Viimeisten Päivien Eksytys

Rauhan tervehdys.

Raamatun useista kohdin luemme viimeisten päivien äärikarismaattisesta, ekumeenisesta ja liberaaliteologisesta eksytyksestä (mm. Matt. 24, 2.Tess. 2 ja Ilm. 13). Kaikille näyttäisi olevan tarjolla jotakin ristin korvikkeeksi omaksi vaihtoehtois-uskonnoksi, mutta eivät kaikki ole uusia luomuksia Kristuksessa - edes papit, pastorit ja puhujatkaan seurakunnissa.

Tässä pitkällä raamattutunnilla pureuden pintaa syvemmälle lopunajan eksytyksiin, jotka ovat aktuelleja Suomessa 2020-luvulla. Raamattu on meille erinomainen ohjekirja näihin karikkoisiin vesiin, jossa nyt seilaamme.
https://www.youtube.com/watch?v=kRq_m8x2bxQ

"Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi. Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja." - Filippiläiskirje 3:1-2

Siunauksin, MM.

36

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä kavahtamnen tarkoittaa ja miten se on turvaksi kavahtajalle?

Oho! Googlasin:

Kavahtaa : säikähtää, pelästyä, välttää.

Nyt tajuan lisää. Eräs kristitty mies kehotti karttamaan liberaaliteologeja ja paheksui kun aidot olivat yhdessä kartettavien seurassa.

Eli karttaminen on se jota tulee omaksi turvaksi hyvä tehdä eksytyksen vaikutuksia vastaan.

• Anonyymi

itse taas kartan "farisealaisia", niillehän Jeesus vastasi, useinkin jotka pitivät,
        ITSE ITSEÄÄN, uskovaisina . . . "MINÄ olen tehnyt, MINÄ olen noudattanut, jne . . .

• Anonyymi kirjoitti:

itse taas kartan "farisealaisia", niillehän Jeesus vastasi, useinkin jotka pitivät,
        ITSE ITSEÄÄN, uskovaisina . . . "MINÄ olen tehnyt, MINÄ olen noudattanut, jne . . .

"Viimeiset päivät" olivat käsillä Paavalin aikana. Hän odotti ylkäänsä (homosuhde) joka päivä ja lupasi että hänet ja muut seuraajat tullaan nostamaan pilviin ennen kuolemaansa.

• Anonyymi

Helppoa se on kun nykyään saa synnit anteeksi älypuhelmella. Vain soitto ja saarnamies julistaa synnittömäksi. Syntinen mukamas jakelee syntiselle synnit anteeksi.

• Anonyymi

Mitä mietit nyt?

• Anonyymi

• Anonyymi

Jer.8:14 Miksi istumme alallamme? Kokoontukaa! Menkäämme varistettuihin kaupunkeihin, ja siellä hukkukaamme! Sillä Herra, meidän Jumalamme, hukuttaa meidät ja juottaa meille myrkkyvettä, sillä me olemme syntiä tehneet Herraa vastaan. Jer.8:17 Sillä katso, minä lähetän teidän sekaanne käärmeitä, myrkkyliskoja, joihin ei lumous tehoa, ja ne purevat teitä, sanoo Herra. Jer.9:15 sentähden sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, näin: Katso, minä syötän heille, tälle kansalle, koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä. Jer.23:15 Sentähden, näin sanoo Herra Sebaot profeetoista: Katso, minä syötän heille koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä; sillä Jerusalemin profeetoista on jumalattomuus levinnyt koko maahan.

• Anonyymi

Hurmahenkisiä villitsijöitä pitää karttaa eli kiertää kaukaa heidät rukousjonot ja teltat, vaikka leijuisivat siellä ilmassa katon rajassa.

• Anonyymi

Ennen kaikkea pitää varoa saatanan synagoogia eli valhejuutalaisia, jotka vievät mykkien epäjumalien luo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen kaikkea pitää varoa saatanan synagoogia eli valhejuutalaisia, jotka vievät mykkien epäjumalien luo.

Alkaneelle liikehdinnälle ovat luonteenomaisia naurun lisäksi kaatuminen, itkeminen, hurmosmaiset tilat ja näkykokemukset, vapina, maahan vajoaminen, juopumus, nytkähtely, kieriminen, hyppely, ja eläimelliset äänet.

Amen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkaneelle liikehdinnälle ovat luonteenomaisia naurun lisäksi kaatuminen, itkeminen, hurmosmaiset tilat ja näkykokemukset, vapina, maahan vajoaminen, juopumus, nytkähtely, kieriminen, hyppely, ja eläimelliset äänet.

Amen.

