Muumio Ötzin kirous

S24ylläpito

Vuonna 1991 Itävallan Alpeilta löydettyyn Ötzi-muumioon on liitetty julkisuudessa kirous. Nimittäin 5 muumion kanssa tekemisissä ollutta henkilöä on kuollut löydön jälkeen. Yksi tutkijoista esimerkiksi kuoli auto-onnettomuudessa matkalla Ötziin liittyvään konferenssiin. Aikoinaan myös faarao Tutankhamonin haudat löytäjät kuolivat oudosti ja syntyi huhu faaraon kirouksesta. Uskotko tällaisiin kirouksiin? Vai onko kyseessä vai yhteensattuma?

Ötzizstä löytyy paljon tietoa netistä
http://www.mummytombs.com/mummylocator/featured/otzi.news.htm

Aftonbladetin uutinen tutkijoiden kuolemista:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,633242,00.html

202

91779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En mäkään haluis, että mun ruumista ronkitaan.

• Ei viel muumio

kumminkin, rassattiin muumioita tai ei!.

• Migul
        Ei viel muumio kirjoitti:

Mikä mahtaa olla todennäköisyys siihen että neljässätoista vuodessa kuolee esim. keski-ikäisessä työpaikassa viisi ihmistä?!
        Kaveri löytyi kuitenkin jo -91 ;)

• mä en vaan pyyhi sitä...

...vaikka haluaisitkin. Jotkut tosin tykkää siitä, eikä siitä mitään kirousta ole tullut kenenkään päälle, päinvastoin, kunniajäsenyys hoizuliitoissa sun muissa instansseissa.

• siellä kuolee tuhansia
        Migul kirjoitti:

Mikä mahtaa olla todennäköisyys siihen että neljässätoista vuodessa kuolee esim. keski-ikäisessä työpaikassa viisi ihmistä?!

Olen ollut töpaikassa, jossa joku kuolee joka päivä. Ettette häpeä kun roudaatte yxien ja samojen ihmisten niskoille muumiot sun muut epäsikiöt...

• Sade
        Migul kirjoitti:

Mutta toisaalta, onhan sitä kiva kuvitella aina jotain kirouksia, vaikka ei sellaisiin uskoiskaan.

• ei olla

kuolemattomia.......
        en mäkään...

• poppoo

nii et varmaan... vai ootkos jo muumio ? ? ?

• Estoonia

Tää on joku Jutta Rabben tutkimus taas !
        Nostatetaan kohu ja sitten myydään lehtiä taas pitkän aikaa kaikella höpö höpö jutuilla.
        Muuten, kaikki Leonardo DaVincin tunteneetkin ovat kuolleet, onkohan joku kirous takana ??

• Taikauskoinen!

Tottakai!Mutta kun ne tutkijat oli kuollu eikä muita ihmisiä ole kuollut,ja ne kuoli jotka oli tutkineet niitä muumiota!Niin sen täytyy olla kirous!

• Ei ihan mikä amatööri
        Taikauskoinen! kirjoitti:

Tottakai!Mutta kun ne tutkijat oli kuollu eikä muita ihmisiä ole kuollut,ja ne kuoli jotka oli tutkineet niitä muumiota!Niin sen täytyy olla kirous!

Joopa joo... lue tuolta alhaalta juttu myrkyllisiä bakteereja.

• WenoMan

kaikki kuolee tai tuhoutuu aikanaan

• Pear
        Sade kirjoitti:

Mutta toisaalta, onhan sitä kiva kuvitella aina jotain kirouksia, vaikka ei sellaisiin uskoiskaan.

milloin muuten siitä tulee uusinta ?
        koska en kerenny viimeks kattoa.
        Kysyin yleltä mutta sitä ei
        oo kuulema tulossa
        uusintona, mutta jos monet
        pyytäisivät sitä niin voisi tullakkin
        jotenka jos haluatte nähdä sen uudelleen
        niin menkää sanomaan siit ylelle.
        PliiS

• parempia jutun aiheita sais...
        poppoo kirjoitti:

nii et varmaan... vai ootkos jo muumio ? ? ?

turhaahan tässä on keskustella näin selvästä asiasta................

• häntyli

... oo OLEMASSA! Ne ehkä van pelkäs sitä kirousta ja sitten ne sai hermoromahduksen ja sitten yks kerrallaan... Kups... =P
        mä en oo mikäänm hyvä selittelijä mut en mä kirouksiinj usko...

• .
        Pear kirjoitti:

milloin muuten siitä tulee uusinta ?
        koska en kerenny viimeks kattoa.
        Kysyin yleltä mutta sitä ei
        oo kuulema tulossa
        uusintona, mutta jos monet
        pyytäisivät sitä niin voisi tullakkin
        jotenka jos haluatte nähdä sen uudelleen
        niin menkää sanomaan siit ylelle.
        PliiS

.

• ajuri

epäilen että ykköstiellä on joku kirous, kun siellä autot vähän väliä törmäilee milloin toisiinsa milloin tien poskeen. Ja aina joku kuolee. Joskus hirvet ovat keskellä tietä. Voiskohan kyseessä olla hirvien langettama kirous. Kun ihmiset on tulleet niiden ikiaikaisille laidunmaille niin hirvet kostaa.

Eli aina löytyy kun rupee etsimään.

• riikka

hmm. ja niinhän siinä yhdessä mainoksessakin hirvi hlijentää muut metsän elukat ja paljastaa pitkän elämän salaisuuden: renkaat. ja jos en ihan erehdy niin continentalit...?
        joten. onko kukaan tutkinut onnettomuuspaikkojen autojen renkaita? jos siellä on kaikkia muita paitsi näitä, niin voimme LUOTETTAVASTI todeta että hirvillä ja ko. rengasfirmalla on kytkös, ja salaliitto on olemassa. vai? kyllähän näitä joo "löytyy" jos osaa etsiä pintaa syvemmältä. kulutuspintaa....

• tiedän
        riikka kirjoitti:

hmm. ja niinhän siinä yhdessä mainoksessakin hirvi hlijentää muut metsän elukat ja paljastaa pitkän elämän salaisuuden: renkaat. ja jos en ihan erehdy niin continentalit...?
        joten. onko kukaan tutkinut onnettomuuspaikkojen autojen renkaita? jos siellä on kaikkia muita paitsi näitä, niin voimme LUOTETTAVASTI todeta että hirvillä ja ko. rengasfirmalla on kytkös, ja salaliitto on olemassa. vai? kyllähän näitä joo "löytyy" jos osaa etsiä pintaa syvemmältä. kulutuspintaa....

renkaiden ihana hirvimainos!

• mr.sixty

Mä olen lukenut ötsistä lehdestä mä siis liityn ötsiin. toivottavasti mulle ei tapahdu mitään. itte asiassa sen jälkeen kun oon lukenut ötsistä mun kissa on purru mua pari kertaa ja oon kaatunut ja naarmuttanut polviani ja käsiäni ja kerran jopa naamaani.

mulle on tullut allergioitakin sen jälkeen kun luin ötsistä.

tappaako ötsi mut nyt siis hitaasti?

• zzyyzz

Minäkin oon kaatunu parikertaa kännipäissäni portaissa sen jälkeen, kun olin katsonut jonkin dokumentin ötsistä ja yrjöäkin on tullut pötsistä!

Kyllä tämä on nyt menoa!

• käy

Juu. Ötsi-kirous on laskeutunut päällesi, mitään toivoa ei ole. Valmistaudu väistämättömään.

• elina

joo. se liittyy samalla ring elokuviin eli 7 päivää menee. samara = modernien aikojen ötzi.

• hyvät naurut saanut
        zzyyzz kirjoitti:

Minäkin oon kaatunu parikertaa kännipäissäni portaissa sen jälkeen, kun olin katsonut jonkin dokumentin ötsistä ja yrjöäkin on tullut pötsistä!

Kyllä tämä on nyt menoa!

Kiitän hyväntuulen viestistä!!!!
        Nauroin "pötsini" kipeäksi :D

• VOI EI!

et sä kuole

• NäsäviisasHevoshullu
        VOI EI! kirjoitti:

et sä kuole

Ja sinäkö luulet että ötzin kirous onkin "ihminen ei tule kuolemaan koskaan." Sekaisin..sekaisin..

• myös kuolevainen

Kuimka ollakaan kun luit ötzistä niin kuolema on jo päivän lähermpänä kuin eilen jne.

• Jens

Özzy haluaa pumppaa sua tuonpuoleisessa! Siks se hoitaa sut pois päiviltä!

• -ei taikauskoa

siis eihän tossa ole mitään järkeä!! jos uskoo tohon ja alkaa pelkäämään niin sittenhän alkaa tapahtumaanki kaikkea! mielestä se on pelkästään kiinni.

• horn_star92

en usko ehkä kaikki on vaan sattumaa...ei must kannata pelätä..

• Taikauskoinen!
        zzyyzz kirjoitti:

Kyllä tämä on nyt menoa!

määki kahtoin sen dokumentin siitä ötsistä ja se oli prisman ohjelma!ja tänää mää hyppäsin pituutta ja se maa oli kovaa niin mun pulvet oli sitte ihan verillä!

• Taikauskoinen!

määki kahtoin sen dokumentin siitä ötsistä ja se oli prisman ohjelma!ja tänää mää hyppäsin pituutta ja se maa oli kovaa niin mun pulvet oli sitte ihan verillä!

ja meijän tie kun on nyt vilkas varikon suurentamisen vuoksi.Niin tänä aamuna kun mennin kouluun pyörällä niin yksi betoni auto ei väistäny mua niin mun piti ajaa pyörällä linkku pysäkille niin etten jää alle!

• Cpt

Tää pelle luulee liittyvän oziin ja sen tutkimuksiin jos on lukenut siitä... ÄÖ 50...

• sitruuna_tyttö
        myös kuolevainen kirjoitti:

Kuimka ollakaan kun luit ötzistä niin kuolema on jo päivän lähermpänä kuin eilen jne.

no yleensä kuolema onn lähempänä ku eilen!! yritätkö olla jotenki hauska!!??? sitä et kyl oo!!

• no joo varmasti kuolet!!!!
        mä ainaki naarmutan iitteeni joka päivä ja mun koira puree mua! ötsit ja pötsit vaa sulle!
        et sä mihkää kuole kuvittelet vaa!

• POSSU

ja meijän tie kun on nyt vilkas varikon suurentamisen vuoksi.Niin tänä aamuna kun mennin kouluun pyörällä niin yksi betoni auto ei väistäny mua niin mun piti ajaa pyörällä linkku pysäkille niin etten jää alle!

Määki,nääki ja sääki...TÖRPÖT

• häntyli

... koska kirousta ei ole olemassakaan! ja vaikka olisikin niin ei se vaikuttas et on lukenu siitä... :p sittehän ennenpitkää kaikki kuolis! mutta todennäkösintä on että kirousta ei ole. :)

• mr.sixty
        hyvät naurut saanut kirjoitti:

Kiitän hyväntuulen viestistä!!!!
        Nauroin "pötsini" kipeäksi :D

Siinäs näit. nyt se kirous iski ja teki sun vatsan kipeeks

• mr.sixty
        Jens kirjoitti:

Özzy haluaa pumppaa sua tuonpuoleisessa! Siks se hoitaa sut pois päiviltä!

Harmi että sitä ylöskaivaessa ne kastroi sen. onkohan joku trendi kun tutankkanmeninkin elin murskattiin

• mr.sixty
        NäsäviisasHevoshullu kirjoitti:

Ja sinäkö luulet että ötzin kirous onkin "ihminen ei tule kuolemaan koskaan." Sekaisin..sekaisin..

Jos joutuisin autoonnettomuuteen ja mun pää irtois ja edelleen eläisin

• man

"Aikoinaan myös faarao Tutankhamonin haudat löytäjät kuolivat oudosti ja syntyi huhu faaraon kirouksesta."

>>>>
      Eikö tuollekkin kai löytynyt jokin ihan inhimillinen selitys? Hautakammiossa oli merkittäviä pitoisuuksia jotakin hengenvaarallista ainetta, oisiko ollut jotain radioaktiivisesti säteilevää tai jotain vastaavaa. Kertokaa te jotka tiedätte enemmän...

• Massa80

Joku tommonen juttu siinä oli, että se hauta oli myrkytetty tai jotain.

• Laramia

Faarao Tutankhamonin haudassa pesi jotain bakteereja/itiöitä ilmeisesti hautakammion seinämillä.
        Katsoin jonkun dokumentin missä joku nuori tyttö oli sairastunut vakavasti käytyään egyptissä jossain hautakammiossa(en muista oliko Tutankhamonin)
        Tyttö oli koskettanut seinillä olevia hieroglyfejä ja hänen keuhkoihin oli päässyt seinillä olevia itiöitä.

• Kepa69

se taisi olla jotain hometta.

• Ykä
        Kepa69 kirjoitti:

se taisi olla jotain hometta.

Tai sitten se oli sädesientä.

• Akrologistics
        Massa80 kirjoitti:

Joku tommonen juttu siinä oli, että se hauta oli myrkytetty tai jotain.

Jotkin egyptin muumiot oli suojattu erityisen hyvin; oli altaita täynnä happoliuosta, oli itsestään ampuvia jousipyssyjä, aineita, jotka imivät ilmasta hapen ja tukehduttivat, valeaarteita, joihin koskiessa katto tippui päähän ym ym.

• egpytilogisti
        Laramia kirjoitti:

Faarao Tutankhamonin haudassa pesi jotain bakteereja/itiöitä ilmeisesti hautakammion seinämillä.
        Katsoin jonkun dokumentin missä joku nuori tyttö oli sairastunut vakavasti käytyään egyptissä jossain hautakammiossa(en muista oliko Tutankhamonin)
        Tyttö oli koskettanut seinillä olevia hieroglyfejä ja hänen keuhkoihin oli päässyt seinillä olevia itiöitä.

Ei pidä paikkaaansa,ei kirousta,ei baktereja,se on ollu sattumien summa.

• mie

Mie taas täällä!
        En nähny tätä viestiä ennnen ku vastasin! Sorry!
        Joo. Siihen maaliin kehitty vuosien varrella toksiineja (myrkkyjä).

-mie

• mie taas

Mie taas täällä!
        En nähny tätä viestiä ennnen ku vastasin! Sorry!
        Joo. Siihen maaliin kehitty vuosien varrella toksiineja (myrkkyjä).

-mie

• Minä vain

Se juttu oli niin, että kun se hauta oli ollu suljettuna niin kauan ennen ku se löydettiin, ni siellä oli se ilma menny jotenki myrkylliseks ja huonoks, ni ekat kun sinne meni, ni kupsahti vähän sen jälkeen. Näin on näppylähanskat.

• Sandra.s

eiks niissä muumioissa ole muutenkin jo ties mitä basillei kun tän päivän ihmisellä ei ole vastustuskykyä? Kai sitä sit kupsahtaa kun ei elimistön puolustujärjestelmä tiedä mitä noiden "ölliäisten" kanssa pitäisi tehdä.

• the end

normaalia on että moni on kuollu vuoden 1991 jälkeen,normaalia myös että tutkijoita kuolee jotka yleensäkkii hiukka iäkkäämpiä..

• laittoi...

AKT:n lakkoon ja ajoi paperitehtaat alas.
      Laivat seisoo satamissa.

• Miä vaan

Totuus on, että jokainen muumion kanssa tekemisissä ollu tulee kuolemaan.

*yllläripylläri*

• matrix

ai on 5 kuollut....ihmeellistä. minä kun luulin että kuoleminen on ihan normaalia.ja täältä lähetemiseen on kyllä lukematon määrä eri tyylejä.mutta eiköhän joku usko tollaiseen höpänpömppään.

• tähtisiina

Varmasti ne Tutankhamonin haudan löytäjät kuolivat siksi, koska kuka tietää, mitä aineita sinne hautaan on kerääntynyt vuosituhanten aikana..

Ötzin muumion suhteen kyseessä on varmasti joku onneton sattuma. Turha alkaa maalaamaan piruja seinille ja etsimään totuutta kaiken maailman kirouksista..

• hyvä

Ötsi presidentiksi !

• Balsamointiaine kaasuuntui

Niin. (Balsamointiaine) sisäelimet ruukuissa olivat myrkyissä. Ne ovat haihtuneet ja kaasuuntuneet. Vuosituhansien ajan. Ilmatiivis paikka. Sinne kun menivät tutkijat, niin heittivät veivinsä. Joku hetimiten. Toiset jonkin ajan kuluttua. Kiroukset ovat hömpänpömppää.
      Ihmiset kauhistelevat ja ostavat kilvan lehtiä. On mistä puhua. Kyllä ministerien hotellihuonekohtaukset ovat kiinnostavampia...Hihi..

• ötsipötsipakana

Ötsi on markkinatalouden uhri. Kaikki mahdollinen täytyy repiä irti aiheesta, tieteen jälkeen tulee mainokset. Kirousteema käyttää ötsistä jäänyttä ylimääräistä mainosarvoa hyväksi. Ihmiset kauhistelevat ja ostavat populaaritiedelehtiä tai käyvät museossa ötsiä katsomassa. Onko muka olemassa parempaa talousjärjestelmää - ei ainakaan ötsin edustama keräily - ja metsästystalous!

• ponifani
        ötsipötsipakana kirjoitti:

Ötsi on markkinatalouden uhri. Kaikki mahdollinen täytyy repiä irti aiheesta, tieteen jälkeen tulee mainokset. Kirousteema käyttää ötsistä jäänyttä ylimääräistä mainosarvoa hyväksi. Ihmiset kauhistelevat ja ostavat populaaritiedelehtiä tai käyvät museossa ötsiä katsomassa. Onko muka olemassa parempaa talousjärjestelmää - ei ainakaan ötsin edustama keräily - ja metsästystalous!

seuraavaksi kai selviää että tutkijat on tapettu vain "kiroushömpän" vuoksi..

• ötsipötsipakana
        ponifani kirjoitti:

seuraavaksi kai selviää että tutkijat on tapettu vain "kiroushömpän" vuoksi..

Berlusconin johtama hömppämedia on ollut ötzin tutkijoihin suuntautuneen iskun takana.

• Kokemusta On !

Kaikki ötZiä panneet tutkijat eiväs käyttäneet sopivia välineitä *kröhöM* eikös suomessa olisi tarkoitus olla sanavapaudessa? Eikö suomalainen voi sanoa mitä vaan? Taika usko on kaukana ötzin "murha" Sarjasta. Kuitenkin ne tutkijat on 8 miljoonaa taskussaan Canarialla, kun lehdet ovat ilmoittaneet kirouksen ja ostaneet sen lehteensä jutuksi . ja tietenkin , meinasin unohtaa tärkein on se . että kaikki museot , ympäri maailmaa haluavat Ötzin omaan museoonsa 1900- luvun hitti "se tappoi kuolleena" sarjaan , eikös niin?!

• wwgolfman

Olivat homeessa ja siitä useat saivat myrkytyksen(koskettamalla kirjoituksiin ja siitä suun kautta elimistöön, jossain vaiheessa homeitiöitä).. Ötzistä olen lukenut myös paljon, eihän sitä tiedä mitä siitä hepusta on saanut?

• ÖtsiPötsi

Ötsi Pötsi on Yes mies. Jenkkikään ei ole yhtä YES!
        Sikapaska kolonialisti.

• Ötzi

Pitkää ikää vaan kaikille ;)

• Kyllä on ollu hauskaa lukea näitä juttuja.

Tuli mieleen, et mitäs ne jutut on mitä oon kuullu? Et manaaja-leffan kuvausten aikana olis kuollu jotain tyyppejä ja Renny Harlin meinas ajaa kolarin tai jotain, kun se oli tehny tän viimeisimmän manaajan.

• milla
        lammas-jr kirjoitti:

Kyllä on ollu hauskaa lukea näitä juttuja.

Tuli mieleen, et mitäs ne jutut on mitä oon kuullu? Et manaaja-leffan kuvausten aikana olis kuollu jotain tyyppejä ja Renny Harlin meinas ajaa kolarin tai jotain, kun se oli tehny tän viimeisimmän manaajan.

hei nuo on taas niitä urbaaneja legendoja... manaaja 1:n aikoihin sanottiin että joku olis kokeillu ouija-lautaa ja tappanu ittensä, mutta se oli pelkkää huuhaata. Mitään ei oo tapahtunut...
        Ja harlinin ajotyylin tietäen ei ihmekään että oli ajaa kolarin.
        Tutankhamonista vielä: jos niiden tutkijoiden joka aukas sen haudan keski-ikä oli yli 76 vuotta nii ei hirveen suuresta kirouksesta voi puhua..

• kiroukset
        milla kirjoitti:

hei nuo on taas niitä urbaaneja legendoja... manaaja 1:n aikoihin sanottiin että joku olis kokeillu ouija-lautaa ja tappanu ittensä, mutta se oli pelkkää huuhaata. Mitään ei oo tapahtunut...
        Ja harlinin ajotyylin tietäen ei ihmekään että oli ajaa kolarin.
        Tutankhamonista vielä: jos niiden tutkijoiden joka aukas sen haudan keski-ikä oli yli 76 vuotta nii ei hirveen suuresta kirouksesta voi puhua..

Ettei vaan ollut nuo silloisten egyptin tyttärien sulot kuppatauteineen joka nämäkin 'sedät' aikoinaan kaatoi?

• Spiidi
        lammas-jr kirjoitti:

Tuomiopäivä on saapunut. Ykköstien hirvet, Rennyn kolari ja Tutankhamonin muumioitu maksa ovat selviä tähtitieteellisiä merkkejä. Tänään aurinko häikäisi silmiäni ja kuten me kaikki muinaismytologisten salaseurojen itsejulistautuneet jäsenet tiedämme, niin egyptiläinen auringonjumala, Ra, on tehnyt comebackin ruumiini kautta. Yöllä unessani Ra antoi minulle viestin välitettäväksi kanssashamaaneilleni. Se menee näin:

"Keisarin silmä nyrjähtää! Veri silmään purskahtaa! Mitä tästä jäljelle jää? Armageddon kukoistaa!"

Todisteeksi siitä, että olen temppeliritarien ylipappi ja vapaamuurareiden valtias sekä itsensä Muhammedin verilinjaa... julkaisen kuvani teille:

http://www.harley-quinn.com/joketong.jpg

• JazzRabbit
        lammas-jr kirjoitti:

Minkäpä sille voi, että ihminen haluaa aina löytää yliluonnollisia asioita piristämään tylsää arkea. Mukavahan sitä on lukea "kirouksista" ja vastaavista asioista, joita ei pystytä kunnolla selittämään perinteisillä keinoilla. Taikauskoisiahan sitä ollaan vaikka eletäänkin bittimaailmassa ;)

ps. Ja mun pc:llä on ainakin sielu niin kerta! :D

• Muhmio

Muumioissakin on parasta ennen leima jalkapohjassa. Ei pidä mennä ronkkimaan pilaantunutta lihaa, siitä voi sairastua.

• paska mäihä...mitäs läks :=

• mellu

täytyy sanoa,koskaan ei tiedä mitä sitä sattuu. ;D se voi tapahtua,ihan millon vain,ja missä vain....

• näin on

Ihan kuin joku piilokameramainos!

• muumion nähnyt
        näin on kirjoitti:

Ihan kuin joku piilokameramainos!

Arvatkaa mitä basilleita näitä kotimaisista muumioista saa, kun niillä on kolmekymmentä antibioottikuuria takanaan eikä vieläkään paranemisen merkkejä näkyvissä. Sinne vain kaikki köyhät ja työttömät. Ongelmat korjaantuu hetkessä!

• mammamia...

• kummajainen

no uskon kyllä tommosiin juttuihin..eikai ne nyt sattumalta voi nuin vain kuolla tommosiin ihmehommiin.Kait ees yhen ois todennäköisesti pitäny vanhuuden päivät nähä..

• Viikatemies

Kuolema

• ilopilleri-sohva

Mutta ei koulussa voi mitää että Jouduttiin lukemaan lehdestä ja kirjasta juttu ötzistä!!!!!Kirottu koulu.no heh...

• Ehknathon

Ensinnäkään Ötzi ole muumio sen varsinaisessa merkityksessä. Muumio on katakombiin,ts. muuhun senkaltaiseen,kuten pyramidiin seremoniallisin menoin haudattu suuri hallitsija senaikaisten uskonnollisten rituaalien mukaisesti.Muumion hautakammiossa on kerrottuna hänen elämänsä vaiheet. Muumioiden,ei kaikkien,elämäkertomuksien loppuun on kirjoitettu hieroglyfein kirous joka toteutuu jos heidän hautarauhaansa rikotaan,ja vain niille henkilöille jotka siihen syyllistyvät.

Alpeilta löydetty Ötzi oli tavallinen senaikainen metsästäjä,jota kukaan ei haudannut,eikä muutkaan asiat ole yhteneviä egyptiläisiin muumioihin.

• hurlumhei

Sekopäistä juttua viittitte suoltaa tänne. Öuts..

• glitter

ellen väärin muista, niin noita Tutankhamon-kuolemia on selitetty pyramidin sisään pesiytyneillä homesienillä. Sitä ilmaa kun tutkijat hengittelevät, niin homeiden itiöt kulkeutuvat keuhkoihin ja tappavat.

Ihmisen mieli on kauhean herkästi mystifoimassa kaikkia mahdollisia outoja yhteensattumia. Itse en usko kirouksiin, vaikka mielelläni jätänkin kajoamasta kuolleiden luihin :)

• paizi jotkut

Ihan on perustettu tieteenhaaroja, jotka ronkkii ruumiita. Aika monta ihmistä työllistää Suomessakin!

• Muumio

Kirous mua hirvittää sitä kun ei voi selittää.
      Muumio tää ei mitään enää nää koska sillä kuiva on pää,siispä sanokaamme koko jutulle että hä hä hääää:))

• on totta

Kaikki tähän keskusteluun osallistuvat kuolevat. Ja tämä on tosi.

• Juti

kylä nääs kato tampesterin yhteiskuntatiäteellisen tammelan torin tutkimushaaran jäsene o nyssitte tullu siihe tulokseen et vuoren ysiviis lätkän ämmäm-kultamedalistit on langettanu kirouksen suomen pääle:

jo kolkytäneljätuhatta viissataa kaksteista finaalin nähnyttä on nääs tähän mennesä KUALLU

• lllllllll

kyl minä ainakin tähän "hölynpölyyn" uskon ja omakohtaisia kokemuksiakin on "yliluonnollisista" jutuista. kai jokaisella ruumiilla ja sielulla on oikeus saada levätä rauhassa, eikä tonkia ylös. se on jotenki pyhä asia kumminki. kyllä.

• Nyt tulee kuulkaas semmonen kirous, että housut pois! Seuraava joka vastaa tähän koko hommaan saa kärsiä pieruista ja löysästä eritteestä.

• zzyyzz

..paskat housuun.

• ooooo

...sit se on vaan tuo kemian ihmeellinen maailma. eli tökötit ja yleensä kaik ainekset, mitä niissä muumiois saattaa olla ja on.

• Tän päivän aikana noussut viikon suosituimpiin. Ihan kivasti kaikki lukee ja vastailee, mutta keskustelun asiallisuudesta ei voi sanoa mitään.

• Säde Sieni

Niin - ja kuinka monta onkaan kuollut, jotka eivät ole olleet Ötzin kanssa edes tekemisissä - kuulleet vain tästä muumiosta jostakin, ja naps: autokolari, tsunami tms. on tapahtunut! Tosi vahva kirous on tämä todellakin!!!!

• Rohkelikko

Tämä on taas niitä juttuja, joilla ihmisiä pelotellaan ihan vaan negatiivisten energioiden määrää nostaakseen.

• Tiuku
        Rohkelikko kirjoitti:

Tämä on taas niitä juttuja, joilla ihmisiä pelotellaan ihan vaan negatiivisten energioiden määrää nostaakseen.

Moi, huomasiksä kellonajan 11:11 jolloin oot lähettänyt viestin? sehän on tuplana mestariluku
        :-)
        Toi tekee sun viestis tärkeeks.

• Joku vaan

kyll mää ainakin tohon uskon... se on aika pelottavaa kumminkin... onneks onn vasta nuori niin ei tarvii pelätä sitä ett se lankeis päälle... =) (viuuhh!!!)

• Muumi

Täällä kulkee myös muumioita pitkin kongeja ja käärinliinat vaan rapisee...pelottavaa...

• noh

Ketä estää? Ennenhän tyttöVAUVATkin tapettiin. ;) meinaan vaan että täältä voi tulla iso paha murhamies jo ensi yönä....

• BubbleGirl

Muumio on kuollut, balsamoitunut/balsamoitu ihmisen ruumis. Siinä se. Vainoharhaisuus ja taikausko ovat tietty jänniä juttuja, mutta rauhoittukaapas nyt hieman. Kaikesta ei tarvitse tehdä Peeweegaa.

• zzyyzz

Ei kukaan balsamoidu, Jos ei balsamoida. Muumioitumista tapahatuu kylläkin balsamoinnilla voidaan edistää pehmytkudosten säilyvyyttä ja siten muumioitumista.

Muumioitumista voi tapahtutua myös luonnonolosuhteissa, jos paikan kuivuus ja lämpötila on sopiva.

• ennemmin

Niin kauan kun Leninin muumio on hautaamatta menee Venäjällä huonosti ja lopulta Venäjä tuhoutuu kokonaan

Vain Leninin muumion hautaaminen voi pelastaa Venäjän täydeltä tuholta

• kyllä

Venäjästä voi tulla oikeusvaltio vain jos se tekee tilinsä selväksi 70 vuotisen kommunismin ajan kanssa ja hautaa Leninin muumion

Stalinismi jatkuu muuten Venäjällä ja tuhoaa lopulta Venäjän

Putin on Stalinin ihailija ja vie Venäjän kohti tuhoa

• mahdollista, koska

on ihan ihmeellistä, että joku ruumis edes säilyy vuosituhansien ajan. Siinä voi olla myös jotain mystistä. Se ehnki, joka sitä säilytystä hoitaa voi olla varsinainen julmuri.

• tulkinnanvapaus kaikille!

Tänä keväänä tuli tv:ssä ohjelma, jossa tutkittiin tapausta Ötz. Epäiltiin hänen olleen jonkinlainen merkkihenkilö, shamaaniin verrattava tms. yhteisössään. Tatuointien oletettiin viittaavaan sellaiseen, muitakin arveluja on ollut. Hänen kuolemansa arveltiin edelliseen nojaten olleen "uhrikuolema", eli hän olisi uhrautunut yhteisönsä hyväksi. Kuolinpaikka, korkea vuoristo tuki selitystä: korkeat paikathan on iät ja ajat tulkittu "jumalten asuinsijoiksi". Ötzin ruumiin löydöstähän on kulunut jo 14 vuotta, ts. häneen liittyvien tutkijoiden ym. kuolemia voisi selittää täysin luonnollisista syistä johtuneiksi. Mutta, meillä ihmisillä on myös jonkinlainen tarve irrationaaliseen selittämiseen: kirous tms. On tavallaan ihmisen ominaisuus ja "rikkaus" spekuloida vaihtoehtoja myös niin. Ihminen voi manipuloida itsensä toimimaan tietyllä tavalla halutessaan, myös ajautua vaaratilanteisiin. Kuolemantapaukset ovat aina pysähdyttävä asia. Niihin on helppo liittää maagisiakin elementtejä. Ja onhan tosiasia, että vielä riittää tutkimista ihmisessä niin fyysisenä, psyykkisenä kuin henkisenäkin "otuksena". Kiinnostavaa ainakin!

• hevoshulluu

Ja älä sinä siinä äpöstä paskaa.

• noshitsherlock

no joo o vittu kai sen nyt tyhmäkin tietäää ettei mittäään kirouksia ole sehän on nyt ihan päivän selvää ainakin mun mielestä! en sitte teistä tiiä mut kaikkihan me joskus kuollaan ei siihen mittää kirousta tarvii

• kirppu

mutta vielä enemmän on kuollu niitä, jotka ei oo ollu sen kans tekemisissä!!!!

• zzyyzz

Dinotkin kuoli sukupuuttoon vaikka Ötzin esi-isätkään eivät olleet vielä edes syntyneet

• keukeu

Kaikki jotka ovat leipää syöneet tulevat kuolemaan.

• HeDuXe

Voi jeesus kuka tollasee uskooo(Jeesuksee ehkä mut että tollasta..)Jokainen kaatuu aikanaa ja siel on warmaa enemmäki käyny tutkijoita..
      P
      U
      U
      U
      H
      !

• TämäÖtziÄijä!

Niin, tutkijoita on kuitenkin ollut tutkimassa tuota lumimiestä varmaan satoja, ehkä tuhansia. 5 kuollutta! Voi hitsi nyt on kyllä kirous päässyt irti. What a waste of internet!

• heveshulluu

ja sinäkin siinä. Eiköhän ihmiset voi uskoo mitä haluaa. Jeesusta nyt ei ainakaan ole olemassa sillä ensinhän luotiin "maa, eläimet ja eeva ja aatami." mutta oikeastihan ennen sitä oli dinosaurukset, jääkausi ja vaikka mitä. Raamattu ei pidä paikkaansa ja sen on keksinyt vain joukko ihmisiä jotka haluavat maailmanrauhan.

• ötzi fan

voihan seolla vaik ett tutankhamonin (rapistuneista) käärinliinoista voi olla vaikka mitä pölyä lähteny tai myrkkyä.. ötzinki ruumiis voi olla vaikka mitä bakteereja jokka sitte häviää ajan kanssa.... en usko!!!! (kirouksee).

• Dj Ötzi

Nytkaikkiyhdessanauretaan.comista paevaa..

siis oikeesti tollasee kukaa usko..NAURUA IHMISET!

• ponihullu

Naura sinä vaan ittelles ylensyönyt sika.

• virus..

Eikös ne jotka kävivät faaron haudassa kuolleet johkin virukseen,muistaakseni joskus tuli joku ohjelma, hautahan on ollu suljettuna,eristettynä ikuisuuksia,sitten kun nämä tutkijat avaavat sen niin en ihmettele vaikka saisivat jonkun kuolemaan johtavan taudin sieltä,ties mitä basilleja,viruksia muhinut siellä vuosien ajan.

Sama tuli mieleen ötsistä.en usko mihinkään kirouksiin,vain näihin tosiasioihin.

Tietysti ihmiset heti ajattelevat että jokin kirous,jos joku kuolisi haudan löydön jälkeen,
      ja tuo auto-onnettomuus voi sattua kenelle tahansa.

• Toivomestari

Tutankhamenin hautaan oli vuosien saatossa pesiytynyt sieni-itiöitä, jotka aiheuttivat näitä sairastapauksia. Joten hänen kirouksensa on selitettävissä. Ja mitä tähän Ötsiin tulee -ihmisillä on vain tapana kuolla joskus. Jos nämä Ötsiin liittyvät kuolemat eivät olleet sairastapauksia, niin silloin on varmasti kyse puhtaasta sattumasta.
      -Toivomestari

• Ei ihan mikä tahansa amatööri

Öööh.... Joo toi pitää paikkansa toi sieni-itiöt... selitin kanssa tuolla alhaalla bakteereista...
        Mutta tutankhamen?? Tarkotat kai Tutankhamon??
        No sorry.. tuun tänne pilkunviilaajaksi.
        Sorry.

• _ewe_

uskon kiroukseen. koska ihmisillä ja tutkijoilla ei ole todisteita siitä ettei kirousta tai taikuutta ole... asia on saletti kunnes toisin todistetaan!!!!!

• d84

minäpä en usko kiroukseen. koska ihmisillä ja tutkijoilla ei ole todisteita siitä että kirousta tai taikuutta olisi... en usko siihen kunnes toisin todistetaan!

• Damien
        d84 kirjoitti:

minäpä en usko kiroukseen. koska ihmisillä ja tutkijoilla ei ole todisteita siitä että kirousta tai taikuutta olisi... en usko siihen kunnes toisin todistetaan!

luin siitä ötziztä ja kun lähdin ulos laitoin rötsin väärinpäin! Pelottavaa =(

• hohhhoijaa

Niin vuonna 1991!!! Siitä on aikaa jo 14 vuotta. ihmisiä kuolee ja mitä sitten?! kuinka monta löytäjää oli 10? 13? 20? 5 heistä on kuollut. Onpa kauheaa! jokainen kuolee, oli tehnyt sitä ennen vähän tai pajon erilaisia asioita. Ei siihen mikään muumio vaikuta!

• asteroid7

En mäkään usko mihinkään kiroukseen. Kyllä muutenki 14 vuodessa ehtii ihmisiä kuolla.

• poppoo

HÖPÖ HÖPÖ ! ! !

jos joku uskoo nii uskokoot mut mäen ainakaan usko... sillä niinkuin sanonta sanoo nii suomalainen ei usko ennekuin itse näkee / kokee...

• ööö

.. se kirous on puhdasta pötyä. Yhteen sattumaa vaan.

• STAALO

No joopa, ensinnäkään Tutankhamunin hautaan verratuna, kyse ei ole Ötzin hautapaikasta vaan ruumiin löytöpaikasta, todennäköisesti jos hänen sielunsa vielä eläisi hän olisi pelkästään tyytyväinen tomumajan päästyä pois jäätiköltä. Toiseksi tämä herra on pakastekuivattua lihaa, pitäisi ehkä alkaa pelkäämään täällä Lapissa kuivatun poronlihan kirousta.

• Usko

Minkätakia kirouksiin tai magiaan ei voisi uskoa. Useiden mielestä kaikki yliluonnollinen on hulluuden merkki tai siitä lasketaan heti vitsiä. Ehkä toi ötsi kirous tai faaraon kirous onki pelkkää sattumaa tai huonoa tuuria.Tai ehkä se on ns.kirous.
      Itse uskon wiccaan ja magiaan ja ennustamisen taitoon. Olihan eräs nainen ennustanut että ne new yorkin pilvenpiirtäjät tulee sortumaan lähivuosina,mutta kukaan ei uskonut ja kattokaa mitä tapahtus. Äitini oli "ennustajalla" ja nainen tiesi että äidilläni on kaksi lasta poika ja tyttö.Sen lisäksi nainen ennusti että äidillä tulee olemaan vaikeuksia ja niin niitä myös tuli.
      Nyt on nää kiroukset miks ne ei vois olla totta.Olen ainakin itse huomannut että mikään tässä maailmassa ei ole mahdotonta tämäkin viesti näkyy miljoonille ihmisille :)Ihminen on jopa oppinut lentämään ja nyt joku meinaa että ne on ihan mahdollisia ja teoriittisia asioita, mutta on nekin ollu joskus mahdottomia ihmisille ja niihin ei olla uskottu...sama pätee nyt magiaan kukaan ei usko ,mutta jos ne tulevat esille niin niistä tulee myös teoreettisia ja todenmukaisija asioita.Täytyy vain uskoa jos ei ole uskoa niin ei ole myöskään tulevaisuutta.

• mää

Olet oikeassa Usko,sä olet rohkee kun uskallat pitää oman pääsi

• Jessuz

Jokainen yksilö käyttää elämänsä omalla tavallaan.

On kyllä hienoa että vielä löytyy ihmisiä jotka "uskaltavat" uskoa moisiin asioihin! Aivan varmasti tulevaisuuteen voi nähdä yhtä hyvin kuin eteensä, täytyy vain omata se taito. Nykyäänhän moiset ihmiset ikäväkyllä yleensä tukahdutetaan lääkemääräyksillä tai sitomalla pehmeään sänkyyn jotteivat he purisi itseään käteen.

Epäilemättä kyseessä on kirous. Eihän moiset yhteensattumat muuten voisi olla mahdollista!? Yhden ihmisen kuolema vielä menee mutta VIISI! Kirous se on ja pahempaa on tulossa. Kaivakaa esiin suojeluvarustus.

• res.alik.
        Jessuz kirjoitti:

Jokainen yksilö käyttää elämänsä omalla tavallaan.

On kyllä hienoa että vielä löytyy ihmisiä jotka "uskaltavat" uskoa moisiin asioihin! Aivan varmasti tulevaisuuteen voi nähdä yhtä hyvin kuin eteensä, täytyy vain omata se taito. Nykyäänhän moiset ihmiset ikäväkyllä yleensä tukahdutetaan lääkemääräyksillä tai sitomalla pehmeään sänkyyn jotteivat he purisi itseään käteen.

Epäilemättä kyseessä on kirous. Eihän moiset yhteensattumat muuten voisi olla mahdollista!? Yhden ihmisen kuolema vielä menee mutta VIISI! Kirous se on ja pahempaa on tulossa. Kaivakaa esiin suojeluvarustus.

"kaivakaa esiin suojeluvarustus"

SUOJELUHÄLYTYS!!

• merkillinen ennustaja

Minä ennustan, että tulet lähivuosina kuulemaan tuhansien ihmisten kuolemista. Näen myös menneeseen: olet kuullut tuhansien ihmisten kuolemista muutamien viimevuosoen aikana. Olet myös spirituaalisessa mielessä valaistunut.

50 egee, kiitos.

• zzyyzz

No se nyt vaan menee niinpäin, että mitä enemmän tieto lisääntyy sitä enemmän uskomukset vähenee.

• Foilio

Ai yksi ihminenkö oli sanonut, että ne pilvenpiirtäjät tulee sortumaan lähivuosina. Sanoikohan se nainen tarkasti juuri tarkoittavansa World Trade Centeriä, vai New Yorkin pilvenpiirtäjiä yleensä. Niitä siellä nimittäin on muutamia.

Sitten olisi kiva tietää mithän muuta se nainen on ennustanut tapahtuvaksi ja jotka ovat sitten vielä tapahtuneet. Hänen osumaprosenttinsa olisi hyvä tietää. Jos tekee viisisataa ennustusta, niin johan siinä todennäköisyys nousee, että joku niistä osuu kohdalleen. Ja silloinko kun osuu, niin unohdetaan ne 499 väärää ennustusta?

Ja mieluusti olisi myös hyvä nähdä myös jonkinlaista konkreettista todistusaineistoa siitä, että hän on tosiaan ennustanut sen ennen tapahtumaa, eikä tullut sitten jälkeenpäin vain sanomaan, että: "näinhän minä silloin ennustin." Jälkiviisaita ennustajia on maailma täynnä. Esim lehtijuttu ennen 11.9.2001 jossa hän näin sanoo, olisi ihan hyvä alku.

Sama pätee tuohon äidillesi ennustaneeseen henkilöön. Tarvittaisiin enemmän näyttöä, että hän tosiaan osaa ennustaa eikä vain veikata. Se lasten määrän ja sukupuolen voi kuitata puhtaana tuurina. Ja tuo "nainen ennusti että äidillä tulee olemaan vaikeuksia ja niin niitä myös tuli" -kohta on aivan tyhjän kanssa. KAIKILLA ihmisillä on jossain vaiheessa jonkinasteisia vaikeuksia. Hyviä ystäviä/perheenjäseniä kuolee/sairastuu vakavasti, työpaikoista saa potkuja, perheitä hajoaa jne. Tuollaisen "ennustuksen" jälkeen on täysi IHME, jos kyseiselle henkilölle ei jossain vaiheessa tule vaikeita aikoja. Minä voin antaa sinulle "Usko" aivan samanlaisen ennustuksen.

Sinulla tulee vielä elämässäsi olemaan vaikeita aikoja. Mutta pääset niistä yli oman päättäväisyytesi ja rakkaiden ihmisten avulla yli, tai sitten lannistut lopullisesti.

Ja en nyt tosiaankaan halua loukata sinua tai uskoasi. Kyllä minäkin uskon, että maailmassa on vielä paljon selvittämättömiä asioita ja että kiroukset ja siunaukset ja vahva usko toimivat. Ihmismieli on todella vahva ase tai lääke tarvittaessa. Samaan ilmiöönhän perustuvat esim. erilaiset lume -lääkkeet. Ihmisille annnetaan sokeritabletteja ja sanotaan, että ne ovat uusi tehokas syöpälääke ja katsos, seuraavassa kontrollikäynnissä kasvain on pienetynyt selvästi. Ja lääkkeillä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Ihmiset uskovat itsensä terveeksi. Eikä sitäkään lääketiede osaa vielä kunnolla selittää.

Ja magia ei ole mikään uusi outo asia ihmisille. Sitä on harjoitettu eri puolilla maapalloa eri tavoin jo tuhansia vuosia ja harjoitetaan edelleen, vaihtelevalla menestyksellä. Tällä hetkellä on menossa kausi jolloin usko siihen on taas lisääntymässä.

• Nimetön

pilluva miulle ja piluva siulle..... kosteota kolosta

• one-

Tästä keskustelusta sain kyllä kunnon naurut. En nyt jaksa miettiä onko kirous totta vai ei, mutta tämä keskustelu oli ainakin tosissaan hauskaa lukemista. :D

• Ihan Itse Ötzi

joo just taas noita muumio juttuja ja kirouksia kun sen selitys tuthankhamonille oli kun ne kuolivat ne löytäjät syy oli kun siellä oli ollut jotain myrkkyjä ettei siihen ruumiiseen koskettas ja tossa ötzin tapauksessa on ollut vain pelkää sattumaa että on kuollut 5 ihmistä ihan sama mulle mua ei ees kiinnosta koko muumio juttu

• joku :)

Eihän sitä ikinä tiedä sillä eihän sitä olla ikinä todistettu ettei kiroukset voi olla totta, vai? ja kyllähän sen voi uskoa ja ajatella että "mitä jos kuitenkin..." kunhan sitä ei ota liian tosissaan...

• aargh

Olen IHAN VARMA että kirous on olemassa!! Jostainhan kaikki legendatkin syntyvät ;) en menisi kyllä mokoman ötzin lähellekkään!

• Taikauskoinen!

Uskon koska olen taikauskoinen!En usko että se olisi ollut sattumaa jos ötzi oli kuollut kiroukseen!vaikka sitä oli ammuttu nuolella olkapään taakse!!onneks en ole ruumiiden tutkija!!

• sitruuna_tyttö

joo nii mäki.. siis uskon.. mut en kuitenkaa oo nii kauheen taika uskonen.. mut uskon tohon silti koska tuski ihmisii kuolee noin vaa heti sen jälkee ku on tehty tollanen löytö. et oon ihan samaa mieltä..

• Jeekuli

...kyllä määki hiukan ottaisin pulttia, jos joku mun munia alkas kroplaan viä senki jälkeen ku mut on jo onnistuneesti maahan kuopattu... ei se muumiollakaa iha loputon huumorintaju oo... niinnääs... notta..

• MrSampo

kyllä näin on . on sellaisia bakteeriitä jotka lämpöön päästessään heräävät henkiin. joten kun lämpötila laskee niin bakteerit elävät jopa miljoonia vuosia

• Joku jäbä

Kirous on olemassa!
      Tästä opimme että ei kannata leikkiä ruumiitten
      kanssa..

• SunPy

Pahin Ötziin liittyvä ihan oikea kirous on se, kun itävaltalainen teknohumppa-artisti nappasi siitä nimensä ja nousi 2001 hetkelliseen, täysin tarpeettomaan suosioon. Muumio suojelkoon meitä comebackilta!

• ööööö...........

en oikein tiedä toisaalta en usko kirouksiin mutta jos nyt ajatellaan tätä niin jos jo viisi tutkijaa kuollut niin voihan se kirous todellakin olla mahdollista, mutta en tosiaankaan tiedä. jos olisi vain yksi kuollut niin en uskoisi mutta viisi. muistakaa kuitenkin että minä en usko kirouksiin. vaikka tämä voi kyllä olla mielestäni kuitnkin olla mahdollista.

• Mie

Eiks se Tutankhamon juttu ollu sitte sellane 'tavallinen' (ei mikää 'epänormaali') juttu..? Eli eiks se maali, jota käytettii koristeena homhtunu ja kaikki jotka kävi siellä sairastu?
      Mie katoin dokumentin siitä, että yks entinen syöpäpotilas kävi siellä ja sai sen virus jutun, nii sen immuniteetti oli niin huono, että sillä naisella ei ollu voimia 'taistella' sitä tautia vastaan..
      Eli siinä maalissa oli se juttu, mut eihän sitä koskaan tiedä..

-mie

• nimetön

ensinnäkin, kun joku ei-uskova on mennyt sinne, hänellä ei ole ollut jumalan veren suojaa. faaraot olivat niin pahoja, että paholainen oli heissä, ja he tekivät kirouksia. niinpä he ovat kuolleet käytyään hautakamiossa.

• johanna

siis oliks tää ihan niinku läppä vai onko joku ihan tosissaa?? no mut ainahan myös näitä jumala-hörhöjä on olemassa:)

• Tosihörhöltä!

• Ei ihan mikä tahansa amatööri

Muumiothan on ollut tuhansia vuosia siellä haudassaan... Siihen muumioon kerääntyy myrkyllisiä bakteereja ja siinähän sitä sitten kuollaan kun niiä bakteereja hengitetään. Ei se mikään kirjous ole.

• Enigma

näistä bakteereista. Ja mitä tulee Faarao Tutankhamonin muumioon, niin nämä "haudan ryöstäjät" ja "tutkijat" saivat surmansa näistä bakteereista jotka näitä hautakammioitten seiniä pääsivät pilaannuttamaan, elikkä jonkin sortin homeesta ollut kyse ja sitä "ilmaa" hengittäessään koitui heidän kohtalokseen.

• madtero

mitenköhän nyt käy kun me ronkitaan asiaa keskustelupalstalla??? mut on se raju kirous kun ne faaraotkin kuoli

• sitruuna_tyttö

aika mielen kiintosta.. tollaset asiat kiinnostaa mua. jos voitte ni lähettättekö lisää tietoo??

• cigaro

Kaikki jotka siihen muumioon koskee, kuolee...varma tieto ;)

• sitruuna_tyttö

mistä muka oot hankinnu ton tiedon?? en kyl ihan usko et toi on varmaa tietoo!! vaikka uskon tohon juttuu,siis en tohon sun juttuu!!!

• qwerty88
        sitruuna_tyttö kirjoitti:

mistä muka oot hankinnu ton tiedon?? en kyl ihan usko et toi on varmaa tietoo!! vaikka uskon tohon juttuu,siis en tohon sun juttuu!!!

kyllähän kaikki siihen muumioon koskeneet kuolee,eriasia vaan että miten nopeesti;)

• nolimit

Faarao Tutankhamonin hautaan aikoinaan kaivautuneiden tutkijoiden (lue: haudanryöstäjien) muka salaperäiset kuolemat johtuivat siitä, että haudan käytävien ja kammioiden seinille oli sivelty jotain ainetta, joka kosketettaessa hajosi pienen pieniksi pölyhiukkasiksi. Tämä aine oli jotakin myrkkyä, jolla faaraon haudanneet tahtoivat estää ryöstöt. Kun pölyä sitten joutui hengityselimiin, kohtasi äijiä kuolema (hidas, tosin). Tutkimuksissa on käynyt ilmi, että miehet eivät ehkä olisi kuolleet tähän, jos kaikki eivät olisi olleet jo valmiiksi sairaita. Vastustuskyky siis oli heikentynyt.

Ja toki, muumio Ötzi kummittelee ja suisti äijäparan tieltä. Siinä selitys molempiin tapauksiin.

• winnnieee

voihan se olla mahdollista.. koska ei kukaan voi tietää onko jotain yliluonnollista olemassa...mä ainakin uskon et jossain on jotain pientä koska muutenhan elämä olis ihan tylsää jos ei vois uskoa mihkää..kun jumalaan en usko niin hyvä uskoo ees johonkin:= ite en kyl harrasta mitään magiaa..:) en kyl toivo että itteni päälle mikään kirous osuu...

• asdf

Mun pappaki kuoli eikä se edes tienny özistä

• ei voi paljoo vaatia aivoilta ymmärtää sitä että Kaikkea ei voida milloinkaan steriloida täydellisesti! Nämä tutkijat ovat joko kuolleet luonnollisen kuoleman vanhuuteen tai sitten vain yksinkertaisella järjellä ajateltuna saaneet ruumiista jonkin viruksen, bakteerin tai minkä tahansa ikivanhan loisen jota ei välttämättä ole enää nykyisin olemassa, ja vaikka oliski, so what... jos se on tappava nii sehä sit kans on, eikä sitä voi estää...
      Käyttäkää ny hyvät ihmiset järkeä, älkääkä ruvetko spekuloimaan että "uskotko kiroukseen?" "onko sattumaa"...maalaisjärki löytyy kaikilta!!!

• joskus käyttänyt

Ylläpito nyt ylitti itsensä! Kuinkahan moni on lukenut heidän "lähteensä" tämän aftonbladetin jutun:
        Lyhennelty suomennos:

"Eilen (2005-04-18) kuoli professori Konrad Splinder, tiedemies, joka on tehnyt tarkimmat tutkimukset Ötzin ruumiista. Kuolinsyy oli vaikea sisäinen sairaus." Mikä?

"Ruumiin (=muumio) löytäjä Helmut Simon eksyi lumimyrskyssä jäätiköllä Itävallassa vain vuosi löytönsä jälkeen.
        Simon löydettiin useita viikkoja myöhemmin jäätyneenä ja lumen peittämänä, kuten Ötzi." Pätevä todiste!
        Alpeilla sää voi muuttua hetkessä tappavaksi. Oliko varustautunut, ja kykenikö, jos yksin, käyttämään?

"Kuivuneen ruumiin ensimmäisestä siirtäjästä lääkäri Rainer Henn:istä tuli seuraava uhri. Henn kuoli yksi vuosi myöhemmin kolarissa matkalla Otziä käsittelevään konferenssiin."
        Ei mitään lähempiä faktoja tapahtuneesta? Uhriutuminen jo tosiasia!

"Kurt Fritz, alppijääkäri ja opas putosi kaksi vuotta myönemmin rotkoon ja kuoli. Hän oli näyttänyt tunnetulle alppilajien harrastajalle Reinhold Messner:ille reitin Ötzin löytöpaikalle." Lähemmät olosuhteet, oliko sponsoroituneessa tilassa?

"Rainer Hoelzl kuvasi Ötsiä itävaltalaiselle TV:lle - hän sairastui myöhemmin aivosyopään ja kuoli"

Koko juttu tyypillistä spekulaatiojournalismia epätosine väitteineen ja päättelyineen,
        jo otsikossa: (He löysivät Ötzi-muumion - nyt viisi on kuollut).

Näin meitä hölmötetään, eli mitään median esittämää ei tarkastamatta kannata pitää faktana!

Mikä on yliluonnollista? Jos ihmiskunta ei "Jotain" tunne, havaitse tai ymmärrä , ei tee tästä "Jotain" yliluonnollista, mikäli tämä "Jotain" on olemassa maailmankaikkeuksissa.

• lode

Asiasta ei voi ikinä olla varma.
      saattaahan se ollakkin kirous tai ei kirous, mutta heidät kuolleet on murhattu...
      Mutta tuollaisia asioita ei voi tietää, koska jokaisella ihmisellä on oma mielipide asiaan...

• tytteli

Taidan hieman uskoa tähän juttuun..Onhan se aika selvää,kun jopa viisi ihmistä on kuollut!En usko horoskooppeihin,mutta tämä kyllä pistää miettimään..

• qwerty88

ne tyypit nyt on kuollu kumminki 14 vuoden aikana eikä kaikki tutkijat oo kuollu..ihan normaalii kuolla esim.jossain auto onnettomuudes;)

• on...

Tuolla perusteella kaikkia suomalaisia vainoaa joku kirous, kun ne kuolee. Tiettävästi kukaan ei ole vielä elänyt ikuisesti.

• Noora 14wee meses

EN usko kiroukseen

• Mie

just joo vai et kirous?! En usko! siel faaraon haudassa oli ollut myrkyllistä kaasua joten tuskin. Ne on kuollut vaan ihan sattumalta.... Ihan huono juttu vai et muka "kirous" just. Vastatkaa ne jotka on samaa mieltä. =)

• Discovery:n katsoja

Se faaraon kirous selvisi siten et sen hautakammion home tappoi niitä ihmisiä eikä mikään kirous..=)Kun se home pääsi hapen kans tekemisiin niin home itiöt tunkeutui hengitysteihin ja aiheutti tappavan taudin..Harmi ku en muista tarkemmin asiaa..

• Tietäjä!!

Se on pernarutto joka ne tyypit tappoi! Pernarutto voi säilyä vuosisatoja anaerobisissa oloissa! Kun se pöllähtää ilmoille niin se on varma kuolema!!

• dokkari
        Tietäjä!! kirjoitti:

Se on pernarutto joka ne tyypit tappoi! Pernarutto voi säilyä vuosisatoja anaerobisissa oloissa! Kun se pöllähtää ilmoille niin se on varma kuolema!!

muistaakseni siinä dokkarissa puhuttiin nimenomaan jostain erikoisesta homelajista. ei pernarutosta puhuttu.

• myös

Onhan Grimaldeillakin, siis Monacon Albertilla, Carolinella ja Stephaniella kirous. Ne ei koskaan saa aitoa rakkautta. Siltä vaikuttaakin. Mun pääll on myös kirous, en oo onnistunu saamaan vakityöpaikkaa....?

• Ei-Uskoja

en siis en TODELLAKAAN usko tohon kiroukseen. Maailma ois sekasin jos toi ois totta! Toi kyl ei oo totta.. mut jos toi on totta mä oon HULLu!! PS: EI OO KIROUKSIA OLEMASSA

• Onanoiva mastodontti.

Niinhän se on, taitaa olla tälläkin ketjulla oma kirouksensa siinä mielessä että olemme KAIKKI tähän keskusteluun osallistuneet kuolleita vuoteen 2078 mennessä.

• Nimetön

Eikös Tutankhamenin tapauksessa tutkijoiden epäilty kuolleen jonkinlaiseen haudan seinissä olevien sienien pölyyn tai johonkin sellaiseen? Kun eihän niillä tyypeillä ollut mitään hengitystiesuojuksiakaan. :D

Eiköhän tuo Ötzin tapaus ole vain sattumaa.. tyyppihän löydettiin jo vuosia sitten.. Jos olisi jokin kirous, mikseivät tutkijat kuolleet heti..? Niiden viiden aika vain sattui koittamaan.

• sweden3

Ruotsalaiset ovat nekrofiilanneet ötziä ja saaneet tuhatvuotta vanhan kupan johon kuolivat.
      näin se on

• Aristharkos

näinhän sen täytyy olla!!! kuinka en tullut ajatelleeksi? ehkä siksi että mun puolesta Ruotsalaiset sais kuolla sukupuuttoon ja tätä menoa niin käyki kun vaan samaa sukupuolta harrastelevat

• vi-ve

Koululaiset ovat vaarassa. Ötsi löytyy myös Horisontti-sarjan (historian kirjan) sivulta. xD

• tertullianus

Vuodesta 1991 on jo aika pitkä aika. Mitenhän moni on ehtinyt olla tekemisissä muumion kanssa? Varmaan aika moni. Minulla on kiusaus olla tylsä ja ajatella 5:n kuolleen mahtuvan hyvin tilastolliseen todennäköisyyteen.

• Pelkkää kemiaa

Tutankhamonin haudan löytäneet tutkijat hengittivät haudan seinillä kasvavan sienilajin homeitiöitä ja kuolivat sitä seuranneeseen myrkytykseen. Toksikologit selvittivät kuolinsyyn 1900-luvun lopulla, kun amerikkalainen arkeologi sairastui ja kuoli hautaholvissa tekemänsä tutkimustyön yhteydessä.

• Weltchu

Joo tämä on ihan selvästi järjestetty juttu. Porukka ei oo saanu tarpeeksi tukirahaa ja ovat ajatelleet jos saavat kirous huhun aikaan niin voisivat saada jonkin laista lisä tukea esim. näiden tutkijoiden hengenturvaamiseen ja tutkimuksiin jotka liittyvät tähän tekaistuun kiroukseen.

• tuohon

kuka nyt tuohon uskoo. en ainakaan minä. jokkainen kuolee ajallaan

• minä**

Tämä voi olla kirous. Ei mikää yhteen sattuma. Kyllä ainakin uskon että se on kirous! en ole mikään kauhean taikauskoinen mutta uskon tähän :)

• Mummies

Tällaisilta tarinoilta menee aina pohja kun ruvetaan syvemmälle tutkimaan. Ei tästäkään tarinasta varmasti paljon totuutta jälkeen jää jos tarina ruvettaisiin perin juurin selvittämään. Sitä samaa soopaa kuin poltergeistit ja kummitukset ja vampyyrit, jotka pelkäävät todellista päivänvaloon tulemista.
      Sadut kiehtovat, mutta totuus on toinen.

• oll vuosi 1972

kun 12 puolalaista tutki 500 vuotta vanhaa hautakammiota ja kuoli pian sen jälkeen. Vasta silloin löydettiin (1200 myöhemmin!) luonnollinen selitys 'Tutanhkmonin kiroukselle'... hautakammioiden suljetuissa olosuhteissa kasvava mikrobisieni...

• ron

jäämiehen kuolinsyy on löytynyt.Häntä oli ammuttu nuolella rintakehän yläosaan, hieman viistottain.tuli dokkari joku kuukausi sitten.Tutankhamonin hautaa"suojasi" myrkylliseksi muodostunut ilma, ja siinä olevat homeitiöt.

• Mikaela..

Tutankhamonin haudassa olevat sieni-itiöt aiheuttivat tutkijoiden kuoleman, tuolloin ei vielä ymmärretty hengityksen suojauksen tärkeyttä. Mitään kirousta ei siis ollut, he kuolivat itiöistä johtuvaan myrkytykseen/tulehdukseen tms. Asiatietoakin kyllä tapauksesta löytyy. vaikka se onkin romantisoitu kiroukseksi.

Nuokin kuolemat mitä Ötziin liittyy ovat vain sattumaa...ihmiset kaipaavat urbaanilegendoja.

• Mörikkä

Julmat muinaiset JUMALAT KOSTAA...EI PIDÄ MENNÄ HÄPÄISEEN JA RONKKIMAAN, sillä voipi olla että menneestä ajasta tulee MÖRRIKÖITÄ ja tappaa, jolloin mmutoi niin pirtsakat ja työkykyiset ihmiset heittelee viimeisiä voltteja alta aikayksikön, ja vieläpä LUONNOTTOMAN epäselvissä olosuhteissa!

• Skitsojoskusta

Kiroukset on rankkoja juttuja, varsinkin kun omalle kohdalle sattuu, ja jos sattuu, ei naurata kyllä varmasti pätkääkään. Sempä vuoksi ei kantsi pilkata jos ei salettiin tiedä ettei toimivia kirouksia ole olemassa. Jos tietää 100% varmasti ettei kirouksia ole, tai on kaikkien tällaisten "okkultistijuttujen" ylä, ala tai peräti ulkopuolella niin sitten on varmasti turvassa, ainakin kuolemaansa asti...kuoleman hetkellä tosin ei sitten kärsi alkaan skitsoileen, jos alkaa...niin sitten alkaa myös pelottaan niin saatanasti, luulisin. Joten ei kannate olla niin satasen varma siitä ettei ihmisten maailmaan kuulu myös toimivat kiroukset. Hauskaa kevään jatketta kaikille ihan tasaisesti jokapuolelle!

• Mies Pispalasta

Käsittääkseni faaraon kirous liittyiv ainajien hautoihin murtautumisesta ja heidän raahamisestaan näytille.

No. ehkä Ötzi olisi halunnut uinua jäämiehenä Alpeilla eikä jonkun tutkimuslaitoksen pakastimessa.

• huuhaa

Tuollainen kirouksella pelottelu on täyttä huuhaata. Uskoo ken haluaa. Mutta suoraan sanottuna ihan paskaa.

• boy_91

tämän avulla puol suomee pitäs kupsahtaa

• jore

Laitoin lehmänhännän roikkumaan ulkoseinään.

Se oli aamulla kostea...
      ...ja sadettahan se tiesi!

Vettä tuli kuin esterin ötzistä.

Outo yhteensattumako vai tiesikö lehmänhäntä, että sadetta on tulossa?

Jospa hännässä on vielä jäljellä lehmän henki joka sitä heiluttaa ja sateen tietää ennalta!

Lehmänhäntään on julkisesti liitetty sellainen ominaisuus, että se kostuu sateen tullessa.

Uskotko tällaisiin ilmiöihin vai onko kyseessä ehkä aasinhäntä?

Onko aasinhännällä toisaalta jotain ominaisuuksia mitä S24ylläpito ei tiedä?

• hAA

pyrämidissa oli hometta

• kookoo

Moniko 1991-jälkeen George W Bushin kanssa tekemisissä ollut on kuollut? Tuon teloittajan...

• osui ja upposi

Erittäin hyvin sanottu! :D

• Milla Magia

Kyllä pahaa energiaa on taatusti olemassa, maailman meno kautta aikojen sen jo osoittaa.
      Woo-doo ja muu poppastelu on aina ollut jossakin muodossa ihmisten parissa. Toisaalta vanhan ruumiin uumenissa saattaa toki elää pieni sieniyhdyskunta, joka pesästään nyt leviää itiöinä ja sairastuttaa ihmisiä, jotka ovat altistuneet sen läheisyydessä. Voihan onnettomuuksienkin syy olla mystinen sairauskohtaus...Ei tartte kaukaa tämän päivän hometalojen keskellä hakee esimerkkejä sienten aiheuttamista kummallisista oireista ja sairauksista!

• HHs

No kyllä satumia on tietysti voinut tulla ja ne nyt vaan sitten on yhdistetty tietyihin löydöksiin ym.Ois esim.kuolonkolari voinut tulla,vaikka ei sitten mitään oliskaan löytäny.On vaan sattunu.

• näin se on

katoin just tos kerran dokumentin missä pyramidien ´ja muumioiden tutkijat ovat saaneet vanhoista pyramidin (kosteista, homeisista) seinistä itiöitä hengityselimiinsä ja tuo homepöly on heikentänyt immuunijärjestelmän ja ne kuoli siihe. sit jos joku o kuollu auto onnettomuudes siin samoihi aikoihi ni se on ollu sattuma, mutta kun järellä miettii ni salettiin noissa tuhansia vuosia vanhoissa muumioissa yms. on jotain vaarallisia homesieniä tms.

• mr.sixty

Sienien syöminen on vaarallista ja tiettyjen pölyjen(esim kokaiini) hengittäminen on vaarallista joten tietenkin sienien jauhaminen ja käyttö kokaiinin korvikkeena tappaa

• syynä

Johan tuosta on aikoja sitten kirjoitettu, että bakteerit ovat syynä. Muumioissa sellaisia ikivanhoja bakteereja, joita nykyihminen ei kestä.

• Alf

Vai kiroukseen ovat kuolleet henkilöt jotka muumion kanssa ovat olleet tekemisissä. Mielestäni kaikki ne kuolevat jotka ovat missään tekemisissä sen kanssa olleet. Jopa mekin jotka siitä keskustelemme. Nimittäin tähän mennessä ei yksikään ihminen ole jäänyt maan päälle kauemmaksi aikaa kuin ikä antaa puitteet. Eli jokainen kuolee ajallaan. Ja sehän jo voidaan ajatella jonkinlaisena kirouksena meidän ihmisten päälle langenneen.
      Onko siis syy muumiossa vaiko jossain hiukan syvällisemmässä asiassa ihmisten kuolemiin? Järki käteen nyt.

• tyttö vain

Aika outo yhteensattuma kyllä olisi jos kaikki 5 tutkijaa ovat kuolleet, tietenkään en tiedä, että minkä ikäisiä tutkijat ovat olleet ja mihin/miten he ovat kuolleet. Kyllä tämä ainakin herätti mielessä tuhansia kysymyksiä ja todellakin laittaa miettimään. En voi muuta sanoa kuin, että todella outoa yhteensattumaa täytyy olla jos on olevinaan. Liekö sitten taikauskoisuutta tms. mutta mitäpä muutakaan.

• sdaf

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe