Mitä mieltä olette, missä menee ns.hurskastelun raja?
ja jos se menee yli
eikö se silloin, olekin samaa kuin ylvästely?
Hurskaus?
5
370
Vastaukset
- E H.
Silloin kun ns. vanhurskas menee totuuden ja oikeuden lakien = täydellisyyden lakien, = Jumalan sana kaikilta osin mukaisuuden rajojen ulkopuolelle.
Kaikella täydellisellä kun on rajansa ja ehtonsa.
Silloin voi olla ns. omavanhurskautta tai epä vanhurskautta, silloin ns. hurskastelua. Ja silloin eksytystä, joko tahallaan tai ymmärtämättömyytään josta tulee ojentaa, Raamatun opetusten mukaisesti. E H. - car.arm
sillä rajaa?Sitä joko hurskastelee tai ei,siinä se raja.
- Satayksi
Minun mielestä hurskastelu on yli hengellisyyttä ja ylvästely vaikka leikkimielinen itsensä korottaminen.
- T Kempis
kun uskikset keksivät 110 käskyä, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen 10 käskyn, rakkauden kaksoiskäskyn tai todellisen hyvyyden ja pahuuden ja luontaisen moraalin tajun kanssa. Esim. kun mietitään onko oluen juominen synti ja onko se raja 4,5 prosenttia vai joku muu - tai onko tatuoinnin ottaminen syntiä. Tällä palstalla näitä ylen keskeisiä ja tärkeitä uskonelämän peruspykäliä ei tosin ole pohdittu, mutta tuolla Nettimission puolella kyllä.
Olisiko niin, että:
Hurskasteleminen on itsensä korottamista
eli samaa kuin ylvästeleminen
mutta hurskas ihminen on nöyrä, Jumalalle kuuliainen
ja Jumalaa korottava, vain ja ainoastaan armosta
pelastettu, ilman omia ansioita.
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta
sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä;
niin te löydätte levon sielullenne.
Matt.11:29
KIITOS vastauksista,
teitä kaikkia siunaten!
runis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479