Epämääräinen hiljaisuus

Vasuri

Ei olla mitään mieltä mistään saa sitä joskus
puhua esm, köyhistä tai työttömistä.

6

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen hämmästellyt samaa jo pidempään. Olen yrittänyt herätellä keskustelua monella tasolla, mutta ei ole ottanut tulta.Viimeksi eilen lähetin puolueen eduskuntaryhmälle fax´in. Vierailin Tilastokeskuksen sivuilla. Löysin sieltä tiedon, jonka mukaan kotimaisten pankkien voitto vuonna 2004 oli 1 623 000 000 euroa !! Jään mielenkiinnolla odottamaan herättääkö tieto.
      vom

• t.i.ruskeepaa

Sse mitään herätä! Etkö tiedä, että suomalaiset nuoret ovat kasvatettu, sosialisoitu ja muottiinpakotettu? He välttävät itseilmaisua ja käyttäytyvät persoonattomasti, koska he pitävät toisten ärsyyntymistä omana vikanaan. Olen nähnyt tämän tapahtuvan omin silmin kasvaessani aikuiseksi 90-luvulta lähtien. Lue erityisesti työelämän kovenevat arvot EUhun liittymisen jälkeen, jonka kaksi päällimmäisintä tekijää ovat pelko työpaikan menettämisestä ja 80-lukulaisten kovisten hyökkäävyys ja arvostelu. Vasemmistonuoret ihme kyllä ja valitettavasti eivät eroa yhtään nykyajan porvarillisesta normaliudesta. Juttuseuraa, siis ihan vaikka vain sellaisia eurooppalaismaisia ja luonnollisia mielipiteen ilmaisijoita, löytynee lähinnä ainoastaan SKPstä. He kun ovat oppineet yhteisössään arvostamaan itselähtöisyyttä ja aktiivista tunnetilojen realisoimista, ja pystyvät vastustamaan näitä työpaikan menettämisen pelkoa ja pikkusielujen alistamista (!)

• Serengeti

suomalainen keskustelumentaliteetti. Miksi???

Vaatimattomuus kaunistaa, joka itsensä ylentää, hänet alennetaan...nöyrä, kiltti, kuuliainen.
      Tämänlaatuisin opein varustettu sukupolvi on kasvattanut nykynuorison. Paljon on syntynyt hyvää, vahvoja omilla aivoillaan ajattelevia nuoria, joskin trendi vie nuorisoa helposti; epäselvästi artikuloivaa, muotikuteissa kulkevaa, omissa mielipiteissään horjuvaa, eksyksissä olevaa nuorisoa.

Asia on tiedostettu, nykyhenki peräänkuuluttaa tunteita, ole oma itsei ja uskalla ilmaista itsesi. Koulu kasvattaa nyt yhä enemmään nuoria rohkeuteen ajatella omilla aivoillaan ja uskallukseen ottaa vastuuta asioista ja ennenkaikkea itsensä ilmaisemiseen. 70-luvun opettajajohtoinen kouluopiskelu on hakeutunut uusiin uomiin ja lapset/nuoret yritetään saada passiivisesta vaikuttajasta aktiiviseksi, itseensä luottaviksi,omiin vaikutusmahdollisuuksiin uskoviksi aikuisiksi.

Konfliktit ihmisten välisessä kommunikoinnissa ovat ikäviä, mutta ajoittain väistämättömiä. Mahdollisesti puhutaan samasta asiaa samaa tarkoittaen eri sanakääntein tai erilaiseen päämäärään pääsemiseen samoin sanoin jokainen keskustelija niine kokemuksin ja tuntein , mitkä ovat hänestä oman, ainutlaatuisen persoonan luoneet.

SUVAITSEVAISUUS hoi, erilaisuus on rikkaus ja vain keskustelemalla asioista, vaikkapa kipeistäkin, pelkäämättä että ärsyttää, on vain mahdollisuus päästä kehittäviin ratkaisuihin.

Pyrkimys täydellisyyteen ei ole pahasta, kaikki olemme ainutlaatuisia ja jokaisen ajatukset, mielipiteet, tunteet ovat tärkeitä ja oikeutettuja.Omista mielipiteistään tulee pitää kiinne tasan niin kauan kuin ne perustellusti toiseksi muutetaan, mutta tuuliviirejä on ehkä ihan liikaa.

Lopputulema: keskustelu on kehittävää ja "epämääräinen hiljaisuus" pannaan julistettu!!

• t.i.ruskeepaa

Sanos muuta kato, nymmä sanosin, et sä oot asian ytimes. Mutta se on vain sinun näkökulmasi (huom. ei tarkoita samaa kuin epämääräistä hiljaisuutta harjoittavien tyypillinen tokaisu "soon sun mielipitees, ei mun". Ilmaisemalla tuon julistuksen ja näkökulman et muuta niitä tekijöitä, jotka tekevät monista liian epävarmoja ottamaan kantaa mihinkään elämän asioihin, uusliberalismia.

• t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Sanos muuta kato, nymmä sanosin, et sä oot asian ytimes. Mutta se on vain sinun näkökulmasi (huom. ei tarkoita samaa kuin epämääräistä hiljaisuutta harjoittavien tyypillinen tokaisu "soon sun mielipitees, ei mun". Ilmaisemalla tuon julistuksen ja näkökulman et muuta niitä tekijöitä, jotka tekevät monista liian epävarmoja ottamaan kantaa mihinkään elämän asioihin, uusliberalismia.

Onko taustalla halu tulla hyväksytyksi laumaan?
        vom

• t.i.ruskeepaa
        vom kirjoitti:

Onko taustalla halu tulla hyväksytyksi laumaan?
        vom

Epäilemättä. Me-henki. Sosiaalinen yhteenkuuluvuus. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu kantaaottamattomuus ja yhdenmukaisuus, jotka toimivat yhteenkuuluvuuden päämääränä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe