_____APUA____

kööööööööp

Ku en ottanu valinnaiseks mitään kieliä niin joudunko silti lukemaan joitain kieliä????

oon nyt seiskalla.

8

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsi ja englanti lienevät edelleen pakollisia.

• ...

suomikin taitaa edelleen olla pakollinen kieli koulussa, käsittääkseni...

• ......

A1-kieleksi voi ottaa myös ranskan, venäjän, saksan... TOINEN KOTIMAINEN KIELI on siis ainut pakollinen pitkä kieli.. ei välttämättä englanti..

Ei taida koskaan mennä jakeluun.. Itse luin peruskoulussa A1-ranskaa

• Rikkiviisas
        ...... kirjoitti:

A1-kieleksi voi ottaa myös ranskan, venäjän, saksan... TOINEN KOTIMAINEN KIELI on siis ainut pakollinen pitkä kieli.. ei välttämättä englanti..

Ei taida koskaan mennä jakeluun.. Itse luin peruskoulussa A1-ranskaa

Minkäköhän ikänen sä oot...? Englanti kyllä ON pakollinen! A2 kieleks voi ottaa ranskaa, venäjää, saksaa... Mitäs niitä ny oli...? On niit enemmänki, mut ENGLANTI on pakollinen

• ...
        Rikkiviisas kirjoitti:

Minkäköhän ikänen sä oot...? Englanti kyllä ON pakollinen! A2 kieleks voi ottaa ranskaa, venäjää, saksaa... Mitäs niitä ny oli...? On niit enemmänki, mut ENGLANTI on pakollinen

Tutustuppas kuule näihin valtakunnallisiin kieliohjelmiin. A1-kielenä eli 3.luokalta alkavana kielenä voi lukea englannin sijasta myös esimerkiksi ranskaa, saksaa tai venäjää.
        Suurin osa tietenkin valitsee englannin, mutta etenkin suurimmissa kaupungeissa on paljon myös harvinaisimpien A1-kielien lukijoita.. että, otappa asioista selvää, ennen kuin tulet tänne jauhamaan tyhjänpäiväistä paskaa... Peruskoulussa pakollisia kieliä ovat A1-kieli (englanti/saksa/ranska/venäjä...) ja toinen kotimainen kieli (suomi tai ruotsi)
        Opetushallituksen sivuilta löydät lisää...

• x_boy89

Pakollinen Ruotsi loppuu kasiluokan jälkeen. Tai ainakin täällä loppui.

• janika

pakollisia englanti ja ruotsi.jossakin tosiaan loppuu kasilla pakollinen ruotsi mutta meillä ei.

• Rikkiviisas

Suomee, englantii ja ruotsii joudut lukeen. Meillä ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe