Suomalaiset haluavat irti turpeenpoltosta

Anonyymi

Huolimatta Kepun jarrutuksesta turpeennosto vähenee arvioitua huomattavasti nopeammin. Kukaan ei halua olla viimeinen myrkyttäjä Sipilän hallinnoiman valtionyhtiö Vapon inhottavassa ja epäeettisessä touhussa. Hyvä näin.

12

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näyttää, että Keupupuolueen olisi kanntattanut ajaa voimakaasti turpeenpolton lopettamista. Sillä tavalla puolueen kannatus olisi ihmisten ympäristötietoisuuden kasvaessa noussut Suomen piikkipaikalle. Nyt laahaa 12% kohdalla, vaikka entiset kilpapuolueet ovat jo 20% kohdalla.

• Anonyymi

Suomalaiset eivät olekaan niin juntteja kun on luultu.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei tule kulumaan montakaan vuotta kun kepulaiset ilmoittavat ansiokseen turpeenpolton lopettamisen hienona ympäristötekonaan. Näin tulee takki kääntymään ja petos häivytetään.

• Anonyymi

22 lämpövoimayhtiötä vetosi hallitukseen, jotta saataisiin puuta turpeen tilalle verovaroin. Tuottava lämpöpisnes ajetaan tukiaisten varaan. Huoltovarmuus huononee. 3500 työpaikkaa vähenee.
      Kasvihuoneviljely ei saa turpeelle korvaavaa kasvualustaa.
      Suomessa turve äänestettiin ei uusiutuvaksi energiaksi. Puheenjohtajan ääni ratkaisi!
      Ruotsissa se on uusiutuvaa.
      Kiina lisää hiilivoimaa 30% vuoteen 2030 mennessä eli USA:n hiilituotannon verran.

• Anonyymi

Ruotsissa turpeella on tuotettu vain 1% energiantarpeesta, Suomessa 4%. Turpeella ei ole tulevaisuutta energiantuotannossa Ruotsissakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ruotsissa turpeella on tuotettu vain 1% energiantarpeesta, Suomessa 4%. Turpeella ei ole tulevaisuutta energiantuotannossa Ruotsissakaan.

Turve saa siitä huolimatta biotukea Ruotsissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkasilla tuulivoima tuottaa 1% Suomen sähkön tarpeesta. Yksi turverekka tuottaisi saman energiamäärän. Tuulivoima ei käy Suomen energiaksi. Tuulivoiman rakentajat pitäisi velvoittaa rakentamaan säätö voimaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkasilla tuulivoima tuottaa 1% Suomen sähkön tarpeesta. Yksi turverekka tuottaisi saman energiamäärän. Tuulivoima ei käy Suomen energiaksi. Tuulivoiman rakentajat pitäisi velvoittaa rakentamaan säätö voimaa.

Suomessa kulutetaan sähköä noin 100 terawattituntia vuodessa, syntyykö yksi %, siis 1 terawattitunti sähköä yhdestä rekkakuormallisesta turvetta, kerro. Saataisiinko koko Suomen vuotuinen sähkönkulutus katettua sadalla rekkakuormalla turvetta, kerro sekin.
        Energia-ala on itse varsin kiinnostunut tuulivoimasta ja siihen liittyvästä vetytaloudesta, mutta turpeelle se on kääntänyt selkänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sanot tästä?

http://www.tuuliatlas.fi/tuulisuus/

• Anonyymi

Kepu häviää pelin ja teki puolueen naurunalaiseksi kannattamalla pahinta ilmastomuutoksen energiantuotantotapaa - Turvetta.

• Anonyymi

Juha Sipilä Vapon turvekuokka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1629
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1568
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1363
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      981
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      921
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      836
    Aihe