Käytännössä akun kesto on noin 3 kertainen takuuaikaan nähden, eli noin 30 vuotta.
        Eikä kahta takuuta voisi yhdelle akulle antaakaan?


      • Anonyymi

        Oletko sinäkin niitä Yli- Viikareita, jotka haluavat veronmaksajien tekevän kaiken puolestasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me itse olemme valtio.
        Miksi meidän itse pitäisi antaa itsellemme takuu sähköautomme akulle, vaikka jo myyjät antavat niille 10 vuoden takuun? Käytännössä akun kesto on noin 3 kertainen takuuaikaan nähden, eli noin 30 vuotta.
        Eikä kahta takuuta voisi yhdelle akulle antaakaan?

        Haahahaa,sähköromujobbari,valehtelet kirkkain silmin


    • Anonyymi

      Muutaman kilometrin roikka matkaan niin ei tarvitse tilata hinauskalustoa korpitaipaleelle. Kyllä sieltä metän kätköistä aina joku shukotorppa löytyy.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hinta 80000€.


    • Anonyymi

      Sama höpöttäjä tuputtaa päivästä toiseen sähköautoja ja tuulienergiaa.

    • Anonyymi

      Suomeen on saatava ainakin 10 Talvivaraa saastumaan vesistöjä.

    • Anonyymi

      Ehkä 20 vuoden päästä. Juuri nyt ei ole mitään syytä hankkia sähköautoa. Ne ovat reilusti ylihinnoiteltuja surkeaan laatuunsa nähden. Itse tuskin edes harkitsen sähköauton hankintaa seuraavaan 10 vuoteen. Luultavasti seuraava autonikin on polttis. Hybridiä en koskaan hanki.

    • Anonyymi

      Käytettyjen autojen kauppiaat taas inisemässä tässä topiiksisa kuten tapahtuu aina kun joku mainitsee sanan "sähköauto" Suomi 24:lla.

    • Anonyymi

      Suomen autokanta sähköistyy vauhdilla...
      Khi-hi-hii...
      pari promillea toistaiseksi sähköautoja vaikka ainakin 10-15 vuotta on vouhkattu.

      Satojen kilojen patteria mukanaan raahaavaa polttista ei voi laskea sähköautoksi.

      https://www.hs.fi/talous/art-2000007889388.html

    • Anonyymi

      Sähköautosta on kaikille autoilijoille suuri hyöty. Toisen perässä kun ajaa ja se edellä ajava on sähköauto, niin ei tarvitse hengittää myrkyllisiä pakokaasuja. Pysykäämme terveinä.

    • Anonyymi

      Sähköautoille on jo enemmän huoltoasemia kuin polttomoottoriautoille. Latauspaikkoja on 1300 ja niissä "tankkaupisteitä" 4800 kpl. Ja lisää tulee tuhansittain joka vuosi.
      Kaiken lisäksi joka kodissa on pistorasia.

      • Anonyymi

        Minä en ainakaan hyväksy, että sähköautoille tehdään lataus näin helpoksi. Sellainen kehitys iskee pakoputkiautojen hintoihin alentavasti ja valtion on tultava apuun köyhtyvien autonomistajien attamiseksi heidän hädässään.
        Teveisin,
        Suntti Juomalainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ainakaan hyväksy, että sähköautoille tehdään lataus näin helpoksi. Sellainen kehitys iskee pakoputkiautojen hintoihin alentavasti ja valtion on tultava apuun köyhtyvien autonomistajien attamiseksi heidän hädässään.
        Teveisin,
        Suntti Juomalainen

        Jos kerran polttisten hinnat laskevat niin sitten ei ainakaan kannata sähköautoa hankkia. On paljon halvempaa hankkia halpa polttis. Ja jos auto on kerran jo menettänyt lähes kaiken arvonsa, sitä kannattaa ajaa mahdollisimman, sillä rahaa ei arvon laskussa enää menetä.


    • Anonyymi

      Mikäs siinä jos sen akkuauton saa noin viidellä tonnilla, ei se enempää saa maksaa.

      miksi muuten saksassa puretaan tuulivoimaloita?

      • Anonyymi

        Osta mieluuummin koko auto, koska akulla ei pysty ajamaan.


      • Anonyymi

        Suomenuutiset ovat persusanoma, joka on kepulaisen Maaseudun Tulevaisuuden sisarlehti. Molemmat puolueet kun tekevät kaikkensa maapallon tukahduttamiseksi ympäristöä tuohoamalla. Tehkää edes jompi kumpi parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenuutiset ovat persusanoma, joka on kepulaisen Maaseudun Tulevaisuuden sisarlehti. Molemmat puolueet kun tekevät kaikkensa maapallon tukahduttamiseksi ympäristöä tuohoamalla. Tehkää edes jompi kumpi parannus.

        Maapallo ei ole tuhoutumassa ja ilmastonmuutosta ei ole. Ei ainakaan ihmisen aiheuttamaa. Sähköautoille ei pidä antaa euroakaan tukia ja polttoaineiden hintoja pitäisi laskea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maapallo ei ole tuhoutumassa ja ilmastonmuutosta ei ole. Ei ainakaan ihmisen aiheuttamaa. Sähköautoille ei pidä antaa euroakaan tukia ja polttoaineiden hintoja pitäisi laskea

        Aivan kuin omaa etuaan ymmärtämätön kirjoittaisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maapallo ei ole tuhoutumassa ja ilmastonmuutosta ei ole. Ei ainakaan ihmisen aiheuttamaa. Sähköautoille ei pidä antaa euroakaan tukia ja polttoaineiden hintoja pitäisi laskea

        Ja rajat kiinni, Irti Eu:sta ja Markka takaisin. Eikös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja rajat kiinni, Irti Eu:sta ja Markka takaisin. Eikös?

        Ainakin rajojen kiinni laittaminen olisi järkevää. Ja EU hajoaa mahdottomuuteensa kuitenkin. En usko EU:ta olevan olemassa enää 20 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maapallo ei ole tuhoutumassa ja ilmastonmuutosta ei ole. Ei ainakaan ihmisen aiheuttamaa. Sähköautoille ei pidä antaa euroakaan tukia ja polttoaineiden hintoja pitäisi laskea

        Näinhän se on. Tyhjää paskaa koko viherpopulismi ja kansan mitta alkaa olemaan täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuin omaa etuaan ymmärtämätön kirjoittaisi!

        Oma etu on, että veroihin menee mahdollisimman vähän rahaa ja autoilu on halpaa. Ja tämä tarkoittaa myös auton hankintahintaa. Tukien kanssakin sähköauto on liian kallis.

        Ja olen edelleen sitä mieltä, että kaikki sähköautojen tuet pitää lopettaa.


    • Anonyymi

      Vihreään siirtymään lapsityövoiman avulla!

    • Anonyymi

      Ei mun fillarissakaan ole akkua. Hyvin kulkee ilmankin etenkin alamäissä.

      • Anonyymi

        Eikä hatun alla viisautta.


    • Anonyymi

      https://www.suomenuutiset.fi/sahkoautojen-tuotanto-ei-ole-ekologista-eika-eettisesti-kestavaa-koponen-punavihrea-hallitus-sulkee-silmansa-ihmis-ja-lasten-oikeuksien-rikkomiselta-seka-luonnonvarojen-tuhoamiselta/
      Yllä on viitattu Erik Hanen ohjelmaan Planeetta-e
      https://www.fernsehserien.de/planet-e-2011/folgen/232-der-wahre-preis-der-elektroautos-1225489

      Sähköistä liikkuvuutta pidetään pelastajana: ympäristöystävällistä, puhdasta, kestävää. Akkuihin tarvittavat raaka-aineet ovat kuitenkin niukasti saatavissa ja tulevat usein ongelma-alueilta. Erityisesti litiumin ja koboltti. Etelä-Amerikassa yhä enemmän tehtaita rakennetaan ekologisesti herkille alueille. Ne aiheuttavat vakavia ympäristövahinkoja. Kongossa työntekijät kaivavat kobolttia usein epäinhimillisissä olosuhteissa. ”Planeetta e” -ohjelma matkustaa Chileen ja Kongoon osoittamaan, millaisissa olosuhteissa ja millä seurauksilla sähköautojen vallankumouksen raaka-aineet tuotetaan.

      • Anonyymi

        On myös kobolttivapaita akkuja. Ainakin osassa Teslan halvimpia malleja on kobolttivapaa akku.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yllä on viitattu Erik Hanen ohjelmaan Planeetta-e https://www.suomenuutiset.fi/sahkoautojen-tuotanto-ei-ole-ekologista-eika-eettisesti-kestavaa-koponen-punavihrea-hallitus-sulkee-silmansa-ihmis-ja-lasten-oikeuksien-rikkomiselta-seka-luonnonvarojen-tuhoamiselta/

      Erik Hane Planeetta-e: Chilessä litium uutetaan suolajärvistä, Los Salares. Laguuneissa asuu Andien flamingoja, harvinaisuuksia. Litiumin laajamittaisen louhinnan myötä niiden elinympäristö samalla tuhoutuu; uhkaa sukupuutto. Lisäksi litiumin tuotanto kuluttaa valtavia määriä vettä jo ennestään kuivilla alueilla ja pohjaveden lasku tekee alkuperäiskansojen maanviljelyksen suolajärvien rannalla mahdottomaksi.

      Poliittisesti epävakaassa Kongossa puolestaan ​​tuotetaan noin kaksi kolmasosaa maailman koboltinsta. Sekä suuret että pienet yritykset ovat mukana, olosuhteet ovat usein kiistanalaiset. Lapsityövoima on yleistä monissa kaivoksissa. Mutta mitä vaihtoehtoja voisi olla raaka-aineiden hankinnassa ja auton akkujen tuotannossa? ”Planeetta e.2" -ohjelma vierailee Ulmin AURINKOENERGIAN JA VETYTEKNOLOGIAN tutkimuskeskuksessa ZSW sekä tutustuu mineraalien louhintaan Saksan ja Tšekin rajalla Erzgebirgellä ("Malmivuorella") VAIHTOEHTOINA. (Teksti: ZDF)

    • Anonyymi

      Hyödyttömiä rahareikiä

    • Anonyymi

      Sähköautojen hinnat ovat täyttä utopiaa, suurimmalle osasta autoilijoita. Näitä nyt uutena myytäviä sähköautoja pystyy ostamaan käytettynä ehkä sitten 10-15 vuoden kuluttua. Hintaluokka jotain 2-10 tuhatta euroa. Autokannan uusiutuminen hidastuu entisestään. Näin se menee täällä Euroopan laidalla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sähköautot= Likaista vihreää energiaa joka piilotettu kulisseihin= siitä ei puhuta julkisesti totuuden mukaisesti.

      Sähköautot = "Akkujen vankeja" , akku joudutaan uusimaan vääjäämättä jossain vaiheessa, jos nyt ylipäätään tekniikat kestää muuten?

      Esim. Mercedeksen kalleimmat akustot maksavat yli 40000:tta euroa, eli jopa yli puolet auton hinnasta!

      Akkumineraalien hintataso kohoaa sitä mukaa kun autoja pilvin pimein valmistetaan. Sähköauto on siis yhtä mahtava bisnesmahdollisuus kuin nykyinen rihkama älypuhelin teollisuus = lypsylehmä vailla vertaa ja sähköautot lyö tietenkin puhelinhullutuksen moninverroin hinnoissa.

      Ei tule olemaan kestävä ratkaisu liikkumisongelmiin ja ilmastonmuutokseen, tietää vain ylimääräistä digielektroniikka /yms. rojua , jota ennestäänkin haitalle asti!

      • Anonyymi

        Akut joutuu vaihtamaan, mutta ehkä vasta 20-30 vuoden käytön jälkeen.


    • Anonyymi

      Pitäisi ostaa keittöön vatkain. Sanokaa nyt olisko sittenkin parasta ostaa polttomoottorikäyttöinen sähkökäyttöisen sijaan?

      • Anonyymi

        Pitäisikö pistää korvien väliin tuulimylly kun noin vinhasti läpi puhaltaa?


      • Anonyymi

        Miksi ostaa dieselillä oleva sähkövatkain? Itselläni on sähkövatkain jonka sähkön tuotan diesel agregaatilla, kun ei tuule tai on pimeää. Asun nimittäin syrjässä ja jos laitan sähköauton, niin kauanko minun pitää ladata akkuja savuavalla ja helv..moisesti metelöivällä mökä agrella? Matkaa kauppaan tulee yht. 100km. TÄSSÄPÄ punaviherkommunistille pähkinä purtavaksi.


    • Anonyymi

      Jatkan: Sähköautoja ei voi puolustella ympäristötekona, likainen ,muualla maailmalla saastuttava ja ihmisiä sairastuttava kaivosteollisuus,liittyen akkumineraaleihin pitää siitä huolen!

      Ja huom! osa noista mineraaleista tuotetaan banaanivaltioissa lapsityövoiman avulla.

      Muuta: Kiinalla on suurimmat tiedetyt Litium varannot, Kiina ei myy niitä raaka-aineena,vaan pyrkii myymään valmiita tuotteita, Kiinalaiset iski kyntensä myös Boliviaan, rakensivat litiumia käsittelevän tehtaan," koipi siis oven raossa" ??

      Sähköauton edustaa tyypillistä ihmiskunnan "perse edellä puuhun menoa" isommin tutkimatta ja seurauksia määrittelemättä vain bisnes pyörimään.

      Valitettavaa, ettei mikään ns. oppineisuus takaa hyvää tulevaisuutta, opit käytetään pitkälti vääriin asioihin, raha puhuu ja jälki on rumaa :(

      Vetytalous voisi olla parempi ratkaisu, mutta ensin tuotetaan haitallista rojua näillä.

      • Anonyymi

        Jos et satu tietämään, vetyautot ovat sähköautoja. Ja vety tehdään sähköllä ja vetyautoja varten tarvitaan vielä enemmän sähköntuotantoa kuin akkukäyttöisiin sähköautoihin.

        Ja todennäköisyys että vetyautot tulevat on lähes nollan luokkaa. Jopa vetyautojen suurin tukija Toyota on luopumassa vetyautoista ja on julkaisemassa sähköautoja pian (ehkä parin viikon kuluessa). Tai oikeastaan Toyotalla on jo sähköauto, sillä Lexuksella on täyssähköauto ja se on osa Toyota-konsernia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et satu tietämään, vetyautot ovat sähköautoja. Ja vety tehdään sähköllä ja vetyautoja varten tarvitaan vielä enemmän sähköntuotantoa kuin akkukäyttöisiin sähköautoihin.

        Ja todennäköisyys että vetyautot tulevat on lähes nollan luokkaa. Jopa vetyautojen suurin tukija Toyota on luopumassa vetyautoista ja on julkaisemassa sähköautoja pian (ehkä parin viikon kuluessa). Tai oikeastaan Toyotalla on jo sähköauto, sillä Lexuksella on täyssähköauto ja se on osa Toyota-konsernia.

        Lisään... Ja edelleen, sähköauton voi ladata kotona, vetyautoa ei. Tämä on merkittävä asia useimmille. Vetyauto voi päihittää sähköauton vain jos sen voi ladata kotona.


      • Anonyymi

        On vetyautossakin akku, vaikka pienempi kuin täyssähköautossa, ja siinäkin on kobolttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja edelleen, sähköauton voi ladata kotona, vetyautoa ei. Tämä on merkittävä asia useimmille. Vetyauto voi päihittää sähköauton vain jos sen voi ladata kotona.

        Siitäkin huolimatta: Sähköauto ei ole kokonaisuutena vähäpäästöistä polttomoottoriautoa ympäristöystävällisempi, saasteista suurin osa toki jää maihin, joissa kaivosmineraaleja tuotetaan ja usein ilman mitään ympäristönsuojelu toimia ,kuten esim. Chile, Bolivia, ongo, Kiina jne.

        Eikä ole kehumista Talvivaarankaan alueessa, hirvittävä häpeäpilkku suomalaisen luonnon keskellä ja jätevedet johdetaan osin Nuasjärveen"

        Ja mitä sähköautojen akustoihin tulee, mikään akku ei kestä, eikä pelaa 20-30 vuotta lobbarina olet täysin feikki. Akkujen yhteydessä on muutakin elektroniikkaa, joka on ikääntyvää ja haavoittuvaa kalliisti kunnostettavaa ja erikois osaamista vaativaa hengelle hupaa huoltotoimintaa.

        Jokainen iso kolari sähköautolla on luokkaa isompi katastrofi, joten turvallisuuteenkaan ei pysty vetoamaan.

        Mietitään nyt noita etelän liukkaan kelin kolarisumia, oletetaan jotta satoja sähköautoja rysähtää sumppuun tietyin seurauksin ja eipä ihme jotta Saksassakin autolijoiden mielipiteet on kääntyneet sähköautojen vastaisiksi.

        Kun on tullut liikennöityä Saksan autobahneillakin, niin tietää miten riskit on kovia jo vähemmän vaarallisilla polttomoottoriautoillakin, siellä kun satojen sähköautojen rypäs rysäyttää, niin voi myrkyn ja "sähkötuolien" paljoutta!

        Eikä suomalainenkaan palo-ja pelastusjärjestelmä selviäisi sadankaan sähköauton kolarisumasta, loppuisi upotusaltaat kesken äkkiä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et satu tietämään, vetyautot ovat sähköautoja. Ja vety tehdään sähköllä ja vetyautoja varten tarvitaan vielä enemmän sähköntuotantoa kuin akkukäyttöisiin sähköautoihin.

        Ja todennäköisyys että vetyautot tulevat on lähes nollan luokkaa. Jopa vetyautojen suurin tukija Toyota on luopumassa vetyautoista ja on julkaisemassa sähköautoja pian (ehkä parin viikon kuluessa). Tai oikeastaan Toyotalla on jo sähköauto, sillä Lexuksella on täyssähköauto ja se on osa Toyota-konsernia.

        Taitaa olla vetypommin aika, kun kuuntelee tätä vihervasemmiston vallankumousta, sillä historia on osoittanut heidän tyhmyytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla vetypommin aika, kun kuuntelee tätä vihervasemmiston vallankumousta, sillä historia on osoittanut heidän tyhmyytensä.

        Mitään vetypommia ei tule, koska vetyautot ei koskaan tule suosituiksi. Vetyautoista on puhuttu jo ainakin 30 vuotta ja niistä ei ole silti tullut mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitäkin huolimatta: Sähköauto ei ole kokonaisuutena vähäpäästöistä polttomoottoriautoa ympäristöystävällisempi, saasteista suurin osa toki jää maihin, joissa kaivosmineraaleja tuotetaan ja usein ilman mitään ympäristönsuojelu toimia ,kuten esim. Chile, Bolivia, ongo, Kiina jne.

        Eikä ole kehumista Talvivaarankaan alueessa, hirvittävä häpeäpilkku suomalaisen luonnon keskellä ja jätevedet johdetaan osin Nuasjärveen"

        Ja mitä sähköautojen akustoihin tulee, mikään akku ei kestä, eikä pelaa 20-30 vuotta lobbarina olet täysin feikki. Akkujen yhteydessä on muutakin elektroniikkaa, joka on ikääntyvää ja haavoittuvaa kalliisti kunnostettavaa ja erikois osaamista vaativaa hengelle hupaa huoltotoimintaa.

        Jokainen iso kolari sähköautolla on luokkaa isompi katastrofi, joten turvallisuuteenkaan ei pysty vetoamaan.

        Mietitään nyt noita etelän liukkaan kelin kolarisumia, oletetaan jotta satoja sähköautoja rysähtää sumppuun tietyin seurauksin ja eipä ihme jotta Saksassakin autolijoiden mielipiteet on kääntyneet sähköautojen vastaisiksi.

        Kun on tullut liikennöityä Saksan autobahneillakin, niin tietää miten riskit on kovia jo vähemmän vaarallisilla polttomoottoriautoillakin, siellä kun satojen sähköautojen rypäs rysäyttää, niin voi myrkyn ja "sähkötuolien" paljoutta!

        Eikä suomalainenkaan palo-ja pelastusjärjestelmä selviäisi sadankaan sähköauton kolarisumasta, loppuisi upotusaltaat kesken äkkiä jne.

        Et taida tietää mitään sähköautoista. Ainakin se jo tiedetään, että Teslan akut kestävät ainakin 400 tuhatta kilometriä jo nykyisellään ilman akun vaihtoa. Ja vanhimmissa lähes 10 vuotta vanhoissa Tesloissa akut toimivat hyvin ja sen jälkeen akkuja on parannettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää mitään sähköautoista. Ainakin se jo tiedetään, että Teslan akut kestävät ainakin 400 tuhatta kilometriä jo nykyisellään ilman akun vaihtoa. Ja vanhimmissa lähes 10 vuotta vanhoissa Tesloissa akut toimivat hyvin ja sen jälkeen akkuja on parannettu.

        suomalaisten autokannan keskihinta taitaa olla muutaman tuhannen euroa.

        mistä se sama väestö yhtäkkiä hankii sen puuttuvan nollan siihen akkuautoonsa?

        maaseudun eläkeukko ajaa kahden tonnin korollallaan viikon välein ruokakauppaan ja takasin parikymmentä kilometriä ja pärjää sillä tavalla ihan ookoo.

        nytkö saman ukon pitäisi rikkoa puolen elämänsä säästöpossu ja hankkia pihalle roikan päähän patteriauto, ehei ei tule ikinä onnistumaan.

        ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Sähköbilikka saa multa keskarin kuten monilta muiltakin.

    • Anonyymi

      Heatrowin lentoasemalla tankataan joka päivä 25 miljoonaa litraa lentovettä ja poltetaan se myös !

      miksi siitä ei kukaan metelöi mitään, mikä porukka se oikein lentelee, ei ainakaan persuväki !

      mikähän sakki se paahtaa just nyt kohti lappia anoppilaatikot katolla solkenaan menee autoa, näen sen ikkunasta?

      • Anonyymi

        Osaako joku kuvitella paljonko se konttilaiva siellä kanavassa polttaa öljyä sillä konttinjakoreissullaan, ja ne monta sataa muuta laivaa!?

        ja täällä viitsitään metelöidä muutaman pikkuauton mukasaastutuksesta !

        vainko suomessa voi olal näin pöllöä populaa huh !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaako joku kuvitella paljonko se konttilaiva siellä kanavassa polttaa öljyä sillä konttinjakoreissullaan, ja ne monta sataa muuta laivaa!?

        ja täällä viitsitään metelöidä muutaman pikkuauton mukasaastutuksesta !

        vainko suomessa voi olal näin pöllöä populaa huh !!

        Siellä paloi monen monen omakotitalon talven kulutus ennekuin pääsi irti siitä poikittain olostaan.

        mutt akun on pää vihreä niin kaikkihan se vihertää silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä paloi monen monen omakotitalon talven kulutus ennekuin pääsi irti siitä poikittain olostaan.

        mutt akun on pää vihreä niin kaikkihan se vihertää silloin.

        Ja veronmaksaja se tietenkin maksaa sen vihreän pään käherryksen ja kynsien viilaukset.

        onneksi se ei saastuta yhtään mitään.


      • Anonyymi

        No nämä sähköautoilla omaatuntoaan paikkaavathan ne jumbojeteillä kyytiä ottaa ja paskat välittävät sähköautojen "likaisesta vihreästä energiasta".

        Sitähän se on vaikka ydinvoimalla olisi lataussähkö jauhettu, uraanikaivokset ja avolouhokset saastuttaa ja maailman loppuun asti joutuu säteileviä ydinjätteitä vahtimaan = piru pullossa!

        Tuulisähkö taas tuottaa valtavasti maisemahaittoja ,myllyjen siivet irtoilee vaarallisesti, generaattorit tuprahtelee tuleen ja tuottaa supermyrkkyjä palaessaan, käytöstä poistetuille siiville ei ole mitään kierrätystä=ongelmajätettä.

        Kovalla tuulella myllyjä ei voi pyörittää, heikon tuulen aikaan jopa viisikymmen metriset lavat ei pyöri.

        Teknokraatit tekevät tuhoa maailmassa viemällä heikkopäisiä ihmisiä uusiin uljaisiin teknologioihin aina "perse edellä puuhun" sapluunalla.

        Aivopestyt poliitikot kuvittelevat että kaikki ratkeaa Suomessa ja maailmalla nyt sähköautojen kiihtyvän tuotannon ja käyttöönoton myötä.

        Ilmastofasismi on vaarallinen muoto, vaiheessa missä ihmiskunta ei tiedä kokonaisuutta.

        Hiljakkoin japanilaiset tutkijat olivat mallintaneet maapallon tarvitsevan enemmän hiilidioksidia hapentuotannon varmistamiseksi maapallolla syystä kun aurinko kuumentaa maapalloa enenevästi.

        Onko tuokaan tieto "ilmastopaneelia" tavoittanut, vai ovatko he sähköajoneuvojen myyntiorganisaation osa?


    • Anonyymi

      Sähköpolkupyörille, sähkörulllalaudoille, potkulaudoille, sähkömoottorisahoille sekä sähkömoottorikelkoille, unohtamatta akkuporakoneita pitää saada myös latauspisteitä aina 200m välein.

      • Anonyymi

        Millähän töpselillä se lappiin etelänporukkaa kiskova umpitäysi juna ladataan, onko mietitty jo valmiiksi !

        pitää olla vähän monta teslapatteria että saadaan se joutoveeluväki sinne ryyppyrinteisiin kehittelemään uusia ihmissuhteita hohoijaa.

        entäs tämä raskaampi rekkaliikenne jossa turhakkeille kinnataan lisöäöä roinaa joka kauppaan, pitåå olla vähän enempi patteria kuin taskulampussa.

        voi yksinkertaisuutta.


    • Anonyymi

      Kyllä minä niin mieleni pahoitan näistä latauspaikoista vaikka ei olisi minulta mitenkään pois.

    • Anonyymi

      Kyllä se varmaan on hyvä jossain lämpimissä maissa,mutta talvella sillä ei tee Suomessa mitään. Tarkoitin siis pelkällä sähköllä toimivaa.

      • Anonyymi

        Talvella sillä voi ajaa ja lähtiessä saa heti lämmitä ohjaamoon.


    • Anonyymi

      Seuraavaksi varmaan keksitään jousiviritteinen vieteriauto, joka yhdellä kiristyksellä kulkee 10000 kilometriä

    • Anonyymi

      Kiitokset S- ryhmä ilmastoteolle.

      • Anonyymi

        Joko ne tuplabonusta jakaa sähköauto bulvaaneille? Jäitä hattuun,ei maapallon ongelmia sähköautoilla ratkaista, ellei nyt satu vaikuttamaan suvunjatkamiskykyihin?


    • Anonyymi

      Saksalaiset jo hylkäävät sähköautot, ennen kuin ne iski läpikään.

    • Anonyymi

      Meillä on lapsilla sähköautorata.

    • Anonyymi

      Sähköautoon, kenties.
      Mut itse ainakin turvaudun kansalaistottelemattomuuteen ja olen avaamatta AINUTTAKAAN tänne iskettyä Hyysingin Satumien linkkiä, koska noi saatanan pikku apurit saa siitä mainostuloja, joten ...

      Opi kopsaamaan noitten uutiset tänne, tai ...

    • Anonyymi

      normaalista polttomootori autostakin saa sähköauton kun pitää kytkintä pohjassa ja starttaa ja vaihtaa vaihdetta,

    • Anonyymi

      Iso dieselgeneraattori navettaan mistä saa virtasta aina ku tarttee

    • Anonyymi

      Sähköautot ovat humpuukia niin pitkään, kunnes keksitään turvallinen massavalmistettava ydinenergialla toimiva akku.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4814
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3376
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2223
    4. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1994
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1936
    6. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      679
      1903
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1831
    8. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1747
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1515
    10. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe