Moi!
Ollaan lähdössä reppureissulle kolmeksi viikoksi Kaakkoois-Aasiaan. Lennot on Bangkokiin ja tarkoitus on suunnata ensin Kamputsean kautta Vietanmiin, tulla takaisin Bangkokiin. Sit siitä lennetään Kuala Lumpuriin ja junilla/busseilla takaisin Bangkokiin muutaman rantakohteen kautta. Nyt siis kysynkin, että olisiko kellään vinkkejä, jostain hyvästä rantakohteesta kyseisellä välillä. Liian rauhallinen paikka ei tarvittis olla. Vai pitääkö sitä mennä Phukettiin tai muihin kohteisiin, joihin suomalaisia kuskataan ihan tarpeeksi muutenkin.
rantakohde reppureissulle
11
1269
Vastaukset
- tulla.
vähän kiire tollaisella ohjelmalla, mutta ei se mahdotonkaan oo....
Itse en suosittele Malesia-Thaimaa rajanylitystä mulla kuin lentokoneella. Tilanne siellä on hiemän jännittynyt, joten riski olla väärässä paikassa väärään aikaan on mahdollinen.
Itse ottaisin lennon Kuala-Lumpurista Phuketiin (Air Asia n.30€). Phuketista menee sitten vaikka Krabille, Karon beachille tms..
Just tulin Karonilta ja Patong beachiltä ja ainkaan siellä ei juuri suomalaisiin törmännyt, mutta ruotsalaisia on jokapuolella thaimaata niin saatanasti!!!.
Tosta Vietnamista vielä. Ite ostaisin halvat liput Saigoniin Bangkokista (hommaa viisumi jo suomesta (tukholma)jos mahdollista). Saigonista voi sitten tehdä reissun Kamputsean puolelle.- Anna
Minimibudjetilla ollaan matkaan lähdössä, niin sen takia tuskin lennetään Vietnamiin. Muutenkin bussista näkee paljon paremmin maata ja kun nukkuminenkaan missä tahansa asennossa ei tuota ongelmia, niin mikäs siinä mennessä. Airasialla onkin tarkoitus lentää Bangkokista Kuala Lumpuriin, mutta se paluumatka vielä hiukka mietinnässä. Ei kyllä pelota se junamatkakaan...
- Jari..
Anna kirjoitti:
Minimibudjetilla ollaan matkaan lähdössä, niin sen takia tuskin lennetään Vietnamiin. Muutenkin bussista näkee paljon paremmin maata ja kun nukkuminenkaan missä tahansa asennossa ei tuota ongelmia, niin mikäs siinä mennessä. Airasialla onkin tarkoitus lentää Bangkokista Kuala Lumpuriin, mutta se paluumatka vielä hiukka mietinnässä. Ei kyllä pelota se junamatkakaan...
No lentolipun Vietnamiin saa bangkokissa ehkä 40€:lla. Se on kyllä totta että bussista näkee enemmän.
Se on hyvä että ei pelota. Joskus vaan kannatta olla ottamatta täysin turhia riskejä, viime viikolla tuli pari kuolonuhria Hat Yai lentokentällä joka ennen ollut täysin turvallinen (esim Air Asia lentää sinne. Myös Thaimaan entisen pääministerin nimeäminen neuvotteluihin aiheuttanee ainakin alussa epävakautta etelässä. Täällä suomessa ollaan niin pienellä tiedolla koko etelän suhteen että ei tosikaan, osasyynä on että Thaimaan hallitus täysin ymmärettävästi yrittää olla asiasta mahdollisimman hiljaa.
Itse olen ollut yli 60 maassa ja js jotain olen oppinut niin turhia riskejä ei kannata ottaa vieraissa kulttuureissa. Meillä suomalaisilla vaan on välillä 70-luvun asenne että me ollaan puolueettomia niin meitä ei kukaan satuta. - vielää
Jari.. kirjoitti:
No lentolipun Vietnamiin saa bangkokissa ehkä 40€:lla. Se on kyllä totta että bussista näkee enemmän.
Se on hyvä että ei pelota. Joskus vaan kannatta olla ottamatta täysin turhia riskejä, viime viikolla tuli pari kuolonuhria Hat Yai lentokentällä joka ennen ollut täysin turvallinen (esim Air Asia lentää sinne. Myös Thaimaan entisen pääministerin nimeäminen neuvotteluihin aiheuttanee ainakin alussa epävakautta etelässä. Täällä suomessa ollaan niin pienellä tiedolla koko etelän suhteen että ei tosikaan, osasyynä on että Thaimaan hallitus täysin ymmärettävästi yrittää olla asiasta mahdollisimman hiljaa.
Itse olen ollut yli 60 maassa ja js jotain olen oppinut niin turhia riskejä ei kannata ottaa vieraissa kulttuureissa. Meillä suomalaisilla vaan on välillä 70-luvun asenne että me ollaan puolueettomia niin meitä ei kukaan satuta.Ja kannattaa varoa ehkä eniten humalaisia varusmiehiä noissa junissa. Thaikutkin osaa olla aika uhkaavia ryhmässä....
- kivirta
vielää kirjoitti:
Ja kannattaa varoa ehkä eniten humalaisia varusmiehiä noissa junissa. Thaikutkin osaa olla aika uhkaavia ryhmässä....
itse olen mennyt Thaimaassa junalla Surat Thanista aina Chiang Maihin asti. Junissa tosiaan on välillä juopuneita varusmiehiä. Meillä oli kuitenkin 2nd class sleeper-vaunussa aseistettu vartija, joka piti huolta että ketään ei häiritty. Eli juna on turvallinen ja mukava tapa matkustaa verrattuna esim. busseihin.
Jari.. kirjoitti:
Itse olen ollut yli 60 maassa ja js jotain olen oppinut niin turhia riskejä ei kannata ottaa vieraissa kulttuureissa. Meillä suomalaisilla vaan on välillä 70-luvun asenne että me ollaan puolueettomia niin meitä ei kukaan satuta.Jos niitä lentoja tuolla hinnalla saa, niin tietty lennetään, mutta näillä sivuilla puhutaan kyllä tuollaisesta 150€:sta...
- luiki H
mikäs se sellanen Vietanmi on?
- kivirta
hypätkää junasta/bussista pois Surat Thanissa ja ottakaa botski Koh Phanganin saarelle.
Siellä on rauhallisia paikkoja(esim. Haad Son ja Baan Panburi) ja biletyspaikkoja(Haad Rin, googleta "full moon party koh phangan").
Botski matka kestää pari timmaa ja maksaa noin 400 bahtia. Suosittelen lämpimästi. Myös Koh Samui on saman laivareitin varrella. - Julle
Hei!
Kolmessa viikossa jos aiotte noi kaikki paikat käydä ni menee pelkäks matkustamiseksi. Kambodzassa ja Vietnamissa matkanteko on todella hidasta. Bangkokista Koh Changin kautta Kambodzaan on ihan hyvä vaihtoehto, ei tuu hirveen pitkää bussimatkaa putkeen. Jos etelä-Thaikkuun haluutte ni sieltä pääsee Vietnamin eteläkolkkaan myös rahtilaivalla, matka kestää noin 2 vrk ja maksaa max. 20 euroa. Matka pitää sopia päällystön,EI KOSKAAN merimiesten kanssa. Esim Surat Thanissa paikalliset osaa neuvoa miten matka onnistuu.
Vietnamista Thaimaahan päin en osaa sanoa tosta laivahommasta. Bangkokista tratiin lähtee jatkuvasti ilmastoituja busseja Ekkamain asemalta. Tratista on Changille lyhyt matka.
Tästä tuli nyt vähän sekava, vaihtoehtoja on tietysti monia, mut älkää ahnehtiko liikaa kolmeen viikkoon. HAUSKAA MATKAA!Oon kyllä tässä tarkempaa tutkimusta tehdessäni huomannut jo, että bussit ja junat kulkee aika hitaasti. Taidetaan turvautua kaikesta huolimatta lentokoneeseen. Kamputseasta aiotaan nähdä vaan Angkor ja Siem Reapen siinä sivussa ja ehkä pääkaupungissa on pakko matkalla poiketa. Vietnamissa aiotaan tällä reissulla käydä vain Saigonissa ja jossain rantakohteessa, ehkä. Sen lisäksi Kuala Lumpur ja yksi rantakohde (ehkä Koh Samui). Oon kyllä aika kokenut reppumatkaaja ja sen päätöksen aikoinani tehnyt, että kolmea yötä vähemmän takia en yhteen paikkaan mene eli se on ehdoton minimi, muuten tulee liian väsy reissatessa vaan. Ongelma vaan tällä kertaa se, kun haluaa nähdä sekä Kuala Lumpurin että Saigonin:(
- puupää
Annaks kirjoitti:
Oon kyllä tässä tarkempaa tutkimusta tehdessäni huomannut jo, että bussit ja junat kulkee aika hitaasti. Taidetaan turvautua kaikesta huolimatta lentokoneeseen. Kamputseasta aiotaan nähdä vaan Angkor ja Siem Reapen siinä sivussa ja ehkä pääkaupungissa on pakko matkalla poiketa. Vietnamissa aiotaan tällä reissulla käydä vain Saigonissa ja jossain rantakohteessa, ehkä. Sen lisäksi Kuala Lumpur ja yksi rantakohde (ehkä Koh Samui). Oon kyllä aika kokenut reppumatkaaja ja sen päätöksen aikoinani tehnyt, että kolmea yötä vähemmän takia en yhteen paikkaan mene eli se on ehdoton minimi, muuten tulee liian väsy reissatessa vaan. Ongelma vaan tällä kertaa se, kun haluaa nähdä sekä Kuala Lumpurin että Saigonin:(
Ainakaan Kuala Lumpuriin et tule pettymäään...oli kyllä iso yllätys kuinka hieno paikka se on!!!!!. Tulin sielä viikko sitten :-).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339