Karismaattinen liikehdintä on juuri sitä lopun ajan väkevää eksytystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karismaattinen liikehdintä on juuri sitä lopun ajan väkevää eksytystä.

Onko Suomessa seurakuntia, jotka eivät ole vastaanottaneet tätä pimeetä voitelua ja oppia?

• Anonyymi

Unohdit salaliittoteoriat.

• Anonyymi

Tässä vielä Raamatunkohta:

Jes. 8:12 "Älkää sanoko salaliitoksi kaikkea, mitä tämä kansa salaliitoksi sanoo; älkää peljätkö, mitä se pelkää, älkääkä kauhistuko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä vielä Raamatunkohta:

Jes. 8:12 "Älkää sanoko salaliitoksi kaikkea, mitä tämä kansa salaliitoksi sanoo; älkää peljätkö, mitä se pelkää, älkääkä kauhistuko.

Ohoh! Onpa todella oikea salaliittojen äiti!

• Anonyymi

Riippuu ihan täysin siitä, mitä tarkoitat liberaaliteologialla. Jokainen uskovainen on liberaali jossakin uskonasiassa ja fundamentalisti toisessa. Konservatiivit on vain väliinputoajia.

• Anonyymi

Joo olen joutunut menemään lampun kanssa mettään itkemään.

😂

• Anonyymi

1Kor.15:27-28 Sillä: kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kuin hän sanoo: kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olis kaikki kaikessa. Hebr.2:7-9

• Anonyymi

eksytykset tulleet jo "aikoja sitten", kun ENSIMMÄINEN eksytys, ja se sitten poikii / kasvaa niin kuin, - rikkaruoho . . .

• Anonyymi

Joh.5:25 Totisesti, totisesi minä sanon teille: aika tulee JA ON JO, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saa elää. Joh.5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jollon kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä. Mahtaako kuulla ketään?

• Anonyymi

Antikristusta on vaikea välttää. Islamin eskatologian mukaan hän kykenee herättämään kuolleita eloon, tuottamaan ruokaa ylijäämää taikuudella valtavasti. Ehkä hän ottaa sen avulla koko ruokaketjun käsiinsä. Ja paljon muutakin....
      Epäjumalia voimakkaita saatanan luomia on jo paljon. Hän kykenee luomaan myös keinotaivaita,
      Keinotuoneloita yms. Uskosta luopuminen on jo pitkällä ja ihmeet ovat arkipäivää esim. Kerrostalojen asujamisto voi yhdessä vartissa vaihtua toiseksi jne. Ilman että yhtään muuttoautoa näkyy....

• Anonyymi

Muslimeita asuu Helsingissä ympäri kaupunkia.

Tässäkin kerrostalossa asuu monessa luukussa muslimi.

• Anonyymi

Job.5:9 Biblia (1776) Joka voimallisia töitä tekee, joita ei tutkia taideta, ja ihmeitä joita ei lukea taideta. Ps.86:10 Ettäs niin suuri olet, ja teet ihmeitä; ja sinä olet yksinäs Jumala.

• Anonyymi

Moni uskova eroaa ja ottaa uuden puolison näinä päivinä. Esimerkkejä löytyy ja kysyn siksi miten Ingenjör suhtaudut näin esimerkkinä "Laten" avioeroon ja uuteen avioliittoon? Samalla toki voisi kysyä, miksi hänen kirjaansa on moni veljeksi itseään kutsuva mainostanut. En ole kaivamassa kiviä maasta, kuten fariseukset ja kirjanoppineet vaan kysyn huolestuneena missä viipyy rakkauden sävyisyydessä nuhtelu tässä kohtaa. Yoisaalta Ingenjör ihmettelen monia muitakin asioita joita omalla sosiaalisen median tililläsi olet käsitellyt. Otetaan esimerkkinä Paula White-Cain tuo Trumpin hallinnossa hengellisenä avustajana työskennellyt nainen. Etsivä löytää niin halutessaan hänestä paljon sellaista tietoa jonka perusteella näyttäisi kuuluvan samaan sarjaan kotimaisten menestysteologien kanssa, miksi siis vaikenet silloin omilla sivuillasi ja et tuo kaikkea esiin sitä kysyn huolestuneena. Samoin viimepäivinä Lahden raaka putkapahoinpitely, kuten entisen poliisin blogi esivallan julmuuksista ja väärinkäytöksistä on kuohuttanut mediakenttää. Oletko Ingenjör valikoiva esivallan kunnioituksessa ja miksi et asetu rippitämään sen edustajia silloin, kun tuomioitakin ja viraltapanoja on jaettu. Vaikenemalla ja keskustelemattomuudella saat monet ihmiset siirtymään vain pois sivuiltasi.

• Anonyymi

Samaa minäkin olen ihmetellyt, vaikka en ole ajatellut asian varsinaisesti Maunoon liittyvän. Luen juuri Jeremian kirjaa ja hän sai Herralta sellaista sanomaa, että sitä ei ollut helppo kansalle puhua. Kuitenkin Jeremia puhui uskollisesti tuomion sanoja kansalle. Samoin nämä huoruudessa elämiset uskovien keskuudessa ovat syntejä. Kumpaa kunnioittaa enemmän, Jumalaa vai Latea tai jotain toista ihmistä? Kysyn itsestäni ja sinulta anonyymi? Oletko nuhdellut itse paljon uskovia? Minä en ole

• Anonyymi

4Moos.32:13-15 Ja Herran viha syttyi Israelia kohtaan, ja hän antoi heidän harhailla erämaassa neljäkymmentä vuotta, kunnes koko se sukupolvi hävisi, joka oli tehnyt sitä, mikä on pahaa Herran silmissä. Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te tyntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan. Jos te nyt käänytte pois hänestä, niin hän jättää kansan kauvemmaksi aikaa erämaahan, ja niin tuotatte tuhon kaikille tälle kansalle.

• Anonyymi

Jer.3:15-16 Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksella ja taidolla. Kun te lisäännytte ja tulette hededmälliseksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; eikä sitä enää kaivata, eikä sitä enään tehdä. Jer.31:33-34 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kui se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja johdatin heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisinpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: Tuntekaa Herra. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän tyntejänsä. Jer.32:40 Ja minä teen teidän kanssansa iakaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu. Hebr.8:7-13

• Anonyymi

Sananl.7:1-3 Poikani, noudata minun sanojani ja kätke mieleesi minun käskyni. Noudata minun kästyjäni, niin saat elää, säilytä opetukseni kuin silmäteräsi. Sido ne kiini sormiisi, kirjoita ne sydämesi tauluun. Hes.11:19-20 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen. 2Kor.3:2-3 Te itse olette meidän kirjeenne, joka on sydämeenne kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.

• Anonyymi

1Moos.9:11-15 Minä teen liiton teidän kansanne: ei koskaa enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan maata turmele. Ja Jumala sanoi: Tämä on se liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä. jotka ovat teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja teidän välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, jonka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. 2Moos.31:16 Ja pitäköön israelilaiset sapatin niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti.

• Itseoppineet nettisaarnaajat puhuvat usein palturia, sillä ei ole olemassa mitään "viimeisiä päiviä". On vain tulevaisuus.

• Anonyymi

Jes.55:3-4 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kansanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi. Ap.t.13:22-23 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daadidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi, Room.1:3

• Anonyymi

Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen alkoivat viimeiset päivät. Viimeisten päivien lopun ajan eksytyksen sisältyvät Mooseksen lain käskyt sapatteineen ja jopa uhreineen.
        "vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala". Temppeli oli uhraamista varten. Mooseksen lain vaatijoilla on käsky uhrata eläimiä. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. Kyseessä on Sanan perusteella uhrituli.

• Anonyymi

Jo on omituisia tapahtumia, ihan hirvittää. Melkoinen on ollut mielikuvitus kertojalla.
      Lopun ajan tapahtumia on seurattu alun kolmatta tuhatta vuotta, mutta Hakulis... ei kun Jeesusta ei näy.
      Pahoin pelkään, ettei näy seuraavankaan kolmeen tuhanteen vuoteen. Avaruus on sen verran iso ja siellä on voinut sattua joku vahinko. Jumalan avaruusaluksessa on vaikka ilmavuoto tai ruoka loppunut. Kaikki on mahdollista, näin sanoo raamattu.

• Anonyymi

2Tess.2:4 Biblia (1776) Joka on vastaanseisoja, ja korottaa itsensä kaikkien päälle, mikä jumalaksi taikka jumalanpalveluksi kutsutaan, niin että hän istuttaa itsensä Jumalan templiin niinkuin Jumala, ja tekee itsensä jumalaksi.

• Anonyymi

Dan.7:25 Biblia. Hän puhuu Korkeinta vastaan, ja hävittää Korkemman pyhät, ja rohkenee ajat ja lain muuttaa; mutta ne annetaan hänen käsiinsä yhdeksi hetkeksi ja monikohdaiksi ja puoleksi ajaksi. Dan.11:36-38

• Anonyymi

hameen helmojen antti ja hänen porukkansahan ovat muuttaneet lain ja ajan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3043
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe